Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Calix tai Defa moottorinlämmittimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Calix tai Defa moottorinlämmittimet

    Onko kellään käytössä näitä lämmittimiä, merkkihuoltoliike suosittelee vaan sitä pientä paistinpannua ja pärjääkö sillä? Audi-huolto sanoi, että he eivät enää asenna noita letkuun tulevia lämmittimiä, voi mennä auton tietokoneet sekaisin. Löytyykö kokemuksia???
    Kiitos jo etukäteen!

    #2
    Varmasti löytyy kokemuksia lähes kaikilta joilla on vm. 2001 --> oleva auto. Ihan toimiva peli se säteilylämmitin on eikä sekoita systeemejä. Kovilla pakkasilla kannattaa pitää yli 2 tuntia ennen ajoon lähtöä.
    Itse olen käyttänyt suurinpiirtein näin:
    +3 - -10 : 2 tuntia
    -10 - -15: 3 tuntia
    -15 -->: 4 tuntia.

    Comment


      #3
      Ihan mielenkiinnosta, paljonkos tuollainen säteilylämmitin haukkaa tehoa?

      Comment


      • #4
        Itselläni on nelkussa säteilylämmitin, ja kyllä se asiansa tuntuu ajavan. Monet luulevat sen olevan tyystin tehoton, koska se lämmittää öljyä eikä jäähdytysnestettä, minkä takia sisälle hyttiin ei tule lämmintä yhtään sen nopeammin kuin ilman lämmitintä. Ongelman voi tietenkin korjata sisätilanlämmittimellä.

        Tuollainen kaksi tuntia tolpassa on tosiaan ihan paikallaan vähänkin kovemmilla pakkasilla.

        Comment


        • #5
          Eihän se tehoa paljoa haukkaa, 300W vaan mutta onko nuo nesteessä olevat lämmittimet sekoittaneet auton tietokonetta????

          Comment


            #6
            Ok. Luulen että tuolla "tietokoneen sekoittamisella" tarkoitetaan sitä, että kun jäähdytinnestettä lämmitetään, moottorin lämpöanturi antaa eculle virheellistä tietoa ja kylmäkäynnistysparametrit menevät poskelleen. Tästä saattaa aiheutua huonoa käynnistyvyyttä.

            Comment


            • #7
              Itse olen nyt lopputalven käyttnyt säteilylämmitintä ja olen yhä sitä mieltä, että se on harakan lämmitin. Kyllähän sen toiminnan huomaa kun kädellä kokeilee lämpeääkö elementti, mutta kovilla pakkasilla tuntuu, että autoa saa pitää roikassa uskomattoman pitkään, että lämmittimellä on mitään huomattavaa vaikutusta. 3h olen pitänyt miniminä jos pakkasta on yli -10. Ensi talveksi hankin joko Eberin tai vähintään sisätilalämmittimen tuon kaveriksi.

              Siitähän nuo toki ovat parempia kun perinteiset lämmittimet etteivät "vanhenna" jäähdytysnestettä, kestävät käytössä pidempään ja lämmin moottoriöljy alkaa voidella konetta heti tehokkaammin kylmästä käynnistettäessä. Myös asentaminen on todella paljon helmpompaa kuin perinteisen tai letkulämmittimen asennus.

              Comment


              • #8
                autoa saa pitää roikassa uskomattoman pitkään, että lämmittimellä on mitään huomattavaa vaikutusta.
                Mitä kautta huomaat vaikutuksen (jos sitä siis ylipäätään huomaa)?

                Comment


                • #9
                  Itellä oli tuo säteilylämmitin ennen eberiä ja kovimmilla (-20-25'C) pakkasilla piti pitää autoa roikassa yötäpäivää, että moottori tuntui oikeasti lämmitetyltä.

                  Vähemmällä lämmityksellä starttasi laiskemmin (lohko oli vielä todella kylmä) ja käyntiääni oli todella karkea ja vaihteisto jne. tuntui todella jähmeältä jonkunaikaa ajossa.

                  Comment


                    #10
                    Itse laitoin tuohon -06 Golfiin (2.0tdi BKD-pata) Defan letkun kuukausi sitten, vaikka Defan luettelon mukaan ei sellaista ole tuohon olemassa. Neliveto BKD:hen oli ja Jettan nokalla olevaan BKD:hen. Nelivetona BKD ei poikkea manuaalina mitenkään vajaavetoisen kokoonpanosta. Lisäksi niihin 2.0tdi moottorityyppeihin, mihin oli Golfin kohdalla saatavilla letkulämmitin, on letkulähdöt ja öljylauhdutin identtiset BKD:n kanssa.

                    Ei ole mitään ongelmia esiintynyt. Tosin jos tuo lämppäri hajoaa, niin takuusta ei saa uutta mikäli erehtyy kertomaan missä autossa/koneessa se oli kiinni.

