28 000 km kohdalla auto ilmoitti ensimmäisen kerran jarrupalojen kuluneen loppuun. Osto hetkestä lähtien jarruttaessa oli kuulunut päät kääntävä vinkuminen... Ensin huoltoliikkeessä oltiin sitä mieltä, että tällainen kuluminen on aivan normaalia, kun kysymyksessä on iso auto, jossa automaatti ja ESP. Lisäksi heitettiin ilmaan ajatus, että naisilla on tapana jarrutella selvästi enemmän kuin miehillä... Kumma juttu vain, että edellinen autoni (BMW 530 A) oli aivan vastaavasti varustettu ja sillä ajelin 186 000 eikä jarrut valittaneet saati, että olisivat kuluneet loppuun...Uusilla jarrupaloilla vinkumisen säestämänä onnistuin nyt ajamaan matka-ajoa niin, että mittarilukema on 68 000 km ja jälleen jarrupalat lopussa. Takuu on vielä voimassa ja odotan mielenkiinnolla, kattaako takuu korjauksen. Auton pitäminen takuun päätyttyä ei oikein innosta tämän kokemuksen jälkeen ja harkitsen paluuta entiseen automerkkiin.
Käytännössä vaikuttaa siltä, että A6 jarrupalat ovat niin heikkolaatuiset, että niiden vaihtaminen tulisi tehdä normaalien huoltojen yhteydessä. Tosin huoltohinta saattaisi kivuta niin korkeaksi, että moni jättäisi auton kokonaan hankkimatta. Ja, jos kerran noin nopea kuluminen on ihan normaalia tässä automallissa, pitäisi siitä mielestäni kertoa asiakkaalle jo auton ostovaiheessa, koska korjauskulut ovat melkoiset.
Mitä mieltä ollaan, onko n. 30 000 km tavanomainen jarrupalojenvaihtoväli vai mistä on kysymys ja kenelle kulut kuuluvat?
Käytännössä vaikuttaa siltä, että A6 jarrupalat ovat niin heikkolaatuiset, että niiden vaihtaminen tulisi tehdä normaalien huoltojen yhteydessä. Tosin huoltohinta saattaisi kivuta niin korkeaksi, että moni jättäisi auton kokonaan hankkimatta. Ja, jos kerran noin nopea kuluminen on ihan normaalia tässä automallissa, pitäisi siitä mielestäni kertoa asiakkaalle jo auton ostovaiheessa, koska korjauskulut ovat melkoiset.
Mitä mieltä ollaan, onko n. 30 000 km tavanomainen jarrupalojenvaihtoväli vai mistä on kysymys ja kenelle kulut kuuluvat?
Comment