Projektit Tallissa tapahtuu. Täällä voit jakaa rakentamisen ilot ja kysyä mielipiteitä aikaansaannoksistasi. [COLOR=blue](mieluusti ottasin myös vinkkejä & ehdotuksia vastaan)[/COLOR]
Entinen ajokki-projekti jäi kesken (Opel Astra GSi -95 [myynnissä]), kun avautu mahdollisuus hieman parempaan projektiin, eli nykyiseen audiin.
Kattelin tovin scoutista ja mobile.de autoja ja häirittin ukkoo, joka niitä autoja saksasta tuo. Mieluinen auto löytyi ja ukko kävi sen mulle hakemassa (lopullinen hinta kaikkine kuluine & veroine n. 19.500e...velaksi)
Tossa maaliskuussa sain audin avaimet (ja auton ;P) ja siitä asti kattellu näitä foorumikeskusteluita. Muksusta pitäen tehny mieli tuunata joku auto mieluisaksi... so here we go now! Auto, johon päädyin on Audi A4, B6 8E, 2002, 2.0 FSI. Autossa alkuperäisenä tehtaalta: Jouset yms, kumit vanteineen (16" - 205/xx/16 91w), puusisustaa, kasettisoitin(!).
Auton edellisen omistajan (94v pappa) terveisinä naarmuja etupuskurissa ja lommo & naarmuja takapuskurissa, todella siisti sisusta ja tosiaan se ihana kasettisoitin...
[COLOR=blue]Siinä oli lähtökohdat, nyt itse aiheeseen![/COLOR]
Kun iskareille alkaa tulla vaihtoaika eteen, kattelen varmaan KW variante 2 sarjaa alle... jos vaan saan asiasta tarpeeks infoo. En halua tosta mitään ralliautoo, vaan silleesti sopivan mukavaa ajettavaa ympärivuotista ajokkia.
Rokkikoneet saanee odottaa ensi vuoteen myöskin. Kyllä toi FM-lähetin-viritys ajaa asian toistaiseksi noilla tehtaan äänentoistolaitteilla. Kotona saan sit huudattaa oikeita laitteita ^_^
Pelkästeen kesäkuussa menee hieman alle 4000e auton "turhaan" koristeluun. Heinäkuulle tuo Eberinasennus, eli se n. 1500e. Ja sitten nuitten loppuhaaveitten toteutus alkaa tossa syksymmällä.
Melkoinen suunnitelma käyttöautoon vuoden sisälle... rahaa palaa ja hermoja koitellaan. Samalla olisi tarkotus maksaa auton lyhennystä ja elää & asua vielä jossakin (Alpeille lasketteleen menemistä unohtamatta). Varsinkin, kun edellinen projekti päättyi vasta tammikuussa, joka siis oli kotiteatteri. Siihen paloi tietysti vaan 6000e, joten kovemmat ajat edessäpäin.
Eiköhän tästäkin selvitä. Ennen projektia fiilikset: Good and happy ja toivottavasti jälkeen ei oo: Sad x2
Kiitos kaikesta fiksusuta palautteesta ja mielenkiinnosta.
Entinen ajokki-projekti jäi kesken (Opel Astra GSi -95 [myynnissä]), kun avautu mahdollisuus hieman parempaan projektiin, eli nykyiseen audiin.
Kattelin tovin scoutista ja mobile.de autoja ja häirittin ukkoo, joka niitä autoja saksasta tuo. Mieluinen auto löytyi ja ukko kävi sen mulle hakemassa (lopullinen hinta kaikkine kuluine & veroine n. 19.500e...velaksi)
Tossa maaliskuussa sain audin avaimet (ja auton ;P) ja siitä asti kattellu näitä foorumikeskusteluita. Muksusta pitäen tehny mieli tuunata joku auto mieluisaksi... so here we go now! Auto, johon päädyin on Audi A4, B6 8E, 2002, 2.0 FSI. Autossa alkuperäisenä tehtaalta: Jouset yms, kumit vanteineen (16" - 205/xx/16 91w), puusisustaa, kasettisoitin(!).
Auton edellisen omistajan (94v pappa) terveisinä naarmuja etupuskurissa ja lommo & naarmuja takapuskurissa, todella siisti sisusta ja tosiaan se ihana kasettisoitin...
