Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Miksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?

    Perhana etten tajunnut ostaa suomalaista autoa.

    http://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/tietoa/

    "
    1. Siinä on Suomesta merkkiliikkestä ostettuna täysi kuluttajansuoja
    2. Siihen tutustuminen ja ostaminen Suomessa on paljon helpompaa
    3. Sen ostamiseen ei liity matkustus, rahti, vakuutus yms. kustannuksia
    4. Sen käyttöhistoria ja todelliset ajokilometrit ovat tiedossa ja selvitettävissä
    5. Se on varusteltu pohjoismaihin ( riittävä lämmityslaite, laturi, akku, ajovalot, vilkut jne.)
    6. Siihen löytyy varaosia ja huolto/korjausohjeet, koska se kuuluu maahantuojan tuontiohjelmaan
    7. Sen rekisteröintiin ja katsastukseen ei liity tuontiautoriskejä ja vaivaa (tyyppihyväsyntä, päästöt, dokumentit jne.)
    8. Se täyttää sellaisenaan suomalaiset määräykset eikä sen rekisteröimiseksi tarvita kalliita muutostöitä*
    9. Siihen saa merkkiliikkeestä vakuutuksen, rahoituksen ja vaihtoauton voi sisällyttää kauppaan
    10. Sen vakuutus- ja lunastuskorvauskysymykset ovat selkeät ja yksiselitteiset
    11. Sen jälleenmyyntiarvo on kaikista näistä syistä aikanaan ratkaisevasti parempi, kuin ns. tuontiauton
    "

    Mistä minä nyt varaosia A4:een haen kun niitä ei saa?
    Viimeksi muokannut haraldh; 15.3.2008, 23:43. Perustelu: lainausmerkit omille riveilleen

    #2
    Hitto, mitä shittiä suollettu... ei herneitä :)

    Comment


    • #3
      Lisää Suomi-auton etuja:
      -autossa on varmasti alkavaa ruostetta
      -lisävarusteita ei ole liikaa
      -auto huollettu, tai oltu huoltavinaan, merkkikorjaamolla, joka ei ole liian asiantunteva

      Vieläkö autoalalta tätä propagandaa suolletaan?
      Tehdäänkö Suomea varten tosiaan ne paremmat autot (lämppärit, laturit)?
      Luuleeko nää markkinointiurpot, ettei muualla maailmassa osata autoja pitää kunnossa

      On se vaan ihme kun kaikki näkemäni tuontiaudit, -volskit ja -bemarit ovat Suomiautoja parempikuntoisia. (muita en ole nähnytkään)

      Naapurin ukko tuonut Saksasta muutamia moottoripyöriä autojen ohella, ja hänenkin mukaan sikäläiset vekottimet on vaan parempia kuin Suomivekottimet. Ja kun täältä Suomesta ei yksinkertaisesti löydy riittävästi erikoisempaa autotarjontaa.

      Suomessa ollaan vähän ylimielisiä Saksan poikien kulkuvälineitä kohtaan. Joskus tuli dokumentti, jossa Suomipojat meni motukoilla Saksaan ja naureskelivat Saksan katsastusjärjestelmälle, ja kas kummaa poikien pyörät eivät läpäisseet Saksan katsastusta.

      Työkaverini toi taannoin Saksasta auton ja konttorilla naureskeltiin, että liekkö sulla autossa edes varoituskolmiotakaan. Kaveri totesi, että Saksan autoissapa niitä on kaksi.
      (Siitä aikaa jo useita vuosia)

      Olisikohan tässä tuontiautojen kohtelussa syytä olla hieman suvaitsevampia, kun ne tuontiautot on tehty siellä samalla tehtaalla, missä ne Suomiautotkin.

      Itse ostan mieluummin käytetyn tuotiauton kuin Suomiauton. Toiset jopa tuovat uusiakin autoja ulkomailta: Työpaikalla yksi rahamies toi Saksasta vähän erikoisemman jenkkiauton, kun Suomesta ei tahtonut saada.

