Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F polttoainemittari jumittaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F polttoainemittari jumittaa

    Millainenhan tankin anturi tuossa uusikoppaisessa -05 A6:ssa on, perinteinen uimuriin perustuva vai jotain hienompaa?

    Sai 16 vuotta ajella ennen kuin ensimmäistä kertaa loppui autosta polttoaine. Uskomattomalla mäihällä kotipihalle viettävässä mäessä :) Mittari oli jumiutunut näyttämään puolta tankkia ja tietokoneen jäljellä oleva ajomatka täsmäsi mittarilukemaan. Tankkiin meni 79,5L ainetta, joten melko tyhjä oli...

    Nyt näyttää mittari täyttä, mut kenties jumittui taas siihen, kun ei ekalla 40km matkalla oikein mihinkään liikkunut. Kaipa tuo on anturin temppuilua, vai voisiko vika olla jossain muualla? Kukaan vaihtanut/vaihdattanut anturia?

    On muuten tuo kärry melko haastava käännettävä vauhdissa ilman ohjaustehostinta... ja parkkinopeudessa tuntu et ratti jää käteen ennemmin kuin renkaat kääntyy :)

  • #2
    Ainakin mulla on kerran päivitetty softavika, jonka oire oli polttoainemittarin jumitus. Käy kysymässä marmorilta, ne tietävät kampanjakoodin, ei maksa mitään.

    Comment


    • #3
      Kiitti vinkistä, tuo kuulostais hyvältä!

      Comment


      • #4
        Eipä ollut ainakaan paikallisessa merkkihuollossa tietoa asiaan liittyvästä softapäivityksestä. Tai tarkemmin sanoen eivät kuulemma näe vanhoja kampanjoita koneelta. Tuossa kohtaa herää kyllä epäilys, että eivät vain halua nähdä vanhoja kampanjoita, jottei tule ylimääräisiä korjausvaateita asiakkailta...

        Mutta oli miten oli, sattusiko jollain olemaan ko kampanjakoodi tallessa?

        Comment


          #5
          Lainataan vanhaa aihetta kun tuli ajankohtaiseksi.

          Tuolla muuten niitä kampanjoita amerikassa:
          http://www.uberlame.com/a6_tsb/Audi%...TSB%20List.htm

          Tämä kyseinen yksilö (3.0 TDI -06) nostaa kyllä mittarin täyteen tankkauksen jälkeen mutta saattaa pudottaa puolesta tankista nollaan.

          Vikakoodit mittaristolta:
          Koodi:
          00438 - Fuel Supply Sensor 2 (G169) 
                      010 - Open or Short to Plus - Intermittent
                       Freeze Frame:
                              Fault Status: 00101010
                              Fault Priority: 7
                              Fault Frequency: 20
                              Reset counter: 53
                              Mileage: 191169 km
                              Time Indication: 0
                              Date: 2011.02.26
                              Time: 20:28:44
          00438 - Fuel Supply Sensor 2 (G169) 
                      007 - Short to Ground - Intermittent
                       Freeze Frame:
                              Fault Status: 00101010
                              Fault Priority: 7
                              Fault Frequency: 20
                              Reset counter: 53
                              Mileage: 191169 km
                              Time Indication: 0
                              Date: 2011.02.26
                              Time: 20:28:44
          Softavikaa vai jotakin muuta ?

          Comment


            #6
            Luultavasti tankin sisäisessä johdotuksessa vikaa. Korjaussarja on olemassa mutta ohjeistus sen kytkemiseen on saatavilla vain marmorilla, joita ei luonnollisesti saa luovuttaa talosta ulos.

            Linkin takana olevat eivät ole kampanjoita, vaan tehtaan antamia korjausohjeita jälleenmyyjille tiettyihin vikoihin ja niiden toteamiseen. Eli helpottamaan vianhakua tietyissä vioissa joita tehdas on tutkinut.

            Comment


              #7
              Kiitti, se kytkentäohje löytyykin tuolta laittamani linkin takaa. Googlettamalla vaan löytyi paljon tapauksia joissa ei ollut johtosarjan paikkaus auttanut vaan meni koko yksikkö vaihtoon, tosin tätä vikakoodia ei ollut niissä mainittu.

              Comment


              • #8
                Minulla oli samanlainen polttoainemittari -vika omassa A6 4F:ssä ja korjautin Espoon Audi Centterissä viime syksynä. Itse asiassa he korjasivat sen kahteen kertaan (toinen takuuseen). Ny mittari toiminut hienosti ja syytä onkin koska korjaus ei ollut halpa (niinkuin ei mikään Audiin)

                Comment


                • #9
                  Minulla on sellainen vika, että näyttää täyttä tai sit täysin tyhjää!!! Ajotietokone koneen näytössä joko 2000km tai 0....? Onko kenälläkään ollut samanlaisia oireita?

