Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -08 (B8 korilla), 3.0TDIq vs 2.0TFSIq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -08 (B8 korilla), 3.0TDIq vs 2.0TFSIq

    Taas se kehvelin Q-kärpänen päässyt puremaan ja on auton vaihtoa tässä suunnitellu vielä tämän vuoden puolelle. Saksasta olisi tarkoitus mennä hakemaan -08 vm A4 sedan manuaali (uusi korimalli) vielä tässä syksyllä.

    Olen tässä kovin puntaroinut sopivaa konevaihtoehtoa ja vaikeeta tuntuu olevan päättää. Mobilea ja mahtia on tullut kroolattua oikein huolella. Tämän hetken hintojen mukaan sopivan yksilön sattuessa kohdalle noin 35ke olisi hinta kaikkine veroineen (auto ~25ke, verot 10ke). Mahdin mukaan autovero olisi aika tarkalleen samat molemmilla (dieselin kilsat ~60t ja bensan ~10t).

    2l bensa koneella on tullut jo autoa koeajettua talvella ja oli oikein miellyttävä peli. Joskaan ei nykyisen 1.8t jälkeen tuntunut mitenkään erikoisen ripeältä. 3l dieselin kyydissä en ole sitten koskaan ollut. Onko tässä sama pata kuin B7 korimallisessa (commonrail koneita molemmat ilmeisesti)? Ilmeisesti pitäisi olla ihan oikea woimakone joskin kepittämään joutunee manuaalisena melko huolella. Bensakoneen luulisi olevan huolettomampi kun ei ole EGR, DPF, yms murheita aiheuttavia osia? Ulkomaalaisia foorumeita lukeneena ilmeisesti myös tuo 2.0TFSI kone kerää möhnää imupuolelle kun bensa suihkutetaan suoraan sylinteriin eikä bensa puhdista paikkoja. EGRrään nyt on tosiaan kyllä lääkkeet, niinkuin myös 'tehottomuuteen' molemmissa moottoreissa.

    Itseä kyllä houkuttaisi ehkä tuo nokikolari pikkaisen enemmän. Tätä ei ehkä tarvitsisi heti lastuttaa jotta voiman tarve tulisi täytettyä :) .

    Ideoita/kommentteja/apuja pähkäilyyn?

    #2
    TDI varsinkin voi sitten olla keppivaihteisena hieman hankala löytää. Jos ei ajosuoritteet ole pelkästään pitkää maantietä niin jättäisin kyllä manuaalin suosiolla ottamatta. Varsinkin kun noin tuoreessa ja vähänajetussa ei ongelmiakaan pitäisi heti olla odotettavissa.

    Comment


    • #3
      Molemmat on miellyttäviä moottoreita ja molemmissa on hyvät puolensa.

      Aikanaan koeajoin tuon TDI koneen A5 coupessa ja totesin, että tuommoinen on "pakko saada"! Myöhemmin sama moottori tuntui A4 avantissa jotenkin vaisulta. TFSI taas tuntuu kovin pirteältä ja herkältä.

      Oma 170hp TDI on semmoinen kompromissi -tyhjä ei paukahda- sanotaan. Mutta hankinta-, polttoaine- ja huoltokulut on edullisempia. Niin ja tietysti autovero:)

      Kovin vaikuttaa sinun budjetti optimistiselta ainakin auton hankintahinnan suhteen. Ostin autoni talvella ja silloin tuli seurattua markkinoita (lähinnä suomessa ja ruotsissa) melko tarkkaan. Silloin olisi saanut 2008 a4 avant 3.0 tdi:n tinkaamalla 35k€+verot hintaan ruotsista.

      Alkupään B8 a4 3.0 tdi näkyy useimmiten olevan manuaalilaatikolla. Myöhemmin tulleet sitten automaattisella.

      Comment


      • #4
        Hinta oli kyllä kohtuullisen optimistinen. Hinnat näyttävät mobilessa alkavan 23ke (114t ajettu) ja siitä sitten tasaisen varmasti nousevat. Alle 30ke autot näyttävät olevan 60-100t ajettuja painottuen ylöspäin. Sitten yli 30k hintaiset ovat melkein uusia (0-20t mittarissa). Mobilesta löytyi keppivaihteisia 42kpl omilla hakuehdoilla. Eli kyllä niitä on joskin ei kuin sieniä sateella. 2.0TFSIq tuntuu olevan vielä enemmän kiven alla kun se on niin uusi. Käytettyinä löytyy todella huonosti.