      Comment


      • #4
        Kyllä, suosi suomalaista, älä pakolaista. =)
        Kyllä tuo menee läpi monelle keski-ikäiselle tai vanhemmalle jotka jatkavat stereotypian levittämistä..

        Toki tuossa jotain perääkin on, mutta jokainen punnitkoon itse penkinlämmittimien tai vastaavien tarpeen autoa valitessaan ja hintoja vertaillessaan suhteessa muihin varusteisiin/kuntoon.

        Comment


          #5
          Aikamoista p*skaa tuo lista. Eipä nuo vakuutusyhtiössäkään ole olleet kovin kiinnostuneita auton "kotimaasta".

          Comment


            #6
            Eniten tuo lista kalahtaa kun tuo auton ruotsista, samat olosuhteet ja kylmät perseet (pers-
            grillien puute huomataan). Aivan täyttä puppua tuo teksti.

            Periaatteessa tuo autokeskus kirjoituksellaan vahingoittaa Eu-alueiden vapaita markkinoita, ja
            heitä pitäisi laittaa vastuuseen siitä. Vahinko on suurempi, ja vaikutin niin selvä että pitäisi
            rankaista ankaremmin vrt. siihen suomalaiseen nosturi-tarkastajaan jota suomen valtio aikoo panna
            vastuuseen siitä että kehtasi virkamiehenä arvostella (syystä) toista EU-tuotetta (auton nosturia
            joka tietyissä tilanteissa pudotti auton asentajan syliin).

            Comment


            • #7
              Tuskin vakuutusyhtiöitä kiinnostaa onko auto tuontiauto vai "suomi-auto"...aika uskomatonta soopaa...

              Tuontiautoon saat samaan rahaan kaikki herkut, kun Suomi-autossa ei ole lisävarustelistalta ruksittu juuri mitään. Termostaatit ja lohkolämppärit saa aina jälkeenpäin vaihdettua...aika halpaa verrattuna varustelutasoon.

              Siinä on Suomesta merkkiliikkestä ostettuna täysi kuluttajansuoja
              Mutta mites kuluttajansuoja, kun ostat liikkeestä käytetyn tuontiauton, joka ei ole Suomesta ostettu?!

              Tai miten muuttoauto? Miksi autoliikkeissä muuttoautoa katsotaan eri kantilta kuin tuontiautoa...olethan voinut ruuvata mittaria Saksassa töissä ollessasi.

              Taitaa autoalan heppuja vain kalvaa, kun autoja tuodaan ulkomailta, koska saa parempaa vastinetta rahoilleen. Lisäksi näin nuoremman väestön edustajana voi sanoa, että ei se palvelu autoliikkeiden puolelta kovin hyvin toimi vaikka tosissaan ollaan autoa ostamassa...

              Jotenkin rauhallisempikin persoona alkaa kiihtymään näistä jutuista.

              Comment


              • #8
                Eipä tuohon voi sanoa kuin haa haa haa, ***** haa!

                Ei jaksa kuin ihmetellä, että tänä päivänä vielä yritetään ihmisiä viilata tuollaisella asialla.

                Comment


                • #9
                  Kai se on yrittäjänkin koitettava selittää asioita jollakin tavalla, kun on kyse omasta leivästä. Itse olen laivannut saksasta useammankin menopelin, ja kahden kohdalla olen kuullut katsastumiehen suusta suoraan että "on nää suolattomilla teillä ajetut vehkeet per**leen hyväkuntoisia".

                  Aikanaan profiilin jo kohta rippikouluikäistä S2 avantia tuodessani piti itsekkin oikein nosturilla käydä pällistelemässä miten alustassa kaikki tarrat ja esim. tehtaan värimerkinnät jousissa oli näkyvillä, kuin ne olisi sinne eilen sipaistu.

                  Siinä helposti vääntyy naama hymynvirneeseen, ja kuulopuheet suomiauton "isommasta laturista" kuittaantuu hetkessä.

