Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN hiipivä laiskuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAN hiipivä laiskuus

    Heips.
    Nyt on kodissa uusi profiilin mukainen asukki jonka uitin Eestistä noin 1kk sitten. Eipä sillä kauan tarvinnut ajella kun jokin vika ilmeni.
    Autolla ajellessani huomasin sen välillä hieman nykivän ja menettävän tehojaan. Välillä vika poistui ja välillä taas palasi kunnes tuli vajaat kaksi viikkoa sitten pysyäkseen.

    Eli autossa tuntuisi olevan perstuntumalla vajaat 200 konia.
    Koko foorumi koluttu läpi ja epätoivoisesti autoa tutkimalla en ole saanut kuin päänsäryn. Uutta osaa ja läpikoluttua palikkaa: tulpat, puolat (1,8T), filtteri, öljyt+suodin, N75, MAF, joitain letkuja. Painetesti tehty, ei vuotoja. Vikakoodeija ei ole.
    Autoon kuulemma asennettu virossa lastu, ei tietoa mikä.

    Mistä lähden seuraavaksi liikkeelle? Apuva!

    #2
    Onko puolat marmorilta vai ihan varaosaliikkeesta?

    Comment


      #3
      Bensapumppu...

      Comment


      • #4
        Omassa kulkineessa oli samat oireet ja vika löytyi loppujen lopuksi sytytys puolien pääte asteista?

        Comment


          #5
          Ahtaa paljonko?
          Katit tukossa?

          Comment


          • #6
            Puolat kotoisin marmorilta.
            Bensapumppu pitää lievää vinkunaa muttei mielestäni mikään kovin kummoinen ääni kuitenkaan ole. Joutuu ihan kuuntelemaan että huomaa, ei mikään mahdoton vaihtoehto kuitenkaan. Vähän lisäinfoa tuosta sytkän pääteasteesta jos viellä saisin?

            Ahtoja mittariin kerääntyy kolmosella rääkätessä 2,2 - 2,3 bar. Ennen vikaa antoi 2,4 bar ja ahdot ehkä nousivat hieman nopeammin kuin nyt. Vaikea arvioida kun auto ei ole kauan ollut omistuksessa. Katit on poistettu.

            Pakosarjassa on kaksi pientä halkeamaa näkyvillä, mutta ymmärtääkseni niiden ei pitäsi kuitenkaan noin merkittävästi vaikuttaa kulkuun.
            Olisiko turbo mahdollisesti tiensä päässä? Huomenna taas pellin alle tutkimaan. Kerron havainnoista.

            Comment


            • #7
              Heips. Selvittely venyi hieman pitkäksi mutta nyt taas uutta.
              Kävin uudelleen lukemassa vikakoodit koska mittaristoon ilmestyi huoltovalo. Setä tiesi kertoa ettei moottorin aivot saa tietoa ahtopaineista ja kampiakselin nopeusanturi on viallinen.

              Mitäs tuon ahto-ongelman kanssa lähtisin tekemään kun epäilyksenä oli viallinen lastu?

              Ja mistä johtuu että ahdot kuitenkin nousevat lähes normaalille tasolle vaikka ymmärtääkseni mikään ei pysty sitä ohjaamaan kun tieto ei mene perille asti?
              Anturin vaihdan kun kerkiän.

              Comment


                #8
                eihän ole boksilta irronnut pieni ahtoletku??

                Comment


                  #9
                  Tarkat vikakoodit olis kivat... Kampiakselin nopeusanturi antaa herjan aina jos kone ei ole pyörähtänyt virtasyklissä kun koodeja luetaan...

                  Comment


                  • #10
                    Nyt en tähän hätään saa tarkkoja koodeja koska olin liikkeessä ne katsomassa. Olin juuri tonkimassa boksia esille, menee hetki että pääsen käsiksi kapistukseen. Mistä ajotietokone mittaa paineet?

                    Comment


                      #11
                      Ajotietokone saa suoraan MAP signaalin eculta.

                      Comment


                        #12
                        Mulla on hyllyssä AAN-motronic boxi reserviosana. Ollut omassa autossa ja irroitettu toimivana. Eli tuota voisin tarvittaessa lainata testiä varten, jos epäilet omassa boxissasi / lastuissa olevan vikaa. ( Sikäli, kun tuolla sun autolla Turkuun nilkuttaa...)

                        Tosin nyt en tiedä sopiiko tuo mun boxi uudempaan, kun tuossa ei oo mitään ajonestohärpäkkeitä mukana. Tuo mun siis -92 mallin UrS4:stä.

