Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi E8 eli sähköauto parhaasta päästä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi E8 eli sähköauto parhaasta päästä

    Suomessa on työstössä hieno A8 josta V8 on jo poistunut konehuoneesta. Kävin vilkaisemassa hanketta ja lisää infoa on luvassa kunhan pirssi liikkuu.
    Vilkaiskaapa: http://www.shift2e.blogspot.com/
    Viimeksi muokannut 8866; 14.9.2009, 22:14. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Oho, asiallinen projekti! Mielenkiintoista nähdä miten äijien käy.

    Comment


    • #3
      Hieno projekti! Jatkoa odotellessa...

      ps. eikö tämä kuuluisi verkosta bongattua osioon?

      Comment


      • #4
        "completely zero-emission" ja sähkö tuli....töpselistä?

        Comment


          #5
          "completely zero-emission" ja sähkö tuli....töpselistä?
          Niinpä, esmes hiilivoimalat jauhaa tosi "puhdasta" sähköä. Mutta tämäkin huomioiden sähköauton päästöt on ihan minimaaliset polttomoottoreihin verrattuna.

          Comment


          • #6
            Jos oikein hikipinkonipoksi tahtoo, tilaa norppasähköt tuulimyllystä. Ja päästöt taas senkun pienenee ;)

            Comment


              #7
              Ja jos oikein viherpiiperöluonnonsuojeliaksi haluaa, niin ei kannata mennä sitten kattelemaan niitä kuolleita lintuja tuulimyllyjen ympärillä :)

              Comment


                #8
                Se on sitä luonnon valintaa; Luontoäiti karsii tyhmimmät. =)

                Comment


                  #9
                  Harmi vaan että linnut eivät näe sitä pyörivää myllyä ihan yhtä hyvin kuin me.

                  Yleensä sähkön ekologisuudesta: Kyllä, sähkö tulee töpselistä ja tuotetaan niillä tuotantomuodoilla mitä kulloinkin on järkevää/mahdollista käyttää. Jokaisen "lisäkulutusyksikön" ympäristövaikutus riippuu aivan täysin tuotanto/kulutustasapainosta. Ydinvoimalat pyörivät aina täysillä, joten verkkoon lisätty kuorma täytyy tuottaa jollain muulla. Keskikesällä tuotannon lisäys voi tapahtua päästöttömästi tai pienin päästöin (vesivoima, teollisuuden vastapaine tuotanto jne.), kun taas keskitalven kylminä päivinä sähköauto ladataan pahimmillaan erittäin suurten ominaispäästöjen kaasuturbiini-huippukuormalaitosten tuottamalla sähköllä.

                  Joidenkin toitottama väite siitä että "sähkö tulee kuitenkin aina lähivoimalasta" on yleensä täysin väärä, ja "sähköni on kuitenkin sekoitus kaikkea tuotantoa" on vain osa totuudesta. Jos sammutat sen yhden ylimääräisen kulutuslähteen, tuotantovähennys tapahtuu yleensä ottaen tuotantokustannuksiltaan kalleimmassa (ja samalla yleensä saastuttavimmassa) voimalassa.

                  Pahimmillaan siis sähköauto on kokonaisvaikutukseltaan pahempi kuin hyvä polttomoottoriauto, mutta parhaimmillaan päästöt ovat hyvin lähellä nollaa. Eli ladatkaa autojanne sitten vain kun verkon kuormitus on alhaalla :).

                  Comment


                    #10
                    Jos oikein hikipinkonipoksi tahtoo, tilaa norppasähköt tuulimyllystä. Ja päästöt taas senkun pienenee ;)
                    Vaikka olisit norppasähköt tilannut, niin siltikin tilaajalle voi tulla ydinvoimalassa ladattu elektroni sähköpistokkeesta :)


                    Ja jos oikein viherpiiperöluonnonsuojeliaksi haluaa, niin ei kannata mennä sitten kattelemaan niitä kuolleita lintuja tuulimyllyjen ympärillä :)
                    Kuoleeko noita lintuja ihan oikeasti tuulivoimaloissa? Voimaloiden ropellithan pyörivät aika hitaasti ja siksi tuntuisi varsin ihmeelliseltä, jos tipit niitä päin lentelevät.

                    Comment


                      #11
                      Ei ne nyt varmaan ihan yhtenään, mutta ei se mahdotonta ole. Lenteleehän niitä ikkunoihinkin. Kehtaisin väittää, ettei tuulimyllyt ole mitenkään erityinen uhka tirpoille.

                      Itse auto vaikuttaa mielenkiintoiselta. Harmi, ettei firman verkko laske tutkimaan projektia, vaan joutuu kotiin asti odottamaan. Tai ainakin lentokentälle.. =)

                      PS. Niin kauan, kun jenkit tuottaa 50% ja Kiina 80% sähköstä hiilellä, en itse jaksa ottaa stressiä yksittäisen auton hiilidioksidi päästöistä. Varsinkaan, jos se kulkee pohjoismaissa tuotetulla sähköllä.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
                        Ei ne nyt varmaan ihan yhtenään, mutta ei se mahdotonta ole. Lenteleehän niitä ikkunoihinkin. Kehtaisin väittää, ettei tuulimyllyt ole mitenkään erityinen uhka tirpoille.

                        Itse auto vaikuttaa mielenkiintoiselta. Harmi, ettei firman verkko laske tutkimaan projektia, vaan joutuu kotiin asti odottamaan. Tai ainakin lentokentälle.. =)

                        PS. Niin kauan, kun jenkit tuottaa 50% ja Kiina 80% sähköstä hiilellä, en itse jaksa ottaa stressiä yksittäisen auton hiilidioksidi päästöistä. Varsinkaan, jos se kulkee pohjoismaissa tuotetulla sähköllä.
                        Kun kerran off-tociksi meni, niin varsin asiallinen artikkeli asiasta (eikä edes häiritsevän puolueellinen, vaikka urlista voisi muuta päätellä): http://www.birdlife.fi/suojelu/paikat/tuulivoima.shtml.

                        Comment


                        • #13
                          No mitäs tällänen konversio mahtaa maksaa, ajamisesta tulis ilmeisesti paljon halvempaa, mullakin noita kilometrejä kertyy vuodessa ~60 000. Riittääköhän 20 k€ alkuunkaan?

                          Niin ja mites tällästä mahdetaan verottaa, eikös bensassa ole aika paljon veroa kaikenmailman kuluja kattamaan, tälläsellä tuskin ajetaan ainakaan kauaa ilman lisäveron lisäveroa?
                          Viimeksi muokannut Antti Salminen; 16.10.2009, 21:41.

                          Comment

                          Working...
                          X