Missähän vika kun 142kW 2.8 nykii alemmilla kierroksilla, helposti toistettavissa jos esim. ilmastointi päällä (=kuormaa koneessa) ja matalilla kierroksilla tempaisee kaasun lattiiaan. Lämpötila vaikuttaa myös, eli ongelma vaivaa enemmän kesäaikaan (vaikkei ilmastointia käyttäiskään). Tuntuu siltä kuin joku pytty/pytyt ei sytyttäisi, ja sitten kun kierroksia nostaa niin kuuluu sellainen vaimea kolahdus jostain konepellin alta jonka jälkeen kone vastaa kaasuun normaalisti (ja kierrokset siinä vaiheessa 1800-2000).
Helpot toimenpiteet tehty, eli MAF/vapari putsattu, tulpat vaihdettu. Huolto-opas kertoo jostain venttiilistä joka päästää pakosarjasta hieman kaasuja imusarjaan, mutta jos se jumittaa pitäisi vaikutuksen näkyä lähinnä tuon 2000 kiekan yläpuolella.
Autossa on tiptronic, jos se jotain vaikuttaa. Öljyjä ei varsinaisesti vaihdettu, mitä nyt audicenterissä yrittivät jotain imeä pois n. 40tkm sitten.. (surkuhupaisa tapaus sinänsä)
Helpot toimenpiteet tehty, eli MAF/vapari putsattu, tulpat vaihdettu. Huolto-opas kertoo jostain venttiilistä joka päästää pakosarjasta hieman kaasuja imusarjaan, mutta jos se jumittaa pitäisi vaikutuksen näkyä lähinnä tuon 2000 kiekan yläpuolella.
Autossa on tiptronic, jos se jotain vaikuttaa. Öljyjä ei varsinaisesti vaihdettu, mitä nyt audicenterissä yrittivät jotain imeä pois n. 40tkm sitten.. (surkuhupaisa tapaus sinänsä)
Comment