Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 2.2kv -> 20vtq Nyt maalattu!

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 90 2.2kv -> 20vtq Nyt maalattu!

    No niin eli tuollainen tuli ostettua taloon(21.4), kun suhteellisen huokeaan hintaan sain. Auto oli maaliltaan haalistunut ja muutenkin ränsistynyt. Näytti niinku ei olisi koskaan vahaa nähnytkään, mitä nyt sen autoliikkeen huonon myllytyksen.

    Pikkuvikoja siinä piisaa, kuten:

    -Etukaaresta lohkeilee maali, takaovien alaosassa ruostetta, eessäki pientä, takalasin yläreunassa katossa ruostetta, helmoissa muutenki vähä mätää ja maalipinta haalistunu pirusti,

    -Takavalopaaneli halki,

    -Iskarit on loppu ja täristää rattia töyssyissä

    -Absien valo syttyy ku ajaa jotain yli 60 mutta sammuu ku painaa absien nappia (anturi),

    -Rattia käännettäessä kuuluu outo ääni niinku ratti ottas siihe yhtee muoviin kii

    -Jarrulevyt on loppu edestä.

    -Vaihteensiirtimen puslat melko kuluneet.

    +++ Paljon muuta pientä kosmeettista,

    Plussaa:

    -Hyvä huoltokirja
    -Ollu vanhemmalla miehellä kakkosautona (amiksella karvarallissa),
    -Webasto(joka ei toimi :),
    -Kattoluukku,
    -Vetarit ei äännä ja kumit ehjät,
    -Perä ei äännä ja lukko toimii,
    -Veto tallella autossa yleensäkki,
    -Konehuone suht. siisti kilsoihin nähden, venakoppa ottanu kyllä itteensä
    -Hyvät kaiuttimet kasettisoittimella =)
    -Sisusta melko siisti paria pikkuvikaa lukuunottamatta.

    Ajettu 315tkm.

    Pohja näytti terveeltä tosiaan, muutamaa epämääräistä paikkaa lukuunottamatta. Käytin takaverhoilun pois ja sieltähän löytyi yllätys. Vettä kontissa, ja reikähän sinne tuli. Onneksi on helpossa paikassa hitsata. Tuli myös vaihdettua kasettidekin tilalle uus alpinen mp3/usb soitin ja konttiin laitettua bassoa, tosin vahvistin hajosi taas (jo kaksi kertaa tämän auton aikana).

    Maalipinta piristyi aivan pirusti kun vedettiin se puhdistavalla "vahalla" ja sitten värivaha, puskurigeelit listoihin ja maskiin sekä lasit puhtaaksi. Sai siinä putkenpää maalia ja muuta pientä. Kohtuu siistin näköinen nyt.

    Eilen tuli vaihdettua öljyt koneeseen, peräöljyjä eivät osanneet myydä ja kun sanoin että ohjekirja sanoo tämän luokituksen että luulisi sen sopivan niin käski kuitenkin vielä varmistaa ettei käy huonosti. Eli minkälaista ölliä tuonne sopii laittaa? Ja mitäs öljyä vaihteistoon?

    Tekniikka päivittyy 2.2 10v KV -----> 2.2 20v 3B setupilla x.
    Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:27. Perustelu: Palautettu

  • #2
    Öljyistä on kyllä puheltu riittävästi. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=51213

    Kuvia?

    Comment


    • #3
      Niin joo tosiaan kuvia löytyy tuolta http://picasaweb.google.fi/Joona.Ikalainen/Audi9088#

      Lisäilen pikkuhiljalleen niitä.
      Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:27. Perustelu: Palautettu

      Comment


      • #4
        Päivittelyä!

        Audikin on hurissut eteenpäin minkä ehtinyt, jäänyt kirjoittelukin hieman vähemmälle kun ei ole ollut aikaa.

        Tosiaan, aurauskulmat oli tarkoitus säädätellä kun söi renkaita melkosen pikaisesti sisäpuolelta kumeja. Noh, kerkesin siinä välissä ostaa jo aluvanteetkin kun peltivanteilta alkoi ne kumit kadota, jo vähän muutenkin kuin aurauskulmien takia... ;) Tilasin sitten ajan kun olin vanteet laittanut alle ja sain sen parin päivän päähän. Kerkes prkl syödä kuitenkin noitakin kumeja jonkin verran mutta ne nyt ei olleet mitkään parhaat muutenkaan.

