Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Konepelti jumissa Audi A4 b6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Konepelti jumissa Audi A4 b6

    Olisiko jollain hyvää neuvoa kuinka saisin konepellin auki, kun vaijeri tuumasi lopettaa yhteistyön.
    Eli todennäköisesti vaijeri on vain irti tai sitten poikki ihan lukon juuresta, mutta pääseeköhän lukkoon käsiksi alakautta jollain ihmeen vaijerihässäkällä.
    Pitäisi viikonloppuna yrittää sitä jollain konstilla auki kun alkaa pesunesteet loppua :D

  • #2
    Itse itselleni vastaten jos jollekulle käy samoin...eli vaijeri on kiinni jollain pienellä muoviklipsulla joka oli mennyt poikki ja vaijerin pää oli irronnut kolostaan.
    Alakautta pohjapanssarin irrottamalla pääsee jotenkuten käsiksi lukkoon johon itse sain pujotettua vaijerin jossa toisessa päässä on vaijerilukko...vetämällä sai avattua lukon.
    Nippusidepatentilla sai vaijerin pysymään paikallaan ettei tarvinnut koko vaijeria vaihtaa

    Comment


    • #3
      Onko kellään käsitystä miten tuo konepellissä oleva keskiritilä (jossa Audi rinkulat) on kiinni? Saako sen riuhtomalla ulkokautta irti?
      Ongelmana irti päässyt konepellin avausvaijeri, eikä sitä tuolta alustan puolelta mitenkään yllä laittamaan. Vai olisiko muita ajatuksia miten saada pelti auki?
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Muistelen, että täällä on paljonkin ollut juttua tuosta aiheesta. Ei muuta kuin haulla hakemaan, kyllä sen auki saat elä huoli;)

        Comment


        • #5
          Tuo Audirinkulainen etugrilli lähti vetäisemällä irti kun varovaisesti riuhtoi. Jostain ulkomaisesta keskustelusta kävi ilmi, että 3 kpl 10mm muttereita irroittamalla tuon saa auki. Eli tuulihaka irtoaa tällöin konepellistä ja jää lukkoon kun riuhtaisee konepellin auki. Vaijeri oli irronnut lukosta, joten kikkailin siihen jonkinmoisen nippusidepatentin.

          Kun sitten lopulta onnellisena laitoin tuulihaan kiinni ja läimäsin pellin alas, oli ihmetys suuri. Kun vaijerista aukaisee konepellin normaalisti, mutta se tuulihaan kärsä, joka tulee Audin rinkulasta maskista ei aukaise peltiä prkl! Täytyy tutkia joku päivä tuota, että mikä ihme siellä vielä vastustaa. Kuvia tulee myöhemmin.
          Viimeksi muokannut Olmi; 12.7.2011, 21:54.

          Comment


          • #6
            Mulla oli kerran satkussa vaivana, että ei pelti meinannu millään aueta.

            Nippanappa sain kerran auki ja kiristin avausvaijeria laittamalla parit prikat väliin. Toimi kerran ja sama ongelma, kunnes vika löytyi kabiinin puolelta.

            Tuossa kuvassa osa 22, eli avauskahvan kaksi pulttia olivat löystyneet senverran jotta vetoa vaijerille ei tullut tarpeeksi. Kiristys ja avot pelas hyvin.

            Comment


            • #7
              Ohjeet kuinka saa konepellin auki jos vaijeri on irti / poikki. Ainakin A4 B6

              Eli täällä ohje kuinka etusäleikkö lähtee irti sekä millaiset nipsuttimet siellä on.
              - Varovasti kikottelemalla alareunasta ylös päin sekä ulos vetäen lähtee alareuna, jossa isot nipsuttimet. Yläreuna taas alas sekä ulos päin vetämällä, ja säleikkö on onnellisesti kädessä.

              - Seuraavaksi sieltä näkyi tuulihakamekanismi, ja ahdasta oli. Punaisilla palloilla merkattu kolme 10mm mutteria pitää irroittaa että saa tuulihakasysteemin irti ja konepellin auki.

              - Viimeisessä kuvassa jonkinlainen nippusidepatentti irti päässeessä vaijerisysteemissä. Mikään sieltä ei ollut murtunut, vaijerinpäätä pitävä systeemi oli vaan irronnut.

              - Tuulihaka oli hieman vinoutunut, joten ei antanut aluksi peltiä aivan auki, joten pientä tutkimista ja taivutusta ja taas pelaa!
              Attached Files

              Comment


                #8
                Nyt on etumaski poistettu ja tilanne kartoitettu...vaikuttaa siltä että vaijeri on luiskahtanut pois paikaltaan ja mekanismin toiminta selvitetty eli ongelma ratkeamassa. Vaikea ellei mahdotonta korjata (siis tämä vika) muutoin kuin ottamalla maski pois. Kiitos hyvistä neuvoista! Ilman näitä keinoni korjata itse vika ei olisi onnistunut!!

                Comment


                • #9
                  Hoh niihä se tuli itelläki tämä päivä eteen jollain kahva lyö tyjhää
                  Maski läksi helposti vetasemalla reilusti eikä menny ko yksi sivuklipsi poikki
                  Tosiaan tuulihaka irki ja hitsaamaan 10mm lista- avaimeen jatkoa että yltää ne taaemmat mutterit löysäämään

                  Siinä nyrkkipajan kaverilla oli käyny pikku vipa ja jäi laittamatta se muovipidike kunnolla!!

                  Comment


                  • #10
                    Tuli taas ajankohtaiseksi puljata tuon konepellin aukaisuongelman kanssa. Vanhoilla ohjeilla onnistui murtautuminen pellin alle. Kovasti ihmetytti kun aukaisuvipu hytissä napsahti, mutta ei avannut pellin lukitusta kumminkaan. Nippusidepatentti oli pitänyt tuon nelisen vuotta ihan hyvin, joten syyksi paljastui hytissä oleva muovikahva. Kahva oli murtunut melkein poikki ja antoi periksi niin paljon, ettei liike riittänyt avaamaan peltiä. Aina tuo on ollut todella tiukan tuntuinen kiskoa ja mielessäkin käynyt että milloin kahva jää käteen. Olisi turhalta purkamiselta säästynyt kun heti olisi tajunnut tutkia tuota kahvaa. Että näin...

                    Comment


                    • #11
                      Tota purin keulan ja joutu irrottamaan konepellin vaijerin myös, ja nyt iski dementtia enkä muista miten vaijeri tili kiinni, koska vaijeria ei tule paljon kuoresta ulos, auto a4 b5 2.8 quattro 1997 malli, jos jollain pöois kuvaa miten vaijeri on siellä kiinni.

                      Comment

                      Working...
                      X