Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Harkinnassa Audi V8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Harkinnassa Audi V8

    Iltaa. Olen aivan uusi käyttäjä, joten mikäli aihe tuli väärään paikkaan niin modet siirtäköön kaikessa rauhassa oikean otsikon alle. :)

    Eli harkinnassa käyttöautoksi Audi V8. Lähinnä varmaankin vuosimallia 92(loppu)->. Käsittääkseni tuota vanhemmissa on jotain pieniä vikoja, joita on saatu parannettua myöhempiin valmistuseriin ??
    Ja heti alkuun, MITÄÄN en tiedä Audeista. Edes korimalleja en juuri tunnista, mitä nyt perus A-sarjan. Kuitenkin olen hieman rakastunut tuohon V8 (ja A8) -malliin.. Ja käyttöautoa etsitään. Yksi "lievä" harraste projekti jo löytyy, joten aika/raha ei riitä toiseen..

    Miksi V8? Haluan auton, joka näyttää ja tuntuu autolta. Eli edustava, mukava ja tilava. A8:saan ei budjetti riitä, joten jäljelle jää sitten tuo V8. Yksi MB S jo löytyy harrasteautoksi, toista Mersua ei tule, koska niissä on enemmän tai vähemmän laitettavaa, etenkin koripuolella.. Ja BMW:hen en koske edes pitkällä tikulla.. Noh, ehkä johonkin kivaan 750iAL:n.. Eli mitä jää enää jäljelle hyvistä automerkeistä? Ja ehkä nuo isommat Audit on säästyneet paremmin "raiskauksilta" kuin nuo MB:t ja Bimmerit..
    Sitä paitsi isona plussana neliveto, joka Suomen talvessa helpottanee oloa aika lailla.


    Nyt kyselen kommentteja, tietoa ja vinkkejä ko. kulkineesta. Mitkä on pahimmat tyyppiviat ja kompastuskohdat? Mitä pitää ottaa huomioon, kun tuollaista menee katsomaan. Ja käyttöautoa etsitään.

    Tekniikka:
    Jotain olen saanut selville, että neliveto+automaagi ei oikein vielä toimi noissa? Muuta? Miten kestää kone ja laatikko? Minkä verran noilla ajaa? Minkälaisia isompia huoltoja on täytynyt 200tkm ajetussa jo tehdä? Entäs vast. 300tkm? 300++tkm?
    Sinänsä ei pelota isotkaan mittarilukemat, kunhan on vain kaikki huollot tehty ajallaan ja oikeaoppisesti. Alustan kestävyys?

    Kori:
    Noissahan lienee kaikissa perätikö? sinkitty (galvanisoitu?) kori. Eli sinänsä ruostetta pitäisi löytyä vain niukasti, jos olleenkaan. Mistäs tuo malli ruostuu herkimmin? Muuta huomioitavaa?

    Varusteet:
    Vakio varusteluhan noissa on jo aika kattava. Sähkötuolit, -ikkunannostimet, autom. ilmastointi, Cruise, joku hälytinhässäkäkin vissiin.. Mites, kuuluuko kattoluukku vakiovarusteisiin? Entäs penkinlämmittimet? Edessä ja takana? Takaikkunalle jotain verhontyyppistä? Audio järjestelmät? Nämä on ainakin meikäläiselle sellainen asia, jotka painavat vaakakupissa melko paljon... Hienossa autossa on oltava kunnon varustelu.

    Ja joku nyt kuitenkin tulee sanomaan, että "kulutus on suuri." Bensaa saa tietääkseni vielä bensa-asemalta, ei taida olla sieltä vielä loppunut. Ja kunhan tuon lotjan tankki on suurempi kuin 60-litraa...

    Paljon tekstiä, koittakee jaksaa lukea. Ja vastailla. :) Kiitoksia!

    PS. En haulla löytänyt oikein kunnollisia keskusteluja. En ehkä osaa vain käyttää, tuntuu hieman kömpelöltä tuo haku.

    #2
    Laatikko kestää jos on pidetty siitä huolta, kaikenhan saa huonolla huollolla rikki. ABH (4.2l V8) on vähän surullisen kuuluisa öljyn syönnistä, ilmeisesti yksittäisen pytyn renkaat pettää, ja putketonta alulohkoa on tympeä kunnostaa.