        Oma huomio on ollut, että suomen ja ruotsin autotarjonta näin uusissa on erittäin huono. Melkein uusia autoja on ainoastaan tarjolla.

        Teppo, onko sinulla jokin hyvä syy karsastaa manuaalia? Olen joitain kertoja ajanut diisselillä (2.0TDI) enkä ole huomannut sen olevan mitenkään hirveän ongelmallista. Tietenkin bensan jälkeen vääntöalue on melko kapea.

        Onko noissa kummassakaan jotain erikoisen pahoja teknisiä ongelmia, jonka takia ne kannattaisi suosiolla unohtaa? Se on selvä että V6 on kalliimpi huollattaa. Ketjuhan siinä on joten ainakaan sen vaihdosta ei pitäisi heti tarvita huolehtia? Marmorille niitä tuskin olisin viemässä. Autoasi:ssa olen saanut niin hyvää palvelua lähiaikoina että se olisi varmaan ensimmäinen kohde. Öljyt vaihdan ja perus rasvaukset teen kyllä itse.

        Comment


          #5
          Vanhemmiten sitä alkaa arvostaa mukavuutta. Moni ei automaatin jälkeen enää ota manuaalia iästä riippumattakaan. Käy koeajaan automaatti niin luultavasti tykästyt.

          nim. kolme manuaalia.

          Comment


          • #6
            Tuntuu myös, että moni ei automaatin hajottua enää ota automaattia iästä riippumatta.

            Comment


              #7
              Valinta riippuu mielestäni ihan omasta käyttötarpeesta: jos istuu paljon autossa vuoden aikana, niin 3.0 TDI + automaatti on hyvä. Jos taas kilsoja kertyy vaikkapa vain 15 tkm, niin sitten bensakone on fiksumpi, loota siinä tapauksessa ihan oman maun mukaan.

              3.0 TDI:ssä on kiva vääntö alhaalla, mutta veto loppuu bensakoneeseen tottuneelle aikaisin. Eli se kepittäminen on lähinnä kierrosten matalalla pitämistä.

              Onkohan protonilla jotakin faktaa tämän ikäisten autojen automaattien hajoamisesta? Olisi hauska kuulla, kun ei omiin korviin ole kantautunut. Nimimerkillä "multa on hajonnut manuaaliloota, muttei automaatti koskaan".

              Comment


                #8
                Allekirjotan ton protonin ajatuksen. 3 suht paljon ajettua automaattia on takana, joissa kaikissa oli omat "featuret".
                Se pistää miettimään myös uudempien vähemmän ajettujen tomaattien hankitaa.
                Sehän ei tietenkään tarkoita, että nuo uudet ei kestäisi, vaan kyse on subjektiivisesta katsannosta.

                Comment


                • #9
                  Onkohan protonilla jotakin faktaa tämän ikäisten autojen automaattien hajoamisesta? Olisi hauska kuulla, kun ei omiin korviin ole kantautunut.
                  Eipä ole. Viittasinkin tällä "iästä riippumatta" auton/automaatin ikään, toisin kuin ola, joka kaiketi puhui kuskin iästä. Itsellä ei noin hintavaan autoon tai automaattilaatikkoremppaan ole varaa. Sen takia ajelen 7-vuotta vanhalla ja manuaalivaihteisella menopelillä.

                  On nuo automaattilaatikot varmasti ajan saatossa kehittyneet, mutta taitaa manuaalivaihteinen silti edelleen keskimäärin olla toimintavarmempi. Huonossa lykyssä kumpi tahansa voi tietysti hajota, mutta sillonkin manuaalin remontti kustantaa helposti alle puolet automaatin rempasta.

                  Köyhien jossittelua tietenkin tämmöset. Kyytien puolesta ajelisin paljon mieluummin automaatilla. Jos ja kun jossain vaiheessa vähän tuoreemman ja vähemmän ajetun dieselin hankin, niin todennäköisesti itsekin hommaan automaatin. Kunhan vaan ei ole multitronic, dsg, steptronic, ... Niissä kun on kuulemma jotain pientä ollut.

                  Comment


                  • #10
                    En ole kyllä oikein missään vaiheessa ajatellut automaattia koska pidän niitä liian monimutkaisina ja vikaherkkinä. Manuaali on kuitenkin niin paljon yksinkertaisempi ja halvempi rakentaa ja korjata kuin mikään nykyisistä automaateista. Myös mahdollisen piristyksen kannalta ei automaatti ole oikeasti edes vaihtoehto.

