Olen vaihtamassa A6 1996 2.5TDi AEL koneen jakopään hihnaa kaikkine kamppeineen... Sain Motonetistä kaikki muut paitsi tuon nokka-akselin etummaisen nokkahihnan rattaan....ei kuulemma saa enää varastostakaan. Pitääkö käydä "marmorilla" vai löytyykä suomesta nopeahko taho mistä sen voisi saada....vähän halvemmalla?...tietääkö joku? Tietysti yhteistilaus täällä mutta tarvitsisin sen aika nopeasti...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nokka-akselin jakopään ratas...mistä saa.
Collapse
X
-
Ajattelin, että vaihdetaan nyt kaikki rullat jakopäässä kerralla, kun koneella on takana 340000km. Edellisen koneen yläpää "räjähti" hihnan karkeamiseen edellisestä hihnanvaihdosta 60000km kohdalla...kun koneella oli ajettu 360000km. Iski varovaisuus tämän kanssa. Edellinen remppaaja sanoi, että rullat kantoivat ja siksi kulutti remmin ennen aikojaan...(se remmi oli Motonetistä...kun valitin katkeamista ja yritin saada mahd. korvausta ennenaikaisesta katkaemaisesta...eivät korvaansa lotkauttaneet vaikka korjaamolta oli lausunto)...
Eli onko siinä joku kriteeri milloin on vielä käyttökelpoinen..esim. urien syvyys mauserilla mitaten tai jotain...voi toi vanha vielä kelvatakin. En löytänyt Heyesistä ainakaan toistaiseksi... Ajattelin tällä kertaa tehdä vaihdon itse...
Comment
-
Onko jollakin kokemusta...nokkahihnan kiristimeen liittyen, AEL 2.5 TDi kone, oli sen taustapellistä irronnut lukitustappi, johon kiristimen lenkki laitetaan sitä asennettaessa. Tuo tappi löytyi nokkahihnakotelon pohjalta.
Onko jollakin ollut samanlaista tapausta...kannattaa varmaan kovajuottaa tai vastaavalla laittaa uudelleen paikkaansa. Saakohan noita taustasuojapeltejä uutena jostain...jossa tuo tappi löytyy...maksaa varmaan maltaita? Eiköhän tuohon voi laittaa jonkun vastaavan kunhan varmistaa, että se siinä pysyy.
Taisin viime hetkellä alkaa vaihtaa hihnaa??!!??...montaa metriä ei olisi varmaa ehjänä enää liikkunut...
Comment
-
Edellinen remppaaja sanoi, että rullat kantoivat ja siksi kulutti remmin ennen aikojaan...(se remmi oli Motonetistä...kun valitin katkeamista ja yritin saada mahd. korvausta ennenaikaisesta katkaemaisesta...eivät korvaansa lotkauttaneet vaikka korjaamolta oli lausunto)
Ja tämän(kin) takia itse en koske jakopäihin.... :)
Comment
-
Itsekin alan kallistua sen korjaamon ala-arvoiseen työhön. Ensinnäkin, kun tuo irronnut tappi löytyi oli kiristäjän kiinnityspultti "höllässä"... Toiseksi... kun avasin häähdyttimen kiinnityksiä, sen kiinnityksistä oli jätetty kari kolme pulttia laittamatta edellisessä vaihdossa. Varsinaista huolimattomuutta.
Täytyy myöntää, että edellä kertomani katkeamistapaus...en nähnyt koneen avaamisen jälkeen mitä siellä oli todella tapahtunut...oliko jokin pultti auki tai jotain mikä mahdollisesti olisi kertonut katkeamisen todellisen syyn...(vaikka esim. auennut kiristäjän pultti...)...
Kaveri muuten hitsasi tapin paikalleen...hienolla työn käljellä...nyt kasamaan etupäätä.
Comment
-
Itse pääsin todistamaan vitosdieseliä jonka nokka-akseli oli kolmessa palassa...
Comment
-
Comment