Neuvoja kaipailisin..Ostin jokin aika sitten automaattivaihteisen Audi A6:n.Harmikseni siinä tuli heti alkuun jäähdytysnestevuoto,joka markkihuollossa laitatin.Sen jälkeen vaihdelaatikko levähti.Merkkihuollon mekaanikot nostaa kädet pystyyn ja sanoo,että laatikko menee uusiksi(4700 noin ensi alkuun+työt).Eli uuden laatikon jos jostain saksanmaalta jos saisin?Onko kellään kokemuksia ja jos on,niin mistä kannattaa kysellä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Osia (automaattilaatikko) ulkomailta?
Collapse
X
-
Minun pitää kyllä lisätä,että täällä Savonlinnassa ollaan ihmeen hitaita jaa-jaa-pahalta näyttää-miehiä Audin huollossa.Minun autossa vaihdettiin lauhduttimen putki "kiklauttamalla" konetta,uusittiin kaksi tiivistettä ja jäähdytinnesteet ja öljyt.Hinta 1679e ja auto rempassa koko viikon(työtuntimäärää ei eritelty).Mikä lie sitten hinta,kun ois se kone irroteltu kokonaan,niinkun alunperin suunnittelivat?Joka tapauksessa,kolmekymmentä kilometriä auto kesti ajella ja hajosi vaihdelaatikko.Uutta laittaisivat mielellään,kun korjaamaankaan eivät kykene..Vianetsintä koodaamalla ja joku nestetesti vaihdelaatikkoon maksoi 155e.Sen jos jotain tästä opin,niin viimesimmäks vien täällä merkkihuoltoon autoa..
-
Toimiiko laatikko ok?
En tiedä varmasti, onko tuossa se mahdollisuus, että laatikon lauhdutin on syylärin kyljessä ja sieltä on mahdollista jäähdytysnesteet päästä laatikon öljyjen joukkoon.
Jos laatikko pelaa vielä ok, niin syvä huuhtelu laatikolle ja uudet kamat sisään.
Muuten Ruotsin maalta löytyy firma joka remppaa laatikoita. En muista vain sen nimeä just nyt.
Comment
-
Älä nyt ainakaan purematta niele koko laatikkoa menetetyksi. Tuntuvat Audi-huolloissa lähinnä haluavan vaihdella kalliita osia - Asiakkaan laskuun - kunnes oire ehkä katoaa juurikaan välittämättä mikä itse vian aiheuttaa.
Itsellekin ehdoteltiin täällä päin ABS-yksikön vaihtoa hintaan 1250 EUR + työt kun kävin abs-ongelman vuoksi pikahuollossa, vaikka vielä sanoin etupään abs-anturin olevan todennäköisesti pois paikaltaaan.
Comment
-
Eipä olisi ensimmäinen automaattilaatikko jossa ovat menneet jäähdytysnesteet öljyn sekaan, ainakin vanhemmissa on tuollaista sattunut. Pitäisi kyllä olla huolloissa sen verran osaavaa porukkaa etteivät laita tuollaista korjauslaskua ja autoa tien päälle vedet öljyn seassa?
Ongelmana on aina ollut että automaattilaatikoille on omat osaajansa. Yhdellä kollegalla tuli neljävuotiaan sitikan laatikkoon vikaa ja vei auton maahantuohan huoltoon. Pyörittelivät asiaa useita viikkoja kun kukaan ei osannut tehdä mitään asialle Suomessa. Tilasivat uuden laatikon ja homma maksoi puolet koko auton hinnasta, joku laatikkopaja olisi saanut senkin kuntoon.
Comment
-
Jäähdytysnestettä ei ole laatikossa,siihen tehtiin se glygolitesti.Ja vikakoodi 17114 P07030 035/vaihde/välitysvalvonta/väärä välityssuhde oli herroille liian vaikea.Eipä ollut ensimmäinen auto,jonka toimivuus oli ok kyseisen huoltopalvelun jälkeen,on jo itse asiassa tietämäni mukaan neljäs.
Comment
-
Peltopuron risallako ne huollon pojat hakivat pullaa ja saivat laatikon paskaksi?
Kannattaa ainakin liittimet tsekkailla vielä. Oliko tuossa pelkääjän penkin alla boksia?
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17114.html
Comment
-
Vähän turhaa poskettamista, vaikka tyhmempikin kyllä ymmärtää paremmin luettassa että ropauksen jälkeen meni rikki.
Ja vähän ymmärrettävämmällä kielellä:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/17114/P0730Viimeksi muokannut A6tonen; 21.10.2008, 18:34.
Comment
-
-
Savonlinnasta on jonkin verran matkaa Maaningalle, mutta Siekkinen korjaa ja tarvittaessa vahvistaa automaattivaihteistoja. http://www.konehuolto.vze.com/
Comment
-
Hmm.. Incorrect gear ratio?
Porukoiden A8:ssa moista tuli ihan vain siitä kun laatikossa oli liian vähän öljyä..
Kävin nollailemassa vikakoodit aina välillä ja tuota koodia sielä oli. Meni välillä vikatilaan, jos auto oli pahasti keulasta ylhäällä.
Öljynvaihdossa huomasivat, että siellä oli reipasta vajausta laatikossa. Ei ole tullut sen jälkeen vikatilaa tai koodia.
Mutta pelaako laatikko muuten oikein? Meneekö vikatilaan esim joissain jyrkähköissä rampeissa tms joskus?
Älä vaan suostu laatikonvaihtoon jos laatikon toiminnassa ei ole mitään vikaa ajettaessa.
Comment
-
-
Huomentapäivää vaan kaikille!Toivottavasti tää ei nyt ketään häiritse,kun nyt kummiskin aloitettiin miun laatikkoo korjaamaan täällä Esson baarissa :) Mie tähän laitan suoran lainauksen huoltopäällikön tekstistä,jonka pyysin,kun halusin mustaa valkoselle,että mitä helvettiä hyö tekivät autolle..