                    Eikö kukaan osaa sanoa tuosta 3.0tdi moottorista että onko se sama kuin B7 korisissa? Mikäli on niin näistä löytyy kyllä paljon juttua mikä perusteella voisi arvioida kestävyyttä jne.

                    Comment


                      #11
                      Periaatteessa sama kone, mutta edelleen jalostettu. Ei ole täysin uudestaan suunniteltu.
                      Ja tämän ikäisissä ei juuri automaatin ( tiptronic) kanssa ole ongelmia ollut, harvat missä on, ovat olleet takseja ja yli 250tkm ajettuja. Tosin A6 korissa mutta samaa romua ovat.

                      Oma mielipide manuaalimiehenä kallistuisi kuitenkin tomaattiin. Kannattaa kokeilla tomaattia, saatat yllättyä. ;)

                      Comment


                      • #12
                        Myös mahdollisen piristyksen kannalta ei automaatti ole oikeasti edes vaihtoehto.
                        Ainakin vanhempikoppaisessa käsittääkseni pullonkaulana virittämisessä oli nimenomaan manuaali. Tai pikemminkin vakio kytkin. Riippuu tietysti viritysasteesta, mutta jos chippiviritys riittää niin käsittääkseni automaatin takia vääntöä ei tarvitse rajoittaa. Voin toki olla väärässäkin, mutta muistelen näin lukeneeni ja kuulleeni. =)

                        Comment


                          #13
                          En tiedä mikä näissä viehättää, mutta itelläkin on ollu jo hetken järjetön b7 avant 3.0tdiq -kuume. Ja kun mieli tekis niin niitä näkyy joka kadunkulmalla =) Kilsojen puolesta ei mitään järkeä, mutta se valtava vääntö ja tomaatin helppous.... mmmm... Sanokaa ny et se on ihan paska eikä mitään järkee niin unohtuu tuokin =)

                          Tuossa b8:ssa on ilmeisesti jatko-jalostettu tuo b7:n (204hv) moottori paremmaksi (240hv)?

                          Comment


                          • #14
                            B7:ssa oli 204 hv ja 232 hv versioita käytössä, vuosimallista riippuen. Tuo B8:n 240hv versio on pikkusen muutakin kuin "lastuviritys", mm. ruiskutuspaine on isompi ja raudassa on sitämyöten tiettyjä eroja. Niitä voisi löytyä tältäkin foorumilta haulla, keskusteltu on.

                            Käyntiääneltään B8:n kone on vielä sivistyneempi kun B7:n, tehtaan insinöörit on säätäneet pilotit paremmin kohdalleen :)

                            Comment


                            • #15
                              Itsellä on ollut myös mietinnässä tuo B7 3.0TDI q ja on todellakin B8 tuolla budjetilla melkoisen optimistinen. On tullut nyt seurattua hintoja muutama kuukausi. Nykyiseen dieseliin tottuneena ei automaatti kuumetta ole ollut vaikka kilonetrejä tuleekin noin 40 tkm/vuosi. No tarjonnasta johtuen olen kyllä kallistumassa BMW 330 d X-driveen, tuntuu jotenkin B7:n rinnalla "uudemmalle" autolle.

                              Tuo 2.0 TFSI on lastutetteuna ihan soiva laite ja muuttuu kyllä aivan toisen luonteiseksi verrattuna vakio vehkeeseen.

                              Comment


                              • #16
                                Ajattelinpa sotkea lusikkani tuohon automaatti vs. manuaali-keskusteluun. Itselläni on nyt kaikkiaan elämäni kolmas automaatti menossa. Ensimäinen oli -82 300d mersu, ajettu 650tkm. Laatikko avaamaton ja täysin oireeton. Seuraava oli -98 V70 2.5 t volvo, ajettu vajaa 200tkm. Toimi moitteetta. Ja nyt siis tuo B7 3.0 tdiq, ajettu 132tkm ja toimii kuin kello. Myös ystäväpiirissä on monella ollut ja on edelleen automaatteja, enemmän ja vähemmän ajettuja, eikä kenelläkään ole ollut koskaan huolia niiden kanssa. Noiden jokaisten autojen välissä itsellä on ollut manuaaleja yksi tai useampikin, mutta aina sitä on vaan palannut takaisin automaattiin.

