Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rs4 jarrut passat/a4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Rs4 jarrut passat/a4

    Kukaan havainnut mistään onko rs4 jarruja sovitettu adapterilla passat/a4 olkavarteen? P.S. 1/2 vuoden ajamisen jälkeen ecs 332mm kaksiosaiset laikat on entiset.

    #2
    Onko s4 (b5) ja a4/passat(2.8 v6) olkavarret muuten vaihtokelpoisia paitsi tuo satulan kiinnitys? Kellään myydä s4 olkavarsia? P.S. rs6/rs4b7 etujarrut tilattu.

    Comment


      #3
      Niissä saattaa olla etummaisen alatukivarren pallonivelen kartio erikokoinen. Juuri vähän aikaa sitten myin omat ylimääräiset tolpat pois...

      Mistä hommasit jarrut, ja saako kysyä paljonko kärsit niistä?

      Comment


        #4
        Bvh-handel.de tai sinnepäin. Melkeinpä 2ke. Onko tuo kartiohomma jotenkin sidoksissa vuosimalliin tms.? Mitä hintaa noilla tolpilla yleensä on?

        Comment


          #5
          Joo samasta firmasta meinasin itsekin ne hommata.

          Kartio ei ole minun tietääkseni kiinni vuosimallista, vaan moottorista. Hintatasosta en osaa sanoa..

          Comment


            #6
            Voisko olla niin, että jos on isommalla pyöränlaakerilla ni on myös isompi kartio?

            Comment


              #7
              Voi olla, Janek voisi varmistaa?

              Comment


              • #8
                En valitettavasti voi hetkeen katsoa kun en ole lähiaikoina autolla.
                Mutta mä kyllä luulin ettei noita jarruja saa tavan A4 kamoihin kiinni, ainakaan järkevästi.
                Ehkä sen kuulemme pian kun pv saa osat.

                Edit: Eikä siis S4 olkaa A4:ään/passattiin ilman S4 vaihteistoa/vetareita
                joten tavallaan etujarrujen vuoksi hommasin koko S4 alustan ja voimansiirron.
                Viimeksi muokannut Janek; 24.7.2008, 20:25.

                Comment


                  #9
                  ainakaan järkevästi.
                  Ehkä sen kuulemme pian kun pv saa osat.
                  Luulen erittäin vahvasti, että teen itse sovitukset (mallit) noihin nykyisiin olkavarsiin.

                  Mahdollisesti tuo malli on vain lattaraudan pala, jolla rs6 satulassa oleva sovitin saadaan kiinni olkavarteen. Tuon lattarauta+rs6 satulan sovitin -systeemit kiikutan mahdollisesti amis -sektorille, ja saavat cnc -vehkeillä tehdä hienot sovitinraudat.

                  Comment


                    #10
                    Olis a6 bt olkavarret ostettu. Melkoisen varma tieto myyjällä, että tukivarsiin menee heittämällä. Tuoko vetonivelen spooriakseli (vai mikä se oli) ei ole saman paksuinen?

                    Comment


                      #11
                      Kuinka suhtautuvat jarrujen suojapelteihin jarruja muutoskatsastaessa? Rs6:ssa lienee vakiona jonkinlaiset suojapellit jarruilla?

                      Comment


                        #12
                        Teppo sanoi, että isojen jarrujen yhteydessä on ollut tapana jättää jarrukilvet pois. Omasta swapista jätin kiltisti pois, kun isot pojat niin neuvoi.

                        Comment


                          #13
                          Minä taas laitoin ne sinne, ettei vetäise niin helposti kieroon jos ajelee lätäkköön. En ne ole ainakaan haitanneet menoa.

                          Comment


                            #14
                            Sulla okkim tuo rs6/rs4b7 setti käytössä? Marmoritiskiltäkö pellit?

                            Comment


                              #15
                              Ei ole nyt, mulla oli se muttei mahtunut edellisillle vanteille. Nyt on B5 RS4 jarrut jonkin aikaa.

                              Marmoriltahan niitä peltejä saa jos ei satu muualta löytymään.

                              Comment


                                #16
                                Ovat sitten katsastusvaruste joten teoriassa pakolliset. Tarvitseeko niitä käytännössä olla riippuu kuitenkin taas katsastajan mielialasta ja paikasta.

                                Jos hiekkatiellä joutuu ajamaan, niin ovat ihan hyvät olla olemassa.

                                Comment


                                  #17
                                  Kolmas asia noiden kilpien kanssa on se että haittaavatko jäähdytystä vai edesauttavatko sitä. omassa tuppaa aina sisempi puoli kulumaan paljon nopeammin ilman kilpiä (rata-ajo). pitäs joku tuuletusviritys jossain välissä kehittää.

