Kuten talvella totesin, etujarruLEVYT kestivät 24 000 km ja syypää on automaattinen jarrujen kuivaustoiminto. Eräs toinen samanlaisella ajava oli samaan aikaan huollossa ja sen LEVYT oli loppuneet 26 000 km:n kohdalla ja taksissa alle 10 000 km.
Yritin selvittää saisiko sen jotenkin kytkettyä pois päältä, mutta eivät ainakaan Bernerillä saa sitä pois. On kuulemma "ohjelmassa", voihan se ollakin.
Kyseinen ohjelma tietää kuivata jarruja kosteuden mukaan ja luultavasti kosteus päätellään sitten tuulilasin pisaraanturilta. Tulikin mieleeni, että josko tuon sitten kytkisi pois päältä talven ajaksi. Ehkä pärjäisi manuaalisellakin pyyhkimellä.
Onko muilla 3.0 TDI-koneisilla samaa ongelmaa ? Ja onko näissä kaikissa tuo automaattipyyhin ?
Nykyisillä levyillä on ajettu 15 000 km eikä ne oo kuluneet yhtään mihinkään, joten ratin ja selkänojan välissä ongelman osuutta on vain hyvin rajoitetustoi, (Passatissa levyt oli vielä 95 000 km:n kohdalla vain aavistuksen kuluneet.)
Yritin selvittää saisiko sen jotenkin kytkettyä pois päältä, mutta eivät ainakaan Bernerillä saa sitä pois. On kuulemma "ohjelmassa", voihan se ollakin.
Kyseinen ohjelma tietää kuivata jarruja kosteuden mukaan ja luultavasti kosteus päätellään sitten tuulilasin pisaraanturilta. Tulikin mieleeni, että josko tuon sitten kytkisi pois päältä talven ajaksi. Ehkä pärjäisi manuaalisellakin pyyhkimellä.
Onko muilla 3.0 TDI-koneisilla samaa ongelmaa ? Ja onko näissä kaikissa tuo automaattipyyhin ?
Nykyisillä levyillä on ajettu 15 000 km eikä ne oo kuluneet yhtään mihinkään, joten ratin ja selkänojan välissä ongelman osuutta on vain hyvin rajoitetustoi, (Passatissa levyt oli vielä 95 000 km:n kohdalla vain aavistuksen kuluneet.)
Comment