                                Jos näin eri foorumien käyttäjän näkökulmasta asiaa katsoo ja searchia käyttää, niin taitaa olla yleensä vaan niin, että niistä hajonneista tapauksista kirjoitellaan kyllä näillä palstoilla, mutta eipä tänne kukaan kirjoittele topicceja, missä kerrotaan että "kyllä hienosti pelaa laatikko!" tms. Näinollen ne ongelmat tuntuvat vain korostuvan käyttäjien joukossa. Toki niitä varmasti joskus pärähtää ja kallista on korjata, mutta eipä ne manuaaliqauttrojen kytkinremontitkaan ilmaisia ole ja niitä joutuu tekemään varmasti, ennemmin tai myöhemmin. Onpa noita manuaalejakin tainnut joskus jolla kulla hajota. Automaattiin kun vaihtaa öljyt vaikka 150tkm:n välein ja kohtelee laatikkoa asianmukaisesti niin en kyllä usko, etteikö se kestä siinä missä manuaalikin.

                                Itse olen ainakin asennoitunut autoiluun sillä perusteella, että kun kerran haluan ajaa uudemmalla ja "paremmalla" autolla, niin se vaan sattuu kokonaisuudessaan maksamaan enemmän kuin vaikka nyt esimerkiksi -86 240 volvolla ajaminen. Tottakai haluan, että saisin sillä rahalla mahdollisimman paljon huolettomia kilometrejä, mutta kun on kyse teknisestä laitteesta niin ei voi olettaa että se toimisi aina ja iankaikkisesti. Jos rikkuu niin rikkuu, sitten kiroillaan ja korja(ute)taan ja kaivetaan kuvetta. Itselle on ainakin aivan sama maksaako esim. laatikon remontti/uusinta 2000 vai 3000 euroa, joka tapauksessa se vituttaa ja sen rahan, jota ei kuitenkaan ole olemassa, joutuu sitten jostain ihmeestä jollain keinolla raapimaan kasaan. Toivottavasti ei tarvitse.

                                Itse olen kyllä automaatteihin tykästynyt sen vaivattomuuden takia ja nyt kun moottorissa on vielä voimaakin hiukan enemmän, niin kyllä suosittelen vannoutuneemmankin manuaalimiehen edes kokeilevan vastaavaa yhdistelmää. Ajotapa tietysti ratkaisee paljon, en minäkään urheiluautoon täysautomaattia huolisi mistään hinnasta. Mutta normaalissa ajossa se ajamisen vaivattomuus on kyllä sitä luokkaa, ettei ole mielessäkään vaihtaa takaisin manuaaliin.

                                Comment


                                  #17
                                  Yhtenä esimerkkinä tuosta 4F kutosen tomaatin toiminnasta voisi mainita sen että kakkonen on pesässä kun auto liikkunut ehkä 5m, kolmonen kun olet päässyt risteyksestä yli. Moista kepitystä ei todellakaan kiinnosta itse tehdä.

                                  Ainut häiritsevämpi ominaisuus tuossa on että varsinkin kylmällä laatikolla tykkää luistattaa melkoisesti. Muutenkin tuntuis lukitsevan turbiinin vasta kolmosella (perus ajossa). Tästä seuraa se ettei parhaasta vääntömomentista pääse nautiskelemaan samaan tapaan kuin manuaalilla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Eiks toi kylmänä luistattaminen ole ihan ominaisuus, jotta laatikko saavuttais nopeammin oikean toimintalämpötilan?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Menee ehkä hiukan OT:ksi, mutta onko tuota pelkkää laatikkoa mahdollista ohjelmallisesti muuttaa vähemmän luistavaksi? Eikös sinne kuitenkin uusi ohjelma voida laittaa ainakin moottorin ohjelmoinnin yhteydessä, mutta mitä ominaisuuksia silloin muutetaan? Itseänikin on hiukan häirinnyt tuo vähän turhalta tuntuva luistattelu. Jos on, niin kuka niitä tekee?

                                      Comment


                                        #20
                                        Faija on ajellut tomaatilla noin vuodesta 1980 lähtien. Yksikään ei ole käytönaikana hajonnut, enimmillään on yhdellä laatikolla tullut 250tkm mittariin lisää omistuksen aikana. Onhan se toki kallis paukku korjauttaa automaattilaatikko, mutta ihmisten tekemiä nekin ovat. Käyttöautoon kaupunkialueelle en mitään muuta harkitsisi kuin itse välityssuhteen arpovan lootan. On se mukava kyllä vaikka tuossa kehä ykkösellä työmatkallakin.

                                        Comment


                                          #21
                                          Osittain OT, mutta omat kaksi centtiä manu vs. automaatti.