                                  Comment


                                    #18
                                    Sisäpalat hävisivät silmissä minullakin ilman kilpiä. Johtunee varmaan juurikin lämmön ja ylimääräisen lian yhteisvaikutuksesta.

                                    Comment


                                      #19
                                      tuuletusviritys
                                      Itsellä tulee ilmaputket noukasta ja putket on toistaiseksi osoittaneet suurinpiirtein laikkaa kohden (ei peltejä ja ilmaputket kiinnitetty tyylikkäästi tolpan alaosaan). Kun nyt laittaa pellit ja pelteihein tullee kiinni nuo ilmaputket (jollain joustavalla väliputkella tolpan alaosasta), niin pitäiskö ilma kohdentaa suoraan laikan kylkeen vai paremminkin alueelle josta laikka ottaa ilmaa (navan vierestä)?

                                      Mites tuollainen kahdella ilmausruuvilla varustettu satula tulis ilmata?

                                      Comment


                                        #20
                                        Ensin sisempi mäntäsarja ja sitten ulompi. Sama toiselle puolelle ja sitten uudestaan samassa järjestyksessä. Näin ainakin minulle neuvottiin ja hyvä tuli. Muista laittaa joku kapula jarrupolkimen alle kun ilmaat , ettei poljin mene pohjaan asti.

                                        Comment


                                          #21
                                          molempi parempi kuin ilman mitään. Sisään ohjaaminen jäähdyttää koko levyä joten ehkä itse laittaisin suoraan sisäpinnalle. Possuissahan on semmosia ilmanohjaimia niissä alatukivarsissa ja jotku on niitä onnistuneesti käyttäneet myös audeissa. Jopa semmonen lasolipullon puolikas vois tuossa auttaa köyhänmiehen versiona nippusiteellä kiinnitettynä (simpura, ehtiskö ennen kemoraa tollasen asentamaan)

                                          Itselle ostin sellasen alipainevaihtajan kun ei ikinä saa ketään pumppaamaan ja muksu on liian pieni (plus kytkin on tuskanen ilmata muutenkin). Jotku väittää että painovoima on paras ilmaaja . Prätkässä välillä vedän nippisiteillä kahvat kiinni yöksi jotta kuplat nousis linjoista pois.

                                          Comment


                                            #22
                                            Minun mielestä sellainen jarrunestesäiliön korkin tilalle laitettava paineilmajuttu on kaikkein paras jarrujen ilmaaja. Ilmaus onnistuu yksinkin helposti ja nopeasti, mutta systeemi vaatii tietysti paineilmaa eli melkeinpä kompura pitää olla käytössä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Muuten ok jarrusetti tuli, mutta toisesta satulasta puuttuu tukitanko(?) vanteen puolelta. Onkohan se kuinka tärkeä olla, kun näyttäis et ei se kyllä paljon satulaa pysty jäykistämään. Onko noita käytetty ilman tuota tankoa, jos ruuvais sen toisestakin pois?

                                              Comment


                                                #24
                                                Laita sinne reklamaatio, eiköhän ne lähetä sen osan. Minä laittaisin sen sinne mieluummin kuin ottaisin pois. Olikohan se just tuo ero noissa RS6 ja B7 RS4 satuloissa, RS246 forumilta muistelen lukeneeni.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  ero noissa RS6 ja B7 RS4 satuloissa
                                                  Toinen satula noista on ilmeisesti RS6:n ja toinen b7RS4:n. Samaa tavaraa noi satulat on, niissä on sama brembon osanumero valussa (eikä käsissä pyöritellessä pysty havaitsemaan mitään eroa, molemmissa myöskin viimevuoden vuosiluku valussa). Pintaan meistatut vag osanumerot on kyl sitten ihan erilaiset. Tuon tangollisen satulan tangon irroitin ja se oli ruuvattu maalin päälle, eli aika myöhäisessä vaiheessa valmistuslinjaa oli laitettu.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Oletko jo reklamoinut myyjälle? Kiinnostaa tietää miten ne hoitaa valitukset.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      reklamoinut
                                                      Kysäisin tuosta tukitangosta ja vastaus oli että b7RS4:ssä ei sitä ole ja voin ottaa toisestakin sen pois.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Vastaa niille että sulla onkin RS6 ;) Katsotaan mitä ne sitten sanoo...

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Ilkka: Mulla on tollanen painekorkki kerran lentänyt ja voit kuvitella tuliko kiire veden kanssa kun ne jarrunesteet sieltä puhahtaa ympäriinsä. Mitään jälkiä ei onneks siitä jäänyt mutta painekorkki vaihtu alipainevermeeseen.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Arvatenkin tuli pikkuisen kiire sen veden kanssa. Alipainesysteemi varmasti turvallisempi tässä suhteessa.

                                                            Itse en ole uskaltanut laittaa 0,5bar enempää painetta, kun silläkin jarrunestesäiliö jo pikkuisen pullistelee.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X