Omien ideoiden vähetessä ajattelin lähestyä foorumin s4 biturbo-asiantuntijakansaa misfire-kysymyksellä. Eli tuo oma s4 on kenkkuillut #4 sylinterin misfirellä sen noin kuukauden kun tuo auto on meikäläisellä ollut. "Tyyppivikana" vaihdoin puolan uuteen, sytkävahvistimet vaihdettu ristiin ja kun näistä ei ole ollut mitään apua, niin puola+putki+tulppa vaihtui ristiin toisen sylinterin kanssa (kaikki näissä operaatioissa ylös otetut tulpat on näyttäneet hyvältä). Ja edelleen nelos sylinterin misfiret on tyhjäkäynnillä tolkuttomia (tyyliin 2-3kpl/1sek), muiden pyöriessä siinä about nollassa. Menohaluja tuolla vehkeellä kuitenkin on, ahtoja vag-com näyttää sen mitä ecu pyytää, seokset ok, kulutus ei mitenkään kohtuuton, eikä tyhjäkäyntikään kuulosta tai näytä mitenkään huonolta.
Viimeviikolla satuin huomaamaan vag-comilla, että nuo misfire-kanavat on enabloituna myös matalilla kierroksilla tasakaasulla ilman kuormaa. Kevyesti kenkä laskettuna kaasupolkimelle koneen kierrokset 900rpm tuntumassa alkoi misfiret olla kahden käden sormin laskettavissa ja n. 1500 jälkeen misfirejä ei käytännössä tule.
Suuttimia en ole vielä vaihdellut ristiin, pitäisi tehdä vähän listaa mm. uusittavista letkuklemmareista, tuossa kun näyttää suurin osa letkuista olevan kiinni alkuperäisenkaltaisilla kertakäyttöisillä. Ilmeisesti paljon sitä Y-mallista imuputkea enempää ei tarvitse tuosta koneen päältä kuitenkaan purkaa, jotta bensakiskot saa nostettua ylös?
Ok, kuskin puoleinen etummainen lambda on vaihtoa vaille valmis (internal resistance too high - intermittent), mutta loogisesti ajateltunahan tuon pitäisi heijastua koko bank 2:een. Jotenkin vaan huomannut tämän ongelman kanssa, että loogisuus on jo kadonnut. :)
Viimeviikolla satuin huomaamaan vag-comilla, että nuo misfire-kanavat on enabloituna myös matalilla kierroksilla tasakaasulla ilman kuormaa. Kevyesti kenkä laskettuna kaasupolkimelle koneen kierrokset 900rpm tuntumassa alkoi misfiret olla kahden käden sormin laskettavissa ja n. 1500 jälkeen misfirejä ei käytännössä tule.
Suuttimia en ole vielä vaihdellut ristiin, pitäisi tehdä vähän listaa mm. uusittavista letkuklemmareista, tuossa kun näyttää suurin osa letkuista olevan kiinni alkuperäisenkaltaisilla kertakäyttöisillä. Ilmeisesti paljon sitä Y-mallista imuputkea enempää ei tarvitse tuosta koneen päältä kuitenkaan purkaa, jotta bensakiskot saa nostettua ylös?
Ok, kuskin puoleinen etummainen lambda on vaihtoa vaille valmis (internal resistance too high - intermittent), mutta loogisesti ajateltunahan tuon pitäisi heijastua koko bank 2:een. Jotenkin vaan huomannut tämän ongelman kanssa, että loogisuus on jo kadonnut. :)
Comment