                                          Nyt automaateista takana ZF:n perus 5v-tiptronic A6 2.7TQ:n keulalla, Volvon 5v-geartronic rivivitos-vaparissa ja nyt ajossa "märkä" 6v DSG 3.2FSI:ssa. L

                                          Jälkimmäinen on ollut aikaisemmin koeajoissa oikein sykähdyttävä ja nostattanut pahasti kuumettakin, mutta nyt kun tuolla laatikolla on puoli vuotta ajellut, ennemmin ajelisin manuaalilla vaikka tuleekin pk-seudulla ruuhka-aikoinakin jonossa ajeltua.

                                          Paikaltaan lähdettäessä välillä repäisee rumasti ja varsinkin maantienopeuksissa tuntuu olevan välillä aika pihalla, esim. 80-90 vauhdissa hieman painat kaasua ohituskaistalla, laatikko tiputtaa samantien kutoselta kolmoselle ja meno on sen mukainen. Ja 30-40km/h alueella käännyt risteyksestä, laatikko kierrättää ykkösellä risteyksen kohdalla ja vielä pitkään tuon jälkeenkin. Yhtäkkiä repäisee sitten kakkosta vihdoinkin.

                                          Eli, automaatin varmasti olisin seuraavaan tilannutkin jos Tiptronicin olisi saanut ongelmitta pienempiin patoihin. Mutta kun ei niin viitsi ottaa riskiä S-Tronicin suhteen ja ymmärrän täysin, jos joku manuaalin väkisin haluaa.

                                          Ja hieman aiheeseen, jos hintaero ei ole mahdoton niin kyllä tuo 3.0TDI olisi komea peli eikä niin tusinakamaa kuin 2.0TFSI. Tuohon isompaan dieseliin saisi jo juuri (ainakin omasta mielestäni) sen oikean laatikonkin ;)

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja ile Näytä viesti
                                            Ja 30-40km/h alueella käännyt risteyksestä, laatikko kierrättää ykkösellä risteyksen kohdalla ja vielä pitkään tuon jälkeenkin.
                                            Ei sen pitäisi noin toimia. Oma DSG ei vaihda kakkoselta ykköselle edes kävelyvauhdissa vielä. Ihan hyvin saa ryömittää parkkipaikalla tai hidastusesteen yli, ja kakkonen pysyy silmässä. Käytännössä pitää pysähtyä, jotta laatikko D-asennossa vaihtaisi kakkoselta ykköselle.

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
                                              Ei sen pitäisi noin toimia. Oma DSG ei vaihda kakkoselta ykköselle edes kävelyvauhdissa vielä. Ihan hyvin saa ryömittää parkkipaikalla tai hidastusesteen yli, ja kakkonen pysyy silmässä. Käytännössä pitää pysähtyä, jotta laatikko D-asennossa vaihtaisi kakkoselta ykköselle.
                                              Jep, ei tuo aina noin tee mutta vähintään viikoittain kikkailee ykkösellä ja noihin kuittasivat huoltotiskillä, että ominaisuus. Mutta tosiaan pointtina se, että itse en nyt ehdottomasti pitäisi kaikkia automaatteja parempina vs. manuaali. Nyt viimeisistä peleistä joka toinen on ollut automaatti ja eipä manu ole ahdistanut ikinä ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Faktahan on että hyvä automaatti pieksee huonon kepittäjän aina ja ikuisesti. En myöskään pidä itseäni kovin hyvänä (tähän asti pärjänny liikenteessäkin =), mutta fakta vaan on että autoilu ei ole ilman manuaalivaihteita oikeaa autoilua nähnytkään. Veneilyä muistuttaa enemmän. Automaatista tulee tämän lisäksi mieleen $$$$, jos/kun se laukeaa. Yhtälailla tuurista kiinni manuaalin kesto. Viripalikkaa manuaaliin taitaa saada kuitenkin helpommin.

                                                No se vaihteista.. Olisihan tuo 3.0 tdi mukava ja kulutuksenkin kannalta ihan järkevähkö tehoon nähden. Ilmeisesti myös potentiaalia löytyy mukavasti jos haluaa kutitella pirteämmäksi. No pitää pistää ensin oma auto lihoiksi ja sitten katsella syksyn mittaan mitä pankkitili antaa myöten..

