Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0 FSI, -02 Käyttö & projekti.

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2.0 FSI, -02 Käyttö & projekti.

    Projektit Tallissa tapahtuu. Täällä voit jakaa rakentamisen ilot ja kysyä mielipiteitä aikaansaannoksistasi. [COLOR=blue](mieluusti ottasin myös vinkkejä & ehdotuksia vastaan)[/COLOR]

    Entinen ajokki-projekti jäi kesken (Opel Astra GSi -95 [myynnissä]), kun avautu mahdollisuus hieman parempaan projektiin, eli nykyiseen audiin.
    Kattelin tovin scoutista ja mobile.de autoja ja häirittin ukkoo, joka niitä autoja saksasta tuo. Mieluinen auto löytyi ja ukko kävi sen mulle hakemassa (lopullinen hinta kaikkine kuluine & veroine n. 19.500e...velaksi)

    Tossa maaliskuussa sain audin avaimet (ja auton ;P) ja siitä asti kattellu näitä foorumikeskusteluita. Muksusta pitäen tehny mieli tuunata joku auto mieluisaksi... so here we go now! Auto, johon päädyin on Audi A4, B6 8E, 2002, 2.0 FSI. Autossa alkuperäisenä tehtaalta: Jouset yms, kumit vanteineen (16" - 205/xx/16 91w), puusisustaa, kasettisoitin(!).
    Auton edellisen omistajan (94v pappa) terveisinä naarmuja etupuskurissa ja lommo & naarmuja takapuskurissa, todella siisti sisusta ja tosiaan se ihana kasettisoitin...

    [COLOR=blue]Siinä oli lähtökohdat, nyt itse aiheeseen![/COLOR]
    1. Ensimmäisenä oli mielessä auton teho & vääntö suhteessa auton painoon... ei riittänyt alkuunkaan... tottunut kevyessä ooppelissa ripeisiin lähtöihin ja hyvään liikkuvuuteen. 110kW nuin painavassa autossa tuntui melko laiskalta. Otin yhteyttä lastuttajaan, joka lupasi tehoa lisää 50-70hv ja vääntöä 50-60Nm 700e hintaan - kuulosti harvinaisen hyvältä. No pääsin paikanpäälle ja ukko totes että mikäs tää tämmönen audi et -02 ja FSI. Kokeile piuhalla löytää boxia -> ei tulosta... no manuaalisesti seuraavaksi - ei tulosta. Autossa Alfa Romeon boxi. Se siitä sitten. Auto jäi 150hv :´(
    2. Tästä lannistuneena päätin siirtyä ulkonäöllisiin tuunauksiin. Tilasin Puolasta korisarjan (puskurit, helmat & verkkoo) Neodesign malliin... lasip*skaa tietenkin. Spoikka tuli Completosilta, FK (aaltoilevan pintansa kanssa). osat maalautin kaverilla. Aika noitten naarmuntuneitten osien kiinnitykseen varattuna ensiviikon keskiviikolle (11.6.2008) AD-kolarikorjaamolle. 60e/h liksalla... tulee kalliiks. Hintaa tähän mennessä kertynyt 715e + vajaa 200e + 500e = n. 1400e + bensat (ainakin 100e) Ja sitten kiinnitykseen menee vielä 300-500e (ellei joku tee halvemmalla?). Kalliiks tulee kun ei hommia hallitse :( Rahaa seuraavaan hankintaan saan vasta 20.6, jolloin tilaan vanteet & kumit. Vanteiksi 7.5 x 17" A5 Replicat ja kumeiksi micukan pilot exalto PE2 225/45 ZR17. n 1100e paketti. Sitten tarvis ehdottomasti näyttävät ajovalot. Ehdoton valinta noi uudet "Evileyes" ajovalot uusimman audin malliin. 330e saksasta + asennus varmaan 50e. Takavalot saa hieman odottaa (ei oo löytyny mieluisia sopivaan hintaan ja niin se rahapula taas kerran). S4 maski tarveis kans löytyä jostakin sopuhintaan.
    3. Kukaan saksassa autoonsa mitn Eberiä laita, suomalainen saa hoitaa. Eli tulevaisuuden mukavuutta ajatellen tuota eberiä hommaamaan seuraavaksi. Nyt katottu eberiä hetki ja päädyin 5W hajautettuun malliin, GSM käynnistyksellä = n. 850e saksasta. Sitten vielä joku sitä asentamaan? Asennuksen saanen alta 400e? Ja akku tarvii tietenkin kans hommata x( Trane 100Ah hakusessa (n 140e?) Eli tossa vanteitten jälkeen olis tohon kerääminen. 850e + n.400e + 150e + yllätykset = n. 1500e Ja tietenkin ulkonäköseikat ennen mukavuutta :D
    [COLOR=red]Haaveilu[/COLOR] täällä oli [COLOR=red]kielletty[/COLOR], mutta hieman siinä rajoilla leikin. Eli kun noi kaikki on hoidettu, niin alkaisi putkiremppa. Uudessa takapuskurissa kaksi putken reikää, mutta autossa vain yksi putki. 1/4 sarjaa vapaasti virtaavaa olisi tarkoitus laitatuuttaa paikalleen. Simons tarjoaisi 750e puolikkaan sarjan rosterilla 2.5" katilta pönttöön, vapaasti virtaava pönttö ja 2" ulostulopätkä. Tässä sais yhdistettyä hieman ulkonäköö ja tehoa. Tehoa tietysti erittäin vähän, mutta kaukkua se murunenkin ;) Tiedä sitten paljon asennukselle tulee hintaa, mutta varmaan 200e luokkaa (kiinnitykset pitäis olla valmiina, kun 1.8T kaks putkee samassa kropassa kun mikä mulla on alla?)

