Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kierrosaikoja 2010 ja 2011

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kierrosaikoja 2010 ja 2011

    Terves,

    Ajattelin alottaa tämmösen ketjun jossa vois ilmotella kierrosaikoja ja vertailla niitä. Tietoja vois laittaa esim: sää, auto/malli, rengastus, mitausväline, pvm. ja tietty rata

    S4 B5 Avant -98, KW var2, h&r vakaajat, lastutettu, pirelli pzero 225/45-17
    Racechrono+5hz gps

    omat tän hetkiset:

    Alastaro 8.5 1:38,3
    kuiva rata, kylmä sää :)

    Alastaro 22.5 1:41,9 (ahtoputki revenneenä, ahtoa 0,4bar)
    Kuiva rata.

    Ahvenisto 29-30.5 1:41,7
    Kuiva rata, ahtoputki taas rikki, ahtoi n. 0,8-0,9 ennenkuin antautui täysin.(aika oli puolessavälin kierrosta parantumassa 1,5s :/ )

    Botniaring 5.7 1:28,8
    aurinkoa ja 28C lämmintä. Huono kierros (tällä kertaa välijäähy pettäny ja yhen kierroksen onnistuin välissä ajaan ~0.9-1 bar ahdoilla)

    Ahvenisto 17.7 1:39,9
    Aurinkoa ja kuumaa (~27C). Taas ongelmia auton kanssa, ahdot putoilee pois. Optimaaliaika olis ollu 1:37,9 :(

    Alastaro 7.8 1:41.00
    oliskohan ollut ~27 lämpöä? kuivaa ennen ukkoskuuroa :) Ahtoja käytössä 0,4bar ja hiukan "ajellaan vaan fiiliksellä" mentiin. Jos sais vielä pelin kuntoon prkl....
    Viimeksi muokannut TeroPee; 24.7.2011, 23:36. Perustelu: vuosilukupäivitys

  • #2
    Audi A4 B7 2.0tq avant, täysin vakio
    Racechrono + Nokia E75 sisäinen GPS

    Botniaring 2.5. 1:36,8
    +2 astetta ja kostea rata

    Comment


    • #3
      Botniaring 27.5, n.1:22 kellolla

      Auto: a4 b5 tq, paino <1300kg, n.300hv
      alusta: kw3, powerflex
      renkaat: pilot cup
      Jarrut: brembo 4pot 321mm edessä, takana vakio. ei ABS!
      sää: pilvinen +8c

      Auto todella hankala ajettava tällä hetkellä. Ei pitoa edessä ja jarrubalanssi vielä hukassa. Katotaan mihin suuntaan kehittyy kesän mittaan, kun saa alustan, painojakauman ja jarrut fixattua.

      Comment


      • #4
        Alastaro 11.6. klo 15.15 : 1:37.284
        Rata-SM Transpondereilla

        Osittain hieman kostea rata, ajoura kuiva +14 astetta

        Lupo GTI V1600
        130hv, paino kuskin kanssa n. 1200kg
        renkaat: Toyo Proxes R888
        alusta: AST 1-säätöinen
        jarrut: vakio GTI jarrut, Ferodo 3000 kisapalat

        edit. toisessa kisalähdössä 1:37.083
        Viimeksi muokannut jukkan; 13.6.2010, 20:58.

        Comment


          #5
          Ahvenisto 17.7. illan suussa siinä viiden maissa. Lämpöä 25+ astetta.

          Audi A3 (8L) 1.8Tq (ARX, 110kW)
          Vakiorauta Dahlbäckin säädöissä.
          Michelin PilotSport
          Tehtaan sport-alusta (-40 mm)
          Vakiojarrut.

          ~ 1:48

          Aika otettu videokameran kuvasta noin sekunnin tarkkuudella. About saman tehoisella ja aavistuksen kevyemmällä Golf VI GTD:llä ratakierros ajettu TM:n toimesta alle 1:43, joten parannettavaa jäi. =)
          Viimeksi muokannut arto s; 21.7.2010, 23:24. Perustelu: Mallin tarkennusta

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
            Ahvenisto 17.7. illan suussa siinä viiden maissa. Lämpöä 25+ astetta.

            Audi A8 (8L) 1.8Tq (ARX, 110kW)
            Vakiorauta Dahlbäckin säädöissä.
            Michelin PilotSport
            Tehtaan sport-alusta (-40 mm)
            Vakiojarrut.

            ~ 1:48

            Aika otettu videokameran kuvasta noin sekunnin tarkkuudella. About saman tehoisella ja aavistuksen kevyemmällä Golf VI GTD:llä ratakierros ajettu TM:n toimesta alle 1:43, joten parannettavaa jäi. =)
            Vaiko kuitenkin A3...? Muuten aika keppimiehen meininki.

            Comment


              #7
              Samaa kattelin. mulla on 4E, joten äkkiäpä ne versiot rullaa...