    Sähköosia kun on paljon, niin löytyyhän niitä vanhemmiten vikojakin, jos ei yleismittari ja kolvi pysy kourassa ei kannata hommata ;)

    Comment


    • #3
      Automaattivaihteisto (ZF 4HP24A) on todettu kohtuullisen kestäväksi. 4:s vaihde vastaa välitykseltään 5 ja 6-vaihteisten manuaalilaatikoiden suurinta vaihdetta joten maantiekulutus on maltillinen.

      Taka-akselin torsen ei kestä kovaa kohtelua. Ujelteleva murikka tietää ongelmia.

      Kaikista varhaisimmatkin yksilöt osaavat valittaa vikakoodeilla joten Vag-com on hyödyksi.

      Kori on täysin galvanoitu joten ongelmia aiheuttavat lähinnä kolarikorjaukset.

      Wikipedia: Audi V8

      Comment


      • #4
        Kyllä tämä V8 aika hyvin käyttiksenäkin menee, ainoastaan korjaaminen/huoltaminen voi hintojen puolesta olla suht harrasteautoluokkaa ;)
        Itsellä ollut nyt 2,5 vuotta V8 pääasiassa käyttiksenä ja pääsääntöisesti olen tykännyt pelistä. Välillä kulutus nyppii ja se että omassa on semmosia kohtia mitkä kaipaisi hieman laittoa, mutta kai nekin joskus saa laitettua...

        Kone tuossa vaikuttaa aika kestävältä, mutta kannattaa tutkia mahdolliset öljyvuodot jos vaan mahdollista. Kokemuksella voin sanoa että kansien rempauttaminen kannentiivisteen vaihdon yhteydessä (mittarin mukaan ajettu 262tkm) maksaa aika paljon, vaikka tekisi itsekin. Mahdollisesti tuossa tapauksessa moottorin vaihto toiseen voisi olla halvempi vaihtoehto.

        Alusta on onneksi aika simppeli, mutta puslaa ja tukivartta saa varmasti vaihdella, jos ei ole jo vaihdettu. Jos on ajatuksissa madaltaa, niin oma mielipide on että hommaa suoraan korkeussäädettävän alustan. Madallusjousivaihtoehtoja ei hirmusesti ole, ja madallusmäärät voi jonkinverran heittää luvatusta. Ja jos netistä katselee madallettujen V8:en kuvia, niin tuntuu että samoilla sarjoilla on ihan erilailla tontissa.
        Eli tolpat vaan KW:lle eikä tarvii sen jälkeen harmitella turhaa keulimista.. ;)

        Comment


          #5
          Mulla tuo V8 on ollut vasta talven yli, mutta aika luotettavan oloinen kampe se on ollut. Itse halusin alunperin ja nimenomaan 4.2:n, mutta pikkulohko tuli lopulta paremman luotettavuutensa ansiosta. Pari huohotusletkua olen joutunut vaihtamaan ja toisen etupyörän laakerin kohta, jos ei tuo kaupaksi mene.

          Isäukko ajeli Poriin töihin ja mitä siellä sitä muutaman kilometrin työmatkaa noin 11,5 litran keskikulutuksella. Itselläni meni talvella 14 -15 litraa, osin varmaan niiden vuotavien huohotusletkujen takia. Tahkon reissun ajoin ajotietokoneen mukaan alle 10 litran, totuus lienee vähän yli. Ei se siis mikään posketon syöppö ole, jos ajaa muutakin kuin kaupunkia.

          Oman koriin on ajan hammas jo hieman purrut. Maali tuntuu lohkeilevan lokarien takaosista. Muutenhan nuo korit onkin aika hyviä vastustamaan hapettumista.

          Comment


            #6
            www.audiv8.com:ista

            - Kori ja maalipinta on laadukkaasti valmistettu, mutta takapuskurin kromilistan alus (heckblech) on yleinen ruostepaikka, joskaan ei yleensä puhkiruostunut.

            - 4.2 voi kuluttaa öljyä 0,7-1,5 l/1000 km, mikä johtuu ongelmista sylinterin nikasil-pinnoitteessa. Myöhemmät 92-94 vuosimallit kuluttaa vähemmän öljyä. 3.6:ssa ei tätä ominaisuutta ei ilmeisesti ole?

            - Ns. UFO-jarrulevyt edessä saattaa ravistaa. Uudet jarrulevyt on ilmeisesti yhä varsin kalliita.