    Kun iskareille alkaa tulla vaihtoaika eteen, kattelen varmaan KW variante 2 sarjaa alle... jos vaan saan asiasta tarpeeks infoo. En halua tosta mitään ralliautoo, vaan silleesti sopivan mukavaa ajettavaa ympärivuotista ajokkia.

    Rokkikoneet saanee odottaa ensi vuoteen myöskin. Kyllä toi FM-lähetin-viritys ajaa asian toistaiseksi noilla tehtaan äänentoistolaitteilla. Kotona saan sit huudattaa oikeita laitteita ^_^

    Pelkästeen kesäkuussa menee hieman alle 4000e auton "turhaan" koristeluun. Heinäkuulle tuo Eberinasennus, eli se n. 1500e. Ja sitten nuitten loppuhaaveitten toteutus alkaa tossa syksymmällä.

    Melkoinen suunnitelma käyttöautoon vuoden sisälle... rahaa palaa ja hermoja koitellaan. Samalla olisi tarkotus maksaa auton lyhennystä ja elää & asua vielä jossakin (Alpeille lasketteleen menemistä unohtamatta). Varsinkin, kun edellinen projekti päättyi vasta tammikuussa, joka siis oli kotiteatteri. Siihen paloi tietysti vaan 6000e, joten kovemmat ajat edessäpäin.

    Eiköhän tästäkin selvitä. Ennen projektia fiilikset: Good and happy ja toivottavasti jälkeen ei oo: Sad x2

    Kiitos kaikesta fiksusuta palautteesta ja mielenkiinnosta.

    #2
    Kuka lastuttaja lupaa 50 - 70 hv lisää vapariin? Ei ole vaan mahdollista lastulla. Ja mikä tuo Alfan boksi -homma on? Eiköhän siellä nyt lie ihan Audin oma loota.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viesti
      Kuka lastuttaja lupaa 50 - 70 hv lisää vapariin? Ei ole vaan mahdollista lastulla. Ja mikä tuo Alfan boksi -homma on? Eiköhän siellä nyt lie ihan Audin oma loota.
      Special Tuning Harinen lupas toimenpiteillään sevverta ulos. Ja voit tulla kattomaan, jos epäilet tota alfan boxia. Kävin ihan paikanpäällä kattomassa, että alfaa kone antaa, ei audia.

