Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin jakopään ratas...mistä saa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nokka-akselin jakopään ratas...mistä saa.

    Olen vaihtamassa A6 1996 2.5TDi AEL koneen jakopään hihnaa kaikkine kamppeineen... Sain Motonetistä kaikki muut paitsi tuon nokka-akselin etummaisen nokkahihnan rattaan....ei kuulemma saa enää varastostakaan. Pitääkö käydä "marmorilla" vai löytyykä suomesta nopeahko taho mistä sen voisi saada....vähän halvemmalla?...tietääkö joku? Tietysti yhteistilaus täällä mutta tarvitsisin sen aika nopeasti...
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 5.10.2010, 09:06. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Febi tuota on tosiaan tarvikkeena tehnyt vaan lopettanut sen tuotannon. Marmorilta 66e ja sieltäkin luultavasti saa vasta seuraavaksi päiväksi (069109111).

    Onko vanha niin kulunut vai miksi pitää vaihtaa?

    Comment


    • #3
      Ajattelin, että vaihdetaan nyt kaikki rullat jakopäässä kerralla, kun koneella on takana 340000km. Edellisen koneen yläpää "räjähti" hihnan karkeamiseen edellisestä hihnanvaihdosta 60000km kohdalla...kun koneella oli ajettu 360000km. Iski varovaisuus tämän kanssa. Edellinen remppaaja sanoi, että rullat kantoivat ja siksi kulutti remmin ennen aikojaan...(se remmi oli Motonetistä...kun valitin katkeamista ja yritin saada mahd. korvausta ennenaikaisesta katkaemaisesta...eivät korvaansa lotkauttaneet vaikka korjaamolta oli lausunto)...
      Eli onko siinä joku kriteeri milloin on vielä käyttökelpoinen..esim. urien syvyys mauserilla mitaten tai jotain...voi toi vanha vielä kelvatakin. En löytänyt Heyesistä ainakaan toistaiseksi... Ajattelin tällä kertaa tehdä vaihdon itse...
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 5.10.2010, 09:06. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

      Comment


      • #4
        Onko jollakin kokemusta...nokkahihnan kiristimeen liittyen, AEL 2.5 TDi kone, oli sen taustapellistä irronnut lukitustappi, johon kiristimen lenkki laitetaan sitä asennettaessa. Tuo tappi löytyi nokkahihnakotelon pohjalta.
        Onko jollakin ollut samanlaista tapausta...kannattaa varmaan kovajuottaa tai vastaavalla laittaa uudelleen paikkaansa. Saakohan noita taustasuojapeltejä uutena jostain...jossa tuo tappi löytyy...maksaa varmaan maltaita? Eiköhän tuohon voi laittaa jonkun vastaavan kunhan varmistaa, että se siinä pysyy.

        Taisin viime hetkellä alkaa vaihtaa hihnaa??!!??...montaa metriä ei olisi varmaa ehjänä enää liikkunut...
        Viimeksi muokannut jta; 7.10.2010, 07:19. Perustelu: allekirjoitukset tarpeettomia

        Comment


          #5
          Mulla on varmaan tuollainen pelti tallilla Nummelassa. Soittele jos tarvetta, numero lienee tallessa.

          Comment


          • #6
            OK...kiitoksia vaan...taitaa löytyä numero. Kaveri, jolla on kaasuhitsauslaitteet lupas kokeilla, josko onnistuu hitsata vanha paikalleen..jos ei niin palaan asiaan.

            Comment


              #7
              Edellinen remppaaja sanoi, että rullat kantoivat ja siksi kulutti remmin ennen aikojaan...(se remmi oli Motonetistä...kun valitin katkeamista ja yritin saada mahd. korvausta ennenaikaisesta katkaemaisesta...eivät korvaansa lotkauttaneet vaikka korjaamolta oli lausunto)
              Niinpä, vastuu kun oli sillä korjaamolla, eikä motonetillä.

              Ja tämän(kin) takia itse en koske jakopäihin.... :)

              Comment


              • #8
                Itsekin alan kallistua sen korjaamon ala-arvoiseen työhön. Ensinnäkin, kun tuo irronnut tappi löytyi oli kiristäjän kiinnityspultti "höllässä"... Toiseksi... kun avasin häähdyttimen kiinnityksiä, sen kiinnityksistä oli jätetty kari kolme pulttia laittamatta edellisessä vaihdossa. Varsinaista huolimattomuutta.

                Täytyy myöntää, että edellä kertomani katkeamistapaus...en nähnyt koneen avaamisen jälkeen mitä siellä oli todella tapahtunut...oliko jokin pultti auki tai jotain mikä mahdollisesti olisi kertonut katkeamisen todellisen syyn...(vaikka esim. auennut kiristäjän pultti...)...

                Kaveri muuten hitsasi tapin paikalleen...hienolla työn käljellä...nyt kasamaan etupäätä.

                Comment


                  #9
                  Itse pääsin todistamaan vitosdieseliä jonka nokka-akseli oli kolmessa palassa...

                  Comment


                  • #10
                    Itse pääsin todistamaan vitosdieseliä jonka nokka-akseli oli kolmessa palassa...
                    Itellä tullut näitä vastaan ainakin kolme. Pari 2,4 vaparia ja ainakin yksi 2,5 tdi

                    Comment


                      #11
                      Hys, ei näistä saa puhua mitään pahaa, kyseessä on se toinen jumalmoottori tällä foorumilla ;-)

                      Monta jakopääongelmaista olen minäkin korjannut.

                      Comment


                        #12
                        Joo vitosdieselit on hys-hys :)
                        Niillähän ajaa maailman tappiin, jos ei tule vikaa :D

                        Mutta eihän tuon koneen jakopääongelmat ole mikään salaisuus? Kestää kyllä, jos jakopäärempat tekee oikein ja huolellisesti.

                        Comment


                          #13
                          Hajoohan se vitosenki nokka ku remmi katkeaa, mutta ei sentään omia aikojaan... :)

                          Comment


                            #14
                            Kutonen harvoin jättää tielle nokkaongelman vuoksi ja etukäteen hieman helpommin todettavissakin. No eiköhän tämä riitä tästä väännöstä.

                            Comment

                            Working...
                            X