Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Saako valomuistin pois päältä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Saako valomuistin pois päältä?

    Valomuisti on ilmeisesti pohjoismaiden malleissa vakiona, mutta saako sitä esim- vag-comilla ohjelmoitua pois päältä? Searchilla en löytänyt tarpeeksi tietoa, joten siksi uusi topic. Ärsyttää itseä, kun xenonit ensin syttyvät, kun virrat kytkee päälle ja sammuvat startatessa, jonka jälkeen taas menevät päälle. Tulee turhia polttimoita kuluttavia sytyttelyjä ja sammutteluita, toisekseen joskus on tarpeen myös pitää autoa käynnissä ilman valoja (harvemmin, mutta kuitenkin). Olisko kellään heittää hyvää arvausta, että miten tämän kanssa voisi menetellä? =) Niin ja autohan on siis profiilin kulkine...

  • #2
    xc

    kyllä mielestäni sen sai pois päältä. ffp:llä oli jotain juttua miten sen vag-comilla sai pois

    Comment


      #3
      de.openobd.org ja jos ei saksa taivu tai babelfishiä osaa käyttää, niin luultavasti löytyy myös en.openobd.org.

      P.S. Olisi mielenkiintoista kuulla tilanteesta jossa on välttämätöntä pitää auto päällä ilman valoja :) Itse en kyllä valomuistia pois koodaisi...

      Comment


        #4
        Auto käynnissä ilman valoja on kätevää esimerkiksi lapsia harrastuksista odotellessa kylmään vuodenaikaan. Mummot eivät hakkaa käsilaukulla eivätkä soita poliisia kun ei valojen palaminen kiinnitä huomiota.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
          de.openobd.org ja jos ei saksa taivu tai babelfishiä osaa käyttää, niin luultavasti löytyy myös en.openobd.org.

          P.S. Olisi mielenkiintoista kuulla tilanteesta jossa on välttämätöntä pitää auto päällä ilman valoja :) Itse en kyllä valomuistia pois koodaisi...
          Kiitoksia, pitänee vilkaista tuolta huomenissa paremmalla ajalla.

          PS. Arvasin, että joku tarttuu tuohon auton käynnissäpitämiseen ilman valoja :) Itseä lähinnä häiritsee tuo xenonien räpsyminen.

          Comment


            #6
            Saahan valomuistinkin kanssa auto käynnissä valot pois, kun kääntä namikan vain parkille. Parkit toki palaa, mutta ei xenonit.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
              Saahan valomuistinkin kanssa auto käynnissä valot pois, kun kääntä namikan vain parkille. Parkit toki palaa, mutta ei xenonit.
              Totta - ensin valot parkille, kone käymään ja sitten valokytkin jompaankumpaan muuhun asentoon :)

              Katsoin huvikseni itse laittamaltani sivulta kuinka tuo hoituu:
              1) Central electronics (09)
              2) Coding
              3) Katso onko numerosarjan 2. viimeinen numero (eli xxx?x) "2". Jos ei ole, outoa.
              4) Jos on "2", laita tilalle numero "3" jos et halua minkäänlaisia päiväajovaloja.
              (Numero "4" tuo päivävalot ilman xenoneita, eli parkit, takavalot, rekkarikilvet - en kuitenkaan takaa että toimii...)
              5) Testaa ja tallenna...

              Comment


                #8
                Niin ja B6:sessahan on vain noin kuukauden (etu)parkkeja, tämä kuukausi
                sattuu yleensä katsastuksen jälkeen. Tämän jälkeen parkki-asennossa
                ollessaan vain takavalot palavat.

                Comment


                  #9
                  Mikäs niissä ahdistaa? Itsellä ei ainakaan ole tarvinnut vaihtaa vielä reilun vuoden aikana.

                  Comment


                    #10
                    Taitaa olla ongelma niillä, kellä löytyy alkuperäiset xenonit.

                    Comment


                      #11
                      Mulla on alkuperäiset xenonit, eikä tunnu parkit paukkuvan. Tosin, taitaa olla niin että noissa ihan ensimmäisissä (eli D2S tuikut) on erilaiset parkit, eli ei halogeeniparkkeja.

