Elikkäs mikähän mahtaa olla vialla kun moottorielektroniikan häiriövalo syttyy kun ottaa esp:n pois käytöstä ja renkaat ehtivät pyörähtäää tyhjää jäisellä tien pinnallla?? Valo jää palamaan tämän jälkeeen ja auto toimii ihan normaalisti. Käytin autoa huoltoasemallla piuhan päässsä ja vikakoodina oli jokin ahtopaineen hetkellinen häiriö yms. Kuitattiin vikakoodi pois ja valo sammui. Nyt kun satoi uudelleen lunta ja autossa pyörät ehtivät pyörähtäää hieman tyhjää niin valo syttyi taas??? Autona -03 Audi A4 Avant 1.8 T Quattro.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottorielektroniikan häiriövalo syttyy.
Collapse
X
-
Tutkiskelin hieman kohuonetta ja en löytänyt muuta vuotokohtaa kuin tuon kuvassa ympyröidyn mötikän?? En ainakaan itse ymmärtänyt mikä se on, sieltä nuolen osoittamasta kohdasta kuuluu sihinää ja kone sammuuu kun siitä vuotokohdasta painaa sormellla?? Osaako joku selventää asiaa???
Comment
-
Ei mulla taida nyt tää kuvan lisääminen onnistua. Mutta tolta linkistä sen voi käydä kattomassa
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dnob+timo-audi.htmlViimeksi muokannut TimoK; 26.10.2009, 22:37.
Comment
-
Kyllä siinä nuolen osoittamassa kohdassa sen ympyrän muotoisen hatun alaosassa on sellainen neliön muotoinen, tulitikunpään mentävä reikä josta ilma sihisee kaasua painettaessa...en tutkinut niin tarkkaan imeekö se vai puskee ilmaa. Kuiteskin moottori sammuuu tyhjäkäynnillä kun sen peittää sormella. En tiedä onko tämä sitten normaalia?? Ja jos on niin mistähän osaa etsiä vikaa alkuperäiseen ongelmaaan ja jos ei ole niin onko tuo "mystinen" osa kenties vaihdettava?
Comment
-
Vieras
Kuten Pasi sanoi, siinä osassa ei kuulu olla reikää. Ja kuten Pasi myös sanoi, tuki reikä jollain moottori sammutettuna, ja käynnistä vasta sitten. Aivan joka tapauksessa tuo osa on rikki ja vaihdettava. Toki syy sen hajoamiseen olisi hyvä arvailla myös. Tee nyt alkuun tuo ohjeistettu testi.
Comment
-
Tukin sen reiän ja käynnistin auton, en huomannu mitään erilaista ajossa tai moottorin käynnisssä verrattuna siihen kuin sitä ei olisi tukittuna siis muuta kuin että nyt ei siitä enää sihissyt. Vaikea kyllä paikallistaa moottorin käydesssä vuotokohtia, mutta tuntui että vuotaisi jostain muualtakin? :(
Comment
-
Vieras
Vaihda tuo osa joka kuvassa on, se on viallinen.
Vaihda myös imusarjan alla oleva venttiili. Löytyy about 4.pytyn kohdalta, poikittain menevästä letkusta sisältä. Toinen pää on pienempi kuin toinen. Jos on ollut ahtopaineenlasku vikakoodia on syyllisenä tuo jälkimmäinen venttiili.
Ensimmäinen osa maksaa n.30e ja toinen jotain 20e.
Taas lainaan tätä hienoa kuvaa törkeästi toisaalta foorumista. Tuossa paksussa kohdassa, kahden klemmarin välissä on siis se venttiili. Kuva on TT;stä mutta samalla kohdalla löytyy myös nelosesta.
Eli tuossa sinun kuvassa oleva, kuin minun kuvassa olevan venttiili vaihtoon.
Comment
-
Vieras
-
Oiskohan tästä apua eli linkki kaaviokuvaan ja alempana selitystä sen numerointiin.
http://www.audi.org.ua/phorum/read.php?47,197929,197929
Connection diagram for charge pressure control and vacuum control - vehicles from 07.02
1 - Resonator
2 - Mechanical air recirculation valve
• Checking -. Chapter
3 - Secondary air pump motor -V101¬
4 - Solenoid valve for charge pressure control -N75¬
5- Air cleaner
• With air mass meter -G70¬
6- Non-return valve
• Installation position: as shown in illustration, the arrow points in direction of flow
7 - To activated charcoal filter
8 - Solenoid valve 1 for activated charcoal filter-N80¬
9 – Turbocharger
10 - Pressure control valve for crankcase breather system
11 - Combination valve for secondary air
12 - Non-return valve
• Installation position: as shown in illustration, the arrow points in direction of flow
13 - To brake servo
14 - Vacuum booster
15- Non-return valve
• Installation position: as shown in illustration, the arrow points in direction of flow
16 - Crankcase breather
17 - Vacuum reservoir
18 - Non-return valve
• Installation position: as shown in illustration, the arrow points in direction of flow
19 - To fuel system diagnostic pump -V144¬
• Only on USA vehicles
20 - Non-return valve
• Installation position: as shown in illustration, the arrow points in direction of flow
21 - Secondary air inlet valve -N 112¬
• Fitting location: below intake manifold
22 - Charge air cooler
• With charge pressure sender -G31¬
23 - Turbocharger air recirculation valve -N249¬
• Fitting location: below intake manifold
24 - Vacuum unit for charge pressure control
• When the secondary air combination valve is opened, the mechanical charge pressure regulating valve in the turbocharger opens as well and the secondary air is delivered directly to the catalytic converter past the turbocharger
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TimoK Näytä viestiJuu kiitos tosta kaaviokuvasta eli ymmärsinköhän nyt tosta oikein eli onko tos kuvas toi (10 - Pressure control valve for crankcase breather system) se mun rikkinäinen osa jossa on reikä? Aiempana linkki kuvaan.