      Comment


      • #4
        Kiinnostava projekti varmasti tulossa, laita vaan paljon kuvia projektin edistymisestä niitä on aina kiva katsella.
        tsemiä projektiin.

        Comment


          #5
          No sehän nyt on itsestään selvää, että vaparista ei tuota tehoa lastulla irtoa. Sanoi Harinen mitä sanoi. Ettei vaan ole käynyt niin, että Harinen on puhelimessa kuullut FSI:n sijasta "TFSI" ja juuri siksi ihmetellyt, että miten se voi olla '02:ssa, kun se tuli vasta B7:ään. Ja tuo Alfan boksikin kyllä kovasti haisee, kannattaa kuitenkin katsoa VAG-COM:lla mitä siellä oikeasti on eli Audin boksi. Missä tuo Alfa Romeo oikein lukee?
          Viimeksi muokannut pasi_; 8.6.2008, 01:07.

          Comment


            #6
            Lastulla voi hyvällä tuurilla vaparista saada 5-7hp, 10-kerroin noihin lukemiin on märkää päiväunta.

            Comment


            • #7
              Oon kuullu tota paljon ^_^
              Mutta sampa tuo kun koko juttu onnistunut ja jos olis onnistunut, niin en ihan 700e olis maksanu 5-7 hevosesta. Eli no harm done.

              Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viesti
              No sehän nyt on itsestään selvää, että vaparista ei tuota tehoa lastulla irtoa. Sanoi Harinen mitä sanoi. Ettei vaan ole käynyt niin, että Harinen on puhelimessa kuullut FSI:n sijasta "TFSI" ja juuri siksi ihmetellyt, että miten se voi olla '02:ssa, kun se tuli vasta B7:ään. Ja tuo Alfan boksikin kyllä kovasti haisee, kannattaa kuitenkin katsoa VAG-COM:lla mitä siellä oikeasti on eli Audin boksi. Missä tuo Alfa Romeo oikein lukee?
              Laitoin mailiin, eli se on sit lukenut pariin kertaan väärin. Sano että vastaava tapaus oli 1kk aikasemmin jyväskylässä. Ja VAGille kuulemma tuli -03 toi FSI oikeen omalle linjalle tuotantoon boxeineen. Alfalta joutuneet lainaamaan kehitykseen tota boxia. Se laite, johon toi boxi oli liitetty, notta olis saatu uusiks ohjelmoitua, ilmotti että Alfa Romeo. Jos tosiaan tiedätte paremin, niin laittakaa vaan enempi arvailuja kehiin. Olisin tyytyväinen jos toi asia ratkeis ja saisin ton lastutettua / vastaavaa. Hieman on laiskan olonen meinaa.
              Viimeksi muokannut pasi_; 8.6.2008, 01:27. Perustelu: yhdistelin

              Comment


                #8
                Nyt katottu eberiä hetki ja päädyin 5W hajautettuun malliin, GSM käynnistyksellä = n. 850e saksasta.
                Tarkoitatko B5WS:ää? 2-litraisen koneen kanssa siellä pitäisi olla niin hyvin tilaa, että B5WSC integroidulla vesipumpulla mahtuu oikein mainiosti moottorin oikealle puolelle runkopalkkiin edestä päin katsottuna. Näin ainakin 1.8t:ssä ja ei se 2-litrainen sen suurempi ole. Ei tarvitse turhaan miettiä sitä pumpun asennusta. Tietysti jos ei itse asenna, niin se on aika sama sitten.

                Ja VAGille kuulemma tuli -03 toi FSI oikeen omalle linjalle tuotantoon boxeineen.
                Jännä homma, koska AWA-koodin 2.0 FSI on ollut tuotannossa 07/02 alkaen.

                Olisin tyytyväinen jos toi asia ratkeis ja saisin ton lastutettua / vastaavaa. Hieman on laiskan olonen meinaa.
                Ei sille mitään mahda, lastu ei vaparissa maailmoja räjäytä, kuten Teppo jo sanoi.

