Mistähän vois johtua että audi a6 vm-00 lasinpyyhkijät jää pystyyn kun ne ottaa pois päältä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 lasinpyyhkijät jää ylös
Collapse
X
-
-
Pyyhkijät on tällä hetkellä pystyssä niinku dtm autossa. Ku pistän pyyhkijät päälle ne liikkuu normaaliisti mutta vaan väärin päin eli ylhäältä alas ja. Voisko olla joku relle tai moottori sökö?
Comment
-
omassa C4:ssa oli tosi ruostuneet nuo akselit, mutta ongelma ei ratkennut puhdistuksella ja rasvauksella.
Omassani ongelmat ovat seuraavanlaiset:
-kertapyyhkäisyllä pyyhkijät liikkuvat vain niin kauan kuin vipua painaa(hipaisu=5cm liikettä jne) kertapyyhkäisy edellyttää vivun pitämistä pohjassa koko pyyhkäisyn ajan ja viiksen vapauttamista oikea aikaisesti, että pyyhkijä jäisi alas.
-pyyhkijöiden ollessa päällä, tihkurele toimii sattuman varaisesti: välillä pyyhkii koko ajan, välillä pitää sen oikeaoppisen tihkutauon.
-pyyhkijöitä sammuttaessavaikkapa maksiminopeudelta), pitää jälleen tähdätä, että varret jäisivät alas.
Kuulostaa kiusallisemmalat kuin on, tuosta tähtäämisestä on tullut jo refleksi :-) eikä se vaadi keskittymistä.
Vikaa olen etsinyt irroittamalla tihkureleen = vain tihkutointo jäi pois, muuten toiminta pysyi samanlaisena.
Korjaamalla vivuston akseleiden korroosiot = ei vaikutusta.
Putsaamalla moottorilla olevan liittimen ja kopistelemalla itse moottoria = ei vaikutusta.
Joko vika on viiksessä tai sitten koko vivusto moottoreineen & elektroniikka piireineen on uusittava.
Onko vastaavan kokeneita? Aloittaako viiksestä vai vivustosta, kas siinä pulma.
Tuo a6 rojekti:n ongelma ei vaikuta jumiutuneen vivuston aiheuttamalta, tai sitten jumiutuminen on aiheuttanut lisävaurioita. ? Perin oudon oloinen vika.
Comment
-
Mulla oli 80:ssä samantapaista vikaa, tutkin sitten kytkentäkaaviota ja sen perusteella menin johdot läpi. Ongelmakohdaksi selvisi kojelaudan alla olevan liittimen yhden kontaktin pätkiminen. Oikeastaan koko liitin oli aika löysä vastakappaleeseensa. Rotanhännillä nippuun ja pysyy ja toimii.
Comment
-
Alkuun kannattaa ottaa se konetilan takaosassa oleva muovi veke ja kurkata pyyhkijän moottorin liitin/liittimet
Onko autossa räplätty pyyhkijöiden kanssa ennen kuin vika tuli? Moottori muistaakseni pyörähtää yhden kierroksen/pyyhkijöiden pyyhkäisy -> voisiko olla että vivut väärinpäin (jos ne niin saa).
Comment
-
Otin takaosan muovin pois ja pistin pyyhkijät päälle niin huomasin että pyyhkijöitten moottori pyörii väärään suuntaan. Eli vastapäivään. Miten tämä on mahdollista ku pyyhkijät on tähän asti toimanu normaalisti.
Comment
-
Miten sait toimimaan?
Minulla ilmeni samaa DTM vikaa. Miten sait ongelman ratkeamaan? Toimiko moottori väärinpäin, vai oliko vikaa jossakin elektroniikassa?
Comment
-
Tuli vaihdettua mekaniikka ja huomasin, että moottori pyörii vastapäivään. Onko tämä vika? tankojen asemoinnin yritin tehdä samoin kuin oli ennen, mutta aivan eri paikassa toimii nyt. Moottori on 4-pin versio.
