Tuli putsattua kaasuläppäkotelo ja yritin sitten putsailujen jälkeen sopeuttaa kaasua, huonoin tuloksin. Tein sopeutuksen Ross-Techin sivuilta löytyvien ohjeiden perusteella ja pääsen kiinni Group98:siin, mistä vaijerikaasullisessa sopeutus löytyy. Siellähän on pari potentiometrin jännitearvoa ja summittainen tieto kaasun asennosta (idle, full, jne). Poljinta painettaessa lukemat muuttuvat, joten sähköisen yhteyden kaasuläpällä pitäisi kaiketi olla kunnossa, eikä vikakoodejakaan tule. Sopeutus vain ei onnistu.
Sopeutusta käynnistettäessä lukemat katoavat ja ruudulle pamahtaa punainen Error-teksti. Kuitenkin, kun kaasuläppäkoteloa kuuntelee, niin se pitää tasaista surinaa ja lopuksi naksahtaa, mitä sen kaiketi kuuluisikin tehdä sopeutusta tehtäessä. Kaiken lisäksi suljettaessa moottorin kontrolleri ja avattaessa se uusiksi ja tutkittaessa Group98:sia siellä lukee, että adaptation OK.
Eli tietokoneen mielestä kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta nostettaessa jalka kaasulta, kierrokset putoavat noin 2000 kierrokseen ja esimerkiksi pysähtyessä liikennevaloihin, kierrokset tippuvat 2000:sta pikkuhiljaa normi tyhjäkäyntilukemille (~1000rpm). Eli tyhjäkäynti ei ole kadoksissa vaan tuntuu kuin koneessa olisi nyt kaksi tyhjäkäyntiä.
Group23:ssahan pitäisi olla jonkinnäköinen binääritieto sopeutuksen onnistumisesta. Jos kaikki on kunnossa luvun pitäisi olla muistaakseni 100000, mutta minulla se on 001111, eli tuon mukaan kuitenkin jokin mättää.
Onko kenelläkään mitään ideoita mitä pitäisi tehdä, autolla on aika ärsyttävä ajella korkean tyhjäkäynnin takia. Itsellä alkaa olemaan ideat aika lopussa.
Sopeutusta käynnistettäessä lukemat katoavat ja ruudulle pamahtaa punainen Error-teksti. Kuitenkin, kun kaasuläppäkoteloa kuuntelee, niin se pitää tasaista surinaa ja lopuksi naksahtaa, mitä sen kaiketi kuuluisikin tehdä sopeutusta tehtäessä. Kaiken lisäksi suljettaessa moottorin kontrolleri ja avattaessa se uusiksi ja tutkittaessa Group98:sia siellä lukee, että adaptation OK.
Eli tietokoneen mielestä kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta nostettaessa jalka kaasulta, kierrokset putoavat noin 2000 kierrokseen ja esimerkiksi pysähtyessä liikennevaloihin, kierrokset tippuvat 2000:sta pikkuhiljaa normi tyhjäkäyntilukemille (~1000rpm). Eli tyhjäkäynti ei ole kadoksissa vaan tuntuu kuin koneessa olisi nyt kaksi tyhjäkäyntiä.
Group23:ssahan pitäisi olla jonkinnäköinen binääritieto sopeutuksen onnistumisesta. Jos kaikki on kunnossa luvun pitäisi olla muistaakseni 100000, mutta minulla se on 001111, eli tuon mukaan kuitenkin jokin mättää.
Onko kenelläkään mitään ideoita mitä pitäisi tehdä, autolla on aika ärsyttävä ajella korkean tyhjäkäynnin takia. Itsellä alkaa olemaan ideat aika lopussa.
Comment