Alkaa huumori loppua tuon pumpun kanssa kohta.
Eli kaikki alkoi siitä kun ohjaustehostimen pumppu alkoi vuotamaan akselilta öljyt pihalle, joten sen takia sitten uusi pumppu tilaukseen ja vaihtamaan uutta pumppua tilalle.
Uuden pumpun vaihdon jälkeen auto kasaan, käyntiin ja ilmaamaan.
Heti käynnistyksen jälkeen alkoi pumppu pitämään melkoista volinaa, joka tässä vaiheessa kaiketi suhteellisen normaalia, kerta ilmaa järjestelmässä. Samalla kun rattia käänteli laidasta laitaan ja lisäsi öljyä säiliöön, ei pumppu vaan hiljentynyt vaikka öljyäkään ei enää mahtunut säiliöön enempää.
Pumppu siis vollotti äänekkäästi koko ajan ja kierrosten noustessa ääni senkuin paheni. Eikä se sitten pitkäikäinen ollutkaan, sillä 20km se kesti jonka jälkeen se jurahti jumiin ja ei enää tehostanut ollenkaan.
Nyt tänään sitten vaihdoimme uuden pumpun hajonneen tilalle. Vanha pumppu oli kaiketi jurrannut metallit kiertoon, joka näkyi selvästi öljyn seassa olleena hileenä. Sen takia tyhjensimme vanhat öljyt pihalle, huuhdoimme linjat puhtaaksi ja vielä lopuksi kierrätimme vanhaa öljyä pois uutta samalla lisäten. Tämän jälkeen taas auto kokonaan kasaan ja ilmaamaan järjestelmää... Eikä loppunut taaskaan jurina ilmaamisesta huolimatta, vaan sama homma tämänkin pumpun kanssa. Eli odotettava elinikä taitaa olla n.20km.
Jurahtanut pumppu oli tosiaan melko jökiksessä, sillä akselilta pyöritellessä ei meinannut pumppu liikkua mihinkään.
Öljyinä on ollut koko ajan Febin mineraalipohjaista hydrauliöljyä, eli ei ainakaan siitäkään ole tämä homma kiinni.
Eli onko tässä nyt vaan sattunut valmiiksi kaksi viallista pumppua peräjälkeen laitettua kiinni, vai voiko vika johtua vielä jostain muustakin?
Ohjausvaihteessa jos olisi jotain häikkää, niin tuskin se rikkoisi tehostimenpumppua ja kestihän se vanhakin ajaa vaikka vuotikin akselilta.
Pumput ovat olleet tarvikepumppuja, mutta ei niidenkään nyt luulisi näin heikkotekoisia olevan. Uutta pumppua huomenna lähdettävä taas tilaamaan, mutta ei todellakaan samanmerkkistä.
Eli kaikki alkoi siitä kun ohjaustehostimen pumppu alkoi vuotamaan akselilta öljyt pihalle, joten sen takia sitten uusi pumppu tilaukseen ja vaihtamaan uutta pumppua tilalle.
Uuden pumpun vaihdon jälkeen auto kasaan, käyntiin ja ilmaamaan.
Heti käynnistyksen jälkeen alkoi pumppu pitämään melkoista volinaa, joka tässä vaiheessa kaiketi suhteellisen normaalia, kerta ilmaa järjestelmässä. Samalla kun rattia käänteli laidasta laitaan ja lisäsi öljyä säiliöön, ei pumppu vaan hiljentynyt vaikka öljyäkään ei enää mahtunut säiliöön enempää.
Pumppu siis vollotti äänekkäästi koko ajan ja kierrosten noustessa ääni senkuin paheni. Eikä se sitten pitkäikäinen ollutkaan, sillä 20km se kesti jonka jälkeen se jurahti jumiin ja ei enää tehostanut ollenkaan.
Nyt tänään sitten vaihdoimme uuden pumpun hajonneen tilalle. Vanha pumppu oli kaiketi jurrannut metallit kiertoon, joka näkyi selvästi öljyn seassa olleena hileenä. Sen takia tyhjensimme vanhat öljyt pihalle, huuhdoimme linjat puhtaaksi ja vielä lopuksi kierrätimme vanhaa öljyä pois uutta samalla lisäten. Tämän jälkeen taas auto kokonaan kasaan ja ilmaamaan järjestelmää... Eikä loppunut taaskaan jurina ilmaamisesta huolimatta, vaan sama homma tämänkin pumpun kanssa. Eli odotettava elinikä taitaa olla n.20km.
Jurahtanut pumppu oli tosiaan melko jökiksessä, sillä akselilta pyöritellessä ei meinannut pumppu liikkua mihinkään.
Öljyinä on ollut koko ajan Febin mineraalipohjaista hydrauliöljyä, eli ei ainakaan siitäkään ole tämä homma kiinni.
Eli onko tässä nyt vaan sattunut valmiiksi kaksi viallista pumppua peräjälkeen laitettua kiinni, vai voiko vika johtua vielä jostain muustakin?
Ohjausvaihteessa jos olisi jotain häikkää, niin tuskin se rikkoisi tehostimenpumppua ja kestihän se vanhakin ajaa vaikka vuotikin akselilta.
Pumput ovat olleet tarvikepumppuja, mutta ei niidenkään nyt luulisi näin heikkotekoisia olevan. Uutta pumppua huomenna lähdettävä taas tilaamaan, mutta ei todellakaan samanmerkkistä.
Comment