Pistetäänpä hieman jälkijättöisesti pieni projektikuvaus vanhasta satkusta kun nyt on siihen sopiva foorumikin olemassa. :)
Eli auton hommasin lähinnä harrasteautoksi 2001 toukokuussa, ostoa olin tosin suunnitellut jo pidempääkin. Alun perin auto löytyi Audiclubin jäsenkirjeessä olleen ilmoituksen perusteella.
Tekniset tiedot lyhyesti:
- 4 syl, 2 ltr, 115 hv / 168 Nm
- 4. vaihteinen manuaali
- kulutus 9,6 ltr
- huiput 170 km/h (ottaa vaivattomasti ;)
- paino n. 1200 kg
- GLS:ää valmistettu vm. -77 ja -78, C2 koria -77-82
Ostettaessa kori oli jo maalattu ja pahimmat pelityöt tehty. Kesän aikana moottori sitten peruskunnostettiin "alihankkijalla" koska omat taitoni ovat suht' rajalliset. :) Itse keskityin sisutan kuntoon laittamiseen seuraavan talven aikana. Suurimmaksi hommaksi jäi lähinnä sisälattian ja pohjan putsailu ruosteesta. Mitään suunnattomia peltitöitä ei ollut tarpeen tehdä sillä auto ei ollut päässyt mätänemään kovinkaan pahaan kuntoon. Samalla verhoilutin penkit uudelleen, joista tulikin lähes 100%:sti alkuperäisten kaltaiset. Varsinaista täysentisöintiä autolle ei ole missään vaiheessa tehty. Paikkoja on kunnostettu lähinnä sitä mukaa kun rahaa ja aihetta on ollut. Välissä on ajettu kesäajoja. Tällä hetkellä mittarissa on muistaakseni 268 tuhatta, joista n. 30 tkm omia ajojani.
Viime syksynä sain auton museokatsastettua, jolloin auton kiinteät kustannuksetkin putosivat mukavasti helpottaen harrastamista. Vaikka auto onkin tällä hetkellä jo aika hyvässä kuosissa niin pientä säätämistä ja fiksailua on tietysti koko ajan. Jos joku esim. tietää mistä voisi löytää ehjän tavarahyllyn ratin alle niin antakoon vinkkiä..
Eli auton hommasin lähinnä harrasteautoksi 2001 toukokuussa, ostoa olin tosin suunnitellut jo pidempääkin. Alun perin auto löytyi Audiclubin jäsenkirjeessä olleen ilmoituksen perusteella.
Tekniset tiedot lyhyesti:
- 4 syl, 2 ltr, 115 hv / 168 Nm
- 4. vaihteinen manuaali
- kulutus 9,6 ltr
- huiput 170 km/h (ottaa vaivattomasti ;)
- paino n. 1200 kg
- GLS:ää valmistettu vm. -77 ja -78, C2 koria -77-82
Ostettaessa kori oli jo maalattu ja pahimmat pelityöt tehty. Kesän aikana moottori sitten peruskunnostettiin "alihankkijalla" koska omat taitoni ovat suht' rajalliset. :) Itse keskityin sisutan kuntoon laittamiseen seuraavan talven aikana. Suurimmaksi hommaksi jäi lähinnä sisälattian ja pohjan putsailu ruosteesta. Mitään suunnattomia peltitöitä ei ollut tarpeen tehdä sillä auto ei ollut päässyt mätänemään kovinkaan pahaan kuntoon. Samalla verhoilutin penkit uudelleen, joista tulikin lähes 100%:sti alkuperäisten kaltaiset. Varsinaista täysentisöintiä autolle ei ole missään vaiheessa tehty. Paikkoja on kunnostettu lähinnä sitä mukaa kun rahaa ja aihetta on ollut. Välissä on ajettu kesäajoja. Tällä hetkellä mittarissa on muistaakseni 268 tuhatta, joista n. 30 tkm omia ajojani.
Viime syksynä sain auton museokatsastettua, jolloin auton kiinteät kustannuksetkin putosivat mukavasti helpottaen harrastamista. Vaikka auto onkin tällä hetkellä jo aika hyvässä kuosissa niin pientä säätämistä ja fiksailua on tietysti koko ajan. Jos joku esim. tietää mistä voisi löytää ehjän tavarahyllyn ratin alle niin antakoon vinkkiä..
Comment