            - Takajarrusatulat ja käsijarru jumiutuu vanhemmiten ja käytön puutteesta

            - Automaattivaihteiston tulisi vaihtaa nopeasti ja lähes nykimättä, mutta jos vaihteisto-öljyä on liian vähän tai sitä ei ole vaihdettu, voi tulla ongelmia. (ATF-määrän tarkistus kuuluu ilmeisesti huolto-ohjelmaan, miten on vaihdon kanssa?)

            - Sisustan kestävyyttä ja materiaaleja kehutaan. Kaikkien sähkölaitteiden toimivuus kannattaa tietenkin kokeilla.

            Comment


            • #7
              Teknistä tietoa tuossa jo tulikin hyvin, mutta sitten se toinen puoli eli ns järki tai millä nimellä sitä kukakin haluaa kutsua.
              Jos ja kun ässä mersu on osoittautunut harrasteeksi eikä aika/raha riitä toiseen, niin ei se sitten riitä v8, a8 tai muihinkaan vanhoihin edustusautoihin.
              Touhutonneja palaa ja jokapäivä ei ajeta, mutta ihan kiva silloin kun toimii. Ja kun pikkuhiljaa laittelee niin jossain kohtaa on kaikki paikat kertaalleen uusittu ja homman voi aloittaa alusta ;)

              Comment


                #8
                Kyllä tuo meikäläisen laite ainakin tähän asti on ollut ihan jokapäiväisessä ajossa. Nuo pari juttua on joutunut laittamaan, mutta yhtään ns. Showstopperia ei ole ollut, eli tielle ei ole jääty eikä tielle ole jäänyt lähtemättä.

                Ja on ihan kiva kun toimii, eli aina.. =)

                Ainut mikä tuon kanssa kirpaisee, on tosiaan nuo polttoaine- ja huoltokulut. Esim. öljynvaihto maksaa ~ 100€ ja suodattimen saa tilata itse, paikallisella alan liikkeellä sitä ei ole hyllyssä, ja maksaakin mokoma enemmän kuin Nissaniin. X)

                Comment


                • #9
                  No tässähän tulikin oikein nätisti näitä asioita selville. Kiitoksia vastauksista. Mitä tuo Jari tuossa sanoi tuosta "järkipuolesta", niin tyhmäähän se on toinen tuollainen vanha luksuslintta ostaa. Mutta kun ei noi korollat oikein sytytä.. Minkäs teet. Eihän sen käyttöauton pakko ole olla edustusluokan kapine, mutta kun vaakakupeissa on Audi V8 ja vaikkapa se Korolla, niin tuossa vaiheessa on vaikea "järjellä" ajatella..

                  Ja kaikki nuo "paremman keskiluokan autot" (mm. E-mersu, Audi A6.. ja -200??) on vähän sellaisia, että kun eivät kuitenkaan ole niitä luksusautoja, niin miksei sitten huon... halvempikin kävisi? Mulla nää auto asiat tuppaa menee kuitenkin niin paljon (lue liikaa) tunteella, niin se on kaikki tai ei mitään..

                  Nuo linkit on kyllä hyviä. Täytyypi tutkailla noita. Ja näillä näkymin konekin tulisi olemaan se 4.2. Joku vähän ajettu? Polttoaineen kulutus ei sinänsä pelota, mutta kun tuon tasoisissa autoissa tuppaa olemaan niitä muita hintavia investointeja.

                  Kilometrejä kertyy vuodessa n. 12000, eli ei kovin paljoa. Sanotaan 80% kuitenkin kaupunki pyöritystä. Rauhallista ajoa, niin kuin tuollaisen tyylille sopii. Ja mitä tuohon "tuunaamiseen" tulee, niin en usko että kovin radikaaleja muutoksia. Vilkut valkoisiksi, ehkä ratti vaihtoon, jos joku sopivantyylinen löytyy, hmm... alkuperäiset vanteet?

                  Tuo nyt vaan on aivan ***vetin tyylikäs auto. Tunnistaa Audiksi, vaikka ikää onkin. Ja mielestäni edelleen todella hienostunut ja arvokkaan oloinen.

                  Comment


                  • #10
                    En varsinaisesti sanonut että tuommosen hankinta olisi tyhmää tai että ne kaikki olis aina jokapuolelta paskana. Pitää vaan tiedostaa että ylellinen kyyti tuo mukanaan kalliit ylläpitokulut.
                    Jos kaikki ajattelis autoilua järjellä ni oispa tylsää kun katukuvassa olisi lähes ainoastaan hiirenharmaita sähköshokkeja ja muita kiinalaisia pikkukirppuja.

