Moottoriöljyn sensori viallinen merkkivalo syttyi eilen kesken ajon. Illalla heitin pienen lenkin ja valo sammui, tänään aamulla valo ei myös palanut. Kyseessä voisi olla mahdollisesti kosketushäiriö. Voisiko joku valaista ja kertoa missäpäin kyseinen sensori sijaitsee, jotta voisin tarkistaa liittimen ja piuhat.. Mikäli jollain löytyy kuvaa sijainnista ja sensorista niin se olisi hyvä.. Autona a4 2004 1.8T 120kw
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottoriöljyn sensori viallinen, missä sensori sijaitsee?
Collapse
X
-
Mulle kävi sama asia pari päivää sitten eli kun laitoin virrat päälle kuului piippaava ääni ja tuli öljy kannun kuva ja sensor-sana lukeen ajotietokoneeseen.
sammutin virrat ja laitoin uudelleen eikä tullut enään, eikä ole tullut sen jälkeen.
mitä kannattaisi tehdä??
-vaihdattaa sensori?
-vai oliko joku kosketushäiriö??
osaako joku sanoa minkä hintaista vaihtaa tuo sensori?
Comment
-
Kuuluu vähän tyyppivikoihin tuo . Nimi oil level sensor numero riippuu vuosimallista 1J0907660B n. 2000-luvun autoihin ja 1J0907660C uudempiin
Esim. tuossa malleja ja hintoja ( halvemmallakin ehkä saa):
http://www.rmeuropean.com/audi-parts.aspx#Category
Pitää näköjään kirjoittaa auton tyyppi ja hakusana ehkä
Comment
-
Nostellaans tälläinen ylös, kun omassa FISsi ilmoitteli eilen kerran ja tänään pari kertaa (poistui aina 20-60s jälkeen) että olisi tuo sensori viallinen. Tai näin ainakin päättelin kun tuli liitteenä oleva kuva FISsiin (ei omasta tuo kuva, mutta samanlainen) ja heikolla saksankielellä manuskaa selailin.
Onko kyseessä kuinka akuutti vika? Voiko odotella ja vaihdattaa seuraavan huollon yhteydessä (jakopää hihna) vai onko syytä vaihtaa samoin tein?
Osahan on vissiin tämä: 1J0907660B (ETKAsta ainakin tälläisen löysin).
Kyseessä on siis A6 2.7 btq -01
Comment
-
Noissa mittaristoissa on niin paljon vikoja, että saa ihmetellä jo, että arvanmyyjämummoltako ne insinöörin paperit on saatu. Mulla on sama vika, joka kerta huutaa sensoria, mutta vika taitaa olla mittaristossa.
Edit: tämä siis ei tarkoita, että vika ei voisi olla ite anturissa, mutta nuo mittaristoviat olisivat mielestäni todennäköisempiä.
Comment
-
Kyllä se vika on lähes varmasti tuossa anturissa. B-loppuinen on todennäköisesti oikea. Ongelma on , kun auton vie huoltoon, siellä todennäköisesti ensimmäisenä aletaan tutkia johtoja yms. n.2hx90 EUR turhaa laskua. Lopputuloksena tulee , että pitää tilata anturi eli pitää tilata uusi aika. Anturi on helppo vaihtaa itsekin.
Comment
-
Talvi sytyttelee kaikenlaisia valoja mittaristoon.
Abs valo syttyi -21C°, sammui kyllä hetken ajon jälkeen, kun ei ollut mitään vikaa.
Comment
-
Tässäkin varmaan auttais jos sais auton ylös ja pääsis tutkimaan liittimet. Epäilyksenä kuitenkin on että liittemeen pääsisi kosteutta. Tätä tukisi myös se että valo syttyi mm. eilen juuri samaan aikaan kun ajoin vesilätäkköön. Sattuma tai ei, mutta olisi mukava päästä ainakin puhdistamaan liittimet.
Varmuuden varoiksi on kyllä jo tilattu uus sensori.
Comment
-
Nostellaanpa hiukan taas. Eli ei öljyjen lämmöt ole nousseet kertakaan tuon sensorin vaihdon jälkeen (Febin tarvike). Aikaisemmin kyllä lämmöt nousi, ja tippui saman tien kun syttyi tuo sensori valo (tästä päättelisin että on samassa). Eli onko tässä omassa kulkineessa tuo lämpösensori tuossa tasosensorissa samassa ja sitä ei tuosta tarvikkeesta löydy vaan?
Koitin ETKAsta etsiskellä tuota öljynlämpö anturia ja löysin vain numerolla 049 919 563 B. Tämän osan kohdalla oli tosin merkintä >>4B-X-200 000. Eikös tuo tarkoittanut, että on vain tuohon asti valmistetuissa? Nuolet jos olisivat perässä niin olisi tuosta eteen päin, vai muistanko nyt ihan väärin?
Comment
-
Talvi sytyttelee kaikenlaisia valoja mittaristoon.
Abs valo syttyi -21C°, sammui kyllä hetken ajon jälkeen, kun ei ollut mitään vikaa.
Omassa Allroadissa myös oil sensor vika. Pitänee vaihdattaa sensori seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Comment
-
Pahoittelut väärästä tiedosta, ja kiitoksia oikaisuista.
On vain omalla kohdalla käynyt tähän mennessä niin että kirjaimen muutos perässä on ollut merkki uudemmasta versiosta osaa kyseistä osaa. Oma oletus perustui tähän kokemukseen, enkä tarkistanut osanumeroita mistään.
Comment
-
Lainataan tätä ketjua. Minullakin syttyi tänään tuo moottoriöljyn sensori valo, mutta sammui auton lämmettyä parkkihallissa puolisen tuntia. Öljymäärä oli hieman alle mittatikun puolivälin. Lisäsin öljyä muttei vaikutusta ilmoitukseen. Aiheuttaako pakkanen noita sensori-ilmoituksia vai onko sensori vaihto kunnossa? Missä sensori sijaitsee 2,4 V6 ARJ-moottorissa?
Comment
-
Kyllähän sen itsekkin vaihtaa. Jos nyt ei hirvee hengenhätä ole sille anturille niin rapia parinkympin säästöllä täältä http://speed-autoteile.fi/ voi laittaa tilaukseen sen osanumerolla 1J0907660B. Joku voi vielä vahvistaa tuon numeron mutta kylläpä se aika varmasti tuo on.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jonestone Näytä viestiPoistuuko sensori herja uusimisen jälkeen itsekseen vai pitääkö se erikseen käydä nollauttamassa?
Mikäli anturi on viallinen tai sekoilee lumen ja pakkasen takia niin ilmoitus palaa takaisin 100km ajon jälkeen.
Anturin antamat lukemat pystyy lukemaan VCDS:llä mittariston measuring blockeista.
Comment
Comment