Ensimmäinen kuva autostani klik
Hankin auton 2007 keväällä harrastelu autoksi. Tarkoituksena on laittaa autoa pikkuhiljaa ja saada siitä lähes yhtä hyvä kuin se tehtaalta lähtiessään on ollut. Ajatuksena on pitää auto mahdollisimman alkuperäisenä pois lukien suorituskyvyn parantaminen (alusta, jarrut, mottori). Tarkoitus tässä projektissa on uusia kaikki vanhat osat tai kunnostaa vanhat uuden veroisiksi. Tämä on vähän niin kuin sellainen ikuisuus projekti ajanpuutteen vuoksi, mutta niinhän ne isot pojat jo aikoinaan sanoi "hiljaa hyvä tulee" vai miten nyt menikään...
Käyttötarkoitus autolla on ajella kesät arkiajoa ja käydä jos kiireiltä kerkeää clubin ratapäivillä. Talvet auto seisoo tallissa.
Peruskunnoltaan kori on hyväkuntoinen, suorapeltinen ja lommoton. Vikojakin löytyy, heikkokuntoinen maalipinta ja rikkinäiset ovenalareunalistat klik. Kori on tarkoitus maalata uudelleen ja uusia listat.
Sisusta autossa on ehjä ja siisti. Sisälle kaipaisin hiilikuitu listasarjaa "jos vain jostain löytäisin". En oikein pidä lastulevy sarjasta klik. Samalla vaihtolistalle taitaa mennä ratti ja etupenki, jotka tarkoitus korvata RS2 malleilla.
Moottoritila on yleisilmeeltään siisti klik. Toki moottori kaipaa perukunnostusta, missä yhteydessä on tarkoitus päivittää osat kestämään vähän enemmän voimaa. Vikojakin löytyy, lisäsyyläri on aika hapettunut ja ohjaustehostin ei oikein taida pelata. Olisiko vika pommissa vai missä. No sekin selviää varmaan aikanaa.
Alusta autossa oli edelisen omistajan jäljiltä karmeassa kunnossa, joten aloitin kunnostamisen siitä. Alustasarja oli mallia rälläkkä ja jousitus aikalailla pohjassa, eikä jarruissakaan ollut kehumista. Alusta olisi tarkoitus saada korjattua tämän talven aikana.
Työ alkoi purkamalla vanhat osat pois klik ja jarrut klik. Osa vanhoista osista puhallettiin puhtaaksi klik sen jälkeen maalattiin happomaalilla, jonka jälkeen pohjamaalattiin ja pintaa raskaankaluston maali. Tällä hetkellä kaikki osat klik ja klik ovat valmiina, joten etupään kasaamisen voisi aloittaa kunhan vaan kerkeäisi.
Hankin auton 2007 keväällä harrastelu autoksi. Tarkoituksena on laittaa autoa pikkuhiljaa ja saada siitä lähes yhtä hyvä kuin se tehtaalta lähtiessään on ollut. Ajatuksena on pitää auto mahdollisimman alkuperäisenä pois lukien suorituskyvyn parantaminen (alusta, jarrut, mottori). Tarkoitus tässä projektissa on uusia kaikki vanhat osat tai kunnostaa vanhat uuden veroisiksi. Tämä on vähän niin kuin sellainen ikuisuus projekti ajanpuutteen vuoksi, mutta niinhän ne isot pojat jo aikoinaan sanoi "hiljaa hyvä tulee" vai miten nyt menikään...
Käyttötarkoitus autolla on ajella kesät arkiajoa ja käydä jos kiireiltä kerkeää clubin ratapäivillä. Talvet auto seisoo tallissa.
Peruskunnoltaan kori on hyväkuntoinen, suorapeltinen ja lommoton. Vikojakin löytyy, heikkokuntoinen maalipinta ja rikkinäiset ovenalareunalistat klik. Kori on tarkoitus maalata uudelleen ja uusia listat.
Sisusta autossa on ehjä ja siisti. Sisälle kaipaisin hiilikuitu listasarjaa "jos vain jostain löytäisin". En oikein pidä lastulevy sarjasta klik. Samalla vaihtolistalle taitaa mennä ratti ja etupenki, jotka tarkoitus korvata RS2 malleilla.
Moottoritila on yleisilmeeltään siisti klik. Toki moottori kaipaa perukunnostusta, missä yhteydessä on tarkoitus päivittää osat kestämään vähän enemmän voimaa. Vikojakin löytyy, lisäsyyläri on aika hapettunut ja ohjaustehostin ei oikein taida pelata. Olisiko vika pommissa vai missä. No sekin selviää varmaan aikanaa.
Alusta autossa oli edelisen omistajan jäljiltä karmeassa kunnossa, joten aloitin kunnostamisen siitä. Alustasarja oli mallia rälläkkä ja jousitus aikalailla pohjassa, eikä jarruissakaan ollut kehumista. Alusta olisi tarkoitus saada korjattua tämän talven aikana.
Työ alkoi purkamalla vanhat osat pois klik ja jarrut klik. Osa vanhoista osista puhallettiin puhtaaksi klik sen jälkeen maalattiin happomaalilla, jonka jälkeen pohjamaalattiin ja pintaa raskaankaluston maali. Tällä hetkellä kaikki osat klik ja klik ovat valmiina, joten etupään kasaamisen voisi aloittaa kunhan vaan kerkeäisi.
Comment