                  Comment


                    #10
                    "on nää suolattomilla teillä ajetut vehkeet per**leen hyväkuntoisia".
                    Varmasti ovat... mutta eikös Saksassakin suolata teitä aika huolella?

                    Comment


                    • #11
                      Muutaman "tuonti auton" omistaneena voin todeta, että on ollut parempia ja paremmin pidettyjä kuin ns.suomi autot!
                      Toi "suomi auto" humppahan on ihan myyjien omaa soopaa! Juuri kävin Laakkosella Treellä, ja olin kiinnostunut 1.4Tsi Tiguaanin kaupoista ja pyörin ja kattelin hallissa moista, ja ykskään myyjistä ei vaivautunut nouseen penkiltään esitteleen tahi tekeen kauppoja moisesta!! Jälleen kerran tuli mojovat miinuspisteen Tampereen Laakkoselle!! Minä kun en juokse myyjien perässä, vaan jos he haluavat tehdä kauppaa, niin he saavat juosta mun perässä :D
                      Tarvii viedä näemmä rahat toiselle paikkakunnalle, missä on halukkaita autokauppiaitakin :D

                      Comment


                        #12
                        Vastaus kysymykseen: kelpaa vaihdossa liikkeeseen. Aika tuskaista on auton vaihto muuten, sori vaan. Itse en "uitettuja" pidä yhtään huonompana - autoina - mutta niin kauan kuin ne eivät kelpaa liikkeisiin, en missään tapauksessa halua sekaantua niihin itsekään.

                        Comment


                        • #13
                          Sen verran olen alkuperäisen kirjoituksen kanssa samaa mieltä, että on totta että talvivaruste paketteja voi jossain malleissa puuttua jos tuo auton esim. Saksasta. Senkin ongelman voi ratkaista ostamalla Svensksåldin.

                          Muuten tuonti autossa ei ole, kuin plussaa käyttäjälle!

                          Comment


                          • #14
                            Mielummin ladattu 9-millinen päätä vasten kun suomiauto. Svensk- & Tysksåld e POP

                            Comment


                              #15
                              Ristiriitainen asia jälleen. Itse olen tyytyväinen saksasta uitetun auton kanssa, parempikuntoinen se on kuin mikään alkuperäisistä samanlaisista "suomi-autoista".. Ei ole mitään ongelmia ollut, rekisteröintikatsastuksesta meni läpi heittämällä, paitsi sivuvilkut piti asentaa, ja ei siihenkään mennyt kuin about 15eukkoa ja hieman omaa aikaa.

                              Mitä auton käyttöhistoriaan kuuluu, niin se jääköön omistajan selvitettäväksi. Ei voi katsoa kuin peiliin, jos aikoo ostaa henkilöltä X auton, jolla ei ole tietoa auton historiasta. Suomessa sitten on turha ihmettellä ongelmia ja vikoja puutteelisen perehtymisen takia..

                              Oma B4-ostos oli hyvä, sillä myyjä oli perhetuttu, ja vielä ensimmäiset omistajat. Saksasta ostettaviin autoihin on mielestäni vedettävä omat tavoitteet,halut ja kriteerit, joiden mukaan edetä harkiten, jotta toivottu ja onnistunut kauppa toteutuisi. Oletettavasti kun sopiva kohde X täyttää kriteerit, voi harkita ostamista tarkemmin. Näin itse ainakin toimin jatkossa, ei se maahantuonti niin armottoman iso sähellys ollut, suomen päässä ne todelliset hermoilut tulivat tullin kanssa, mutta siitäkin selvittiin, loppu hyvin kaikki hyvin.

                              Korjatkaa/selventäkää tekstiä jos on tarve.

