Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T AGU tyhjäkäntihäiriö *Korjattu*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T AGU tyhjäkäntihäiriö *Korjattu*

    Täältä selviää ongelma: http://www.youtube.com/watch?v=Jou_nw8YHWk

    Teki tämän nyt toisen kerran. Kotoa lähtiessä toimi ihan ok, mutta töihin kun pääsin niin alko humpaamaan. Viimeeksi teki tämän kylmällä koneella töistä lähtiessä. Yhteistä näille kerroille oli, että ilma oli kohtuu kylmä. Loppu edellisellä kerralla kun antoi kunnolla kenkää.

    Kaasuläppä putsattu, ilmamassamäärämittari tarkistettu (puhdas oli), alipaineletkuja käyty läpi. Tulpat ja ilmansuodin vaihdettu 2kk sitte.
    Viimeksi muokannut RedStar; 27.1.2011, 21:16.

    #2
    Ne kuuluisat vikakoodit kannattaa lukaista

    Sehän ei tarkoita mitään jos olet tarkistanut silmämääräisesti MAFin että siinä ei vikaa voisi olla. Siitä ainakin itse lähtisin liikenteeseen, koska rikkinäinen MAF tekee juuri tuota.

    Comment


    • #3
      Tämä on mun ensimmäinen VAG joten kaikki tieto ei ole ihan kohillaan. Kuvittelin, että mittaristossa palas joku valo jos joku vikakoodi on tullut? Nyt sellaista ei pala. Ohjekirjakin on saksaksi niin ei ole paljon apua. Jos jollaki Oululaisella on viikonloppuna aikaa lukasta koodit niin olisin kiitollinen.

      No joka tapauksessa meinasin hommata ton vag-com piuha/softa homman jotta pääsee lukemaan noita koodeja. Tämä vissiin käy uusiin ja vanhoihin http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35937

      Comment


        #4
        Tule tuonne:

        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=33088&page=8

        Eli sunnuntaina klo 17.00 kaakkurin teboilille niin otan vikakoodinlukulaitteet mukaan.

        Ja kaikki viat ei sytytä mittaristossa valoa.

        Comment


          #5
          Vikavalo syttyy vain kriittisistä koodeista, lähinnä päästöön vaikuttavista.

          Tuo kaapeli käy, mutta kallis. Ebaystä taitaa löytyä jotain 5 dollarin hintaankin noita. DX:stäkin löytyy halvempi:http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37635

          Comment


          • #6
            Käsittääkseni toi linkkaamani kaapeli käy myös CAN-väylään mihin nuo halvemmat ei pysty. Siinä mielessä tuo ~$10 lisäsijoitus ei ole paha.

            Kiitos Aleksi kutsusta. Koitan päästä paikalle.

            Comment


              #7
              Ei käy CAN väylään mikään noista. Dealextremistä ei enää löydy lainkaan CAN-väyläistä kaapelia, jolla tekisi jotain ts. toimii VCDSän kera.

              Comment


                #8
                Tämä ainakin toimii helposti:

                http://www.vnvtech.com/product/vag-com-908

                Aikaisemmin ainakin piti asiakaspalveluun olla tuon nettisivun chatin kautta yhteydessä ja maksaa paypalilla tuonne tuote.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                  Tämä ainakin toimii helposti:

                  http://www.vnvtech.com/product/vag-com-908

                  Aikaisemmin ainakin piti asiakaspalveluun olla tuon nettisivun chatin kautta yhteydessä ja maksaa paypalilla tuonne tuote.
                  Ok pitääpä olla tuonne yhteyksissä. Ja kiitos avusta sunnuntaina. Luettiin siis vikakoodit sunnuntaina ja tuntu olevan läjä koodeja. Nollauksen & pienen ajelun jälkeen mikään noista koodeista ei tullut kuitenkaan takaisin. Pitää hommata toi oma kaapeli niin pääsee tarkkailemaan paremmin.

                  Ei kai blow-off venttiili voi vaikuttaa tähän? Joskus nimittäin paukahtaa pakarin päästä kun löysää kaasun. Eikös tämä ollut merkki blow-off venttiilin kulumisesta.

                  Comment


                    #10
                    Erm.... jos siellä oikeasti blow-off on, niin sanoisin ennemmin katin pettämisestä merkki ;)

                    By-pass taas aiheuttaa ahdottomuutta/sakkausta hajotessaan.

                    Comment


                    • #11
                      Sori joo meni venttiilit sekasin. Eli By-pass tossa tietenkin on.