                    Comment


                    • #11
                      Samat huomiot myös täällä kuin Valtsulla. <2h lämmityksellä auto tuntuu käytännössä samalta kuin lähtisi ilman lämmitystä, vaikka tosiasiassa öljy on kyllä tuossakin ajassa jo hieman edes lämmennyt.

                      Comment


                      • #12
                        Tuossa Defan omia mittailuja erityyppisistä sähkölämmittimistä: http://wup.defa.com/no/documents/DEF...re-heaters.pdf

                        Comment


                        • #13
                          Mun duunipaikassa tehtyjä, siis laatutyötä ;) Ensin siis kasataan piirilevy jonka jälkeen ruiskupuristetaan kuori. Näin yleisenä tietona jos jotain mietityttää valmistusprosessi. Rinotop Oy
                          Viimeksi muokannut elmjiro; 10.3.2010, 16:13.

                          Comment


                          • #14
                            omassa ajokissa tuo defan säteilylämmitin toimii erittäinkin moitteettomasti vaikka aluksi epäilinkin sitä =) semmonen neljä tuntia ollut kovemmilla pakkasilla ja hyvin ilman hehkua tärähtää tulille

                            Comment


                            • #15
                              Onkos tää motonetin myymä audin lämmitin nyt sitten mitä mallia?

                              Letku,säteily vai lohko?

                              Sivuilla kerrotaan:

                              A4 1,8-Turbo AEB/AJL/APU 96-> Elementti [1996 - 2000]

                              Comment


                                #16
                                Lohkolämmitintähän näihin ei saa joten vaihtoehdoiksi jää säteily tai letku.. Ja kummatkin yhtä annelista..

                                Comment


                                  #17
                                  Valmistajan katalogista yleensä selviää kumman mallinen lämmitin on kyseessä. Itsellähän on joku joskus asennuttanut jonkun 1.9tdi:lle tarkoitetun letku-defan. Muuten ihan jees mutta haittapuolena joskus kylmällä kelillä ettei meinaa saada autoa käyntiin jos on ollut pitkään lämmityksessä. Lämmittelee sopivasti moottorin lämpöanturia tuo letkulämppäri.

                                  Comment


                                    #18
                                    Itelläkin nyt lohkon laittaminen edessä. Tilasin defan letkulämppärin, se kun jäi halvimmaks. Calixin kanssa on semmonen juttu, että tarvitsee jonkunlaisen kiertovesipumppu sarjan, joka maksaa melkein 300€! Ja jos tuota pumppua ei ota, mitätöityy vastukselta takuu. Defaan ei maahantuojon/valmistajan mielestä tarvita moista, joten defassa normaali 3v takuu vastuksella.. Calix oli halvimmillaan sisähaaran kanssa 197€ (+ pumppu 300€) ja defa 240€.. Otin alkuunsa budjetillisista syistä ilman sisähaaraa, ja hinnaks jäi 170€

                                    Comment


                                      #19
                                      Väärä paikka säästää, lämpimään autoon on mukava talvella hypätä. Tuommosia sisähaarasarjoja löytää ~30 euroon huuto.netistä tai jopa purkamoilta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Edellisessä A4:ssa oli defan säteilylämmitin 5v ja reilussa tunnissa pakkasella kuin pakkasella auto hörähti käyntiin ekalla yrityksellä ilman kummempia rutinoita. Paljon oli jo silloin puhetta ettei noilla säteilylämmittimillä mitään tee mutta ainakaan itsellä ei ole ollut mitään valittamista.

                                        Ei se mikään webasto ole mutta varsin riittävä kunnollisen sisätilalämmittimen kera. Toki tämä taas on makuasia josta voidaan kiistellä kaljan äärellä. Tiistaina tuli asennettua tähän uudempaan ajokkiin myös defan säteilylämmitin ja sisäpistoke. Talvella sen sitten näkee onko muutosta tuohon edelliseen. Kaikki johdot + pistokesisälle ja lämmitin oli motonet:ssä 210eur tosin ei ollut hyllyssä, joten hain AD varaostaliikkeestä 217eurolla. Kysyin huvikseen audin varaosatiskiltäkin ja hinta kokohoidolle oli reilusti yli 300eur :)

                                        Joka tapauksessa on tuo parempi kuin olla ilman.
                                        Viimeksi muokannut Muuanmies; 8.10.2010, 10:50.

