Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

87 K-jet ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    87 K-jet ongelmia

    Potilas 87 coupe KV koneella, ilman lamdaa.
    Ongelma ilmaantui vuosihuollon jälkeen (täydellinen purku ja kasaus): käy n. 30-60s nätistä ja vetää hyvin, sitte alkaa rötäys. Käy tyhjäkäyntiä mutta kaasua tarjotessa alkaa rötäämään-tukehtumaan-sammumaan. Pelkkä sammutus poistaa vian, heti uudelleen käynnistäessä toimii taas hetken niinkuin pitää.

    -Bensapumppu pyörii ja ottaa tasasta ~12A virtaa
    -Bpaine mittaria ei ole mutta letku on senverran kova kokoajan että kyllä siellä painetta on, oletan että riittävästi
    -Alipainelinjat menee aika varmasti oikein, ainakin etkan mukaan (kaasuläpältä jakajalle ja imusarjasta lämpöaikakytkimen kautta puolan vieressä olevalle kellolle)
    -puola, tulpat, virranjakaja, pyöriä ja johdot testailtu eri osilla, vanhoilla ja uusilla

    Hermot menee, lunta tulee taivaan täydeltä ja huomenna tekis mieli katsastamaan :)

    Ideoita ?

  • #2
    jääautossa oli viimetalvena saman puutuisia ongelmia,syyksi selvisi alipaine vuoto.

    Comment


    • #3
      Ei kannata luottaa etkan kuvaan ,kun ne ei ole varsinaisesti tuohon tarkoitukseen. Itsekkin joskus aikoinani mallia otin ja päin peetähän ne meni. Sitten kun olet nuo alip.letkut tarkastanut ja (jos) vika ei ole postunut ,niin tarkasta järjestelmä ja ohjauspaineet. Itsetehty mittari n.30-40e.

      Comment


      • #4
        -Bensapumppu pyörii ja ottaa tasasta ~12A virtaa
        Tuolla virralla sulaisi jo pumpun piuhat.

        Comment


        • #5
          Kyllä se virrankulutus noissa lukemissa omassanikin oli. 15A vei pumppu, joka poltti kerran sulakkeen (15A). Auto toimi pumpulla kyllä muuten hyvin.

          Uusi pumppu vei muistaakseni noin 12A ja "sisäänajon" jälkeen laski virrankulutus noin 10A. Jossain oli mainittukin, että uusi pumppu vie hetken aikaa normaalia enemmän virtaa.

          Kyllä minä lähtisin paineita mittaamaan siinä vaiheessa, jos alipaine-puoli ja ruiskun sähköpuoli on tarkistettu. Sähköpuolella meinaan, että ohjauspaineensäädin saa virtaa + muut perusjutut ovat kunnossa.

          Comment


          • #6
            Njoo. Höpöä tuli taas puhuttua ennen miettimistä...

            Comment


              #7
              Ei auta ei.. Nyt kaikenlaista kokeiltu, kaikki tulpat saman väriset, huohotukset siirretty ulkoilmaan ja tulpattu ja varmisettu moneen kertaan että mistään ei vuoda. Huomenna pitää koittaa toisella "sytkäboksilla" jos jostain moisen löydän..

              Comment


              • #8
                Haynesin kirjassa on muistaakseni kuva ,että miten alip.letkujen kuuluu olla.

                Comment


                • #9
                  Syylärin suojamuovissa on myös alkuperäisenä alipaineletkujen kaaviotarra. Ellei siis ole jo kulunut pois.

                  Mutta ei ne alipaineletkut edes väärin laitettuna tee noin suuria muutoksia käyntiin. Vuotoakin saa olla reilusti, että vaikuttaa voimakkaasti muuhun kuin käynnistymiseen.

                  Alipainelinjat menee aika varmasti oikein, ainakin etkan mukaan (kaasuläpältä jakajalle ja imusarjasta lämpöaikakytkimen kautta puolan vieressä olevalle kellolle)
                  Kuulostaa ihan oikealta. Se ei muuten ole lämpöaikakytkin, mihin se alipaineletku menee lohkon taakse. Lämpöaikakytkin on sähköinen pitkä anturi lohkon takana, johon ei mene alipainetta. Se alipainekello ei ole kovinkaan tärkeä. Käytössä toimivanakin vain lohkon ollessa alle 10 astetta lämmöiltään.