Comment
-
Eli nyt viikonloppuna ehdin testaamaan painetestillä vuodot ja ei se näyttäny kuiteskaan vuotavan muusta ku siitä venttiilistä (10 - Pressure control valve for crankcase breather system). Täytyy hommata se uus ja vaihtaa ja katsella mitä vaikutusta asiaaan. Johtuukohan se muuten tuosta rikkinäisestä osasta ku tyhjäkäyntikierrokset on jotain 1100-1200 kiekan paikkeillla lämpimällä koneella mut kylmänä ihan normi 900 kiekkaa??
Comment
-
Nyt tämä paineensäätöventtiili vai mikä liekkään on vaihdettu. Venttiilin sisällä ja putkissa molempiin suuntiin oli oljyistä mönjää aika reilusti, mistähän tämä lienee peräisin? Kierrokset nyt lämpimällä moottorilla normaali tasolla ja tuntuu että kierrosten seilaaminenkin asettui. Häiriövalo ei enää syty kun pyörät pyörivät tyhjäää eli liennee ollut tässsä vika, tosin vikakoodeja ei ole nyt otettu. Uudessa venttiilissäkin on kyllä tämä neliön muotoinen reikä pohjassa mistä puhuin aikaisemmin. http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobject...397394orig.jpg
Comment
-
Nyt uutena tällä foorumilla.. Tuntuu toivottomalta tuo Audimme taival, huolloissa käytetty jo muutaman kertaan, vikakoodit luettu moneen kertaan, osaa vaihdettu ja kuski maksaa.
Viimeisimpänä vaihdettiin jo toiseen kertaa by-pass venttiili, ja joku toinen venttiili myös, johon oli asentajan mukaan kertynyt kondenssivettä (?) Samalla havaittiin että letkut olivat täynnä nokea ja muuta paskaa. Ja letkuja vaihdettiin. Sanoivat että nyt toimii, päästiin kotio n.45km ja eikös se valo sieltä taas silmille hypännyt.
Tuntuu että kaikki olisi jo vaihdettu ja itsensä kipeäksi maksettu..
Seuraavaan viestiin lukaisen ne vikakoodit, jos osaisitte antaa neuvoa tai omia kokemuksia. Alkaa jo epäilyttämään tämä "merkkihuolto" Mikkelissä, Savilahden autolla.
Comment
-
Ostin itselleni vasta tuommoisen a6 2.4quattron. Vm. 04. ajettu 240tkm. Nyt viikon ajelun jälkeen syttyi moottorin merkkivalo(keltainen) palamaan. Huoltokirjaa ei ole, kun se unohtui myyjäliikkeeseen. Mitähän "tyyppi"vikoja ks. automalli pitää sisällään tai mihin tulisi kiinnittää huomiota tulevia huoltoja ajatellen? Voiko mahdollisesti pakkanen reilu -20`c aiheuttaa moista. Moottorista ei kuulu mitään ylimääräistä ääntä tms.
Comment
-
Vikakoodit
Kaverilla olikin käytössä tuo vikakoodin lukija, sekä tarvittavat ohjelmistot. huomiovalo kylläkin sammui ennen kun ehdin vikakoodeja edes lukemaan, kun pakkanen lauhtui. Ainakin itse uskon että Kylmyydellä oli vaikutusta tähän. Vikakoodit jotka autosta saatu: nokka-akaselin asentotunnistin ja lamda-anturi. Molemmat kuitattu, eivätkä ole aktivoituneet tämän jälkeen uudestaan.
Auto pelittää moitteetta, joten toivotaan että selvittiin säikähdyksellä..
Comment
-
Onko 4b vai 4f koppainen? 4F-koppaisen ketjukoneessa jakoketjuongelmia jonkin verran, joten kannattaa tarkkailla. Ja kuluttajasuojaa ei ole oikeasti yhtään mitään, on vain suosituksia. Käytetyn auton kanssa olet liki omillasi.
Comment
Comment