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Entinen auto on myyty kuukausi takaperin ja nyt on autokuume päällä. Kävin koeajamassa A5 3.0TDI Q S-tronic sekä A4 2.0 TFSI Q S-tronic kun halusin vertailla eri moottoreita. Harmi vain että tuo S-tronic ei oikein suostunut käyttämään konetta ns. optimaalisella kierrosalueella täysikaasu kiihdytyksessä ja testit jäivät vähän laihoiksi. Varsinkin TDIn kanssa S asento kierrätti liian koville kierroksille ja pieniltä kierroksilta täydellä kaasulla meni automaattisesti pientä vaihdetta sisään eikä vääntöä juuri päässyt tuntemaan. Se ainakin tuli todettua että automaattia en ole ostamassa.

                                                  Vaihtoehtoina on nyt A4 3.0 TDI Q Saksasta käytettynä tai sitten A4 2.0 TFSI Q uusi tai käytetty Suomesta. Noin 41ke maksaa käytetty TDI Saksasta haettuna (~50000 mittarissa) kuten myös noi käytettyt TFSI koneelliset (~20000 mittarissa). Uuden TFSI laitoksen saa johonkin 48ke.

                                                  Kun vaan osaisi päättää! Tarkoitus on jossain vaiheessa saada laitokseen myös lisää woimaa, riippumatta kumman ostaa.

                                                  Ps. Onko kenelläkään 3.0 TDI nelkkua Espoossa tai lähistöllä joka viitsisi ottaa mut kyytiin ja vähän veivailla baanalla? Kahvit tai vastaavan voin tarjota kiitokseksi. YV:llä saisi kiinni. Haluaisin saada itselleni päätöksen kumpi moottori olisi enemmän mieleen. Järjellä tai rahalla ei ole tässä päätöksellä nyt juuri sijaa..
                                                  Viimeksi muokannut mattik; 19.9.2010, 14:56. Perustelu: ps lisätty

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itsellä myös jompi kumpi näistä moottori vaihtoehdoista tarkoitus valkata uuteen A4 Q Avantiin.
                                                    Onko näitä 2.0TFSI tai 3.0TDI kukaan lastutellut, ja millaisia kokemuksia on?
                                                    (TDI:ssä kiinnostaa ehkä tuo automaatti enemmän) Bensa koneessakin se oli ihan toimivan tuntuinen, mutta se ehkä myös manuaalina.

                                                    Mitenkähän lastutus onnistuu tuon 3.0TDI:n kanssa jos automaatti loota, tuottaako ongelmia?
                                                    Tai onko jollakin tosiaan omia kokemuksia?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      itsellä on -08 B8 3.0 TDIq Automaatti ja kesällä laitoin PPC:n softan (BSR) Doc-Powerilla. Kyseessä jo kolmas auto, jossa mulla kyseisen toimittajan softa, aiemmat V70 -02 2,4T A ja A6 -06 2,7TDIq A. Mulla ainakin on pelkkää hyvää sanottavaa tästä softasta ja toimii hienosti nykyisessäkin kulkimessa. Voimaa on todellakin yli tarpeen, lupaavat 285hp ja 600Nm... Erityisesti väännön lisäys matalilla kierroksilla tekee kaupunkiajosta mukavaa. Mahdolliset ongelmat voi tietty tulla vääränlaisesta käytöstä, kyllähän kaikki vehkeet saa rikki.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ottaako se ohjelma kantaa laatikon toimintaan, tiedätkö?
                                                        Viimeksi muokannut 8866; 8.12.2010, 18:23. Perustelu: ^merkkiä ei käytetä, quote on sitä varten.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          en osaa varmuudella sanoa, mutta muistaakseni kehottivat siellä ajamaan alkuun pari sataa kilsaa "tasaisesti", että "laatikko" tottuu. Kannattanee varmaan varmistaa Doc-Powerilta. Mutta kuten sanoin, toimii ainakin mulla mainiosti. Olen ajanut jo kymppitonnin softan asennuksen jälkeen tälläkin audilla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Lisätään nyt tänne että tuli 2.0tfsi tilattua itselle. Lastuja näihin tarjotaan jo useamman valmistajan voimin mitä olen vähän seurannut. Kokemusta ei yllättäen vielä ole kun en ole autoa kerennyt saamaan. Vaihtelevasti valmistajan mukaan pitäisi 250hp/400nm tuosta saada suoraan. Jenkkifoorumilta löytyi jo apr:n tekemä isompi upgrade (s3:n turbolla?). Linkki: http://www.goapr.com/products/turbo_...si_vl_k04.html

                                                            Joutunee tuolla omalla ainakin takuun ajan ajelemaan ihan vakiona. Katsoo tämän jälkeen mihin veri vetää.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X