                Comment


                • #9
                  Täytyy tolta Ossilta sitten kysellä, että mitä se meinas tolla lastutuksella :D
                  Ja en ala enää yhtään mitään tekeen tolle autolle. Koulutuksena YO ja peukalot keskellä kätösiä. Oon saanu enempi haittaa ku hyötyä aikaan ton autoroplaamisen kans. Eli ammattilaiset saa hoitaa asennuksen. Joku jollakin foorumilla osas väläyttää semmosen pointin, että korjaus helpottuu ja halventuu, kun noi osat on erillään.

                  Comment


                    #10
                    Noo, tekemällä oppii. Sehän se lienee projekteissa ideakin.

                    Comment


                    • #11
                      Totta. Mutta totesin että käytän mieluummin rahani noihin osiin, kun ton auton korjaamiseen. Onnistuin jo senverta paljon noita kiinnikkeitä yms paskoon ku yritin puskureita vaihtaa.
                      Jätän noi autohommat muille ja keskityn enempi tohon datapuolen roplaamiseen ite.

                      Comment


                        #12
                        Eihän YO-tutkinto ole mikään koulutus, töihin pääsyä se lähinnä haittaa kun kukaan ei halua ottaa manuaaliseen työhön lukutaitoista ja ammattitaidotonta kaveria. :)

                        Comment


                        • #13
                          Nii-i. Mutku olis ees lukutaitonen :D
                          Mutta kyllä silti toistaseks ihan hyvin pyyhkii... kotiteatteri hankittu, laskettelemassa käyny ulkomailla joka talvi ja nyt tää autoprojektikin viä hyvässä vauhdissa. Ja siis porukat on köyhempiä kun minä, eli kultalusikka on kaverin perseessä eikä mun :P

                          Mutta kyllä silti olisin mielummin tällä hetkellä duunissa amatsupapruilla ku YO. Takana loistava tulevaisuus.

                          Comment


                          • #14
                            Projekti edistynyt hieman.
                            -Eilen (19.6) sain uudet nahkat uusine aluine alle.
                            -26.6 luovutan auton huoltoon jossa tapahtuu ihan perus huoltoa & päivitystä:
                            -Webasto kiinni
                            -Öljyt & suodattimet vaihtoon
                            -Uusi akku & laturi kiinni
                            -Jakohihna & vesipumppu vaihtoon
                            -Sunnuntaina luovutan auton vuorostaan korisarjan asentajan matkaan
                            ja toivottavasti vihdoin saadaan kuvia koko paketista!

                            Myöhempiä suunnitelmia edelleen:
                            -Alustasarja tulee tod.näk olemaan edelleen KW variante 2
                            -Putkea olen haalimassa työkaverin kautta
                            -Etu- ja takalyhdyt selvillä!
                            Takavalot
                            Etuvalot
                            -Putkeksi tulee joko simons tai Duplex, riippuu hinnasta

                            Comment


                            • #15
                              täällä olisi myynnissä audiisi kivan näköisiä led takavaloja www.kcs.fi

                              kw variante 2 alustaa kannattaa kyselle www.slamit.net, siellä homma toimii mainiosti. Minulle alusta tuli 2 päivässä:p
                              Viimeksi muokannut okkim; 21.6.2008, 10:03. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiä, älä tee heti uutta perään!

                              Comment


                                #16
                                Meillä on täällä foorumilla tuo Muokkaa-nappi, Artulle tiedoksi.

                                Comment


                                • #17
                                  Arttumutanen
                                  täällä olisi myynnissä audiisi kivan näköisiä led takavaloja www.kcs.fi
                                  Arttumutanen
                                  kw variante 2 alustaa kannattaa kyselle www.slamit.net, siellä homma toimii mainiosti. Minulle alusta tuli 2 päivässä:p
                                  Kiitos tiedosta. Taidan nyt eka kuitenkin kysellä työkaverin kautta, sen kautta olis tarkotus ottaa isompi läjä tavaraa kerralla.