[COLOR=blue]Siinä oli lähtökohdat, nyt itse aiheeseen![/COLOR]
- Ensimmäisenä oli mielessä auton teho & vääntö suhteessa auton painoon... ei riittänyt alkuunkaan... tottunut kevyessä ooppelissa ripeisiin lähtöihin ja hyvään liikkuvuuteen. 110kW nuin painavassa autossa tuntui melko laiskalta. Otin yhteyttä lastuttajaan, joka lupasi tehoa lisää 50-70hv ja vääntöä 50-60Nm 700e hintaan - kuulosti harvinaisen hyvältä. No pääsin paikanpäälle ja ukko totes että mikäs tää tämmönen audi et -02 ja FSI. Kokeile piuhalla löytää boxia -> ei tulosta... no manuaalisesti seuraavaksi - ei tulosta. Autossa Alfa Romeon boxi. Se siitä sitten. Auto jäi 150hv :´(
- Tästä lannistuneena päätin siirtyä ulkonäöllisiin tuunauksiin. Tilasin Puolasta korisarjan (puskurit, helmat & verkkoo) Neodesign malliin... lasip*skaa tietenkin. Spoikka tuli Completosilta, FK (aaltoilevan pintansa kanssa). osat maalautin kaverilla. Aika noitten naarmuntuneitten osien kiinnitykseen varattuna ensiviikon keskiviikolle (11.6.2008) AD-kolarikorjaamolle. 60e/h liksalla... tulee kalliiks. Hintaa tähän mennessä kertynyt 715e + vajaa 200e + 500e = n. 1400e + bensat (ainakin 100e) Ja sitten kiinnitykseen menee vielä 300-500e (ellei joku tee halvemmalla?). Kalliiks tulee kun ei hommia hallitse :( Rahaa seuraavaan hankintaan saan vasta 20.6, jolloin tilaan vanteet & kumit. Vanteiksi 7.5 x 17" A5 Replicat ja kumeiksi micukan pilot exalto PE2 225/45 ZR17. n 1100e paketti. Sitten tarvis ehdottomasti näyttävät ajovalot. Ehdoton valinta noi uudet "Evileyes" ajovalot uusimman audin malliin. 330e saksasta + asennus varmaan 50e. Takavalot saa hieman odottaa (ei oo löytyny mieluisia sopivaan hintaan ja niin se rahapula taas kerran). S4 maski tarveis kans löytyä jostakin sopuhintaan.
- Kukaan saksassa autoonsa mitn Eberiä laita, suomalainen saa hoitaa. Eli tulevaisuuden mukavuutta ajatellen tuota eberiä hommaamaan seuraavaksi. Nyt katottu eberiä hetki ja päädyin 5W hajautettuun malliin, GSM käynnistyksellä = n. 850e saksasta. Sitten vielä joku sitä asentamaan? Asennuksen saanen alta 400e? Ja akku tarvii tietenkin kans hommata x( Trane 100Ah hakusessa (n 140e?) Eli tossa vanteitten jälkeen olis tohon kerääminen. 850e + n.400e + 150e + yllätykset = n. 1500e Ja tietenkin ulkonäköseikat ennen mukavuutta :D
Kun iskareille alkaa tulla vaihtoaika eteen, kattelen varmaan KW variante 2 sarjaa alle... jos vaan saan asiasta tarpeeks infoo. En halua tosta mitään ralliautoo, vaan silleesti sopivan mukavaa ajettavaa ympärivuotista ajokkia.
Rokkikoneet saanee odottaa ensi vuoteen myöskin. Kyllä toi FM-lähetin-viritys ajaa asian toistaiseksi noilla tehtaan äänentoistolaitteilla. Kotona saan sit huudattaa oikeita laitteita ^_^
Pelkästeen kesäkuussa menee hieman alle 4000e auton "turhaan" koristeluun. Heinäkuulle tuo Eberinasennus, eli se n. 1500e. Ja sitten nuitten loppuhaaveitten toteutus alkaa tossa syksymmällä.
Melkoinen suunnitelma käyttöautoon vuoden sisälle... rahaa palaa ja hermoja koitellaan. Samalla olisi tarkotus maksaa auton lyhennystä ja elää & asua vielä jossakin (Alpeille lasketteleen menemistä unohtamatta). Varsinkin, kun edellinen projekti päättyi vasta tammikuussa, joka siis oli kotiteatteri. Siihen paloi tietysti vaan 6000e, joten kovemmat ajat edessäpäin.
Eiköhän tästäkin selvitä. Ennen projektia fiilikset: Good and happy ja toivottavasti jälkeen ei oo: Sad x2
Kiitos kaikesta fiksusuta palautteesta ja mielenkiinnosta.
Comment