                  Comment


                    #10
                    mulla näyttää myös tyhjää kokoajan ,ja antaa tälläisen vikakoodin.eli missäköhän vika??

                    ess 17: Instruments Labels: 4F0-910-xxx-17.lbl
                    Part No SW: 4F0 910 930 C HW: 4F0 920 931 D
                    Component: KOMBIINSTR. M73 H17 0170
                    Revision: 00200000 Serial number: 4RY37VM36
                    Coding: 2289043
                    Shop #: WSC 00999 444 64523
                    VCID: 234FCB69E2CEE76
                    1 Fault Found:
                    00438 - Fuel Supply Sensor 2 (G169)
                    010 - Open or Short to Plus
                    Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101010
                    Fault Priority: 7
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 113
                    Mileage: 121050 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2011.12.17
                    Time: 21:27:56

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja ari Näytä viesti
                      mulla näyttää myös tyhjää kokoajan ,ja antaa tälläisen vikakoodin.eli missäköhän vika??

                      ess 17: Instruments Labels: 4F0-910-xxx-17.lbl
                      Part No SW: 4F0 910 930 C HW: 4F0 920 931 D
                      Component: KOMBIINSTR. M73 H17 0170
                      Revision: 00200000 Serial number: 4RY37VM36
                      Coding: 2289043
                      Shop #: WSC 00999 444 64523
                      VCID: 234FCB69E2CEE76
                      1 Fault Found:
                      00438 - Fuel Supply Sensor 2 (G169)
                      010 - Open or Short to Plus
                      Freeze Frame:
                      Fault Status: 01101010
                      Fault Priority: 7
                      Fault Frequency: 2
                      Reset counter: 113
                      Mileage: 121050 km
                      Time Indication: 0
                      Date: 2011.12.17
                      Time: 21:27:56
                      Aiemmin aiheessa on annettu ohjeita korjaukseen. Eli luultavasti anturien johtosarjan uusinta edessä.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                        Kiitti, se kytkentäohje löytyykin tuolta laittamani linkin takaa. Googlettamalla vaan löytyi paljon tapauksia joissa ei ollut johtosarjan paikkaus auttanut vaan meni koko yksikkö vaihtoon, tosin tätä vikakoodia ei ollut niissä mainittu.
                        jani oliko vaikeekin homma asentaa toi korjaussarja???

                        Comment


                          #13
                          Ei tullut koskaan vaihdettua kun omistaja meni vaihtamaan auton pois.

                          Comment


                          • #14
                            Tänä aamuna onnistuin lähes vastaavan vian paikallistamaan omasta 4f A6:sta. Eilen illalla kävin tankkaamassa tankin täyteen (70 l) ja tänä aamuna ajotietokone herjasi tyhjästä tankista ja samoin polttoainemittari näytti tyhjää tankkia. Tällä hetkellä en pysty vikakoodeja lukemaan, mutta luultavasti samasta viasta puhutaan. Mikäli aiemmista viesteistä oikein ymmärsin, ainoa vaihtoehto on viedä auto jälleenmyyjän omaan huoltoon. Pystyykö joku heittämään hinta-arviota siitä mitä johtosarjan vaihto on tullut muualla kustantamaan? Antaisi hiukan pohjaa keskusteluille paikallisen Laakkosen kanssa.

                            Comment


                            • #15
                              Jos ny muisti ei täysin petä niin tuohon pohjaanjumimiseen auttaa mittarin päivitys. Muihin jumituksiin/väärin näyttämisiin pitäs sitte tonkia tankkia. Mutta lähin ystävällinen Audi-korjaamo voi auttaa.

                              Comment


                              • #16
                                Kiitos Ville vastauksesta. Soittelin tänään Laakkoselle ja johtosarjaa olisivat korjaamassa tässä pohjaan jumiutumisessa. Kustannusarvio koko hommalle oli alle 300 euroa. Täytyy vielä ennen tuota huoltoa lukea itse vikakoodit ja katsoa löytyisikö siitä jotain apua.

                                Comment


                                  #17
                                  Korjausjohtosarja maksaa alle 30e, 270e työtä siis...

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuo korjaussarja on ihan naurettava. 6 rosvoliitintä ja pari johdonpätkää joissa liittimet. Nämä voi korvata ihan hyvin esim. kutistejatkoliittimillä.

                                    Työtä näitten kutisteliittimien asentamiseen menee noin 30 min.