                    Comment


                      #11
                      Näihin on saanut aikanaan tyylikkäitä puuruoreja. Omaan tuli kesäksi vaihdettua Bolerot niiden tuoreemman A6:n vanteiden tilalle. Olihan nekin ihan tyylikkäät, muttei tämän alla.. =)

                      Comment


                      • #12
                        Olet täysin oikeassa Jari, hyvä että oikaisit hieman tuota sanomaani. Eihän se sinänsä tyhmää ole, saa varmasti paljon autoa, mukavuutta ja turvallisuutta verrattuna halvempiin. Mutta kalliissa autossa on kalliit ylläpitokustannukset.

                        Minkäs teet, kun on paha autokuume päällä. Talveksi pitää joka tapauksessa toinen auto ostaa. Pitää käydä vähän katselemassa paikanpäällä noita myynnissä olevia yksilöitä. Tarjontahan ei tässä päätä huimaa. Aika vähänlaisesti tuntuu olevan myynnissä, mutta onhan tuo ollut uutenakin melko harvinainen. Täytyy etsiä rauhassa ja pitää pää kylmänä, jos hiukan venyy. Etsii rauhassa hyvän ja ajelee sillä aikaa vaikka sillä kiinalaisella pikkukirpulla.. ;)

                        Comment


                          #13
                          Jakopäänremontin hinnoista yms kannattaa olla myös tietoinen. Paikasta riippuen jo pelkät osat maksaa monta sataa euroa ja sitten kuka ne vaihtaa, itse?

                          Jos käyt katselemassa noita v8:ja sitten 3.6 tai 4.2:ta, niin ota tuosta selvää, tai varaudu että teet/teetät jossain vaiheessa sen.
                          Vaikkakin nuo v8:t maksavat ihan kohtalaisesti vanhaksi autoksi, niin mielestäni noin kallis remontti pitää näkyä myyntihinnassa.

                          Comment


                          • #14
                            Kiitoksia vinkistä. Täytyypi tarkistella. Kuinkas usein toi jakopääremppa pitäisi ohjeiden mukaan tehdä? Meinaan kun usen näkee autoja, joita korjataan vasta kun jotain menee rikki. Ja toisaalta taas saattaa löytyä helmiä, joissa on kaikki huollot tehty ajallaan ja osia vaihdeltu ennakoivasti, vaikkei vielä olisikaan ollut tarvetta.
                            Onko muita vastaavia kalliimpia remontteja, mitkä olisi syytä olla tehty teityissä kilometreissä?

                            Tällä hetkellä ei ainakaan ole mahdollisuutta suorittaa itse mitään isoja remontteja. Kaveriporukasta on joku kohta tallia hommaamassa, niin sitten helpottaa. Mieluumminkin etsin kerralla paremman kaikessa rauhassa, ja maksan hyvästä ja huolletusta sitten vaikka pikkasen enemmän. Pidemmän päälle se kannattaa.

                            Ainahan tämä menee näin, kun tuntematonta autoa alkaa ostamaan. Täytyy asiantuntijoilta kysyä, ja oikealla kehutaan maasta taivaisiin hyvänä autona, jota ei tarvitse kuin tankata ja kestää miljoona kilometriä. Vasemmalla kirotaan alimpaan helvettiin koska auto ei kestä edes merkkikorjaamolta kotia asti, ennenkuin on taas jotain paskana.

                            Kunhan pitää jalat maassa, ja selvittää nuo heikoim.. vähemmän vahvat kohdat ko. kulkineesta, niin päästään jo pitkälle.

                            Comment


                            • #15
                              Itseänikin on ruvennut tuo V8 polttelemaan pahemman kerran. Nyt on ajossa +300hv saabi ja suht samantehoista luxuskyytiä pitäisi saada tilalle. Hirvittää vaan kun itse ei ole mikään mekaanikko että saako kuinka äkkiä auton arvon verran menemään rahaa mahdollisiin vikakohtiin... Kannattaiskohan tuollaista lähteä hakemaan saksasta...

