Tervehdys forumille,
Auton vaihto olisi edessä, ja Audi merkkinä houkuttelisi. Audia ei itsellä ikinä ole ollut, ja kokemukset noista vaihtelevat hyvän ja huonon välillä.
Nyt useampikin malli Audilta voisi tulla kysymykseen, ja niitä tutkitaan, niihin tutustutaan, ja katsellaan että mikä malli (tai merkkikin) veisi sitten voiton muista.
Yhtenä vaihtoehtona olisi tuollainen RS6, korimalliltaan C5. Uuteen korimalliin ei yksinkertaisesti ole varaa, ja tollainen RS-sarjalainen on aina houkutellut niin tekniikaltaan kuin ulkonäöltäänkin. Ominaisuuksia tuollaiseen perheautoon varmasti löytyy jo melkein liikaakin.
Kaveri tuollaista oli päässyt espoossa joskus koittamaan, ja eipä mitään huonoa kommenttia tuosta tullut. Oli kuulemma oikein kiva ja hieno peli, veti tasaisesti ja tehokkaasti, hiljainen ja tasokas, kaikinpuolin upea auto.
Tuosta on sitten tullut lueskeltua ja etsittyä tietoa, ja on tullut luettua niin tätä kuin paria muutakin audi-forumia.
Suurimmat viat tai heikkoudet tuntuisivat olevan:
- DRC:n kestävyys, iskareita tuntuu saavan vaihtaa kohtalaisen usein
- Vaihdelaatikko saattaa hajota lähes kilometreistä huolimatta
- Ohjaustehostin / ohjaustehostimen putket hajoavat enemmän ja vähemmän säännöllisesti
- Kova kuluminen jarruilla, paloja menee ja etulevyt herkät menemään kieroiksi.
Tuleekos kellekään mitään muuta isompaa / kalliimpaa mieleen?
Isot huollot (hihnan vaihdot) RS6:ssa on vissiin 60tkm:n välein, eli kun käytettyä ostaa niin kannattaa katsella kilsoja, onko vaihto edessä vaiko takana.
Pari Plus-mallia näyttäisi myös olevan kaupan, toisessa hintaero tavalliseen on ihan hirveä, toinen taas about samanhintainen normaaleiden RS6:n kanssa.
Eikös tuon Plus-mallin erot ole lähes tulkoon tämmöiset:
- 30heppaa enemmän, tehty ECUn vaihdolla/päivityksellä
- Vaihteistolle taisi olla lisätty jäähdytin
- Koneelle jotkut lisäjäähdyttimet, mitkä on normaaliinkin saanut lisävarusteena
- Kromiton versio mustilla listoilla ollut vaihtoehtona
Muita eroja?
Yleisin neuvo tuntuu olevan se perinteinen käytettyä ostaessa, että ostaa sen kalleimman, uusimman, ja vähiten ajetun mihin vaan sen hetkiset rahat riittää.
Kaikki kokemuset, neuvot, vinkit, ja muut tervetulleita.
Auton vaihto olisi edessä, ja Audi merkkinä houkuttelisi. Audia ei itsellä ikinä ole ollut, ja kokemukset noista vaihtelevat hyvän ja huonon välillä.
Nyt useampikin malli Audilta voisi tulla kysymykseen, ja niitä tutkitaan, niihin tutustutaan, ja katsellaan että mikä malli (tai merkkikin) veisi sitten voiton muista.
Yhtenä vaihtoehtona olisi tuollainen RS6, korimalliltaan C5. Uuteen korimalliin ei yksinkertaisesti ole varaa, ja tollainen RS-sarjalainen on aina houkutellut niin tekniikaltaan kuin ulkonäöltäänkin. Ominaisuuksia tuollaiseen perheautoon varmasti löytyy jo melkein liikaakin.
Kaveri tuollaista oli päässyt espoossa joskus koittamaan, ja eipä mitään huonoa kommenttia tuosta tullut. Oli kuulemma oikein kiva ja hieno peli, veti tasaisesti ja tehokkaasti, hiljainen ja tasokas, kaikinpuolin upea auto.
Tuosta on sitten tullut lueskeltua ja etsittyä tietoa, ja on tullut luettua niin tätä kuin paria muutakin audi-forumia.
Suurimmat viat tai heikkoudet tuntuisivat olevan:
- DRC:n kestävyys, iskareita tuntuu saavan vaihtaa kohtalaisen usein
- Vaihdelaatikko saattaa hajota lähes kilometreistä huolimatta
- Ohjaustehostin / ohjaustehostimen putket hajoavat enemmän ja vähemmän säännöllisesti
- Kova kuluminen jarruilla, paloja menee ja etulevyt herkät menemään kieroiksi.
Tuleekos kellekään mitään muuta isompaa / kalliimpaa mieleen?
Isot huollot (hihnan vaihdot) RS6:ssa on vissiin 60tkm:n välein, eli kun käytettyä ostaa niin kannattaa katsella kilsoja, onko vaihto edessä vaiko takana.
Pari Plus-mallia näyttäisi myös olevan kaupan, toisessa hintaero tavalliseen on ihan hirveä, toinen taas about samanhintainen normaaleiden RS6:n kanssa.
Eikös tuon Plus-mallin erot ole lähes tulkoon tämmöiset:
- 30heppaa enemmän, tehty ECUn vaihdolla/päivityksellä
- Vaihteistolle taisi olla lisätty jäähdytin
- Koneelle jotkut lisäjäähdyttimet, mitkä on normaaliinkin saanut lisävarusteena
- Kromiton versio mustilla listoilla ollut vaihtoehtona
Muita eroja?
Yleisin neuvo tuntuu olevan se perinteinen käytettyä ostaessa, että ostaa sen kalleimman, uusimman, ja vähiten ajetun mihin vaan sen hetkiset rahat riittää.
Kaikki kokemuset, neuvot, vinkit, ja muut tervetulleita.
Comment