                              Comment


                              • #16
                                morjes.. itselläni hyvä esimerkki tuotiauton kunnosta.. eli auto vw passat 1.8tvm99 aj112tkm tuontiauto ja kaverilla 60tkm ajettu 05 vw passat suomiauto. viikko sitten myllytettiin autot,ne on samanväriset eli mustat. niin tämä 60tkm ajettu suomiyksilö oli maalipinnaltaan paljon huonommassa kunnossa kun tämä minun puolet enemmän ajettu tuontiauto, kiveniskuja,naarmuja yms.. itselläni on ollu aika liuta tuontiautoja ja ostan edelleen sellaisen jos on mahdollista koska ne on kiistämättä parempi kuntoisia koriltaan..

                                Comment


                                • #17
                                  Se,joka löytää mulle nettiautosta seuraavat kriteerit täyttävän auton, huutakoon hep.
                                  -A4 B5 facelift sedan
                                  -Musta tai hopeinen
                                  -1,9Tdi pumppusuuttimilla
                                  -Sport paketti
                                  -Autom ilmastointi, vakkari ja ajotietokone
                                  -Alle 160tkm ajettu, tai jos yli niin jakopääremppa tehtynä (kuitenkin alle 200tkm)

                                  Viimeksi kun vaihtoautojobbarilta Saksassa ostin, heitti mut iltapäivällä hotellille Porschellaan.Koskas Suomen jobbarit näin alkavat toimimaan?

                                  Juu, suolataanhan Saksassakin mutta siellä ei jauheta nastakumeilla tietä kivi-suolakeitoksi.No, suolaus ei juurikaan haittaa Audeja.

                                  Ebereitä ei suomiautoissakaan kovin paljoa näy...

                                  edit_ niin juu, B5:stä löytyy ainakin kaikista tyyppihyväksyntäleimat, päästöt ja semmoiset eli katsastut on läpihuutojuttu.
                                  "monet varustevaatimukset ja pakokaasupäästömääräykset, jotka ovat Suomessa tulleet voimaan useita eteläisempiä Euroopan maita aikaisemmin" Mitäs varusteita täällä muka vaaditaan? Ei ainakaan suomi-autojen myynti-ilmoitusten perusteella muuta kuin ohjaustehostin =D

                                  Hirveetä schaissea tuo Autoseksuksen teksti
                                  Viimeksi muokannut kontio; 16.3.2008, 10:47.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuontiautojen paska maine taitaa olla tullut siitä, kun osa kuvittelee saavansa ilmaiseksi priiman kaikilla herkuilla..

                                    Mä en ostaisi yhtäkään autoa autoliikkeestä (ellei sitten ole uutta tilaamassa). Tuntuu olevan se paskanpuhuminen enempi sääntö kuin poikkeus. - Sinällään ikävää:(

                                    Comment


                                    • #19
                                      "monet varustevaatimukset ja pakokaasupäästömääräykset, jotka ovat Suomessa tulleet voimaan useita eteläisempiä Euroopan maita aikaisemmin"

                                      Tuo on lähes ainoa missä on edes hitunen totta, mutta valitettavasti vain se prosentin verran. Pari vähemmän tietävää Miniharrastajaa (tai alottavaa) on saanut tuon kokea karusti, Saksassa on saanut vielä rekisteröitä noita kaasutinpelejä erikoisvapaudella vaikka vähäpäästöisyyssäännöt on alkanut, arvata saattaa että miten niihin on täällä suhtauduttu. Tuollaisia autoja on euroopassa varmaan rekisterissä 0,00000000001promillea. Näistäkin ongelmista olisi päässyt jos olisi edes hieman älytty selvittää asiaa etukäteen, eikä vaan lomalla ostettu sieltä "kiva auto".