                              Comment


                                #16
                                Alkaa hintataso olla kotimaassa sillä tasolla, että katsoisin sen ensin. Saksasta saattaa löytyä joku helmi todennäköisemmin, mutta hintaa sillekin tulee aika komeasti. Kai se on kiinni siitä mitä etsii ja haluaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja dj_pirtu Näytä viesti
                                  Itseänikin on ruvennut tuo V8 polttelemaan pahemman kerran. Nyt on ajossa +300hv saabi ja suht samantehoista luxuskyytiä pitäisi saada tilalle. Hirvittää vaan kun itse ei ole mikään mekaanikko että saako kuinka äkkiä auton arvon verran menemään rahaa mahdollisiin vikakohtiin... Kannattaiskohan tuollaista lähteä hakemaan saksasta...
                                  Kannattaa turbo(?)Saappaan jälkeen varautua siihen, että V8:n kulkupuoli tuottaa pettymyksen, erityisesti ilmoitettuihin tehoihin nähden. Niin kävi minullekin A8:n kanssa kun sitä ennen olin ajellut saman painoisella 285 hv jenkillä. Mutta eihän ne ministeristasolla saa niskat naksahdellakaan. Ja autobaanakulttuurin ansiosta ne hepat on virkeimmillään reilusti laittomilla nopeuksilla.

                                  Ja tosiaankin näin on sekä V8:n että halvemman pään A8:n kanssa, että Saksasta haku tuskin kannttaa taloudellisesti. Jos huippuyksilöä etsii, sen löytyminen voi olla helpompaa isomman tarjonnan vuoksi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jakopäänrempasta sen verran et n. tonnin muistaakseni korjaamolla kustantaa hiukan paikasta riippuen jollen ny oikein pahast väärin muista. 120 tuhannen kilsan kohdalla toi ilmesest pitäis tehdä joidenkin mukaan mut LMS:ssä ku kävin omaan autoon ton homman teettämässä ni heidän mukaan Suomessa toi pitäis suorittaa n. 90 tonnin kohdilla. Tiedä sit mikä on oikein.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei nuo alkupään A8:sit nyt enää niin kauheasti maksa. Jos ei halua harrastaa, minusta kannattaisi jättää V8:sit ja siirtyä suoraan A8:seihin. A8:ssa saa sitä luksusta vähemmällä harrastuksella. V8 on marginaalipeli, joten vaatii harrastuneisuutta kun taas A8:seja on reilummin ja paljon ajossa, joten ne soveltuvat paremmin siihen pelkkään luksuksen tavoitteluun ilman ylimääräistä harrastuneisuutta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Taisipa olla noissa jakopäänhihnoissa se 5:n vuoden aikakin. Niin sitten tuli mieleen, että on aina välistä näitä urveloita, jotka oikaisevat ja vaihdattavat vain sen hihnan, eikä muita oheisosia.

                                        Jos tuollaista olisin ostattelemassa, niin mitä luultavammin jättäisin nuo 3.6 sikseen ja katsoisin vaan isompaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Härskille:
                                          Joo niin se on minullakin periaatteena, että yksi tärkeimmistä auton varusteista löytyy konepellin alta. Tuollaiseen luksuslaivaan moottorivaihtoehtoja on tasan se yksi -eli isoin. Halvemmissa autoissa sillä ei niin väliä ole.


                                          jassolle:
                                          No jos vaikka nettiauto.comin tajontaa katsoo, Audi V8 maksaa n. 3000-5000 euroa. A8 alkupään malleissa hinnat puolestaan alkavat vasta 7000 eurosta, ja jos hiukankaan paremman haluaa, niin saa jo laittaa ainakin sen pari tonnia lisää. Kenelle sitten 5000 ja 9000 euron välillä on pieni ero, mutta minulle ainakin se on jo melkein tuplasti alkuperäinen budjetti.

                                          En väitä, ettenkö tässä tapauksessa mieluummin ostaisikin sen A8:san, mutta budjetti ei riitä. Mieluustihan sitä ostaisi täysin uudenkin auton. Mutta jos budjetti on vaikkapa sitten 5000-6000 euroa, ei kauhean paljon valinnan varaa ole.

                                          Tai sitten ajelee vaikka vuoden kaikessa rauhassa sillä korollalla, ja ostaa sitten sen astetta paremman auton. Tässä tapauksessa sitten sen A8:san. Olet kyllä täysin oikeassa, että voisi olla melkein fiksumpaa säästää se pari tonnia, jolla tuota vanhaa V8:sia kunnostaisi, suoraan parempaan ja uudempaan autoon. Pääsisi ehkä vähemmällä vaivalla, eikä olisi turhia huolia vanhan auton vikojen suhteen. Epäilen vaan, että mahtaa olla myös A8:ssa ne omat pikku murheenkryyninsä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Jos laatua haluaa, niin V8. A8 on muovisempi ja muutenkin "halvemmalla" tehdyn oloinen.
                                            Toki A8 on huomattavasti modernimpikin.

