Onko kenelläkään antaa vinkkejä miten saada helpoiten ja varmimmin ajoitettua nokat. Taistelin tuossa aamupäivän yhden mittakellon kanssa ja tuloksena ainoastaan 1syl asettuminen YKK:hon.
Moottori on siis ollut atomeina ja on nyt moottoripukissa, eli puhtaalta pöydältä liikenteeseen, mitään merkkejä ei voi siis hyödyntää. Nokkien valmistaja antaa ajoituksen ohjeeksi 0.8mm ja 0.9mm auki UKK:ssa.
Alkuperäisissä nokissa oli sentään merkinnät jotka helpottavat huomattavasti akseleiden keskinäisen asennon hakemista, mutta näissä kun ei ole mitään :( Asennon hakeminen on tuskaa kun kokoajan joutuu ottamaan nokkapukin kansia auki ja ketjua pois, jotta saa akselin asentoa muutettua.
Nyt kaipaisin käytännön vinkkejä asennukseen, ei kiitos mitään teorialuentoja :)
Moottori on siis ollut atomeina ja on nyt moottoripukissa, eli puhtaalta pöydältä liikenteeseen, mitään merkkejä ei voi siis hyödyntää. Nokkien valmistaja antaa ajoituksen ohjeeksi 0.8mm ja 0.9mm auki UKK:ssa.
Alkuperäisissä nokissa oli sentään merkinnät jotka helpottavat huomattavasti akseleiden keskinäisen asennon hakemista, mutta näissä kun ei ole mitään :( Asennon hakeminen on tuskaa kun kokoajan joutuu ottamaan nokkapukin kansia auki ja ketjua pois, jotta saa akselin asentoa muutettua.
Nyt kaipaisin käytännön vinkkejä asennukseen, ei kiitos mitään teorialuentoja :)
Comment