                        Comment


                        • #13
                          Noniin... Boksi kaivettu esiin mutta eipä ollut letku irti. Kyljessä oli pieni tarra jossa luki TOB soft 211kw ja 420nm. Muuta ei selvinnyt.
                          Onko seuraavaksi edessä boksi kauniiseen käteen ja osiksi? Vai olisiko jollain muita vaihtoehtoja tarjolla? Miten selvittää onko lastussa vikaa vikaa vikaa...?

                          Kiitoksia Juha. Tutkin viellä hetkisen tuota masiinaa, mutta jos mitään ei selviä niin voisi viikonloppuna vaikka kokeilla. Onko viisaammilla tietoa niiden sopivuudesta toistensa kanssa?
                          Viimeksi muokannut muki; 2.9.2009, 19:07.

                          Comment


                            #14
                            Katsopa letku koneen takaa muovikopan alta kosteudenpoistopurnukan päästä.
                            Ajotietokone näyttää oletettavasti ahdoiksi 1.0?

                            Comment


                            • #15
                              Niinkuin tuolla aikaisemmin kirjoitin että mittari näyttää tuon 2,2-2,3. Kaikki letkut on aloillaan.

                              Comment


                                #16
                                Niinpäs olikin. Siinä tapauksessa vikamuistissa joku vanha tilanne.
                                Voi kokeilla mainittua boksia.

                                Comment


                                • #17
                                  Tänään tuli taas kourittua konehuonetta muttei mitään ratkaisevaa löytynyt.

                                  Uusia havaintoja: Tyhjäkäynti tasaantuu kun nappaa ISV:n liittimen irti.
                                  N75:sen painepuolelta nappasin letkun irti ja tulppasin sen, ahdot nousivat max. 2,6 bar auton mittarin mukaan. Menohalut eivät kuitenkaan parantuneet. Pässin ohitin eikä ollut vaikutusta, ei vuoda. Jos jollain hyviä ideoita niin antaa tulla vain.

                                  Juha. Saisinkos sinut viikonlopun aikana jostain kiinni jos vaihdeltaisiin vähän palikoita?

                                  Alan hiljalleen masentua näistä audeista koska kolmas menossa ja kaikissa samantyyppinen vika mikä ei kuitenkaan koskaan ole selvinnyt. Huoh... Kaljaa...

                                  Comment


                                    #18
                                    onkos se putkisto siis tutkittu tukoksien varalta? nm 1.7bar ja 150 hevosta AAN koneesta ;)

                                    Comment


                                      #19
                                      Olen ajatellut koko viikonlopun kellariremonttia vääntää etiäpäin, eli jos boxia lainaan tarvitaan, niin soittele 050-3647889 tai pistä sms. Ihan ei oo puhelimen vieressä henkilö koko ajan, mutta siis kotosalla kuitenkin...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Sain kokeiltavaksi vakio ecun josta selvisi seuraavaa...
                                        Kiihtyvyys ei muuttunut kovinkaan paljon omaan boksiin verrattuna, hieman ehkä laiskemmaksi. Ahdot tuntuisivat nousevan hieman aikaisemmin kuin omalla boksilla.
                                        Normaalisti paineet nousevat 2,1bar mutta jostain syystä välillä kaasu pohjassa kiihdyttäessä vain 1,7bar digimittarin mukaan.

                                        En koskaan ole ajanut vakiolla joten on vaikea arvioida onko tehot kaikki pelissä vai vielläkö ahistaa. Onko tuossa boksissa jotain mitä voi ronkkia ja yrittää paikallistaa vikaa?

                                        Tyhjäkäynti vaeltaa yhä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Luin ketjun uudelleen enkä löytänyt mainintaa ISV:n (Idle Stabilisation Valve, viittaa vahvasti tyhjäkäyntiin :-p ) putsaamisesta tai vaihtamisesta. Jos sen johdon irti nyppääminen tasaa tyhjäkäynnin, niin eikö siinä luulisi silloin olevan jotain vikaa? Tahmaamisen saanee pois liottamalla pesuaineessa ja sitten voitelemalla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Eilen sitten pääsin kisailemaan samanlaisen pelin kanssa ja tasoissa mentiin. Taitaa asia niin olla, että omassa boksissa jotain häikkää. Miten nyt sitten on, kannattaako hankkia toinen lastu vai kokonaan uusi boksi autoon? Vai pystyisikö jotenkin selvittämään missä vika piileksii?


