Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.2 v6 koneen sivuääni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.2 v6 koneen sivuääni

    alla on a3 audi 3.2 v6 quattro dsg vm 08. onko kokemuksia vastaavan koneen käyntiäänestä? pitää ihan kamalaa ronksutusta kylmänä. ääni häviää kyllä kun koneen lämpö nousee kohdalleen. kuulostaa ihan diisel koneelta. audi huolto väittää että ääni on normaali mutta kaikkien muiden mielestä se ei kuulu asiaan. ääni on voimistunut kokoajan. autolla ajettu 37000km. vielä on tehdastakuuta jäljellä joten liekö siinä syy miksi merkkihuolto ei halua puuttua asiaan. kokemuksia?

  • #2
    onko siinä FSI kone

    Comment


    • #3
      fsi on

      on fsi mutta vaikea uskoa että rallatus kuuluisi asiaan...

      Comment


      • #4
        Joissakin 3.2 malleissa nokkien välinen ketju venyy. Kyseinen vika on ainakin Audi A3, TT, VW Golf IV + V R32, Phaeton, Passat, Seat Leon malleissa. Moottoreissa BDB ja BMJ

        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=78158 lue tuolta läpi.
        En tiiä sit onko noissa 08 vieläkin kyseinen ongelma.

        Comment


        • #5
          Ite ihmettelin samaa omassa koneessa ja siitä käytiin sitten pieni keskustelu ja ite tulin siihen päätökseen et se on normaalia jos se kuulostaa dieseliltä etenkin kylmänä.
          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...%E4y+ku+diesel

          Comment


          • #6
            kiitos. tuosta oli apua. ihmetyttää vain kun ääni häviää koneen lämmön noustessa ja heti kun kierrokset nostaa vaikka yli 1500 ja lämpimänä kone käy tosi nätisti. pitäis saada auto ylös että näkisi oottaako jälkikäteen asennettu catback putkisto jostain kohtiin kiinni jos vaikka kylmän koneen runsaampi tärinä aiheuttais sen äänen putkistosta. hiton vaikee vaan kun istuu itse pyörätuolissa ni vaikee roplata noit juttui.

            Comment


            • #7
              Itse veikkaisin että vauhtipyörä menossa rikki. Se kun voi oireilla monella tavalla. Itsellä on tällähetkellä samat oireet kylmällä koneella. LMS ehdotti kanssa että josko se vois kuulua koneeseen, mutta ei se vaan kuulu kun sain auton niin ei se tollasta ääntä pitänyt. Ennen tätä ääntä jakopää korjattiin, vei rallatuksen joka oli hivenen erillainen ääni. Nyt sitten kun mulle toi vastaus ei kelvannut niin olen vaihdattanut, ilmastoinnin kompuran+hihnan kiristimen+öljypumpun. Mistään ei mitään vaikutusta. Tuon vauhtipyörän keksisin vasta toissapäivänä kun sattui jostain netistä silmään teksti jossa kuvailtiin samoja ääniä kylmänä ja katoavat kierroksilla. Mulla toi TT menossa varmaan pois niin empä taida jaksaa korjata tuota vikaa kun se merkkihuollon mielestä kuuluu autoon...

              Merkkiliike pyytää sitten ihan tähtitieteellisiä hintoja tosta ja kai se samalla kannattaa kytkin kans vaihtaa kun pakettina joku Ebayssa myy tohon mun malliin 450puntaa LUKin tekelettä.

              Comment


              • #8
                Mitä tulee dieselmäiseen käyntiin niin sen reilun vuoden kun ajoin FSI-koneisella autolla (800km->40 000km) niin kyllä se etenkin kylmänä tyhjäkäynnillä kuulosti melko lailla sepelimyllyltä, ei todellakaan nätti ääni.

                Pidä huoli että merkkihuollossa kirjaavat asian koneelle ylös, helpottaa jos porsii niin on näyttöä että vika oli jo takuuaikana.

                Onko muuten koneeseen vaihdettu koska viimeksi öljyt?.

                Comment


                • #9
                  Niin joo asiasta sen enempää tietämättä, eiks tuo ole ihan normi VR6, sama kuin R32 ja TT3.2. Ainakaan wikipeedia ei tota mottia listaa FSI.

                  Comment


                  • #10
                    okei, eli jotain on lahoamassa. täytyy siis vaan toimia juuri niin kun en haluais eli kylmästi vain ajaa vika ulos. aika helmeä. öljyt vaihdettu joskus muutama tonni sitten. huolloissa oon maininnut sivuäänestä ja eräs kerta sanoivat että kyllä sieltä joku sivuääni kuuluu mutta eivät tietäneet mistä johtuu ja seuraava audi mekaanikko sanoikin sitten jo ettei mitään kuulu. tuosta fsi koneesta en kyllä osaa mitään sanoa kun wikipediasta en löytänyt tietoa että a3:ssa olis edes 3.2 kone.