                                      Ja kyllä, viimeiset 4autoa on ollut ulkomailta, eikä ole mitään hinkua ostaa orkkis suomiautoa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                        Se,joka löytää mulle nettiautosta seuraavat kriteerit täyttävän auton, huutakoon hep.
                                        -A4 B5 facelift sedan
                                        -Musta tai hopeinen
                                        -1,9Tdi pumppusuuttimilla
                                        -Sport paketti
                                        -Autom ilmastointi, vakkari ja ajotietokone
                                        -Alle 160tkm ajettu, tai jos yli niin jakopääremppa tehtynä (kuitenkin alle 200tkm)

                                        Viimeksi kun vaihtoautojobbarilta Saksassa ostin, heitti mut iltapäivällä hotellille Porschellaan.Koskas Suomen jobbarit näin alkavat toimimaan?

                                        Juu, suolataanhan Saksassakin mutta siellä ei jauheta nastakumeilla tietä kivi-suolakeitoksi.No, suolaus ei juurikaan haittaa Audeja.

                                        Ebereitä ei suomiautoissakaan kovin paljoa näy...

                                        edit_ niin juu, B5:stä löytyy ainakin kaikista tyyppihyväksyntäleimat, päästöt ja semmoiset eli katsastut on läpihuutojuttu.
                                        "monet varustevaatimukset ja pakokaasupäästömääräykset, jotka ovat Suomessa tulleet voimaan useita eteläisempiä Euroopan maita aikaisemmin" Mitäs varusteita täällä muka vaaditaan? Ei ainakaan suomi-autojen myynti-ilmoitusten perusteella muuta kuin ohjaustehostin =D

                                        Hirveetä schaissea tuo Autoseksuksen teksti
                                        Hep.... en ole täysin varma täyttääkö kriteerit, nopea hätäinen etsintä tuotti tulosta:

                                        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

                                        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=3
                                        (ei taida sporttimalli olla mut siistiltä yksilöltä näyttää muuten)
                                        jos nyt meinasit sitä vm99-02 "kasvojenkohotusmallia" :DD
                                        Viimeksi muokannut welloo; 16.3.2008, 12:49.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mutta siis piti löytää nettiautosta ja B5 koppaisena.
                                          Kyllä noita Saksassa on kymmeniä, mutta koitapas Suomesta löytää... =D
                                          Tässä syy, miksi en jaksa edes etsiä Suomesta autoa...

                                          edit_tummansininen metalli kelpaa myös, mutta sävyn suhteen olen kranttu.
                                          Tuossa kaikki kriteerit täyttävä TÄYDELLINEN yksilö.Jos hinta tipahtaa tonnilla, käyn hakemassa pois vaikka olisi tenttiviikko tai mitä tahansa muuta vähemmän tärkeää...
                                          http://lyhytlinkki.net/?1112zgz4

                                          edit2_ meni jo aika offtopic... =D

                                          Comment


                                            #22
                                            harmi, hieman menee ohi, alko taas hetkellinen kuolaus diiselien perään. Erittäin iloinen olen perus B4 hintoihin, vähänpäälle 200tkm ajettuja löytyy kiitettävästi edullisesti... Ihan vain vaikka kakkosautoksi joskus, taikkapa harraste autoksi. Maahantuontiverotkaan eivät ole niin mahdottoman suuria.

                                            Ainut juttu noihin varusteisiin viitaten, ei ainakaan omasta uitto b4:sta löydy niitä peppugrillejä, mutta tuskin se niin pakollinen ole suomessa.. Tosimies ajaa karvalakkimallilla, ja tarvittaessa itse tekee muutoksia mukavuutensa eteen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                              Se,joka löytää mulle nettiautosta seuraavat kriteerit täyttävän auton, huutakoon hep.

                                              -Alle 160tkm ajettu, tai jos yli niin jakopääremppa tehtynä (kuitenkin alle 200tkm)
                                              Muutamaa tuontiautoa korjanneena sanoisin, että Suomalaiset taas jälleen kerran roudaavat paskaa tänne, kun halvalla saavat.

                                              Tutun tuonti-Volvon mittarissa on 140tkm. Suurimmat viat autossa on se, että moottori ja vaihdelaatikko ovat täysin loppu. Kori on ruosteeton, mutta täynnä kolhuja.