                                            V8 on kyllä jo siinä iässä, että semmoset vaatii harrastajalta kukkaroa.
                                            "kuka vaan semmosen saa ostettua, mutta ajaminen vaatii rahamiestä"

                                            V8:ia on saanu manuaalinakin, mutta semmosen löytäminen on jo aika haastavaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ruotsista voi löytää tuollaisen aika hyvänkin jo n.3000eurolla, ja verothan noihin on jo aika pienet.

                                              Esim. tuo http://www.blocket.se/varmland/Audi_....htm?ca=11&w=3
                                              tai tuo http://www.blocket.se/jamtland/Audi_....htm?ca=11&w=3
                                              Viimeksi muokannut joteam1; 13.6.2010, 17:39.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ja huomautuksena se että 5000e ei saa oikein minkäänlaista "kunnon" V8 audia. Se on minun mielipide.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Määrittele "Kunnon V8 Audi", kiitos.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nuo V8:t alkaa olla jo siinä ikä- ja kuntoluokassa että kovin tarkkoja kriteereitä esim. moottorin suhteen ei kannata etukäteen asettaa vaan ostaa se priima yksilö vaikka siinä olisikin 3.6 kone. Osta paras yksilö minkä löydät ja siitä huolimatta varaudu pitämään touhutonni tilillä äkillisiä menoja varten jotta auto pysyy hyvässä kunnossa. V8 on yksi niitä harvoja Audeja jotka on tulevaisuuden klassikoita mm. melko pienen valmistusmääränsä ja yhden aikakauden aloittajan statuksen (V8-moottori sekä oikea kilpailija Audilta S-mersulle ja 7-bemarille) vuoksi.

                                                    Jostain syystä muuten Nettiauton myynnissä olevista V8:sta todella monessa on heti mallimerkinnän kohdalla maininta "vaihto". Ilmeisesti V8:n myyminen on jotenkin hankalaa tällä hetkellä kun ilmoitellaan jo heti kättelyssä että vaihtokin kiinnostaa.. Onkohan käyttökulut yllättäneet?
                                                    Viimeksi muokannut TeroPee; 14.6.2010, 16:33.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Onko tuolla vuosimallilla niin väliä näissä? Onko uudemmissa jotain fataaleja suunnitteluvirheitä fiksattu vaikoeikö?

                                                      Löysin -89, 3.6L ja kaikki herkut mitä on silloin saanut. Vikalistassa on ajotieturi joka luulee välillä laturin olevan hajoamassa mutta asia ei näin kuitenkaan ole. Sekä takasähkölasit on pimeänä. Mittarissa jotain 260tkm, aika paljon....?. Jakoremmiremppa tehty muutama 10tkm sitten...
                                                      Viimeksi muokannut dj_pirtu; 14.6.2010, 12:08. Perustelu: Olikin kilometreinä eikä maileina...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jakopään osat maksaa Tepolta ostettuna ~550e, mikä ei ihan mahdoton hinta taida olla. Marmorilla sama läjä tais maksaa ~880e, joten säästö on ihan kiva. Itsestä sitten kiinni paljonko kokonaisuudessaan remppa tulee maksamaan, mutta teettämällä jollain muulla, on perinteinen "touhutonni" aika lähellä totuutta.
                                                        Itseäni V8:ssa viehättää juuri tämä pieni erikoisuus, jota A8:sta ei oikeen löydy, niitä kun tuntuu tulevan joka nurkalla vastaan.. ;)
                                                        Ja se on melkein varmaa, että rahojaan ei tule saamaan takaisin, osti sitten V:n tai A:n.
                                                        Onhan se jotenkin järjen vastaista ostaa V8 vaikkapa 3000 eurolla ja laittaa siihen sama summa (tai enemmänkin) kiinni esim. jakopään remppaan, alustaan ja muihin perushuoltoihin tai vaikka uuteen maaliin. Mutta siinä 6000-7000 euron A8:ssa voi tulla nuo samat kulut, riippuen tuurista tai siitä kuinka kauan meinaa autoa pitää.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Olikos noiden automaattien kanssa se pelleily että kerralla ei saa vaihdettua kuin n. 1/3 öljystä ?

                                                          200 20vt quattro vois olla vaihtoehto V8:lle ?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Näin taitaisi olla. 220VT voi olla vielä vaikeampi löytää kuin V8.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X