Onko jokin asentanut kyseiseen audiin lohkolämppäriä itse ja osaisi antaa siihen hommaan tarvittavia ohjeita? Mistä vetää johdot, kuinka irroittaa se roppu minne vastus tulee ja mitä kaikkea tarvii purkaa, mistä sisähaaralle reitti kabiiniin? Kaikki tieto on kullan arvoista!! ja kuviakin jos on mahdollista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 audiin lohkolämmitin asennus ohjeita kaivataan?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Itse olen lyönyt se propun pois isolla meisselillä, se menee hyvin jumiin siihen reikään jolloin sen irrottua sitä on se on helppo kammeta ulos. Tosin koneen ollessa paikoillaan se voi olla vaikeaa. Voi sen myös ihan kylmästi lyödä sisään jollain tylpällä työkalulla ja vääntää sitten meisselillä pois.
Johdot olen vetänyt apukuskin puolelta coolerin ilmanottoaukon kautta ilmanputsarin vierestä ylös. Siitä ilmastoinnin putkien läpiviennistä akkukotelon puolelle johon haaroitus. Sieltä toinen haara lohkolle jarrutehostimen putken läpivientikumin läpi. Sisähaaran olen laittanut siitä ilmastoinnin putkien kumin läpi, tiivistäen sikamassalla hyvin.
-
Roppu irtoaa lohkosta ihan samalla tavalla kuin muistakin moottoreista eli siinä ei ole mitään ihmeellistä. Lyöt reunasta sen poikittain ja nykäset pihdeillä pois. Varo tökkäämästä sitä vesikanavaan sisälle.
Vastuksen suunta kannattaa katsoa tarkkaan, koska ilmastoinnin kompura on siinä heti tiellä jos sen tökkää väärään asentoon eli noin kello seiskaan.
Comment
-
3h meni asennukseen kone paikallaan sis lohkolämmitin ja sisähaara.
Muoveja ja ahtoletkuja/putkia joutuu irroittamaan pois tieltä.
Eli teetettynä 100-200e töihin tuntihinnasta riippuen.
Johtosarjan jatko helpotta sisähaaran asennusta.
Osista pitäisi joka tapauksessa selvitä 240e.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiJohdot olen vetänyt apukuskin puolelta coolerin ilmanottoaukon kautta ilmanputsarin vierestä ylös. Siitä ilmastoinnin putkien läpiviennistä akkukotelon puolelle johon haaroitus. Sieltä toinen haara lohkolle jarrutehostimen putken läpivientikumin läpi. Sisähaaran olen laittanut siitä ilmastoinnin putkien kumin läpi, tiivistäen sikamassalla hyvin.
Comment
-
En muista pituuksia, mutta kolme johtoa siinä on. Yksi lyhyt, yksi pitkä, ja yksi siltä väliltä. Monessa olen nähnyt aivan liian pitkiä joita saa sitten taiteilla ympäri konehuonetta.
Taitaa tuolta Defan sivuilta löytyä valmis paketti jossa ne johdot on lueteltu.
Comment
-
-
Nyt tarvisi kyllä vääntää ihan rautalangasta. Ensimmäistä lohkolämmitintäni olen asentamassa ja aiheuttaa pään raapimista. Proppu nyt näkyvillä ahtoputken ja kallistuksenvakaaja purettuna.
Ohjeita siis ylempänä topicissa, mm. lyö proppu poikittain. Miten se mahtuu poikittain?
Meisselillä lyödä proppu pois, miten?
Myöskin olen lukenut että voi lyödä sisään jolloin sen saa letkukarasta ulos. Miten se mahtuu sieltä enää ulos jo se sisään menee?
Eli siis, onko tuo proppu jotain pehmeää materiaalia että se taipuu reijässään ja sitä voi väännellä siinä? Vaurioituuko lohkon pinta? Tarvitseeko vastus sen jälkeen jotain liimaa/tiivistettä lohkon väliin?
Auttakee!
Comment
-
ns kupin sivusta lyöt esm tuurnalla sen poikittain aukkoonsa, ja sitten nykäiset paikkaan sopivalla työkalulla. Kyllä se Valurautalohko kestää tuon pehmeän tulpan pyörähtämisen.
Vastus lyödään paikalleen kitkasovitteella, kai siihen ehkä voi uskaltaa jonkun oikeasti lämpöä kestävän silikonin lykätä "voiteluksi".
Comment
-
Roppu irtoaa lohkosta ihan samalla tavalla kuin muistakin moottoreista eli siinä ei ole mitään ihmeellistä. Lyöt reunasta sen poikittain ja nykäset pihdeillä pois. Varo tökkäämästä sitä vesikanavaan sisälle.
Comment
-
Okei, kokeillaan siis antaa propulle vähän iskua ja luotetaan että lohkon tiivistyspinta säilyy ehjänä.
No entäpä sitten kun laitetaan vastus paikalleen. Eli kertokaapa voiteluaineita/tiivistysaineita ihan nimeltä, jos jotain tuossa hommassa on käytetty. Vai riittääkö että naputtelee jonkun rasvan kanssa vastuksen paikalleen, pysyykö vedet sisällä?
Comment
-
Nyt alkaa ns. kylmää hikeä pukkaamaan ja ahdistaan. Pakkasproppu on menossa uhkaavasti sisäänpäin lohkoon, eikä ole kyllä kääntymässä poikittain. Voiko tuon siis huoletta kuitenkin lyödä lohkon sisään ja että sen saa tosiaan vielä poiskin sieltä? Olisi pitänyt jättää homma ammattilaiselle..:(
Edittiä. Keräsin rohkeuteni ja löin propun lohkon sisään. Sitten laitoin ruuvimeisselin letkukarasta sisään ja kampesin propun ulos lohkosta. Helppo homma loppupeleissä kun luottaa ohjeisiin ja tekee päämäärätietoisesti. Huomenna sitten Loctiteä ostamaan niin saa vastuksen tiiviisti. Tuo kelvannee tarkoitukseen http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=60-2313?
Comment
-
-
Comment