                    Comment


                    • #11
                      sori, korjaan edellistä. kyllähän tuolta wikipediasta löyty a3:n 3.2 moottori.

                      Comment


                      • #12
                        ja englannin kielinen wiki on sitä mieltä että 2003-2009 tehdyt 3.2 a3 audit on fsi koneella.

                        Comment


                        • #13
                          ei mulla vaan enkku wiki sellasta sano.

                          "In mid 2003, the line was updated with two sports-orientated models, a 2.0 Turbo-FSI version rated 200 PS (147 kW; 197 hp), and a 3.2 VR6 engine (for the first time) with 250 PS (184 kW; 247 hp)."

                          sekä listalta oikealta:
                          Engine(s) Petrol engines:
                          1.4 L I4 Turbo FSI (TFSI)
                          1.6 L I4
                          1.6 L I4 FSI
                          2.0 L I4 FSI
                          1.8 L I4 TFSI
                          2.0 L I4 TFSI
                          3.2 L VR6

                          Olis se muutenkin aika outoa että Golffissa ja TT:ssä sama kone mutta A3 ne tekikin jokun erillaisen motin. Katon vielä Etkasta... Joo emmä osaa katsoa onko mottorissa FIS, mutta jakopää oli ainakin tismalleen samanlainen kun TT32:ssa :)

                          Noni nyt löysin saman tilaston missä se on mukamas FSI, tuo alimmainen tilasto. Tosiaan 2003-2009 väittää.

                          Mitä tossa ulkomaalasia foorumeita selasin niin tuli vastaan sama tilanne kun joku kuvittelee uuden TT(2007) olevan FSI kun wikipediassa niin lukee. Juttu päättyi siihen että jos konepellin alla on VR6 niin se ei ole FSI. Edelleenkään en asiasta tiedä mitään :D
                          Viimeksi muokannut Ertzi; 19.4.2010, 20:10.

                          Comment


                          • #14
                            okei eli wikipediä petti jälleen. jännä ku samalla sivulla puhutaan kahdesta eri asiasta. eikös fsi lyhenne tarkoita jotain tällaista kuin Fuel Straitened Injection eli polttoaine ruiskutetaan niinku jotenkin kerroksittain palotilaan? millä tuota 3.2 bensansyöttöä yms kutsutaan kun ei mulle ainakaan vr6 kerro muuta kuin sylinterinkansien määrän ja sylinterikulman sekä kai ton nokkien määrän?

                            Comment


                            • #15
                              On kyl sellasia asioita että ei harmainta aavistusta. Mitä muuta tosta FSI jutustelusta ymmärsin niin sen pitäis lisätä tehoa mukavasti.

                              Comment


                                #16
                                FSI=Fuel Stratified Injection. Tarkoittaa suomeksi bensadieseliä, eli bensa suhikutetaan suoraan palotilaan kannen läpi. Jos imusarjassa on suuttimia, polttoainelinjaa ja muuta tauhkaa kone ei ole FIS.

                                http://www.audi.com/com/brand/en/too...i.browser.html

                                The latest generation of V6 FSI engines is equipped with the Audi valvelift system. This technology provides intelligent control of the intake valves. This consequently increases power and torque while reducing fuel consumption. Audi already employs this innovative technology for its direct-injection V6 FSI engines with 2.8 and 3.2 litres displacement.

                                Comment


                                • #17
                                  No tosta ymmärtää että FSI olis noissa A4 ja isommissa olevissa V6 koneissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ertzi, Tuomas: Olettaisin, että teillä on molemmilla BHE-moottori.

                                    Tsekkaatteko moottorin koodin jostain?

                                    Koodi löytyy muun muassa seuraavista paikoista:

                                    1. rekisteriotteen tekninen osa,
                                    2. huoltokirja,
                                    3. tyyppikilpi (moottoritilan laidalla oikealla).

                                    Myös moottorissa itsessään pitäisi olla tuo koodi jossain, mutta on varmaan hankalasti piilotettu jonnekin.

                                    Tietääkseni tämä BHE-kone on ainoa 3.2-litrainen, joka on ollut saatavana TT- ja A3-malleihin. Sama mylly oli myös uusimmassa Golf R32:ssa. Poikittain keulalla, sylinterikulma 15 astetta, vain yksi sylinterikansi, 3189cc, 184kW, 250hv, ei-FSI, ei-valvelift.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      Löytyi toinen ketju, missä myös juttua A3 3.2 käyntiäänestä:

                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=77990

                                      Tuon perusteella tähän poikittaiseen VR6-koneeseen on tullut FSI vuodesta 2006 alkaen. Enpä tuotakaan tiennyt. Tämä lienee poistunut valikoimasta. En nimittäin löytänyt enää 3.2-moottoria vaihtoehdoksi A3:een, kun kävin vähän klikkailemassa konfiguraattorissa.

