Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe quattro -87

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Coupe quattro -87

    Kyseessä siis kanttirapee kaunokainen joka on kokenut kovia elämänsä aikana. Kyseinen yksilö löytyi 07 syksyllä lpr suunnalta "puolivahingossa" kun joku kantikas ja neliveto piti saada. Alusta lähtien oli tiedossa että harraste peliksi on jotain saatava, sedani oli haussa ja etsinnän ohessa tämä tuli esiin.
    Katsastamattomana kupee huristeltiin talliin ja innolla korjaamaan tiedossa olevia ruostevaurioita helmoista jonka jälkeen leimalle.
    Ensimmäinen talvi tuli pöristeltyä ilman murheita ihan käyttöautona. (mitä nyt kohtuuton kulutus & meteli) Kun kevät koitti ja "voima" loppui siirryin takasin lötköön, tarkotus oli että äkkiä hoitaisin asunnon remontin pois alta ja sitten äkkiä coupen kimppuun. Aikataulu hieman venyi, auto seisoi n. vuoden ja nyt talvella alotin itse "projektin".
    Tavoitteena siis käydä koko kori läpi ja saada autosta sen näköinen kun se tehtaalta tullessaan on ollut.
    Salaa toivoin että tänä kesänä olisin päässyt ajelemaan mutta koitetaan josko talveksi saisi kuntoon...
    Viimeksi muokannut qbo; 20.6.2015, 20:51.

    #2
    Syksy 07

    Helmoista tosiaan löytyi kuin löytyikin pientä korjailtavaa, apukuskin helma oli korjattu näppärästi korjauspellillä joka oli heftailtu kiinni ihan nätisti, koriliimana oli vaan valitettavasti käytetty saniteetti silikonia yms joten korjattavaa riitti. Käytännössä koko helma oven kohdalta tuli uutta peltiä, myös lattian, helmakotelon ja helman sauma oli pituus suunnassa n. metrin matkalta "hävinnyt". Kuskinpuolelle riitti muutaman pienemmän paikan hitsaus. Korjauspalat taivuttelin ihan suorasta pellistä, muovithan tuohon kuitenkin tulee päälle.
    Attached Files

    Comment


      #3
      tyypillinen oman lajityyppinsä edustaja siis, aito rapsakka ;)

      Comment


        #4
        Helmikuu 09

        Alotin homman sisustan purulla siirryin innolla keulaa kohti tutkimaan mitä kaikkea tuleman pitää. Ja löytyihän sieltä. Oikea runkoaisa on joskus vaihdettu kokonaisuudessaan ja pieniä reikiä siellä täällä. Tuulilasin alareuna pullisteli siihenmalliin että osasin odottaa sen olevan "valmis".
        Attached Files

        Comment


          #5
          Tavoitteena siis käydä koko kori läpi ja saada autosta sen näköinen kun se tehtaalta tullessaan on ollut.
          Hyvä tavoite, tekemistä kyllä näissä murheellisten peltien vehkeissä riittää...

          Comment


            #6
            Kevät 09

            Alku oli vauhdikas, sitte seurasi taantuma. Mukamas pakkolomalaisilla vapaa aikaa, nooot. Keula rupesi olemaan about ehyt niin lähdin siirtymänä kuskin helmaa pitkin autoa taaksepäin, matka tyssäsi aika nopeasti, oven saranoihin. Näyttivät pahalta ennen sorkkimista, pahemmilta sorkkimisen jälkeen. Rälläkkä mukaan ja tutkimaan missä kunnossa samat paikat olivat varaosa autossa (kiitokset vaan sagg) ja sieltä hetken tappelun jälkeen ehjät saranoiden kuoripellit mukana ihmettelemään mitenköhän ne sopisi paikoilleen. Muutaman tunnin "milli pois - äh. Milli pois - äh" operaation jälkeen sarana oli oikealla kohdalla ja palikka liimaten paikoilleen.
            Niin, ja tiedetään, tuo sedanin a-pilarin alku ei sovi coupeen. Tajusin sen tunnin hieromisen jälkeen :)

            Nyt oikeastaan ollaan siinä vaiheessa että matkaa pitäisi jatkaa kohti auton perää, viime projektista viisastuneena koittaa tehdä nuo näkymättömät paikat ensin niin olisi jotain mahdollisuuksia saada näkyviin kohteisiin edes kohtalainen työnjälki. Eli perse edellä puuhun tässä kiivetään...
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Kuvia katsellessa tulee aina vain iloisemmaksi siitä että keksivät sinkitä nuo hieman uudemmat laitokset... :D

              Comment


                #8
                Ruostuu se sinkittykki...