        Noh, vein ferrarin (:D) sitten säädätykselle ja siellähän selvesi että säädöt on hyvin pitkälti ihan viturallaan. Eestä heitti parilla asteella kulmat.. Parasta siinä oli vieläpä se että niitä ei saanut keulilta säädettyä kun iskarit oli niin loppu, antoivat periksi. Noh, sitten vaan kiroillen uusia iskareita hakemaan 60? laskun maksamisen jälkeen. Tosin tuostakin oli hieman hyötyä sillä sai asentaja paikat auki niin luulisi olevan sitten nopea nakki seuraavalla kerralla kun uusilla iskareilla tulee säätöön. 114? uudet KYB:in iskarit ja sitten niitä vaihtamaan.

        Viikonloppu aikaa, joten ei mitään kiirusta. Siinä iskariremontissa tuli huomattua että jarrulevyt ja palat voisin uusia, sekä abs:ien anturit ovat edessä aivan loppu, selvisi siis vika miksei absit toimi kuin pienessä vauhdissa ja silloinkin aika heikosti. Myöskin iskarin yläpään laakerit pitäs vaihtaa kun ne paukahtelee. Hauskaa oli että vänkärinpuolen iskarin öljyt löytyi sieltä tolpan sisältä että miten niin sökö? =)

        Sitten koitti maanantai ja auto säädätykselle. Kymmeneltä alkoi aika ja ajattelin ettei siinä mene kuin se tunti korkeintaan, takasin kouluun kuitenkin. Noh, siinä vaiheessa kun kello oli 12:30 iski semmoinen lievä paniikki kun ei ollut vielä puhelua tullut. Koulusta pääsin 13:00 ja sitten vaan katsomaan että onkos unohdettu soittaa vaikka onko joku isokin ongelma. Paikan päällä sitten selvis että edessä ei tahdo saada cambereita säädettyä kohdilleen ja aurauksien säädön kanssa on myös ongelmia kun ei säätövara riitä. Eli tämä on luultavasti mällätty joskus koska jälkeenpäin ylimaalattukkin, tai jotain vastaavaa. Ei juurikaan häiritse sillä vanha autohan tämä on. Ja kaiken lisäksi kulmat tuli nyt kuitenkin melko lailla kohdilleen, toleranssien sisään kuitenkin ettei sinänsä ongelmia. Mutta ei aivan prikulleen niitä saanut.

        Tosiaan ne alumiinivanteet ostin, 215/40 R17" nakit pyörii alla, huultakin löytyy jonkin verran. Omasta mielestä ei paljoa parempia vanteita b3:seen olekkaan.. Ohjaus piristyi käsittämättömän paljon. Toki uraherkkä mutta mielestäni autoa kuuluukin ajaa, ettei ihan itsestään mene. Mielipidekysymys tämä..

        Mainitsin joskus aikasemmassa topickissa että kytkin olisi outo, kyseinen vika on korjaantunut nyt kun se on saanut hieman käyttöä. Myöskin ohjaustehostajan pumpun öljyvuoto on korjaatunut itsestään joka on kyllä hieman outoa. Puski nimittäin pahimmillaan sitä maskin läpi jo konepellille asti.. Ja öljyäkin on siellä on, eikä sitä katoa enää, eikä myöskään äännä se pumppu.

        Nyt tässä vaan odotellaan tienestejä että saisi alustan kohdilleen. Rahat menee tällä hetkellä kaikkeen hieman olennaisempaan kuten esim. noihin jarruihin. Ostoslistalla on myös ässäratti, punaiset takakulmavilkut, hienommat lattiamatot, kirkkaat vilkut keulaan jne jne jne. Olispa miljoona niin olis helppo elämä..

        Melkosen huononnäköiset puslat on muuten alustassa. Paljohan lie maksaisi täysi sarja puslia tuohon vehkeeseen..

        Ps. Tulipahan postia ACF:ltäkin! :P
        Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:28. Perustelu: Palautettu

        Comment


          #5
          Puslat maksaa noin 7 € kpl ja eteen ja taakse niitä yhteensä menee 8. Laita kuva niistä maailman sopivimmista vanteista. Sun kuvat ei muuten toimi. "Hups... Täällä ei ole mitään nähtävää. Joko sinulla ei ole näiden kuvien käyttöoikeuksia tai kuvia ei ole tässä verkko-osoitteessa. Pyydä käyttöoikeuksia suoraan omistajalta."