                                      Onkohan tässä FSI-versiossa kuitenkin sama teho 184 kW vai onko teho noussut FSI:n myötä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Juu siis itse tiedän jottei toi TT:n kone ole FSI. Olis tullut jo ilmi kun on niin paljon siihen teetetty hommia. Mutta tuo A3 ollut aina noiden FSI huhujen kohteena. Eikä sille mitään 100% vastausta kukaan koskaan ole esittänyt.

                                        Comment


                                        • #21
                                          mikä ihmeen BUB

                                          nonii pojat. elikkäs meikäläisellä on paperien mukaan BUB kone. sanooko kenellekkään mitään? 3.2 litrasen A3:n valmistushan loppui 09 eli kaikki A3 diudit taitaa nykyään olla turboij... noissa uusissa A4 3.2 litrasissa FSI koneissa tehoja näyttäis olevan 15 heppaa enemmän ku 3.2 A3:ssa... siis eikös vr6 koneessa voi olla vaikka kaasari, ei kaise kone sano sitä millainen syöttö löytyy vai? tosiaan vr6 kertoo miulle vain sylinterikulman ja sen että on vain yksi kansi.
                                          Viimeksi muokannut pt_pallokala; 22.4.2010, 18:12. Perustelu: kirjoitusvirheet

                                          Comment


                                          • #22
                                            tuonne olikin joku kirjoitellut että Moottorikoodin ollessa AXZ tai BUB niin on FSI moottori. edelleenkään en asiasta tiedä mitään :D

                                            Comment


                                              #23
                                              Omassa laitoksessa BUB ja huollon (Laakkonen, Lahti) tutkittua moottorin rakennekuvia ilmoittivat ettei ole FSI.

                                              Muoks: en.wiki.org ilmoittaa, että ainoa VR6 FSI on moottorikoodattu AXZ leimalla (US only), B6 korimallin pasuuna ja 184 kW.
                                              Viimeksi muokannut marre; 22.4.2010, 19:28. Perustelu: tongittu nettiä

                                              Comment


                                              • #24
                                                minkäs vuotinen menopeli on kyseessä?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  vm -07

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    aika jees. pitääkö tässä lähtee levittää toi kone et sais selvää...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja pt_pallokala Näytä viesti
                                                      nonii pojat. elikkäs meikäläisellä on paperien mukaan BUB kone. sanooko kenellekkään mitään? 3.2 litrasen A3:n valmistushan loppui 09 eli kaikki A3 diudit taitaa nykyään olla turboij... noissa uusissa A4 3.2 litrasissa FSI koneissa tehoja näyttäis olevan 15 heppaa enemmän ku 3.2 A3:ssa... siis eikös vr6 koneessa voi olla vaikka kaasari, ei kaise kone sano sitä millainen syöttö löytyy vai? tosiaan vr6 kertoo miulle vain sylinterikulman ja sen että on vain yksi kansi.
                                                      A4:n ja A6:n pitkittäin asennetuissa 3.2 FSI -koneissa ei ole A3:n, TT:n, Passatin, Golfin, Suberbin (ja mitä niitä nyt muita onkaan..) 3.2 koneiden kanssa muuta yhteistä kuin sylintereiden määrä ja tilavuus. Pitkittäiskoneet on "oikeita" V6-koneita eli erillisillä kansilla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        juu eihän tuota vr6 konetta kukaan täysjärkinen halua autoonsa rakentaa ja audilla keksivät jättää sen pois tuotannosta vuonna 09. parantaako sylinterikulma sitten tehoja kun kelailin vaan sitä et tod näk toi A3 ei siis ole FSI kun saman kokoisesta myllystä saadaan enemmän tehoja.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onpa vaikeeta! Lähteestä riippuen BUB joko on FSI tai sitten ei ole. Itse luottaisin enemmän marren tietoon (Lahden Laakkoselta), että BUB ei ole FSI. Eli jos ei ole FSI:tä ja kuulostaa kylmänä sairaalta, niin mahdollisesti jotain on menossa rikki. Ertzin veikkaus hajoamispisteessä olevasta vauhtipyörästä saattaa hyvinkin olla mahdollinen oireiden aiheuttaja. Olikohan Ertzillä sama kone kuin minulla? Kiinnostaa, koska en ole vaihtamassa tuota pois ainakaan ihan lähiaikoina. Toistaiseksi oma kuulostaa terveeltä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            FSI -aiheeseen vielä:

                                                            Muistan joskus tekun tunneilta teoriapläjäyksen. FSI -kone toimii osakuormilla kaasuläppä auki ja säätää tehoa kerrostetun polttoainetilavuuden määrällä. Palaminen tapahtuu vain osassa palotilaa.

                                                            Tietyn kuormitustason jälkeen ajetaan taas imusarjan puolella ruiskutettua polttoainetta stökiömetrisenä seoksena ja teho säädetään seoksen määrää säätämällä eli kaasuläpällä.

                                                            Tekniikka on voinut kehittyä tai muisti heittää.

                                                            Joku asiaan vihkiytynyt valaiskoon minua. Jos olen oikeassa, saattaa FSI -koneessakin olla imusarjassakin suuttimia.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X