Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 audiin lohkolämmitin asennus ohjeita kaivataan?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 audiin lohkolämmitin asennus ohjeita kaivataan?

    Onko jokin asentanut kyseiseen audiin lohkolämppäriä itse ja osaisi antaa siihen hommaan tarvittavia ohjeita? Mistä vetää johdot, kuinka irroittaa se roppu minne vastus tulee ja mitä kaikkea tarvii purkaa, mistä sisähaaralle reitti kabiiniin? Kaikki tieto on kullan arvoista!! ja kuviakin jos on mahdollista.

    #2
    Itse olen lyönyt se propun pois isolla meisselillä, se menee hyvin jumiin siihen reikään jolloin sen irrottua sitä on se on helppo kammeta ulos. Tosin koneen ollessa paikoillaan se voi olla vaikeaa. Voi sen myös ihan kylmästi lyödä sisään jollain tylpällä työkalulla ja vääntää sitten meisselillä pois.

    Johdot olen vetänyt apukuskin puolelta coolerin ilmanottoaukon kautta ilmanputsarin vierestä ylös. Siitä ilmastoinnin putkien läpiviennistä akkukotelon puolelle johon haaroitus. Sieltä toinen haara lohkolle jarrutehostimen putken läpivientikumin läpi. Sisähaaran olen laittanut siitä ilmastoinnin putkien kumin läpi, tiivistäen sikamassalla hyvin.

    Comment


      #3
      Roppu irtoaa lohkosta ihan samalla tavalla kuin muistakin moottoreista eli siinä ei ole mitään ihmeellistä. Lyöt reunasta sen poikittain ja nykäset pihdeillä pois. Varo tökkäämästä sitä vesikanavaan sisälle.

      Vastuksen suunta kannattaa katsoa tarkkaan, koska ilmastoinnin kompura on siinä heti tiellä jos sen tökkää väärään asentoon eli noin kello seiskaan.

      Comment


      • #4
        Onko tän joku tehny/teettänyt moottori paikallaan? Mitenkähän kallis homma on liikkeessä(ei Laakkonen) tehtynä?

        Comment


        • #5
          3h meni asennukseen kone paikallaan sis lohkolämmitin ja sisähaara.
          Muoveja ja ahtoletkuja/putkia joutuu irroittamaan pois tieltä.

          Eli teetettynä 100-200e töihin tuntihinnasta riippuen.

          Johtosarjan jatko helpotta sisähaaran asennusta.
          Osista pitäisi joka tapauksessa selvitä 240e.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
            Johdot olen vetänyt apukuskin puolelta coolerin ilmanottoaukon kautta ilmanputsarin vierestä ylös. Siitä ilmastoinnin putkien läpiviennistä akkukotelon puolelle johon haaroitus. Sieltä toinen haara lohkolle jarrutehostimen putken läpivientikumin läpi. Sisähaaran olen laittanut siitä ilmastoinnin putkien kumin läpi, tiivistäen sikamassalla hyvin.
            Kuinka pitkät defan johdot tuossa tarvitaan? Tietysti riippuu vähän koneesta (tässä tapauksessa 2.6 V6 ABC). Oli puhetta kanssa ECU kotelon kautta viemisestä, kumpiko se nyt järkevämpi sitten.. varmaan tarvitsee pidemmät johdot tuossa? Ei viitsisi kovin montaa defan pätkää ostaa, kun ei ihan ilmaisiakaan ole :)

            Comment


              #7
              En muista pituuksia, mutta kolme johtoa siinä on. Yksi lyhyt, yksi pitkä, ja yksi siltä väliltä. Monessa olen nähnyt aivan liian pitkiä joita saa sitten taiteilla ympäri konehuonetta.

              Taitaa tuolta Defan sivuilta löytyä valmis paketti jossa ne johdot on lueteltu.

              Comment


              • #8
                Mikä ihmeen vesiletku tohon Defan lämppärivastuksen kupeeseen tulee kiinni?

                Comment


                  #9
                  turbon veden lähtö.

                  Comment


                    #10
                    Nyt tarvisi kyllä vääntää ihan rautalangasta. Ensimmäistä lohkolämmitintäni olen asentamassa ja aiheuttaa pään raapimista. Proppu nyt näkyvillä ahtoputken ja kallistuksenvakaaja purettuna.

                    Ohjeita siis ylempänä topicissa, mm. lyö proppu poikittain. Miten se mahtuu poikittain?

                    Meisselillä lyödä proppu pois, miten?

                    Myöskin olen lukenut että voi lyödä sisään jolloin sen saa letkukarasta ulos. Miten se mahtuu sieltä enää ulos jo se sisään menee?

                    Eli siis, onko tuo proppu jotain pehmeää materiaalia että se taipuu reijässään ja sitä voi väännellä siinä? Vaurioituuko lohkon pinta? Tarvitseeko vastus sen jälkeen jotain liimaa/tiivistettä lohkon väliin?

                    Auttakee!