Huom!vaihtaa epänormaalisti/kierrokset nousee ennen vaihteen kytkeytymistä/kytkee terävästi.
29.9 vaihteiston öljymäärä tarkastettiin tehtaan korjausohjeiden mukaisesti ja öljymäärä oli täyttöohjeiden mukainen.Tämän jälkeen olimme yhteydessä maahantuojaan(vv-auto) tekniseen neuvontaan ja kysyimme korjausohjetta ko.vikoihin(vikakoodit).
Glygolitesti tehtiin ohjeen mukaisesti,mutta testi osoitti ettei vaihteistoöljyn seassa ollut jäähdytysnestettä.
Auto oli 22.9-26.9 korjattavana jäähdytysjärjestelmän vuodon takia.Tällöin suoritettiin öljyn jäähdyttimen ja moottorisylinteriryhmän välisen jäähdytinnesteputken korjaus.K.o korjauksessa öljyn jäähdytin irroitettiin ja kaikki siihen liittyvät tiivisteet tilattiin ja uusittiin. moottori käytettiin korjaamolla käyntilämpöiseksi ja ajettiin n.20km pitkä koeajo. Auto toimi korjaamolla täysin moitteettomasti. Mekaanikko Pekka Kokkonen.
Miullahan ne mieluusti sen uuden laatikon maksattais ja kiinni laittasivat, mutta taijan oikeesti kääntyy nyt tässä laatikkojupakassa noitten asiaaosaavien korjaamoitten puoleen kun ja jos sen laatikon korjuuttaa :)
Comment
-
Jotenkin silti kuulostaa, että öljyistä nyt on kyse, Jos toimii kylmänä ok, mutta lämpösenä alkaa oikuttelemanaan.
Mutta epäselvää on, että oliko ko oire jo olemassa ennen jäähdytysvuodon korjausta.
Laatikko menee "pakkovaihteelle" eli vikamoodiin, jos laatikko havaitsee jotain omituista itsessään. Nällejä kavereita nää laatikot nykyään ;)
Ostitko muuten auton liikkeestä, yksityiseltä vai ulkomailta? Ja kauanko aikaa on ko tapahtumasta?
Jos liikkeestä ja alle 6kk niin hyvällä säkällä osallistuvat kustannuksiin kuluttajasuojalain puitteissa. Taistelua kuitenkin helposti luvassa.
Comment
-
Auton laatikko toimi ilman mitään ongelmaa ennen korjaamolle menoa,sehän tässä ihmeellistä onkin,että se sitten heti rupes temputtelemaan.Kävin asiasta huoltomestarille riitelemässä,mut minkäs teen,kun ei sieltä suunnalta sanota kun voivoi-pahalta näyttää..prkl..autokin on ollu vajaa 4kk meikäläisillä,mutta myyjä kusetti kaupanteko hetkellä miuta niin ovelasti,ettei täs auta kuluttajasuojalakikaan..hermot on kyllä ihan riekaleina!Otin yhteyttä Siekkisen korjaamolle,lupasivat onneks ottaa auton ens viikolla korjattavaksi :)
Comment
-
En nyt varmasti muista, mutta laatikko voi temppuilla mitä ihmeellisimmistä syistä. Erinäiset moottorin anturit voi antaa väärää infoa jolloin laatikko rupeaa temppuilemaan.
Yksi vois olla lämpötila-anturi joka mun mielestä joudutaan irrottaan jos vesiletkuihin kosketaan.
Maffi voi olla yksi joka sekottaa myös.
Mutta toivottavasti uusi korjaamo saa tuohon jotain halpaa korjausta aikaiseksi. Ei olisi ollut ensimmäinen tai viimeinen "turhaan" vaihdettu laatikko merkkiliikeessä ilmeisesti.
Comment
-
Jos/kun autolla ajettu jo hieman enemmän eikä vaihteistoöljyn vaihdosta mitään tietoa niin itse aloittaisin vaihdattamalla sinne uudet öljyt ja suodattimet, vaikka sitten pari pertaa peräjälkeen. Samalla näkee minkä väristä soppaa sieltä tulee ulos. Ja tämän teettäisin jossain ihan muualla kuin merkkikorjaamolla, mieluiten juurikin osaavalla automaatti-spesialistilla.
Comment
-
Comment
-
Tilannepäivitystä!
Auto on Siekkisellä ja loota purettuna.Siinä on jotain laakerivikaa,en täysin ymmärtänyt ammattisanastoo(neulalaakeri?) ja vika ei oo yleinen.Voi olla seurausta esim. siitä että kokeillaan paljonko auto kulkee..hmm..mie en oo kyllä käyny Saksan baanoilla ajelemassa,vielä hihhih.Hinta-arvio on noin 2500-3000 euroo ja auto kunnossa ehkä ens viikon lopulla.Että tälleen täällä ;)
Comment
-
- Laatikko siis toimi ennen huoltoa.
- Huollon jälkeen alkoi temppuileen.
- Laatikon avannut henkilö siis sanoo että vika on voinut tulla huippujen kokeilusta.
- Autolla ajettu huollossa ollessa 20km.
Näistä ku laskee yhteen ni vois kuvitella että huoltomies käyny vähän polkasemassa autoa, ku kerrankin pääsee V8:sia ajamaan.
Comment
-
Pikemminkin niin, että on paikallaan kaasuteltu pidempään kunnolla ja kuunneltu kasin ääniä.
Miten muuten P:llä ollessa? Veljen 9-5 saabbi ei kuulemma meinaa edes antaa nostaa jenkoja jos vaihde P:llä.
Comment
Comment