                                              Olihan sekin hyvä tuontiauto niin kauan, kunnes sitä alettiin vähän tarkemmin tutkimaan. Niin se on monen muunkin kohdalla.
                                              Mitään asiasta ymmärtämätön omistaja kehuu vähän ajettua löytöään. Totuus on sitten kuitenkin jotain muuta. Ei ole yksi, eikä kaksi tuontiautoa, joissa on paukkunut kone mittariluvun ollessa vasta alle 100tkm.
                                              Tietysti ne mittarit on päivitetty pariin kertaan, mutta silti autolla ei ole ajettu edes 300tkm.

                                              Tuodaanhan toki myös paljon hyviä yksilöitä, mutta luulisin, että suurin osa on kuitenkin noita huonosti pidettyä turkkilaisten tarhureiden romuja. Tai ainakaan minä en ole vielä sitä "sokean mummon silmäterää" nähnyt tuotavan.


                                              Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                              Juu, suolataanhan Saksassakin mutta siellä ei jauheta nastakumeilla tietä kivi-suolakeitoksi.No, suolaus ei juurikaan haittaa Audeja.
                                              Paitsi, että kitkat ne tietä jauhaa kivi ja suolakeitoksi...

                                              Comment


                                                #24
                                                Mutta eikös nuo oireet ollut koeajossa havaitsettavissa?? Eikai autoa osteta vain ulkomuodon perusteella ja mittarilukeman mukaan? Kulunut loota ja väljä kone, eikö ollut havaitsettavissa koeajossa?! Myös mahdollista käyttää auto paikallisella autotohtorilla!?

                                                Mielestäni tuommoiset hölmöilyt napsahtaa ostajan piikkiin ja on naurettavaa, kun ei tarkista tarkemmin ostamaa kohdettaan.

                                                Itselleni on tärkeää että auto on kolhuton ostaessani sitä, ja sen tutustumiseen voisi mennä vaikka päivä ja pari, hätäilemällä ei tule kuin p*skaa jälkeä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Paitsi, että kitkat ne tietä jauhaa kivi ja suolakeitoksi...
                                                  Ei tehdä tästä kitka-nasta väittelyä, eihän?

                                                  Itsestähän se on kiinni, millaisen ruuvatun pommin sieltä hakee.Halvalla saa Saksastakin sitä mistä maksaa, mutta vähän enemmän kun pistää rahaa niin saa aika hienoja pelejä.
                                                  Ei sokealta mummolta, mutta tohtorismieheltä peräisin oleva B5.Juu, on omani.Tai siis oli.
                                                  Edellisen `95 B5:n ostin hieman kolhittuna halvalla, ja tiesin että hommaa tulee. Ei siinä mitään kun tiedostaa asian. Maalaus, takalaakerit, moniurahihna katkesi jne. Ei ongelmaa kun tietää mitä saattaa tapahtua. Jakopää oli siis vaihdettu.

                                                  Tietysti jossei tiedä mitä on hakemassa, niin kannattaa ostaa Suomesta ja käydä Autotohtorin täystarkastuksessa.
                                                  Siten ei tule ostaneeksi korista irti revenneellä taka-akselilla varustettua E46:tta, nokkavikaista 2,5V6 Tdi:Tä tai epävarmalla Multitronicilla varustettua Audia, W202 C220Cdi:tä epävarmalla automaattilootalla...
                                                  Se on ihan omasta paneutumisesta kiinni.
                                                  1,9Tdi AFN:ssä suurin hajoava osa lienee jumittuvasiipinen turbo, ja se on halpaa huvia noihin verrattuna.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja welloo Näytä viesti
                                                    Mutta eikös nuo oireet ollut koeajossa havaitsettavissa?? Eikai autoa osteta vain ulkomuodon perusteella ja mittarilukeman mukaan? Kulunut loota ja väljä kone, eikö ollut havaitsettavissa koeajossa?!
                                                    Niin kuin tuossa mainitsin, niin tämä tuttava ei ymmärrä autoista juuri mitään ja siksi laittoi valtuutetun miehen hakemaan auton Saksasta.

