Search ei tuottanut tulosta joten kokeillaan kysästä. Elikkäs auto on B6 korinen A4 1.8T Avj pannulla ja huomasin että auto hukkaa pikkuhiljaa nesteitä. Olen kurkkinut konehuoneeseen ja huomasin että vuoto taitaa olla moottorin takaosassa eli rintapellin luona venttiilikannen kohdilla. Sieltä lähtee vesiletkuja ja taitaa olla joku anturikin siellä. Tonne ei tosiaan purkamatta näe mitään vaikka yrittää peileillä sun muilla kurkkia, joten onko jollain tietoo onko siellä joku yleinen heikko kohta mistä vuotelee? Ei viitsis purkaa autoa ja sitten odottaa viikkoa osia vaan ois tosi jees jos sais tietoo mistä tuo vuoto saattais johtua. Niin olisi mahdollista tilata osia eka. Noissa taitaa ainakin jotkut nesteletkut olla kiinni sellasilla sokka kiinnityksillä joten varmaan mahdollista että vuotaa sieltäkin. Nyt audigurut auttakaa??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6 1.8T vuotaa jäähdytinnnestettä?
Collapse
X
-
En tiiä onko hivenen offtopic mutta :)
Vanhassa autossa oli sama ongelma (tosin vapari 1.8) ja vuoti juuri tuolta samasta kohtaa. Siellä oli sellainen muovinen härdelli mikä oli lohjennut ja josta neste vuoti. En kuollaksenikaan muista vaan minkä niminen se oli mutta maksoi muistaakseni laakkosen tiskillä 40e. En tiedä onko tässä nykyisessä AVJssä sitten samassa kohti sama juttu. Pikkasen kaukaa haettu mutta kumminkin :D
-
Vieras
Tyypillisin vuotopaikka lienee termarikotelon tiiviste, tarkista varmuudeksi ettei tule sieltä (löytyy imusarjan alta).
Comment
-
No juurikin se muovinen mutka sieltä kannen takapäästä on nyt vaihdettu ja toivotaan että vuotaminen loppuu siihen. Oli muuten harvinaisen työläs vaihtaa, ainakii näin äkkiselle =) Tosi ahtaat paikat siellä on ja klemmareita on vittumainen yrittää puristella siellä kannen ja rintapellin välissä. Osat ei ollu tosiaan kalliit uusi nestehaara ja lämpötila tunnistimen o rengas yhteensä 24,50? laakkosen marmorilta. Entinen haara oli niin hauras että murtui senkun sormilla väänteli. ja o rengas oli myös ihan kova koppura. Kiitokset ja toivotaan että tästä topicista oli joskus hyötyä muillekin.
Comment
-
Joo mulla se vuosi jo niin paljon että piti lisäillä joka toinen päivä puolisen litraa nestettä. No nyt kun sen remontin teki niin ei se enään niin kauhean paha ole kun tietää mistä aloittaa mutta paikat on kyllä todella ahtaat. Eli klemmarit on sellaisia jousi mallisia eli niitä pitää puristaa auki pihdeillä että ne saa pois, eli ei ole kertakäyttöisiä. Mutta tosi paskamaisia puristella siellä koneen takana suosittelen että käy ostaa uudet 40mm klemmarit mitkä saa kiristettyä jollakin meisselillä tai kuusiokololla. Niin ja se toinen letku mikä menee lämppärin kennolle tulee pikakiinnityksellä eli on helppo irroittaa, eli sokka ylös ja vetoo. Turbon öljyletkut kiinnikkeistä vähän löysälle niin pääsee helpommin toiseen vesioksan pulttii helpommin käsiks. ja sit jouduin ottaa irti siitä kannen takaa jonkun huohotus hässäkän irti en ees tiedä mikä se oikeen oli mut se oli 3kpl kuusiokololla kiinni kannessa. Sit siitä sitä pitäskin päästä irroittamaan.
Joo ja siinä on se lämpöanturi kiinni siinä muovimutkassa. Eli siis kyseisestä osasta lähtee ylävesiletku kennonletku ja lämpöanturi.
Osanumerot mikäli ne on tän laskun numerot on seuraavat:
Vesilaippa 06b121132E
O-rengas anturiin N 90316802
Comment
-
Jäähdytysneste vuotaa ilmausnipasta
Tästä röörin päältä on ilmeisesti jonkin tulppa irronnut, kun vuotaa nestettä. (kts. linkki)
Auto on A4 B6 1.8t vm. 2004.
Ilmeisesti jonkinmoinen tulppa pitäisi olla päällä, mutta millainen?
Joissakin vanhemmissa Audeissa tästä näkyy menevän letku paisuntasäiliöön. Uudemmassa mallissa on tässäkin ilmeisesti säästetty jättämälle letku pois ja korvaamalla se jonkinmoisella ilmaustulpalla.
http://www.freeimagehosting.net/imag...77a2ebae68.jpg
Comment
-
Todellakin ilmausnippa on korkannut. Saat uuden merkkiliikkeestä, romikselta tai http://www.speed-autoteile.fi/
Comment
-
Tarkistaisin ainakin seuraavat kohteet, venttiilikopan vieressä, kuskin puolella on kohtuullisen paksu musta metallinen putki, siinä on ilmausruuvi, joka voi tihkuttaa nestettä. Toisena vaihtoehtona olisi imusarjan alla sijaitseva termarikotelo, ja sen vieressä J:n muotoinen plugi, jotka molemmat voivat vuotaa. Lisäksi koneen takana, todella ahtaassa raossa on vesilaippa joka myöskin vuotaa useasti. Jos jokin noista paikoista ei ole kosteana, rupeaisin epäilemään vesipumppua.
Nimimerkillä kaikki vaihtaneena :)Viimeksi muokannut JarnoN; 3.12.2010, 16:41.
Comment
-
Itse vaihdoin tuon tekeleen pari päivää sitten B5:seen ja kaikkine ihmettely- ja valmistelutoimineen meni noin pari tuntia. Kettumaisinta oli ruuvien availu. Mitkään räikät ei mahdu ja lenkillä nytkyttely peffa pystyssä oli kyllä sikahommaa. Tosin kotelo on suojaisessa paikassa, joten ympäristö on säilynyt puhtaana ja ruuvit lähti hyvin aukeamaan.
Comment
-
Jos autossasi vuotava osa on siellä venakopan takana, kohtuullisen alhaalla ja suurinpiirtein tän näköinen kikkare, niin se maksoi ~vuosi sitten Tepolta tilattuna 11,40€:
En nyt yhtäkkiä hoksaa missä muualla olisi lämpötila-anturin kotelo, mutta tuo 115€ kuulostaisi kyllä aika kovalle hinnalle.
Comment
Comment