Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millä lohko kannattaa maalata?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Millä lohko kannattaa maalata?

    Pitäisi vetää lohkon päälle maali, mutta mikä siinä pysyy? Joskus aikoja sitten laitoin Miranolia, se ei kauaa siellä halunnut viihtyä.

    Eipä se sieltä mihinkään näy, mutta tarkoitus olisikin vain ettei ruoste pääse iskemään.

    #2
    http://www.vhtpaint.com/engineenamel.html
    Muistaakseni usparts tuo maahan tuota.

    Comment


      #3
      Tikkurila Temacoat RM40 ollut vähän loistavaa parempi maali lohkossa ja alustan osissa. Se on siis epoksi ja siitä tulee muovisen oloinen pinnoite. Valumien veistely on melkolailla saman tuntuista kuin muoviämpäriä veistelisi.

      Comment


        #4
        Rasvanpoisto lohkosta on varmaan a ja o. Suosittelen myös hapolla käsittelyä, sillä muuten lähtee kyllä huokosista kukkimaan epoksinkin läpi (ei ehkä niin nopeasti kuivassa lohkossa). Suosittelen myös noita epokseja, hempelillä on myös light primer nimistä kamaa, ja siihen valuraudan maalausohjeita. Hempeliä saa 0,375 ja 0,75l astioissa. Teknoksella Inerta Primer 5, joka on hiukan paksumpaa kamaa, mutta sen tunkeutuvuus ei ehkä ole sitä mitä moottorin lohkon maalauksessa tarvitaan.

        Nimim: valurautaköliä merivedessä roikottaja.

        Comment


        • #5
          http://kuvasto.maston.fi/category/29...a_vasaralakka/

          Nuilla hammer maaleilla olen alustan osia maalaillut, hyvin on pysyt ja väri vaihto ehtojakin näyttäis olevan.

          Comment


          • #6
            Ite käytin tota POR 15 ja on ainakin vielä pysyny kiinni. Tänä talvena yritin lasikuulapuhaltaa noita Porrilla vedettyjä osia eikä maali oikeen lähteny edes siinä puhalluksessa kunnolla pois. Voi vetää ruosteisellekin pinnalle.

            http://www.mobitive.com/por.html

            Comment


              #7
              Kävin sitten hakemassa tuota Temacoatia kun sitä löytyi hyllystä eikä jouda (lue malta) tilailemaan muualta.

              Miten tuo POR15 kestää lämpöä? Ihan kaikki maalit tuskin kestää lämmön takia lohkon kyljessä.

              Happoa yritin kysellä, mutta eipä missään ollut. Mistä sitä kannattaa etsiä?

              Comment


                #8
                Ihan ruosteenpoistoaine. Sillä pelkistetään hapettunut rauta, tai jotain sellaista. Tuossa POR15-sivulla suositeltiin myös happokäsittelyä. En nyt harmikseni muista mitä ainetta tuli käytettyä kölissä, mutta se siveltiin pintaan ja huuhdeltiin pois vedellä, jolloin pinnasta tuli mustahko.

                suomi24:sessa mainitaan akkuhappo vaihtoehdoksi :)

                ahh, löytyihän se. CRC:n rust remover: http://www.fixus.fi/www/Koivunenwww....d=Content34970

                Tuo on vissiin fosfatointia. Ja aine pullossa on fosforihappoa.

                Omasta valurautakölistä näkee selvästi eron missä on käytetty tuota ainetta, ja missä ei. Noin 8 kerrosta epoksia ei auta jos alle jää muhimaan.

                Comment


                • #9
                  Miten tuo POR15 kestää lämpöä?
                  On se ainakin tossa mun koneessa kestäny.

                  Tollaista siellä on myös tarjolla.
                  http://www.mobitive.com/enamel.html

                  Comment


                    #10
                    Ei tarvii olla temacoatin alla 100% puhdas pinta. Ei ole lähdössä irti. Älä sekoita yli 2 desiä kerrallaan. Lohkon kokoisessa klimpissä on jo hyvä olla kaveri myös maalaamassa ettei tule kiire.
                    Älä käytä ohenninta vaan anna maalin olla paksua. Pelkkä kovetin siis sekaan.

                    Riittää tälläinen harjalaikattu about puhdas:
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/att...5&d=1224525046
                    Viimeksi muokannut porkkis; 3.3.2009, 12:57.

                    Comment


                      #11
                      Mites noi maalit vaikuttaa lämmönpoistoon? Taitaa olla eri keinot sitten kansille jne? Jos vaikka seuraavan koneen kannetkin värittäis muksun kanssa : )

                      Comment


                        #12
                        Etenkin lohkon osalta uskon että lämpö poistuu muuta kautta kuin säteilemällä.

                        Comment


                          #13
                          Voiko lohkoa puhaltaa hiekalla, vai milläpä ottaisi ruosteet pois ennen maalausta ? Miten on tuo por-15 pysynyt lohkossa, kun sillä maalailin alustan osia ja olisi vielä jäljellä, jos loput töhräisi lohkon kylkeen...

                          Comment


                            #14
                            Kyllähän sitä voi, mutta sotkee kyllä pahasti, eikä kannata osua tasopintoihin ettei mene tiivistykset pieleen. Tuossa ylempänähän on tuo CRC:n aine, ja onhan niitä muitakin ruosteenpuhdistushappoja. Löytyy esim Biltemasta tai Motonetistä. Paljon siistimpää ja helpompaa touhua.

                            Comment


                              #15
                              Puhalletun lohkon kanssa vaan hyvä puhdistus niin ei ole ongelmia. Tietysti puhdistusta helpottaa se jos on öljykanavat jne ensin putsannut öljystä niin ei hiekka niin tartukaan. Itse olen käyttänyt teippiä dekkitasossa, romukantta siinä päällä vielä suojana ja kaikki pultinreiät yms on ollut suojattuna pulteilla.

                              Comment


                                #16
                                Tarkasti pitäisi teippailla tietysti... Huomasin että se sotkee, kun puhalsin alustanosat tässä talvenaikana... Miten nuo hapot sitten toimii käytännössä, kun aika kauhean näkönen on tuomonen vanha rautalohko. Tuossa ylenpänä oli puhuttu tuosta engine enamel porrista. Voiko sen laittaa suoraan puhdistettuun pintaan vai tarviiko alle jotain ? Ainakin tuota perus por15 suositteli mobtiven myyjä laittamaan suoraan hiekkapuhallettuun pintaan.

                                Comment

                                Working...
                                X