                                    Comment


                                      #19
                                      Onko muilla kokemusta seuraavasta 'ominaisuudesta/omituisuudesta'. Ajaa tankin about tyhjäksi, ja tietämyskone näyttää ajomatkaksi tankkaushetkellä n.20-30km.
                                      No tankki täyteen(tili tyhjäksi;-) nyt kun lähtee ajelemaan niin p-mittari näyttää edelleen tyhjää ja merkkivalo palaa. Tästä tuo mittari pikku hiljaa(todella hitaasti) nostaa viisarin näyttämään oikeaa arvoa, saattaa näyttää vajaata tankkia vielä jopa seuravana aamuna.
                                      Tätähän ei tietysti tapahdu sitten joka kerta joten selvittäminen onkin sitten asteen verran kimurantimpaa. Välillä olen ollut huomaavinani, että jos jättää virrat päälle tankkauksen ajaksi niin tuota tapahtuisi useammin, mutta myös joskus ihan avaimet taskussa tankkausen aikanakin.

                                      Onko vika anturissa joka jää jumiin vai mikä tuon voisi aiheuttaa? Eihän tuo nyt mikään maailman isoin vika ole mutta onhan se ärsyttävää kun just olet laskenut n.60l dieseliä tankkiin ja auto väittää tankkia tyhjäksi;)

                                      niin ja laitehan on A6 4F 2.0TDI BLB -05

                                      Comment


                                        #20
                                        Juurikin tuota vikaa tuolla korjausarjalla poistetaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Korjausjohtosarja maksaa alle 30e, 270e työtä siis...
                                          Työtä näitten kutisteliittimien asentamiseen menee noin 30 min.
                                          No joo, kiitoksia vastauksista Teppo ja Ari. Aikaa tämän modin tekemiseen Laakkosella aikoivat varata 3-4 h, joten ainakin tuolla Arin arviolla siinä ajassa ehtii tehdä yhtä jos toista. Huoltoneuvoja mainitsi että asia on jotenkin monimutkaisempi quattrossa kuin etuvedossa.

                                          Mielelläni vien auton jonnekin toiselle (lue: edullisemmalle) pajalle laitettavaksi, jos homma tulee kuntoon. Täytyypä vielä selvitellä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2
                                            Juurikin tuota vikaa tuolla korjausarjalla poistetaan.
                                            Jaahas, onkos tuon korjaussarjan asennus nyt sitten semmoista rakettitiedettä, ettei sitä itse sais asennettua? Varsinkin kun jos arvioitu asennusaika on 30min(tosin 'virallinen' aika tais olla 3-4h).
                                            Vois nimittäin koittaa säästää ja tehdä itse ;) (työn siis, sarjan voi varmaan hankkia Tepolta).

                                            Comment


                                              #23
                                              Ei ole mitään ihmeellistä tuossa hommassa. Tuo vika on käsitääkseni niissä pikaliittimien pinneissä. Eli ne voi ihan hyvin korvata esim. noilla kutistejatkoilla.

                                              Jos tuota setissä tulevaa piuhaa alkaa vaihtamaan anturien välille, niin sitten varmasti menee aikaakin.

                                              Comment


                                                #24
                                                jyväskylän marmorilla makso tingittynä n.22e.tosin ei löytynyt niiden kalvoilta,
                                                mutta kun antoi varaosa numeron niin johan löytyi.Click image for larger version

Name:	19012012079.jpg
Views:	1
Size:	109,8 Kt
ID:	1605051
                                                kyselin piruuttani asennus ohjeitakin,ei ole kuulemma semmoisia olemassa!
                                                Mitenköhän muuten toi kutistesukka kestää polttoainetta??

                                                Comment


                                                  #25
                                                  kyselin piruuttani asennus ohjeitakin,ei ole kuulemma semmoisia olemassa!
                                                  Kurkkaa tuonne linkkiin jonka laitoin viestissä #5

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kiitos. kyllä mää jo löysin ton sun linkin,piruuttani kyselin marmorilta!

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja ari Näytä viesti
                                                      Kiitos. kyllä mää jo löysin ton sun linkin,piruuttani kyselin marmorilta!
                                                      Ohje löytyy, mutta sitä ei luovuteta ulkopuolisille.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Palataanpas vanhaan aiheeseen... Omassa kulkineessa näyttäisi olevan sama korjausoperaatio edessä. Elsaa vilkaisin etukäteen, ja siinä näytti olevan ohjeena vaihtaa pumppu/anturiyksiköitä paikallaan pitävät muoviset(?) hattumutterit uusiin. Kannattaako moiset siis varata ennen operaatioon ryhtymistä, vai onko mahdollisuuksia säilyttää nuo ehjänä, ja käyttää uudelleen?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kyllä nuo itse ainakin sain pysymään ehjinä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            tankki kannattaa sitten ajaa melkein tyhjäksi,ite en vaihtanut liittimiä/johtoja
                                                            putsailin vaan hapettumat liittimistä ja hienosti pelaa taas. niihin "muttereihin"
                                                            ois hyvä olla sopiva avain,oli aika tiukassa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X