                      Comment


                        #12
                        Ei ollut ainakaan vikakoodeja ahtoihin liittyen ja jos bypass on rikki niin yleensä se temppuilee ihan kunnolla eikä vain välillä.

                        Vikakoodeissa oli lähinnä tuohon tyhjäkäyntiin vaikuttaen MAF vikakoodi. Löytyi sieltä N75, laihalla käymistä, muuta romua vaikka kuinka mutta mikään ei uusiutunut ainakaan sunnuntaina koeajon jälkeen.

                        MAF vaihtoon niinkuin monta kertaa sanottu ja sitten jos ei korjaannu niin lisää ihmettekyä

                        Comment


                        • #13
                          No niin nyt tuli vihdoin oma vag-com ja pääsin taas ihmettelemään noita vikakoodeja. Vikakin esiintyy aika harvakseltaan niin ei ole ollut kiirettä asian kanssa. Kovasti näyttäs liittyvän koodit tuohon kaasuläppään. MAF:sta tullut koodi luultavasti, koska koitin ajella ilman sitä(oli huonompi ilman). Osaakos porukka sanoa tarkemmin missä vika luuraa vai laitetaanko vain uusi kaasuläppä tilaukseen?

                          01165 - Throttle Body Control Module (J338)
                          17-10 - Control Difference - Intermittent
                          16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
                          P0102 - 35-10 - - - Intermittent
                          00561 - Mixture Adaptation
                          14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
                          17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
                          P1545 - 35-10 - - - Intermittent
                          16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
                          P0116 - 35-10 - - - Intermittent

                          Comment


                            #14
                            Nollaa ensin nuo pois, ja katso mitkä niistä palaavat. Jotkut noista voi olla vuoden vanhoja.

                            Harmi muuten ettei kirjata päivämäärää ja kellonaikaa noihin virhelokeihin.

                            Comment


                            • #15
                              Onhan tuossa montakin vikakoodia mutta otetaanpa tuo G62 kun ilman lämmöilla siis ollut vaikutusta oireisiin, eli väärä tieto koneen lämmöistä voi ainakin sotkea seokset.

                              Comment


                              • #16
                                Nämä koodit on siis tullu about 1kk aikavälillä. Nollasin taas kaikki ja kävin pienen lenkin, mutta ei ainakaan heti tullut mikään noista takaisin. Pitää vissiin kävästä ostamassa tuo anturi ekana.

                                Comment


                                • #17
                                  Kannataa jokatapauksessa vaihtaa jo senkin takia että ei saa välttämättä käyntiinkään kovemmilla pakkasilla jos väittää kuten kaverin autossa koneen lämmöiksi jatkuvasti jotain 130 astetta josta hänellä johtui tuo sama "Implausible Signal " ja seurauksena ettei lähtenyt käyntiin pakkasella.
                                  Nuo lämmöt mitä anturi antaa näet kyllä sillä vag-comillasi, voi olla että kyseessä tilapäinen (intermittent) häiriö että antaa ihan oikeat lukemat normaalisti, mutta sitten voikin arvella että miten kone käyttäytyisi jos anturin antamat arvot alkaisivat heittelehtiä yhtäkkiä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nonii tulihan sieltä ne oikeet koodit. Kuukaus sitten nollattiin siis nuo.

                                    Vaihappa lämpötila-anturi ja MAF. MAF lie syynä siihen sun tyhjäkäyntiongelmaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Saakos tota MAF:i mistään halvemmalla. 320? oli marmoritiskin hinta. Esim jostakin euroopasta?

                                      Comment


                                        #20
                                        Tepolta tai sitten ebaysta voi yrittää.

                                        Tarvikeversiota tuskin kannattaa edes testata. Melko tuuri saa olla jos sattuu toimimaan oikein.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nyt on lämpötila-anturi vaihettu ja käynti parani heti reilusti. Sunnuntaina nollasin koodit viimeksi ja muita koodeja ei ollu tullu kuin toi anturi. Pitää toivoa, että vika oli tuossa. Tai varmasti oliki vika tuossa, mutta pitää toivoa, että vikoja ei ollut useampaa :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ja v***t :) Nyt se tekee tuota ekassa viestissä olevaa vikaa kokoajan. Liekkö jotakin yhteyttä siihen, että kelit kylmeni. Paha sanoa.

                                            01165 - Throttle Body Control Module (J338)
                                            17-00 - Control Difference
                                            17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
                                            P1545 - 35-10 - - - Intermittent
                                            16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
                                            P0116 - 35-10 - - - Intermittent

                                            1) Lämpötila-anturi tuli takas. Pitää tutkia noita piuhoja onko ne paskana. Jostakin kyllä luin arveluita, että letkulämmitin mikä mullaki tossa on voi aiheuttaa tuota vikakoodia. Kuulostaa kuiten aika oudolta jos näin on.