                                                    Kävi vaan niin, että ei se valtuutettu mieskään ilmeisesti ymmärtänyt sen enempää autoista ja hän osti sitten ensimmäisen vastaan tulleen Volvon turkkilaiselta tarhurilta.

                                                    Oma -88 on myös tuontiauto. Jos vertaa sitä 200tkm enemmän ajettuun -87 Suomi-autoon, niin kyllä se nitisee enemmän ja kone, sekä laatikko ovat huonommassa kunnossa, vaikka ei niissä varsinaista vikaa olekaan.

                                                    Huomaa myös, että Suomi-auto on paremmin huollettu ja sitä on korjattu asiallisemmin.
                                                    -88:ssa ei kyllä tullut yllätyksiä. Tiesin ihan tarkkaan mitä olin ostamassa.
                                                    Oli vaan jännä huomata ne samat ongelmakohdat siinäkin, että moottori on paskainen, laatikkoa ei ole huollettu ja huonosti tehdyt kolarikorjaukset.
                                                    Ainoa yllätys oli oikeastaan se, että sitä ei tarvinnutkaan laittaa varaosiksi, johon tarkoitukseen se alunperin ostettiin.
                                                    Sen sai vielä korjattua noin 1000 eurolla kohtuulliseen käyttökuntoon.

                                                    Itsekin kyllä olen jatkossakin valmis ostamaan tuontiauton, mutta tarkkana saa olla, koska niiden viat ovat yleensä erilaisia kuin Suomi-autoissa ja näin ollen niihin ei välttämättä osaa kiinnittää sillä lailla huomiota, kun yleisilme voi olla hyvinkin siisti.
                                                    Tällä tarkoitan nyt esimerkiksi karstaista moottoria ja huonosti tehtyjä peltitöitä, jotka kuitenkin näyttävät pinnaltaan hyvälle.
                                                    Vasta tarkempi tutkailu voi paljastaa runsaan kitin käytön, joka saattaa aiheuttaa ongelmia myöhemmin.
                                                    Suomessahan yleensä peltityöt tehdään alusta loppuun huonosti tai hyvin. Saksassa tuntuu, että pinnasta tehdään siisti, vaikka pohjissa olisikin vähän fuskattu.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Anteeksi väärinkäsitykseni. Itse olen tyytyväinen uittoautooni. Eipä siinä muuta tarvitsekaan sitten selitellä. Toki noista löytyy eroja.

                                                      Oman kolarikorjaus on huomattavissa uudesta ja vanhasta maalipinnasta selkeästi, korjausjälki on ollut hyvä ja asiallisesti tehty pienestä värierosta huolimatta, ainakin omasta mielestäni. Korjaukset ja huollot ja muut oli tehty aina samassa liikkeessä alusta lähtien. On saatavana myös liikkeeltä tietoja mitä autolle on tehty. Plussat siitäkin.

                                                      Mitä autohakufirmaa kaverisi käytti? Tekeehän nuo ammattimiehetkin aina sillointällöin virheitä, tiedä mitä kyseisen auton hakijalla oli päässään kun sen valitsi. Itse kun hakee niin kantaa aina koko vastuun autosta, vaikka leviäisi tms.. Arpapeliä jossei tiedä mitä ostaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja welloo Näytä viesti
                                                        Mitä autohakufirmaa kaverisi käytti?
                                                        Se oli yksityinen henkilö, joka oli useamman auton sieltä jo hakenut, mm. tutun kavereille.
                                                        He sitten suosittelivat kyseistä henkilöä, koska olivat tyytyväisiä omiin tuontiautoihinsa.
                                                        En sitten tiedä, olivatko ne muutkaan autot mitään löytöjä. Myyntiin ne meni aika nopeasti, vaikka ei niissä ilmeisesti mitään isoja murheita ollutkaan.