***
Tuli sitten tarkistettua tilanne toisesta toimivasta autosta ja pyörii vastapäivään. Lepokohta pyörivässä vivussa on klo 9:ssä.
Sellainen vika on vielä, että kuskin puolimmaisella pyyhkijällä tuntuu liikerata olevan hiukan liian laaja. Eli tahtoo osua palkkiin välillä ja asemointi on niin alas kuin voi laittaa.Viimeksi muokannut makiju; 9.10.2011, 15:33.
Comment
-
Comment
-
Mulla jää miltei yhtä paljon, saman verran kuin sulla on ihan alareunassa - pyyhkijän lepoasento on sulla hieman erilainen.
Lasihan näissä on eri kuin peruskutosessa, leveydessä ja korkeudessa on eroa.
Varmaan omalta osin vaikuttaa myös tuohon, joten esiintynee kaikissa "widebodyissä"?
Comment
-
-
Onko kukaan saanut ratkaistua tuota dtm efektiä?
Mulla tuli sama ongelma tänään.
Ensin pyyhkijät pysähtyi keskelle lasia yhtäkkiä, hetken päästä alkoi liikkumaan ja pysähteli mihin sattuu.
Nyt sitten toimii ihan normaalisti mutta parkkiasento on pystyssä.
Vastaus: Oli niinkin helppo vika että moottorin päässä oleva mutteri oli löystynyt, vivusto päässyt pyörähtään, kumma kyllä, tasan 180 astetta.
Kiristin mutterin säädin vivuston kohdalleen ja se oli siinä.
Kerrankin helppo korjaus.Viimeksi muokannut Julli; 29.2.2012, 21:53.
Comment
-
Mulla on omassa A6 C4 2.5TDI ollu samanlaista vikaa kun ez-E:llä tuossa viestiketjun alkupäässä. Elikkä viikseä täytyy pitää alhaalla jotta saa yhden pyyhkäisyn aikaiseksi, jos viiksen päästää niin pyyhkijät pysähtyy keskelle lasia. Tihkukytkin toimii välillä oikein ja välillä hivenen liian nopeasti, ja välillä taas pyyhkivät koko ajan. Otin tihkureleen irti ja avasin sen ja korjasin juotoksia kaikki mitkä näytti yhtään huonolta. Tuntui että ainakin nyt auto paikallaan ollessa pyyhkii tihkulla suurinpiirtein niinku pitäis, mutta tää viiksen kertapyyhkäisy ei toimi vieläkään oikein. Huomasin myös että tihkurelehän ei edes vedä tuossa kertapyyhkäistäessä joten onko sille joku oma rele/ohjaus? Vai ohjaako se releen sisällä oleva trankku sitä..? Se ei kallis liene joten ehkä vaihdan sen seuraavaksi, ellei sitten koko relettä tilaile jostain.
Myöskään pissapoikaa käytettäessä pyyhkimet eivät aina palaudu alas vaan jäävät toisinaan keskelle lasia.
Hivenen ärsyttäviä ominaisuuksia nämä varsinkin kaupungissa ajaessa kun ei koko ajan viitsisi keskittyä lasinpyyhkimien palauttamiseen.
Comment
-
Jos se on samanlainen kuin A4ssä niin se lähtee nostamalla ylöspäin. Siinä vesikourussa pitäisi olla suora lirpake alas, joka on painettuna tuulilasin alareunan tiivisteuraan. Kourun alareuna on kolmella metalliklipsillä kiinni, reunoista ja keskeltä.
Kannattaa lämmittää kuumailmapuhaltimella sitä, jottei halkea kun nostaa.
Comment
-
evinrude thanks. Tiedätkö saako moottorin sieltä ulos ilman vivuston keplottelua? Se olisi tällaisella pakkasella vähän vastenmielistä hommaa. Jos moottori mahtuu tulemaan ulos, saisin lämpimässä avattua ja putsattua sen.
Pyyhkijät pyyhkivät nyt siis katkonaisesti ja pysähtelevät mihin sattuu. Rele on kunnossa (testattu uudella).
Comment
Comment