                                            2) Koitin myös Kaasuläpän sopeutusta, mutta se ei onnistunut alkuunkaan. Kait se pitäs tässä toimia? Virrat kun laittaa päälle niin kuulee kun se ajaa laidasta laitaan. Mitäs tuo error meinaa?


                                            Edit:
                                            Alkaa homma selkiintyy. Kävin testaileen vielä uudestaan. Nollasin koodit ja tuo 17953 tulee heti takas. Auto käyntiin ja testiä. Kun painan softasta, että nollaa vikakoodit niin sillä sekunnilla tyhjäkäynti palaa normaaliksi. Ja taas kun kosken kaasuun niin humpaaminen alkaa. Testasin pari kertaa ja aina toimii samanlailla. Mitäs laitetaan tilaukseen :)

                                            Edit2:
                                            Rosstech kerto, että tuota sopeutusta ei voi tehdä jos joku vikakoodi on päällä. Tuo kuvassa oleva Error kertoo luultavasti siitä. Kävin ajeleen uudestaan kunnon lenkin ja nollasin vikakoodit. Tällä kertaa mikään koodi ei tullut takaisin joten pääsin tekemään sopeutuksen. Homma toimi ohjeen mukaan ok. Uutta testiajoa ja sama humpaaminen päälle :( Koodeina tulee nuo kaasuläpän koodit. Taitaa mennä vaihtoon tuo läppä.
                                            Viimeksi muokannut RedStar; 23.11.2010, 21:07.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Marmorilla uusi läppä oli ~500?. Tietääkös kukaan mistä näkis noita audin osanumeroita? Mulla on numerolla 06A133063A ja sitä ei näyttäs saavan oikeen mistään muualta kuin marmorilta kun taas 06A133063G mallia löytys kohtuulliseen hintaan. Molemmat tarjoitettu 1.8T AGU konelle.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Minun ETKAni sanoo tuosta "A-mallista " että "dropped on 31/07/1998, please use as replacement > 06A133063G ... :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Minulta uuden läpän saa alle 400e hintaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    eikös tämmöinen suoramainonta yritykselle ole hyvien tapojen vastaista ?
                                                    privassa ois järkevämpi ?

                                                    --
                                                    lohkolämppärin käyttö voisi tehdä tuon satunnaisen koodin lämpöanturista, kertaku on uusikin. Jos ei lastutettu niin softapäivitys merkkiliikkeessä voisi poistaa koodin tulon..
                                                    myöskin takaisku vesiputkeen voisi jeesiä.


                                                    kaasuläpän korjaaminen voi onnistua, tai ei - purkamalla osiin näkee missä kunnossa on hiililiukuset.
                                                    (eihän ole ollut vikakoodeja nakuilta, imuilmalta tms ? -niillä olisi sama maadoituspiste kuin vesi & kaasuläppä.)
                                                    Viimeksi muokannut repsa; 1.12.2010, 20:56. Perustelu: lisätty asiaakin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Yrityspuolen oikeudet omaaville firmoille tuo on täysin sallittua. Kyse on kuitenkin sellaisessa tapauksessa kerhoa ja foorumia rahallisesti tukevasta yrityksestä, koska oikeuksista on maksettu riihikuivaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        selkeetä. muillekin tiedoksi ketkä miettivät samaa / ovat ajatelleet mainostaa firmansa tavaroita.
                                                        (oiskohan ollut jossain faq:ssa mikä näkyy maksamattomalle jäsenelle ?)

                                                        mutta asiasta kalanviljelyyn - tarkista se kaasuläpän hiililiuku. niihin on olemassa elektroniikka-firmoissa semmoista omaa puhdistus + korjaus-spraytänsä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kerro mikä oli vika jos/kun saat kuntoon - voi olla jatkossa muille hyödyksi :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No niin nyt on uusi kaasuläppä paikoillaan ja tyhjäkäynti tasaista, mutta kokoajan 1500rpm :) Nuo entiset kaasuläpän koodit katosi ja tilalle tuli 17967 j338. Ohjeen mukaan tästä pääsee eroon sopeuttamalla kaasuläppä. No sopeutus ohjeen mukaan vikakoodeja ei saa olla ennenkuin sopeutuksen voi tehdä. Muna vai kana ongelma. Koitin siitä huolimatta, mutta ei se ala sitä ajamaan. Tuo vikakoodi ei suostu poistumaan. Onko vinkkejä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X