                                                        Tuota Volvoa tutkittiin sitten muutamassakin liikkeessä tarkemmin ja ECM kertoi todelliseksi mittarilukemaksi silloin 250tkm. Ja vaihteistovika ilmeisesti johtuu kakkosen synkasta.
                                                        Lisäksi ilmastointi ei toimi, turvatyynyn johtosarja oli vahingoittunut, ilmeisesti
                                                        sen mittaripäivityksen yhteydessä ja kaikkea muuta pientä siinä on ollut.
                                                        Kone oli aivan täys paskaa, mutta sitä on nyt pikku hiljaa saatu puhtaammaksi vaihtamalla laadukkaita synteettisiä öljyjä suht tiheällä vaihtovälillä.
                                                        Fortea sinne ei uskallettu kaataa, kun sieltä olisi lähtenyt liikaa karstaa kerralla liikkeelle.
                                                        Plussana mainittakoon, että auto kävi ruostesuojauksessa ja suojaaja kehui, että harvinaisen siisti alusta, jopa tuontiautoksi.

                                                        Tuosta oman Audini peltitöistä vielä sen verran, että huomasin ovenkahvaa vaihtaessani, että toinen takaovi on sisässä, vaikka ulkopinta näyttää lähes virheettömälle.
                                                        Kittiä on siis käytetty runsaasti, mutta eipä tuo minua haittaa. Jos olisin kalliimpaa autoa ollut ostamassa, niin olisin tuon "vian" kyllä löytänyt.
                                                        Yleensä katson magneetilla epäillyttävät kohdat, se kun paljastaa pintaa syvemmälle.
                                                        Jotain muitakin vastaavia korjauksia autossa on, mutta ne ovat ilmeisesti pettäneet jo ensimmäisessä Suomen talvessa, joten ne olivat jo tiedossa autoa ostaessani.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          On kyllä aikamoista essonpaaria sanoa että suomi-autot olisi paremmin huollettuja yms. Järjen pitää päässä niin ei välttämättä ole niin suuri riski tulla kusetetuksi. Mutta niin se vaan on, että kun se kummin siskon kaima on sanonut että saksasta saa 100k ajetun auton kaikilla herkuilla puol ilmaseks, niin pitää se uskoa. Niinpä sitten tuodaan se 100k ajettu Mobilen halvin kaikilla herkuilla ja ihmetellää miks tää nitisee natisee yms.
                                                          Autot on yksilöitä saksassakin, osa pitää kuin kukkaa kämmenellä, osa koittaa selvitä mahdollisimman halvalla.

                                                          Taikka kun pitää saada se peltilehmä osarilla, mennään paikallisen pikkujobbarin tarhaan ihastelemaan niitä vähän ajettuja tuontipelejä joissa kummasti huoltokirja mennyt hukkaan tms.

                                                          No, onneksi on virhevastuu, jota onkin hyvä vatvoa sitte foorumeilla.

                                                          Oma 158k ajettu B4 80 ei nitise eikä natise, huoltokirja on..persgrillejä ei, mutta ei ole meikäläisen elämänlaatua heikentänyt. Kävin huvikseni Nokialla jobbarilla ohimennen katsomassa 130k ajettua C4 A6 quattroa, jälkeenpäin nauratti. Ehkä se oli huonosti pidetty 130k ajettu, tai jotain aivan muuta..

                                                          Muuten, tässä oli puhe -88 autosta, meinasiko purnaaja että automaattisesti kaikki korjauttaa vanhan auton parhaalla mahdollisella tavalla sitten suomessa? (itse en kittipommia itselleni haluaisi, ikävä kyllä kaikki eivät ajattele samoin..)
                                                          Viimeksi muokannut jiisimula; 16.3.2008, 16:58.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Johan autoliikkeet kehottavat vaihtoautoa työntäville että myy autonsa itse niin saa paremman hinnan. Ei auta enää edes se että on suomiauto.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X