          Uudet näyttäs tomivan ja vanteet myös.

          Comment


          • #6
            Joo, pitäis hommailla nekin...

            http://picasaweb.google.fi/Joona.Ikalainen/Audi9088#

            Kuvia löytyy tuolta. =)
            Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:29. Perustelu: Palautettu

            Comment


              #7
              Onko apurunkojen asento tarkistettu? Niitäkin pystyy säätämään.

              Comment


              • #8
                Oli ne niille jotakin tehneet. Tai ainakin yrittäneet..
                Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:29. Perustelu: Palautettu

                Comment


                  #9
                  Jotenki mulle jäi sellanen kuva ettei suuntaaja oikeen oo hallinnu hommaansa. Älä kysy miks, jäi vain :) Yhtäkkiä en uskos et niin kovaa niittiä on saanu että sen takia on ylimaalattu. Jos niin ois käyny ni luulis et ois lunastettu.

                  Comment


                  • #10
                    Ihan kivalta näyttää vanteet, tulee vaan hiukan turhan ulos jos hiekkateillä vähänkään ajelee.

                    Jaa miks? No siks et takalokarin kaari on hiukan "hölmön" mallinen ysikympissä, jos ajaa hiekalla ja on leveät vanteet niin hiekat syö takalokarin kaaren takaosasta maalin pois -> ruskettuminen.

                    Tosta kuvasta -> http://picasaweb.google.fi/kenneth.e...73451288599282 näkyy seuraukset siitä mitä tarkoitan. Ja omaa kaarta takaviistosta vilaisemalla se syy.

                    Omasta kuatrosta pitäis kesällä fixailla noi ruskeet pois, hiukan muotoilla samalla kaarta paremman malliseks, ja siinä sivussa korjailla muutama muukin ruostepaikka. Se et minä kesänä se tapahtuu onkin sit ihan toinen juttu :D

                    Comment


                    • #11
                      Voihan sekin olla ettei se oikeen hallinut hommaansa. Oli se tietenkin aika vanhahko asentaja että luulisi kuitenkin, vaan mistäpä näistä tietää.

                      En kovin paljoa hiekkateillä ajele, varsinkaan noilla vanteilla. Jos tulee ajettua niin melkosen nätisti kun ei raski kovin kolistella..
                      Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:31. Perustelu: Palautettu

                      Comment


                      • #12
                        Meillä oli samanlainen homma ex Audissa (90 2.3 quattro), asentaja ostatti ohjauksen sisänivelen ja asenteli yhteensä about 8 tuntia (kahtena päivänä) eikä lopulta edes saanut täysin asetusarvoihin pyöränkulmia. Tiedä sitten mikä oikeasti oli ongelma.

                        Comment


                        • #13
                          Se apurunko ei kovin kummoista suoraan edestä renkaaseen tulevaa tälliä tarvitse siirtyäkseen taaksepäin, BTDT. Siirtyneen apurungon jouduin pyörää puuta vasten tukemalla ja pakilla peruuttamalla passaamaan sen verran paikoilleen, että pääsi Laakkoselle oikomishoitoon.

                          Comment


                          • #14
                            Muutenpas hei, mistähän löytyisi absien anturit uutena? Ei ollut motonetissä ainakaan.. Ja paljonkohan noilla olis hintaa?

                            Jarrulevyt ja palatkin on tarkotus uusia samalla.
                            Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:31. Perustelu: Palautettu

                            Comment


                              #15
                              ohjauksen sisänivelen
                              Ihan mielenkiinnosta, minkänäköinen ko. osa on? Raidetangon sisäpäät kun on kiinteät sekä edessä että takana.

                              Comment


                                #16
                                ABS-anturit saa tuohon vain merkkitiskiltä. Yleistäen noin 150e/kpl. Minun kautta joitakin kymppejä halvemmalla.

                                Comment


                                • #17
                                  Okei, pistin tepolle mailia.

                                  Ihan ens talvea odotellen, ton perän lukon 40km/h sammumisen sai ohitettua sillä kun katkaisee/laittaa kytkimen sinivalkoiseen johtoon? Ainakin jotain searchilla löysin.