                                        Comment


                                          #21
                                          Empäs tajunnu ollenkaan että noin edukkaasti saapi noita sisähaaroja netistä. Voiskin laittaa sellasen sitten tulemaan jossain välissä. Tänään piti lämmittimen tulla, mutta hahaa, justiinsa tuo defan 759 vastus joka menee AEB koneeseen on loppu kaikkialta, saattaa mennä pari viikkoo, saattaa olla että menee pitempään.. Pitäs kuitenkin ennen talvee semmoinen saada tehtaalta..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kysyin itse tänään paikalliselta ad:tä 1.8t bex koneeseen defan säteilylämmitintä ja asennus sarjaa, hinnaksi yht 138e sis vihreän lämppäri piuhan. Ei enää kalliita.
                                            Viimeksi muokannut helmut; 8.10.2010, 14:26.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla on (muistaakseni) alavesiletkussa lämmitin eikä mielestäni sekaa mitään. Ei myöskään minkäänlaisia kiertovesipumppuja ole.
                                              Kyllä se jollain alle 10C pakkasella sulattaa ihan konepellin päältäkin :-)

                                              Kannattaa oikeasti käydä tsekkaamassa myös purkamoita! Taisin viimeksi maksaa 10e haarasta, pätkästä johtoa, ja sisäpistorasiasta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                tohon axx koneeseen kustansi calix letkulämppäri 137€ kaikkine tilpehööreineen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  A4 1.9TDI BKE moottorilämmitin?

                                                  Tuli haettua Defan säteilylämmitin 411883 1.9 TDI BKE koneeseen, no eihän se sinne pohjan kylkeen istu niinkuin pitäisi, ei mitenkään päin! defa.comin tuoteluettelon mukaan pitäisi istua kyseiseen koneeseen ja paikkaan. 412861 on toinen vaihtoehto defalta mutta sen asentaminen käytännössä on moninkerroin työläämpää kuin 883:sen, koska toisen puolen kiinnityksen asentaminen aiheuttaa aika paljon ylimääräistä työtä (käytännössä melkein "mahdoton"). Tiedä sitten istuuko 2861:n miten itse pohjan kylkeen?

                                                  Eberi löytyy jo autosta, mutta haluan lisäksi sähkökäyttöisen moottorilämmittimenkin. Mitäs tehdä? Entäs Calixin säteilylämmittimet?

                                                  Ja sisähaara kannattaa varmaan laittaa samalla kertaa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Itsekin ajattelin tälle talvelle asennuttaa defan sarjan. Kai se parempi on kun ilman? käy sääliksi autovanhusta kun aamusta kireessä pakasessa käy starttaa käyntiin, aina lähtee helposti mutta onhan se mukavempi kun edes hiukan lämpöä olisi jo valmiiksi koneessa.

                                                    Mitään webastoja tollaseen rutkuun en enään ala asentelemaan jossei toi riitä niin sitten mennään ilman :)
                                                    Maksaa kumminkin ~10% autonhinnasta.. järkee vai ei..

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eberi löytyy jo autosta, mutta haluan lisäksi sähkökäyttöisen moottorilämmittimenkin. Mitäs tehdä? Entäs Calixin säteilylämmittimet?
                                                      Miksi ihmeessä haluat tuhlata sähköä noihin olemattomiin letku-/säteilylämmittimiin, kun kerran autossa on jo eeberi...? Kukin tietenkin tyylillään mutta itse en ymmärrä.


                                                      Mitään webastoja tollaseen rutkuun en enään ala asentelemaan jossei toi riitä niin sitten mennään ilman :)
                                                      Maksaa kumminkin ~10% autonhinnasta.. järkee vai ei..
                                                      Suhteellista, itse totesin että eeberi on niin kiva lisävaruste autossa että oli "pakko" asentaa sellainen. Itse kun laitoin niin hinnaksi jäi ~850€ joka on hieman enemmän kuin 10% auton hinnasta.
                                                      Mutta tein kylläkin asennuksen niin että jos/kun auton myyn, niin onnistun purkaamaan eeberin pois ilman suurempia ylimääräisiä reikiä ja asentantamaan toiseen autoon.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itsellä on -03 tdi golfissa tuo defan säteilylämmitin ja saa kyllä pitää tosikauan letkun nokassa jos pelkästään tolla meinaa lämmittää kovilla pakkasilla.
                                                        Ihmettelen vain tuota tietokoneet sekaisin juttua, koska kyseisessä autossa on eeberi joka lämmittää ja pumppaa auton nestejärjestelmän jopa 90`c. käytän ainoastaan tuota defan lämmitintä sen takia, koska siinä on akkulaturi samassa järjestelmässä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Appiukon Aygo oli säteilylämmittimen vaikutuksen alaisena viime talvena 3 tuntia. pakkasta rapiat 20 astetta. Eipä kuulema kovin kummoista hyötyä ole noinkaan pikkulohkossa.
                                                          Omassa kulkineessa odottelen kesän jälkeen, monenko lämmityskerran jälkeen Defan 393 vastus taas rikkoutuu. 4.taitaa olla menossa. Onneksi on kuitti tallessa..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            A8:siin asentelin uudenkarhean letkulämmittimen kuskinkanteen ja vedin sisähaaran ja lämppärin. En ole vielä testaillut kun auto makaa puun alla ja odottelee talvea. Mutta mitenkäs muilla letkunlämmittäjillä...? Otteko olleet tyytväisiä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X