                    Comment


                      #11
                      ns kupin sivusta lyöt esm tuurnalla sen poikittain aukkoonsa, ja sitten nykäiset paikkaan sopivalla työkalulla. Kyllä se Valurautalohko kestää tuon pehmeän tulpan pyörähtämisen.

                      Vastus lyödään paikalleen kitkasovitteella, kai siihen ehkä voi uskaltaa jonkun oikeasti lämpöä kestävän silikonin lykätä "voiteluksi".

                      Comment


                        #12
                        Kannattaa ensin löydä proppua keskeltä lommolle, jolloin ulkohalkaisija hieman pienenee ja sen jälkeen reunalta naputtelee poikittain.

                        Comment


                          #13
                          Roppu irtoaa lohkosta ihan samalla tavalla kuin muistakin moottoreista eli siinä ei ole mitään ihmeellistä. Lyöt reunasta sen poikittain ja nykäset pihdeillä pois. Varo tökkäämästä sitä vesikanavaan sisälle.
                          AAN eli 2.2 20vt koneesta tuota ei ainakaan kannata yrittää, halkeaa lohko kun pakkaspropun takana on valukaulus.

                          Comment


                            #14
                            Okei, kokeillaan siis antaa propulle vähän iskua ja luotetaan että lohkon tiivistyspinta säilyy ehjänä.

                            No entäpä sitten kun laitetaan vastus paikalleen. Eli kertokaapa voiteluaineita/tiivistysaineita ihan nimeltä, jos jotain tuossa hommassa on käytetty. Vai riittääkö että naputtelee jonkun rasvan kanssa vastuksen paikalleen, pysyykö vedet sisällä?

                            Comment


                              #15
                              Jotain moottoritiivistesilikonia siihen voi laittaa. Esim Loctite, Wurth tai Reinz.

                              Comment


                                #16
                                AAN eli 2.2 20vt koneesta tuota ei ainakaan kannata yrittää, halkeaa lohko kun pakkaspropun takana on valukaulus.
                                Jos takimmaista proppua lyö, niin lyö helposti 5-pytyn "sylinteriputkeenkin". Just kohdilla siinä.

                                Comment


                                  #17
                                  Nyt alkaa ns. kylmää hikeä pukkaamaan ja ahdistaan. Pakkasproppu on menossa uhkaavasti sisäänpäin lohkoon, eikä ole kyllä kääntymässä poikittain. Voiko tuon siis huoletta kuitenkin lyödä lohkon sisään ja että sen saa tosiaan vielä poiskin sieltä? Olisi pitänyt jättää homma ammattilaiselle..:(

                                  Edittiä. Keräsin rohkeuteni ja löin propun lohkon sisään. Sitten laitoin ruuvimeisselin letkukarasta sisään ja kampesin propun ulos lohkosta. Helppo homma loppupeleissä kun luottaa ohjeisiin ja tekee päämäärätietoisesti. Huomenna sitten Loctiteä ostamaan niin saa vastuksen tiiviisti. Tuo kelvannee tarkoitukseen http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=60-2313?
                                  Viimeksi muokannut Lupe-81; 16.10.2011, 17:01. Perustelu: edistystä..

                                  Comment


                                    #18
                                    Juu kyllä se sinne uppoaa, ja lähtee kampeamalla pois :) Kyllä tuolla Loctitella pitäisi onnistua tiivistys.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Parhaimmat aineet joista omakohtainen kokemus.
                                      -Loctite 5699 (Harmaa)
                                      -Loctite 510 (anerobinen +200C lämmönkesto)
                                      -Permatex Aviaton Form-a-gasket

                                      Comment


                                      • #20
                                        Liippaa sen verran liki aihetta että kysytään kuinka lohkolämppärin johdolta sisähaaroituksen piuha liitetään johtoon? onko johdossa joku valmis liityntäpiste, vai meneekö kolvaamiseksi?

                                        Comment


                                          #21
                                          Siihen pitää lisätä haaroituskappale. Noita ei voi (eikä saa) tinailla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Valmis liityntäpiste, mutta se vaatii sisähaarallisen asennussarjan. Eli sisähaarattomassa asennussarjassa ei ole liityntäpistettä defaulttina.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Saako noita haaroituskappaleita irtonaisena, tai saako noita (defan) sisähaaroitus settejä erikseen jossa tuo haaroitus on?

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuossapa noita erilaisia osia. Kyllä noita kaikkia saa erikseen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kiitokset. Pitää ennen talvea koittaa vaimon autoon moinen saada kiinni.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kummalla puolella proppu on?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kuskin puolella eli bank 2 puolella heti kompuran takana.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        DEFA LOHKOLÄMMITIN, 100-SRJ. 101-199
                                                        D411153, 153 Tälläisen löysin mahtaakohan olla oikea?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Näyttäisi kirjojen mukaan olevan oikea lämmitinvastus.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Pääseekö miten hyvin käsiksi proppuun? mitä kannattaa purkaa pois?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X