                                            Tuon ISV:n olen putsannut liottamalla liemessä, ei kuitenkaan muuttunut tyhjäkäynti miksikään.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Raah!!! Nyt sitten uusi lastu paikalla ja sama vamma jatkuu. Olin jo siinä toivossa että pelittää mutta rattiin hypättyäni hymy hyytyi. Samaa pientä nykimistä eikä liiku niinkuin pitäisi.

                                              Kun aikaisemmin kävin viat lukemassa niin kerrottiin ettei boksi saa tietoja ahdoista. Miten käyttäytyy jos mappi olisi jotenkin häiriintynyt?

                                              Onko jollain hajonnut tuo boksi? Onko mitään ajatuksia mikä siellä voisi olla vikana ja onko korjattavissa?
                                              Taitaa olla uuden hankkiminen edessä...

                                              Comment


                                                #24
                                                Boksin letkussa tuntuu vakuumi, jos nyppäät sen irti kone käynnissä?
                                                Jos ap-tieto puuttuu, antaa hetken ahtoja ja sitten pudottaa ahtokontrollin pois pelistä.

                                                Onko piirilevyllä harmautta = hapettumia = vesi ollut vieraana?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuntuu selvä vakuumi moottori käynnissä.

                                                  Juuri käyn suurennuslasin kanssa sisältöä läpi, tähän asti ei viellä missään merkkejä, että vesi olisi päässyt sisään.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei happamuutta missään, mikään osa boksissa ei näytä olevan irti. Kai se on nieltävä, että kuulun nyt tähän erittäin harvinaiseen porukkaan jolla on tuo toosa kajahtanut. Outoa kuitenkin on ettei se näy muuten kuin lievänä nykimisenä ja tehottomuutena.

                                                    Nyt kun alan tuota boksia metsästämään niin osaako joku kertoa onko mitään eroja urs4 ja urs6 sisuskaluissa. Voinko huoletta hankkia urs4 series 2 boksin ja asentaa nyt käytössä olevan lastun tuohon?

                                                    Jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen boksi johon olisi juotettu lastun "sokkeli" niin tarjouksia otetaan vastaan. Myös muokkaamaton kelpaa.

                                                    Mistä elektroniikkaliikkeestä noita lastun jalkoja löytyisi?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kodin elektroniikkaa korjaavista liikkeistä parhaimmat tärpit.

                                                      Jos Salossa liikut, niin Jannen huoltomyynnistä itse sain.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Koittaisin kyllä vielä tuota boksia jossain varmasti ehjässä autossa. Voitte kokeilla vaikkapa Tölköllä, jos hän on niin avulias.
                                                        Voin lähettää pari kantaa, jos niille tulee tarve.

                                                        Gedu ehdotti bensapumppua tuolla suht alussa, senkin itse vaihtaisin ennen boksia. Ehkä bensansuodattimen sitäkin ennen.
                                                        Softa laskee ahtoja, jos ei sytkän myöhästyksellä herkeä nakuttamasta. Väsähtänyt pumppu tai tukkoinen suodatin aiheuttaa laihuutta, joka taas akuuttia nakuherkkyyttä.

                                                        Vaikka katitkaan eivät nyt voi olla vialla, mittaisin downpipestä pakoputken vastapainetta myöskin. Tais olla M14x1,5 lähtö siinä ahtimen jälkeen heti.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hmm... Auto jolla kokeiltu on vakio ja kaikinpuolin kunnossa oleva samanikäinen urs6. Oireet olivat täysin samanlaiset kuin omassa autossa, olin itse viellä ratin takana toteamassa että kaikki ei ole kohdallaan.

                                                          Viikonoppuna käytiin samaisen kaverin kanssa ajamassa vetoja. Nelonen silmässä, sata lasissa talla pohjaan. Omani kiisi noin kilometrin matkalla ehkä 15 metriä edelle. Itsellä paineet talla pohjassa se 1.4 bar ja kaverin kulkine täysin vakio.
                                                          Jos boksin vaihtaa toiseen autoon ja se kulkee samoin kuin oma niin ei mielestäni putken tukkoisuus tai b-pumppu voi olla vikana. Eihän sitä tiedä ennenkuin selvittää.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Meinasinkin että nyt siis myös piirien vaihdon jälkeen testaisi sinun boksiasi toisessa autossa. Tai jos sekin on ehditty jo testaamaan niin viittaisihan se sitten boksiin sähköisesti, mutta on kyllä sangen epätodennäköistä.

                                                            95 tankissa aiheuttaa kyllä sitten laiskuutta ihan varmasti. Eipä kai tässä tapauksessa kuitenkaan ole siitä kyse?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X