Taas se kehvelin Q-kärpänen päässyt puremaan ja on auton vaihtoa tässä suunnitellu vielä tämän vuoden puolelle. Saksasta olisi tarkoitus mennä hakemaan -08 vm A4 sedan manuaali (uusi korimalli) vielä tässä syksyllä.
Olen tässä kovin puntaroinut sopivaa konevaihtoehtoa ja vaikeeta tuntuu olevan päättää. Mobilea ja mahtia on tullut kroolattua oikein huolella. Tämän hetken hintojen mukaan sopivan yksilön sattuessa kohdalle noin 35ke olisi hinta kaikkine veroineen (auto ~25ke, verot 10ke). Mahdin mukaan autovero olisi aika tarkalleen samat molemmilla (dieselin kilsat ~60t ja bensan ~10t).
2l bensa koneella on tullut jo autoa koeajettua talvella ja oli oikein miellyttävä peli. Joskaan ei nykyisen 1.8t jälkeen tuntunut mitenkään erikoisen ripeältä. 3l dieselin kyydissä en ole sitten koskaan ollut. Onko tässä sama pata kuin B7 korimallisessa (commonrail koneita molemmat ilmeisesti)? Ilmeisesti pitäisi olla ihan oikea woimakone joskin kepittämään joutunee manuaalisena melko huolella. Bensakoneen luulisi olevan huolettomampi kun ei ole EGR, DPF, yms murheita aiheuttavia osia? Ulkomaalaisia foorumeita lukeneena ilmeisesti myös tuo 2.0TFSI kone kerää möhnää imupuolelle kun bensa suihkutetaan suoraan sylinteriin eikä bensa puhdista paikkoja. EGRrään nyt on tosiaan kyllä lääkkeet, niinkuin myös 'tehottomuuteen' molemmissa moottoreissa.
Itseä kyllä houkuttaisi ehkä tuo nokikolari pikkaisen enemmän. Tätä ei ehkä tarvitsisi heti lastuttaa jotta voiman tarve tulisi täytettyä :) .
Ideoita/kommentteja/apuja pähkäilyyn?
Olen tässä kovin puntaroinut sopivaa konevaihtoehtoa ja vaikeeta tuntuu olevan päättää. Mobilea ja mahtia on tullut kroolattua oikein huolella. Tämän hetken hintojen mukaan sopivan yksilön sattuessa kohdalle noin 35ke olisi hinta kaikkine veroineen (auto ~25ke, verot 10ke). Mahdin mukaan autovero olisi aika tarkalleen samat molemmilla (dieselin kilsat ~60t ja bensan ~10t).
2l bensa koneella on tullut jo autoa koeajettua talvella ja oli oikein miellyttävä peli. Joskaan ei nykyisen 1.8t jälkeen tuntunut mitenkään erikoisen ripeältä. 3l dieselin kyydissä en ole sitten koskaan ollut. Onko tässä sama pata kuin B7 korimallisessa (commonrail koneita molemmat ilmeisesti)? Ilmeisesti pitäisi olla ihan oikea woimakone joskin kepittämään joutunee manuaalisena melko huolella. Bensakoneen luulisi olevan huolettomampi kun ei ole EGR, DPF, yms murheita aiheuttavia osia? Ulkomaalaisia foorumeita lukeneena ilmeisesti myös tuo 2.0TFSI kone kerää möhnää imupuolelle kun bensa suihkutetaan suoraan sylinteriin eikä bensa puhdista paikkoja. EGRrään nyt on tosiaan kyllä lääkkeet, niinkuin myös 'tehottomuuteen' molemmissa moottoreissa.
Itseä kyllä houkuttaisi ehkä tuo nokikolari pikkaisen enemmän. Tätä ei ehkä tarvitsisi heti lastuttaa jotta voiman tarve tulisi täytettyä :) .
Ideoita/kommentteja/apuja pähkäilyyn?
Comment