                      Alkuperäinen kirjoittaja Jeppaa
                      Ärsyttää itseä, kun xenonit ensin syttyvät, kun virrat kytkee päälle ja sammuvat startatessa, jonka jälkeen taas menevät päälle.
                      Ihmettelen tuota. Itselläni nimenomaan orkkis-xenoneissa noin ei tapahdu (ainakaan otoksella noin 10 starttausta tänään kun aloin asiaan kiinnittää huomiota). Xenonit kyllä syttyvät kun avaimen kääntää II-asentoon, mutta eivät sammu startin aikana (korkeintaan hieman himmenevät). Näin ollen polttimot eivät kärsi tuosta startista samalla lailla kun jos räpsähtävät itsestään. Xenonit myöskään eivät sammu kun valokatkaisijan siirtää 0-asennosta "valot päällä"-asentoon (ellei jätä pidemmäksi aikaa parkkivaloasentoon).

                      Onko teillä xenonit startissa räpsyvillä kenties jälkiasennussarja tai vaihtoehtoisesti polttimot jo ehtoopuolella? Toki voi olla, että uudemmissa D1S-polttimollisissa on erilainen systeemi, mutta ihmettelisin jos rakenteesta olisi jälkikäteen tehty "huonompi".

                      Comment


                      • #12
                        mhmh

                        hehehe "onneks" on tuontivehje from lederhosen land niin ei ei syty minkäänsortin valot päälle ;) asiaanhan on jo tottunut kun edellinenkin auto oli kyseisestä maasta OSTETTU/tehty ja aina joutu valot laittaa päälle eriksee;)

                        Comment


                        • #13
                          Itsellä orggisxenonit ja sama räpsyminen startattaessa, puuttuu selvästi asento, jossa polttimot syttyisivät vasta kun auto käy. Joku kätevä elektroniikan taitaja voisi sellaisen kytkennän meille suunnitella.

                          Comment


                          • #14
                            Nissaneissa sentään oli jotain hyvää, niissä valot syttyvät vasta kun auto käy.
                            Ei kait siinä muuta ihmeellistä ole kuin valojen ohjaus on otettu laturin D+ liittimestä.

                            Comment


                              #15
                              Valokytkimeltä lähtevään lyhyiden valojen johtoon rele, jota ohjataan latausvalon johdolla. Lienee se kaikista helpoin.

                              Comment


                              • #16
                                Itsellä kesti noiden jälkkäri-xenoneiden kanssa lasikantaiset parkkipolttimot ihan hienosti, mutta annas, kun vaihdoin led-parkit niin sitten niitä alkoi menemään... Mistäköhän lienee sekin johtunut? Olis kiva tietää, kun nuo nykyiset parkit on taas niin keljun keltaiset =)

                                Comment


                                  #17
                                  Valokytkimeltä lähtevään lyhyiden valojen johtoon rele
                                  Ja mihinkäs pistät sen CAN-väyläjohtimeen =)

                                  Comment


                                    #18
                                    Ja kun laturin remmi katkeaa pimeällä maantiellä satasen vauhdissa, valot häviävät...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Silloin kai useammat ovat siirtyneet päiväajovaloista pakkosyötölle, ainakin ne jotka haluavat ajaa pitkätkin päällä ja nähdä kojelaudassa valoa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kaverille tehtiin juuri tuo laturikytkentä niin, että se vaikuttaa vain lähivaloihin. Pitkät toimivat kuten ennenkin, joten jos hihna katkeaa niin pitkät toimivat. Lisäksi rele on sellaisessa paikassa, että hyppyjohdolla voi sen pakottaa aika helposti päälle hätätilanteessa. :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          muistelin että uudemmissa touraneissa esim joissa on se xenon paketti, valot syttyi kun laittoi virrat päälle mutta pysyivät päällä myös startatessa. en oo kyllä ihan satavarma muistanko oikein.

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                            muistelin että uudemmissa touraneissa esim joissa on se xenon paketti, valot syttyi kun laittoi virrat päälle mutta pysyivät päällä myös startatessa. en oo kyllä ihan satavarma muistanko oikein.
                                            Niin, kuten tossa ylempänä kirjoitin niin juuri noin toimii allekirjoittaneen B6 :).

                                            Comment


                                            • #23
                                              niimpäs oliki. oho=)

                                              Comment


                                                #24
                                                Itsellä myös B6:ssa pysyy valot päällä startatessa. Halogenit ja ruotsintuonti.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mulla taas ei ole B6 eikä edes Audi, mutta myöskin Ruotsin tuonti ja valomuisti.
                                                  Valot ei pysy päällä startatessa.

                                                  Tuossa sivulla 22 on Passatin päiväajovalokytkentä, mikäli joku muuten vaan haluaa yrittää ymmärtää miten moinen systeemi toimii:
                                                  http://volkswagen.msk.ru/electro/wd_p_99.pdf

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X