                  Jossain vaiheessa joudut ne bensapaineet kyllä tarkastamaan vielä. Sen jälkeen sitten suutinten suihku.
                  Viimeksi muokannut jasso; 21.12.2009, 19:23.

                  Comment


                    #10
                    Tässä mietin mä mitä ihmette tekee tuo 13 tossa välissä ? Sitä ei tällähetkellä kyllä ole..
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Ei ole minullakaan tuollaista.

                      Jos putkesta ei tule mustaa savua, niin loppuuko sieltä sitten kakku kesken. K-jet taitaa käydä tuon 30-60 sekunttia aika paksulla. Sittenhän alkaa seos laihenemaan ja laihenisiko se nyt sitten kenties liikaa.

                      Jostain pitäisi kaivaa K-jetin korjausohjeet ja lähteä kohta kohdalta tarkistelemaan eri osien kytkentää ja toimintaa.

                      Määränjakajaa ei kuitenkaan kannata lähteä purkamaan. Tai sitten ihan viimeisenä. Niiden avaaminen kun ei yleensä ole päättynyt kauhean hyvin. Taitavat toimia yleensä siihen asti, kunnes joku sinne sisälle kurkkaa.

                      Oletko muuten lautasen perussäädön tarkistanut? Ja kokeillut KK-suuttimen töpseli irti käyttää?
                      Mikähän mahtaa lämpötila-anturin virka K-jetissä olla. Voisikohan katkos sen virtapiirissä aiheuttaa vastaavia oireita.

                      Comment


                        #12
                        Putkesta ei tule muuta kun "höyryä". Huomenna testaan toisella sytkän ohjaus mokkulalla ja rupean tekemään painetestejä. kk suuttimen johto irti - ei vaikutusta, lämpöanturi vastus benleyn ohjeen mukanen ja sille tulee myös riittävä jännite..

                        Comment


                        • #13
                          Tuo 13 on "vaihteenvaihtovalon kytkin"

                          Comment


                          • #14
                            lämpötila-anturin virka K-jetissä olla
                            ISV:n ohjaus, ei muuta. KE:issä sitten enemmän.

                            Ohjauspaineensäätimen ja määräjakajan keskeltä lähtevän letkun väliin bensapainemittari ja paineita mittailemaan. Samasta kohdasta saa mitattua kaiken tarpeellisen, jos laittaa mittarin lisäksi suljettavan venttiilin väliin.

                            Comment


                              #15
                              Tuli reissattua ja romut seiso tallissa, tänään sain aikaseks pikasesti mitata bensan paineita. Tuloksesta voi päätellä että huomenna tietää vähän mistä etsiä vikaa...
                              Tuossa siis bensalinjan paine ennen määräjakajaa, bentley kertoili että alta 6 bar pitäis olla
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Ei tuosta oikein saanut kytkennästä selvää, mutta näytti, että mittari oli tulppana linjassa?
                                Silloinhan olisi hyvä, että painetta löytyy mahdollisimman paljon.

                                Comment


                                  #17
                                  Ei kyllä se on vaan ihan t-haarassa kiinni linjan välissä

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aa, ok. Sitten on vissiin hieman tuhdit paineet. :)
                                    Paluulinjan kimppuun ilmeisesti sitten seuraavaksi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kannattaa tarkastaa onko määräjakajassa oleva banjopultin sisällä oleva suodatin/sihti tukossa. Siis pumpulta jakajalle tulevassa letkussa- Omassa coupessa oli tukkeessa ja vikaa etsin 2kk.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tosiaan, tässä ollut niin kova vauhti päällä että ei ole malttanut kertoilla että vika korjaantui kun tarkistin sihdin jossa oli muutama roska sekä avasin määräjakajan edessä olevan jousikuormitteisen neulaventtiilin joka tuntui kyllä olevan ihan kunnossa ja puhdas. Operaation jälkeen kuitenkin paineet tippuivat normaaleiksi ja sain leiman haettua :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          jousikuormitteisen neulaventtiilin
                                          Tuo venttiili on pääbensapaineensäädin.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X