              Ei silti, kai tuolla senaattorikulkineella saisi revittyä tuommoisia aikoja, jos olisi Dahlbäckin säädöissä ja kuski osaisi ajaa :)

              Comment


                #8
                Audi A6 (C5), 1.8T 110kW (AWT) + multitronic
                Vakio alusta, vakio jarrut
                Renkaat CSP3
                lämpötila ~ +30
                aika 1.57


                Teho/paino-suhteen mukainen kierrosaika olisi luokkaa 1.48, parannettavaa siis on. Ao. taulukossa on laskeskeltu teho/paino-suhteen mukaisia kierrosaikoja Ahveniston radalle. Nämä ei toki ole absoluuttisia totuuksia, mutta antaa kohtalaisen hyvän arvion mille hehtaareille pitäisi päästä kun alla on vakioauto vakiorengastuksella. Slickseillä ajettaessa ajat olisivat luokkaa -5 s / kierros. Taulukon kierrosajat on laskettu Tekniikan maailman testiautojen kierrosajoista Ahvenistolla.
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  A3 juu. Hups.. =)

                  Yllätin itsenikin tuolla ajalla, varsinkin kun ottaa huomioon ajokokemuksen. Odottelin jotain 1:5x aikoja. Saihan koulutuksesta kyllä hyvän pohjan ja muutamia kovia vinkkejä niin TeroPeeltä kuin Vänniltäkin. Kiitos niistä siis.

                  Comment


                    #10
                    A8 D2, 4.2, 300hv
                    Alusta Bilstein / Eibach. Vakiolevyt, Palat Yellowstuff
                    Renkaat 18" Nokian V, ajettu Kemorat ja Nyrret...

                    Ahvenisto 16-17.7, ilma +28. Maks. 4 kierrosta ennenkuin jarrut häviää
                    - Paras 1:46.3 (Driftbox)

                    Comment


                    • #11
                      teho/painosuhde taulukon mukaan kattelin että 1:37,5 olis tavoteaika. Ite ajoin 1:39,9 ja optimikierros olis ollu 1:37,9 eli aika lähelle päässy, tosin auton temppuilun takia jäi vielä paljon parantamista... ja vielä enemmän kuskin takia :)

                      Comment


                        #12
                        Onko SR:llä muuten keltaiset ihan liikenteessäkin vai vaihtuuko radalle eri palat? Ajattelin vaan kysyä, kun ois omaan palojen vaihto edessä, jostain kumman syystä..

                        Henkinen paini on käynnissä, keltaiset vai punaiset.

                        Comment


                        • #13
                          itse en ainakaan suosittele enään kenellekkään ebc:n tuotteita, ebc:n keltaset kesti n.35 kierr alastarossa ja sit oli loppu. Samoja kokemuksia olen kuullut myös muun merkin auton käyttäjältä.

                          Itsellä oli tilanne ettei mitään muita "hyviä" paloja saanut.
                          PFC, carbone lorraine, Ferodo olis mun valinta
                          Nyt on PFC:t radalla, vinkuu kiitettävästi katuajossa :)

                          Comment


                            #14
                            Onko SR:llä muuten keltaiset ihan liikenteessäkin vai vaihtuuko radalle eri palat? Ajattelin vaan kysyä, kun ois omaan palojen vaihto edessä, jostain kumman syystä..
                            Ainakin vielä on ihan jokapäiväisenä. Ei vielä valittamista. Tohon tonnikeijuunkun ei saanut Ferodoja (DS2500), niin yellowit oli luontainen valinta. Katotaan miten kestää ja pölyää. Pito on kyllä kylmänä ja varsinkin kuumana ihan eri luokkaa kuin missään orginaali tai tarvikepaloissa...

                            Comment


                              #15
                              Mulla on C4:ssa keltaisista vastaavia kokemuksia, mutta viime aikoina on ruvennut kuulumaan soraääniä kovemmalla käytöllä olevista. Itse en ole radalla päässyt testaamaan. Kolmonen on toki jonkin verran kevyempi kuin nuo isommat, joten punainen voisi vähemmän pölyävänä (?) olla mukavampi vaihtoehto.

                              Pitänee tutkia Ferodon hintoja..

                              Comment


                                #16
                                S6 4F, 435hv, 2300kg matkustajan kanssa. Vakio alusta, vakiojarrut, loppuun ajetut Contisport3 265/35/19. Paras kierros RaceChronolla 1:42.5 Ahvenistolla helteessä 17.7.
                                Viimeksi muokannut oliver; 22.7.2010, 21:30.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                                  S6 4F, 435hv, 2300kg matkustajan kanssa. Vakio alusta, vakiojarrut, loppuun ajetut Contisport3 265/35/19. Paras kierros RaceChronolla 1:42.5
                                  Melko lailla vaikuttaa tieto millä radalla ajettu... :)
                                  Ahvenistolle melko ok aika... kun taas esim. Motoparkkiin ei.

                                  Comment


                                    #18
                                    S6+, ~326hv, +1900Kg

                                    255/40R17 Toyo Proxes T1R, vakioalusta ja jarrut.