                Comment


                • #9
                  Tolle on kyllä saanut jo tapahtua jotain dramaattista. Joku on ihan itse korjannut joskus? :D

                  Comment


                    #10
                    [ot] kun kerran kuvan näytin, niin annan kommentin. Kyllä, kummallakin puolella näkyy edellisten korjauksien jäljet kaarien maaleissa. Joko jotain omistajaa ei ole kiinnostanut pätkääkään auton kunto, tai sitten lokarit on vaihtuneet matkan varrella. Uudet merkkipellit on takakontissa odottamassa sovitusta ja maalia. [/ot]

                    Comment


                      #11
                      Joo ei se näköhään tuo sinkityskään autuaaksi tee :)
                      Vähän jännittää mitä niistä takapenkin alla olevista saumoista ja koteloista löytyy, en ole viel kovin tarkasti uskaltanut katsoa. Ne on kyllä korjattu asiallisesti 10v sisään että sen puoleen ei välttämättä ole ihan mahottomat. takalasin toinen reuna on täytetty jonkinlaiselta alalta n. 4mm pakkelikerroksella, saas nähä mitä sieltä löytyy....
                      Niin tuo tavoite saada alkuperäiseen kuntoon koskee lähinnä koria, ulkonäköä hieman parannellen sopivalla madalluksella + asiaan kuuluvilla vanteilla. Tekniikka puolelle oli visio jos toinenkin mutta tilin saldo kertoo eriävää tietoa muutoksista.
                      Viimeksi muokannut qbo; 13.6.2009, 11:12.

                      Comment


                        #12
                        Täällähän on muitakin sielunveljiä :).Ur Quattro -85 . Tänä kesänä pitäs jatkaa taas perusteellista entisöintiä, kunhan nyt saa taas intoa kerättyä.

                        Comment


                          #13
                          Tuosta sedan vs coupe pilareista... menee se sedanin pilari yhteen coupeen. Siihen muutama kymmen senttiä lyhkäsempään malliin ;) Siinä olis projektia, kun tekis tosta tumpin :)

                          Comment


                            #14
                            Eipäs nyt pelotella liikaa sinkityn auton omistajia ;) Paljon Audi tosiaan teki työtä ja kiinnitti huomiota ruostumisen ehkäisyyn rapeitten jälkeen. Mutta eihän se sinkitys tosiaan huolettomaksi oloa tee..

                            Hieno projekti ja seurataan korin räätälöintiä pohjista pintaan.

                            Comment


                              #15
                              Takapää vaikutti ihan hyvältä mutta kaikkea sitä löytyy kun syvemmältä kaivaa... No ei mitään mahdotonta, helppohan nuo piiloonjäävät on tehdä..
                              Tuota korin lyhentämistä kehotettiin jo toisaallakin, ehkä tekemistä riittää tälläkin erää. Toisaalta, vähemmänhän siinä olisi ruostuvaa helmaa ;)
                              Attached Files

                              Comment


                                #16
                                Nyt pohjan ja helmojen ruostepaikat paikallistettu ja paria lukuunottamatta rupeavat olemaan kunnossa. Sitten vaan vielä tuulilasin kehykset loppuun ja armoton hinkkaaminen alkaa... Tekisi enemmän kun vähän mieli pistää nytten kaikki puslat uusiksi ja hiekkapuhaltaa ja vaihtaa uudet stefat ja vahvikehitsata apunrunko jne mutta mutta.. Vähän pakon sanelemana taidan nostaa tuon murikan samassa kunnossa takasin ja lisätä edellä mainitut stage kahteen.
                                Attached Files

                                Comment


                                  #17
                                  Tuulilasin alareuna eksyi paikalleen, josko kohta voisi antaa migin olla ja siirtyä vain hieromaan pakkelia...
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #18
                                    Enhän minä mistään mitään tiedä, mutta eikö noin syvät koloset olisi ollut fiksua täyttää ensin tinalla?

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuo on näkymä takalasin kehyksestä sen jälkeen kun siitä hioi tota halkeillutta pakkelia pois juurin tuon verran. Ei itseasiassa ole vielä tullut edes mieleen että mitä sille tekisi...?

                                      Comment


                                        #20
                                        hei jätkät onko tässä mitään järkeä...

