Valomuisti on ilmeisesti pohjoismaiden malleissa vakiona, mutta saako sitä esim- vag-comilla ohjelmoitua pois päältä? Searchilla en löytänyt tarpeeksi tietoa, joten siksi uusi topic. Ärsyttää itseä, kun xenonit ensin syttyvät, kun virrat kytkee päälle ja sammuvat startatessa, jonka jälkeen taas menevät päälle. Tulee turhia polttimoita kuluttavia sytyttelyjä ja sammutteluita, toisekseen joskus on tarpeen myös pitää autoa käynnissä ilman valoja (harvemmin, mutta kuitenkin). Olisko kellään heittää hyvää arvausta, että miten tämän kanssa voisi menetellä? =) Niin ja autohan on siis profiilin kulkine...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Saako valomuistin pois päältä?
Collapse
X
-
-
Vieras
de.openobd.org ja jos ei saksa taivu tai babelfishiä osaa käyttää, niin luultavasti löytyy myös en.openobd.org.
P.S. Olisi mielenkiintoista kuulla tilanteesta jossa on välttämätöntä pitää auto päällä ilman valoja :) Itse en kyllä valomuistia pois koodaisi...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viestide.openobd.org ja jos ei saksa taivu tai babelfishiä osaa käyttää, niin luultavasti löytyy myös en.openobd.org.
P.S. Olisi mielenkiintoista kuulla tilanteesta jossa on välttämätöntä pitää auto päällä ilman valoja :) Itse en kyllä valomuistia pois koodaisi...
PS. Arvasin, että joku tarttuu tuohon auton käynnissäpitämiseen ilman valoja :) Itseä lähinnä häiritsee tuo xenonien räpsyminen.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiSaahan valomuistinkin kanssa auto käynnissä valot pois, kun kääntä namikan vain parkille. Parkit toki palaa, mutta ei xenonit.
Katsoin huvikseni itse laittamaltani sivulta kuinka tuo hoituu:
1) Central electronics (09)
2) Coding
3) Katso onko numerosarjan 2. viimeinen numero (eli xxx?x) "2". Jos ei ole, outoa.
4) Jos on "2", laita tilalle numero "3" jos et halua minkäänlaisia päiväajovaloja.
(Numero "4" tuo päivävalot ilman xenoneita, eli parkit, takavalot, rekkarikilvet - en kuitenkaan takaa että toimii...)
5) Testaa ja tallenna...
Comment
-
Vieras
Mulla on alkuperäiset xenonit, eikä tunnu parkit paukkuvan. Tosin, taitaa olla niin että noissa ihan ensimmäisissä (eli D2S tuikut) on erilaiset parkit, eli ei halogeeniparkkeja.
Alkuperäinen kirjoittaja JeppaaÄrsyttää itseä, kun xenonit ensin syttyvät, kun virrat kytkee päälle ja sammuvat startatessa, jonka jälkeen taas menevät päälle.
Onko teillä xenonit startissa räpsyvillä kenties jälkiasennussarja tai vaihtoehtoisesti polttimot jo ehtoopuolella? Toki voi olla, että uudemmissa D1S-polttimollisissa on erilainen systeemi, mutta ihmettelisin jos rakenteesta olisi jälkikäteen tehty "huonompi".
Comment
-
Kaverille tehtiin juuri tuo laturikytkentä niin, että se vaikuttaa vain lähivaloihin. Pitkät toimivat kuten ennenkin, joten jos hihna katkeaa niin pitkät toimivat. Lisäksi rele on sellaisessa paikassa, että hyppyjohdolla voi sen pakottaa aika helposti päälle hätätilanteessa. :)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestimuistelin että uudemmissa touraneissa esim joissa on se xenon paketti, valot syttyi kun laittoi virrat päälle mutta pysyivät päällä myös startatessa. en oo kyllä ihan satavarma muistanko oikein.
Comment
-
Mulla taas ei ole B6 eikä edes Audi, mutta myöskin Ruotsin tuonti ja valomuisti.
Valot ei pysy päällä startatessa.
Tuossa sivulla 22 on Passatin päiväajovalokytkentä, mikäli joku muuten vaan haluaa yrittää ymmärtää miten moinen systeemi toimii:
http://volkswagen.msk.ru/electro/wd_p_99.pdf
Comment
Comment