                                  Iskarin yläpäätki paikkuu jo niin perkeleesti. Tulis jo tiliä niin sais vaihtaa...
                                  Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:32. Perustelu: Palautettu

                                  Comment


                                    #18
                                    Juurikin sen johdon katkaisulla saa lukolta nopeustiedon pois, elä kumminkaan katko sitä kojetaulun sisältä, saatat pimentää muiltakin nopeustiedon ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      No tuosta kytkimeltä kai se on sama katkaista ja vetää kytkin vaikka tonne ratin alle koteloon missä on muutenkin laitettu noita kytkimiä itse.
                                      Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:32. Perustelu: Palautettu

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ihan mielenkiinnosta, minkänäköinen ko. osa on? Raidetangon sisäpäät kun on kiinteät sekä edessä että takana.
                                        Jaa-a,liekkö sitten oli että perus "ulomman" ostatti ja muistan sen takia väärin kun kumminkin koko vasemmanpuolen raidetanko härdellin joutu irrottamaan että sai osan vaihdettu, kuitenkin muistissa on että helposti ei homma mennyt, ensin meinas polttaa "koko" auton kun jumittunutta osaa auton alla lämmitteli (vierestä katsoin kun yhtäkkiä jätkä alkaa puhkumaan jotain palavaa massapaukkua tai vastaavaa sammuksiin ;D) ja sitten luovutti että jumissa on uutta osaa tilattava ja enemmän purettava.

                                        Comment


                                        • #21
                                          http://sites.internet.lu/folders/cus..._interiors.htm

                                          Tuolta vois tilailla ratin, keskiön, punaiset takavilkut, sekä kirkkaat etuvilkut ja puskurivilkut..

                                          http://undergroundmotorsport.net/sho...rk=83&prod=351

                                          Tuolta tuo 129? sarja valoa..

                                          ja saksanmaalta vois tollaset matot laittaa.
                                          http://i6.ebayimg.com/03/i/001/36/5e/d45c_1.JPG

                                          hmm... kaikennäköstä pitäs ostaa.. :D
                                          Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:33. Perustelu: Palautettu

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hei mitäs eroa on 20v mallin jarruilla tohon 10v:hen verrattuna?

                                            Tarkotuksena olis ny uusia jarrut tuohon niin tulevaisuutta silmälläpitäen voisi nyt jo värkätä ne tehokkaimman version jarrut tuohon.

                                            Vai onko suomen lakien puitteissa mahdoton saada 2.2 10v turbo tuohon laillisesti?
                                            Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:34. Perustelu: Palautettu

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eikös 20v jarrut oo samat kun s2 jarrut? Taitaa olla ihan mahollinen tuo turbokone kun eihän tuo mikään vähäpäästöinen ole?

                                              Comment


                                                #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viesti
                                                Eikös 20v jarrut oo samat kun s2 jarrut? Taitaa olla ihan mahollinen tuo turbokone kun eihän tuo mikään vähäpäästöinen ole?
                                                Ei ole vähäpäästöinen. KV-koneen yhteydessä ei ole kattia.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mut mites kun eikös s2:sessa oo 5-pulttinen jako? Voiko jarrut olla samat?

                                                  Tietoo tarvittais nyt..
                                                  Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:35. Perustelu: Palautettu

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Sama satula, sama levyn koko. Eri jako levyssä. V6:sissa(80/coupe) myös samat vermeet.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Nimellisesti tuoreemmissa on 280mm ja vanhemmissa 276, mutta varmaan käytännössä hyvinkin vaihtokelpoisia romppeita.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Olisko tuo iso homma sovittaa v6:sesta jarrut?
                                                        Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:36. Perustelu: Palautettu

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Eikös se mene satulat, kannakkeet, levyt ja palat uusimalla? Vai tarviiko vaihtaa nilkkakin?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Levyissä on eri offsetti joten sen kanssa tulee ongelmia. Lähimpänä tuohon sopivaa levyä löytyy 2.3 20V sedan q:sta, mutta siinäkin offsetti heittää 5mm. Coupen ja B4:n levyissä heittoa onkin sitten jo 10mm. Itse en ainakaan löytänyt levyä jossa olisi ollut oikea offsetti.

                                                            Toki jos nilkat, navat(, vetarit, tukivarret) jne vaihtaa niin sitten ei tule offsetin kanssa ongelmaa ilman patenttiratkaisuja (esim spaceri levyn ja navan väliin).

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X