                                  PS. oot kova äijä Ignoraan noita Admineja yms päättäjiä, saat lähes päivittäin huomautuksia tosta useemmasta viestistä peräkkäin ;P

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tähän ollaan päästy, paljon silti vielä tekemistä.

                                    Ja tästä siis lähdettiin ^^

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikä toi siipi tuolla kontin päällä on. Hyi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Pakko sanoa että toi takasiipi pois ja ehkä joku S4 lipare siihen kontin päälle. Vanteet on ihan siistit mutta näyttää ehkä vähän pieniltä tohon autoon. Eihän tämä tosin ole vielä valmis, joten eipä arvostella liikaa keskeneräistä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Siiven osalta on valmis. Mun simmuun sopii toi. Ja mitä vanteisiin tulee, niin tää kierros menee näillä vanteilla näillä kumeilla, mutta toivotaan että madallus jeesaa vähän tohon ulkonäköön.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Siipi veks

                                            Comment


                                            • #23
                                              Siipi jää.

                                              Noi harmaat ovilistat tosin ei. Täytyy jostain hommata korin väriset.
                                              Ja tältä korisarjan työstäjältä (audimän nickillä tällä foorumilla) terveisiä: Älkää hyvät ihmiset hommatko, tai edes harkitko tätä Neodesignia, ellette ole lasikuituammattilaisia / mielenkiintoo riittää taistella.
                                              Mutta kiitos mielenkiinnosta taas osallistuneille, ja siipi jää. ;P

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ihan tulee saabbi mieleen, mutta hyvä jos omistaja tykkää, sehän se pääasia on.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  No pitaahan naita ei hienojakin nakya foorumilla :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    ^ Oli kyllä 100x paremman näköinen laite ennen kuin projekti alkoi. :D

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Orginal is beautiful.

                                                      Sanon nyt, vaikka moni on samaa jo toitottanut, eli siipi pois. Vanteisiin pienempää offsettiä, etupuskuriin ritilä rs-malliseksi ja tonttiin. Korjaa edes vähän tuota ulkonäköä.

                                                      Orggislookkiin kun olis sovittanut sopivat vanteet sopivalla offsetillä alle ja alusta lähelle maata, niin se olis ollut siinä. Nyt on rahaa laitettu kiinni iso läjä, ja ulkokuori ei ole parantunut, päinvastoin.

                                                      Makuasioita, mutta itse en pidä yhtään uudesta lookista

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ite taas kauheemmin välittäny tosta audin ulkonäöstä tolleen orginaalina. Huomattavasti miellyttävämmän näkönen nyt... toisaalta käytännön hyötyä tosta oo, päinvastoin. Mutta pitää pojalla lelu olla :]
                                                        Ja onneks tärkeintä on, että mie tykkäilen, mutta harmi ettete te :/ Onneks teeän tarvii ees kattella koko koslaa ja tuskin kerenny palaa verkkokalvoillekaan.

                                                        Enp. Annan olla tommosena toistaseks. Katotaan mitä sit tulevaisuudessa. Saat tehä omalles sitten nuin, mutta tää on tälleen ^_^
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 6.7.2008, 18:03. Perustelu: Yhdistetty

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pääasia että omistaja tykkää.
                                                          Tähän autoon rakennat tuota ulkokuorta, seuraavaan sitten neliveto ja virityspotentiaalia omaava kone ja ulkokuori enemmän foorumin hyväksymässä OEM-hengessä. =)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Veikkailen, että tää auto tulee pysyyn melko pitkään, eli OEMit menee tälle samalle sit myöhemmin, kun vähän aikuistuu ^_^ Hoitelen tän tuuninki-intoilun pois nyt junnuna, ettei tarvi sit setänä enää olla katkera / alkaa sillon tuunaileen xD
                                                            Mutta tosiaan oli tarkotus laittaa viriä konehuoneeseenkin, haaveeks jäi :´(

                                                            Ja kiitos hyvistä ehdotuksista kaikille. Ihan varteenotettavia lähes kaikki, mutta teen tätä itelle oman makuni mukaan... kyselen sit jos tulee epävarmuuksia.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X