                                    Ahveniston paras aika 1:44.8, racechronolla. Lähtösuoran Vmax 175 km/h, ei kuitenkaan parhaalla kierroksella.

                                    Jarrut,alusta ja ehkä taidotkin olisi voinut riittää parempaankin. Renkaat sulavat kahden nopean kierroksen jälkeen alle jonka jälkeen alkaa mutkissa kärsimään.

                                    Comment


                                      #19
                                      Sortamisen jäljet puhuvat väitteen puolesta.. =)

                                      Comment


                                        #20
                                        Audi A4 (B7) 2.0 TFSI Quattro, ~258hv, S-line alusta, Loppuunajetut (ainakin ratapäivien jälkeen :D ) 235/45 Nokia Hakka Z

                                        Ahvenistolla 17.7.2010, iltapäivällä helteessä.

                                        Racechronon mukaan paras aika 1:42,6.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ahvenistolla 17.7 urS6 V8 H&R-vietereillä ja Bilstein Sprinteillä, jarrupaloina EBC Yellowstuffit.

                                          iPhonen Lap Timerilla paras veto 1.41,76. Hämmentävän hyvä aika huomioiden auto ja etenkin kuski, mutta tuskin se nyt ihan sekuntitolkulla on pielessä. Paikalla olleet vahvistanevat, ettei yritystä puuttunut...

                                          Nuo Yellowstuffit ovat tasan varmasti valinta seuraaviksikin paloiksi. Eivät ole rääkkäämisen puutteesta ainakaan kärsineet, niillä on käyty parit Kemorat, kolme Ahvenistoa - ja Nürburgring... Arkiajoakin on puolensataatuhatta kilometriä takana ja toimivat edelleen moitteetta, joskin ennen syksyn reissua voisi jo varmuuden välttämiseksi ne uusiinkin vaihtaa. Eivätkä mokomat edes pölyä. Suosittelen vilpittömästi.

                                          Comment


                                            #22
                                            Affe 17.7, B5S4, dunlop ssr 245/35-18 renkaat, 1.3bar ahdot, aika 1.35.7
                                            Edellisvuonna 19 tuuman k31 kumhoilla 1.36.5

                                            Comment


                                              #23
                                              Alastaro, 1.31.4, eka kerta takatuupparilla. Videota.
                                              Ahvenisto, 1.33.7. Driftbox-dataa. Ideaali näyttäisi olevan 1.33.0, eli cuppirengastahan se huutaa.

                                              Auto siis konsernisisar 996 GT3 Mk1, katurenkaat (Bridgestone SP02 / 2007). Ahdot 0.0 bar :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alastaro 7.8.2010

                                                Auto: TTq 180hp (vakio)
                                                Renkaat: Nokian Hakka V 225/45-17
                                                Aika: 1.40 MyLogger 1 Hz
                                                Viimeksi muokannut H3000; 8.8.2010, 11:39. Perustelu: Linkki lisätty

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Golf 2 Gti 16V koojetilla aivan vakio (miinus ne hevoset mitä 300 tkm on vienyt mennessään)
                                                  - turvakaaret
                                                  - Kiinan jarrut
                                                  - 250 euron alustasarja + h&r takavakaaja
                                                  - Toyo 888 tai Hankook 232
                                                  - Racechrono + 5 Hz mokkula
                                                  Botniaring märkä / nihkeä rata 1.36.29
                                                  Ahvenisto 1.38.80
                                                  Alastaro lyhyt rata 1.36.31
                                                  Alastaro pitkä rata 1.40.96

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alastaro 7.8.
                                                    S6 V10 Avant vakio, teurastasoisilla renkailla.
                                                    Kuivalla 1,35.8 ja märällä driftaten 1,56.4

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      yllä mainitulla paketilla

                                                      Jurva kuiva +10
                                                      1.25.6

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        typ85q, lähes vakio:
                                                        - Hankook R-S2 leikkirenkaat-
                                                        - Kierros 996 possun jarruja
                                                        - ruuvattava alusta
                                                        - RE85
                                                        - HX40super

                                                        Alastaro 20.9. kuiva rata.
                                                        Driftboxin mukaan paras 1:32.5 (lyhyt rata)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Alastaro 3.10.2010, kuiva ja lyhyt rata, n. +5 astetta celsiusta: 1:34.888 (itse ajettuna, tiimin nopein ajoi samassa kisassa samalla autolla 1:34.182), mitattu transponderilla kisassa.

                                                          Autona lähes vakiokoneella (voimaa n. 180hv) oleva Endurance Saloon -sääntöjen mukainen Porsche 944 vm. 1984.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alastaro, hyvä keli 10C, 1.32.5, 79VM 930 possulla. Enemmän kyllä tuli 1.33 ja 1.34 aikoja kun aina tuli joku lukkojarrutus tai ajovirhe. On kyllä maineensa veroinen peräleka : )

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X