                                        Taka siipeä sai nyityä hieman ulos ja jotain muutakin pientä saanut aikaiseksi.... Melkosta hieromista. Kai 3 viikon sisällä maalarille.
                                        Tulipelti tuntuu olevan aika haperoa, kaasu ja kytkinpolkimen ympäriltä oli pelti luovuttanut ja murtunut nelisen senttiä molemmista.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #21
                                          Onhan siinä ollut näköjään jotain piilevää ruostetta. :) Tuo kytkimen pääsylinterin kiinnitys taitaa olla tyyppivika, tuppaa murtumaan.
                                          Viimeksi muokannut pasi_; 17.9.2009, 09:55. Perustelu: Pää- eikä työsylinteri

                                          Comment


                                            #22
                                            Ihmetytti vaan kun tuo tulipelti ei ollut siis ruosteessa vaan ihan vaan metalli väsynyt. Mitähän sanoisivat ingolstadissa josko reklamaation kirjottelisi.. ;)

                                            Comment


                                              #23
                                              Tuo kytkimen kiinnityspaikan ongelma on varsin normaalia, eli tyyppivika kuten Pasi kuvaili. Johtuukohan siitä, että pokkaus tehty niin jyrkäksi ja venyttämällä. Sitten jatkuvat toistot vähitellen murtaa pellin.

                                              Onhan tuossa ollut tuota rapsakkapaikkaa riittämiin. Ongelma on, millä saa tuon ruostumisen pysähtymään esim. sieltä ei näkyvistä paikoista kuten takaluukun alueet ja varsinkin saumat. Niiden väliin kun jää jotain kuulumatonta, pian on pinnassa uudestaan.
                                              Viimeksi muokannut jta; 16.9.2009, 08:47. Perustelu: spekulaatiota miksi murtuu

                                              Comment


                                                #24
                                                Mä tuun mukaan siihen ingolstadin reklamaatioon ;) murtui niin pahasti ettei kytkin enään irroittanut kun sylkkä vaan liikkui alta pois. Siihen saa ostaa tukipalikkaa joka siirtää voiman pois tulipellistä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tohon pokkaukseen tulee jännityshuippu. Siihen yhdistettynä riittävä määrä väsytystä ja soppa on valmis.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Eilen siivoilin romua katolta niin paljastui että sinne on joku mokoma asentanut joskus antennin katolle, nyt reikä tulpattu. Mitenkäs kattopahvi lähtee helpoiten irti ilman rikkomista että reijän saisi upeen ?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Riittäisköhän jo pudottaisi vain takaa alas.

                                                      Ei mahdoton homma ottaa kokonaan alas (muistista, kerran ottanut pois):
                                                      - edestä otettava aurinkolipat pois
                                                      - sivuista kauhukahvat
                                                      - takana on napit (piilossa verhoilun välissä, ei näkyvillä), jotka menevät peltireikiin, lievää väkivaltaa käyttäen saa takapään putomaan.
                                                      - autosta pois saantia helpottaa jos ei ole penkkejä paikalla (ja ilmeisesti mahtuu myös tuulilasin aukostakin).

                                                      Pakottamaan joutui ja esim. takaikkunoiden kumien yläosat osin tukee sitä kattopahvia.

                                                      Jos on kattoluukku, niin sitten tietysti pitää sen kehyksiä ja mm. veivi myös irroitella.
                                                      Viimeksi muokannut jta; 20.9.2009, 15:21.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Hommahan olikin erittäin helppo, kaikki kahvat ja aurinkolipat vaan irti niin pahvi tipahti syliin. Onneksi ei ollut kattoluukkua. Mutta mutta. v-käyrä nousi jonkinverran taas lisää... Kaikki katon "tukipellit" irti kattopellistä. Ilmankos vähän kolisi.
                                                        Ei muuta mutta voisi nää yllätykset jo pikkuhiljaa loppua, ennenkun usko loppuu :)

                                                        e: samaa kaavaa oli "täysin ehjässä konepellissä" jonka varaosa autosta sain, 1/3 saumoista oli hapantunut täysin alapuolelta. Uutta peltiä tilalle hitsaten tukiin kiinni ja kuoripeltiin liimamassalla niinkuin tuossa katossakin.
                                                        Alkuperäisen konepellin hylkäsin kun siitäkin oli liimaukset pettäneet, eli pelti mädäntynyt pois kun tarkemmin katsoi.
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut qbo; 20.9.2009, 21:35.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Omassa ei ollut onneksi noin pahat, mutta samaa ruostepilkkua / kukkaa noiden rautojen ja eristysmattojen reunoihin oli kertynyt. Kosteus kertyy ja tiivistyy ilmeisen hyvin.

                                                          Yllärit loppuu kun lakkaat purkamasta ;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Minunkin koslassa on samaa vaivaa, ei vain läheskään tuossa mittakaavassa.

                                                            Se on jännä, miten saman mallin autoissa voi olla isojakin eroja tuossa ruosteen määrässä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X