Terve! Onko kellään tietoa pätevästä/järkihintaisesta vaihelaatikko pajasta? Tai vastaavasti mistä löytyisi ehjä aut.laatikko -93 100 Audiin? Vinkkejä vaan tulemaan jos tietoa!!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.8 automaattiloota
Collapse
X
-
-
ATB-Berlin:ltä Saksasta tilasin omaan Bemuun uuden laatikon ja antavat vuoden takuun ilman kilometrirajaa. Tilaus onnistuu erittäin kätevästi. S-postilla yhteyttä(englanniksi) ja varmistusta että vastaavaa laatikkoa löytyy, järkkäävät kuriirin hakemaan vanhan laatikon, ja kun perillä Saksassa he tarkistavat 100% vastaavuuden uudelle laatikolle. Sitten maksat tilinsiirtona uuden laatikon ja he laittavat sen tulemaan. 10 päivää meni omassa tilauksessa siitä kun kuriiri haki vanhan siihen kunnes uusi tuotiin ovelle.
Comment
-
Kyseessä ilmeisesti tämä laatikko: http://www.jpat.co.uk/4HP24A.pdf
Ostat tuolta firmalta korjaussarjan ja teet itse remontin, tai maksat mulle mukavasti, niin laitan uudet kalut sisälle, siis jos siinä on kalustossa vika.
Punta on siinä hinnassa, että kannattaa tuolta ottaa, tulee maksaan noin kolmanneksen Suomen hintoihin. Yhden laatikon juuri korjasin noilla hinnoilla tuli maksaan pari sataa! Ja jos jonkin pakan kitkapinnat on aivan kaput, niin ne metallilevyt ei tule tuon recovery kitin mukana! Ne menee myös siinä tapauksessa uusiksi.
Mikä laatikossa on vialla tai mitä se tekee tai mitä se ei tee?
Comment
-
-
Mistä sitä tietää mitä kaikkea osaa laatikkoon tarvii? Hieman oli sekavat sivut... oliko jossain oikein jotain korjauskittejä listattuna, vai pitääkö s-postilla niitä kysellä tuolta?
Jos nyt ajattelee vaikkapa tätä laatikkoa: http://www.jpat.co.uk/GM5L40E.pdf Mitä osaa tuollaiseen pitäis tilata jos veto on loppunut kokonaan? Ilmeisesti pitää ottaa eka auki ja kattoa mitä on syönyt, mutta onko kaikki vikapaikat silmällä nähtävissä?
Vielä tuosta ATB-Berlin firmasta, niin uusi/rempattu turbiini sisältyi myös tuohon laatikon hintaan ja hintaahan jäi koko toimitukselle (BMW:n GM laatikolle) ~2350e jos antoi vaihtolaatikon. Ilman vaihtolaatikkoa +500e.
Comment
-
Taitaa se yleensä olla kitkalevyt menneet noista. Google varmaan tietää tarkemmin mikä niissä vikaantuu. Kun vääntö ylitetään ja alkaa pakat luistamaan, niin pinnat kuluu tai lähtee kokonaan kulkemaan. Öljypohjan irroittamalla tietää enempi mitä on käynyt, että onko siellä kovin grafiittia vai metallilastua. Jos on pakat hierottu kunnolla muusiksi, niin se metallilastu voi olla jo niistä kitkapinnoista ja niihin vastaavista metallilevyistä, ei välttämättä turbiinista, josta se metalli voisi olettaa yleensä olevan kotoisin.
Kyselin tarjouksia about kymmeneltä toimittajalta, kun tuota sarjaa hommasin. Jos laatikon aukaisee, niin kyllä se vika löytyy, jos se jossain niistä kitkalevyistä on kiinni. Terveen ja sairaan levyn kyllä erottaa toisistaan. Mutta jos lootan aukaisee, niin samallahan ne levyt sinne pakkoihin laittaa. Jos varmanpäälle ottaa, niin ne metallilevyt ostaa samalla.
Tästä puljusta ostoslistalla oli "overhaul kit" ja "friction kit" sekä pari suodatinta. Jälkeenpäin sitten tilasin sen a-pakan "metalplate kitin", kun nekin oli paskana.. Aattelin vaihtaa öljyt aika pian rempan jälkeen, vaikka joka paikan tulen puhdistamaankin. Ihan vaan varalta, että paska ei jää kiertoon tai filtteriin, kun se taas hakee paikkansa.
Comment
Comment