Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 v6 ei pysy käynnissä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8 v6 ei pysy käynnissä...

    Missähän vika, yritin haulla ettiä mut ei löytyny ihan vastaavia ongelmia.
    Aamulla olin lähdössä lämmitetyllä autolla, toimi ihan hyvin n.1min tyhjäkäynnillä, sit rupes hyytymään pikkuhiljaa ja lopuksi sammu...
    Pumppu pyörii mut ei vaan pysy käynnissä, hörähtää vaan, välillä käy n.5s. ja sit hyytyy,kaasua ei kärsi painaa yhtään.

    Tänään katoin et bensaa tulee ainakin ruiskulle asti, eli ei ainakaan luulis tukoksia olevan tulo eikä paluu linjoissa, ja auto on nyt lämpösessä tallissa eli tuskin on enää jäässäkään mikään paikka, niinku aluks epäilin, ku tuli just sopivasti nuo kovat pakkasetkii.

  • #2
    ...eikö kellään oo mitään vinkkejä?

    Onko mahdollista et pumppu ois jotenki rikki, miten kovasti sen pitäs ruikkia ku kääntää virrat päälle?

    Jos vika ei oo pumpussa eikä linjoissa niin missä sitten?

    Mikä määrää bensan menon moottorille?(tietokone tietenkin, mut onko muuta)

    Kun auton käynnistää ni tuntuu samalta ku ois kaatanu kaasarikoneeseen korkillisen bensaa.....mistä johtuu se et se käynnistyy hetkeks mut ei jää käymään?

    Paljon kysymyksiä....toivottavasti tulis ees vähän vastauksia.

    Comment


    • #3
      vikakoodeja pitäisi lukea

      Vikakoodit vois lukea, liitin (kaksihaarainen) moottoritilassa, releboksissa kuskin puolella. Kastuuko tulpat, jos märkiä, kaikki tulpat pitää kuivata ko. moottorissa nimenomaan. Moottorin lämpötila-anturi voisi myös olla viallinen. Ruikutussuutin voi vuotaa bensaa imusarjaan. Tulppien ollessa kuivat vika voisi kuitenkin olla bensapumppu( pitäisi vaihtaa n.200tkm välein). Näistä voisi lähteä liikkeelle.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
        ...Kastuuko tulpat, jos märkiä, kaikki tulpat pitää kuivata ko. moottorissa nimenomaan...
        Ei kai nykykoneet mitään tulppia kastele?

        Jos pumppua epäilee, niin se pitää tarkistaa paineiden kanssa. Ilman vastapainetta kulahtanutkin pumppu jaksaa ihan kepeästi pumpata.

        Ja moottorin lämpötila-anturi kannattaa tosiaan kanssa tarkistaa.
        Viimeksi muokannut audiq; 7.1.2008, 03:14.

        Comment


        • #5
          Juu en usko et kastelee tulppia, ku kuitekii lähtee ihan aina sillon käymään ku haluaa, mut ei vaan pysy käynnissä ku hetken.
          Mut ainakin pakokaasujen hajun perusteella tuntuu et kävis liian rikkaalla, mut aika ristiriitanen juttu, ku kuitekii tuntuu et se ei sais bensaa.

          Ja noita koodejakaan en saa luettua ku jossain liikkeessä... Mistäs päin konetta tuo anturi löytyy?...ku ei oo pahemmin tarvinnu vielä ton konehuoneeseen puuttuu, muuten ku perus huoltoja tehdessä.

          Comment


            #6
            Liittimet ovat sulakerasian vasemmassa reunassa (ainakin kasikympeissä). Lämpötila-anturi sijaitseen koneen takaosassa vesiputkessa ja siinä on nelinapainenliitin jossa on kumitutti päällä. Katso kuitenkin kaikki tulpat niin varmistut bensan saannista ja mahdollisisita tulppa vioista. Jos tulpat on märät niin kipaise uudet tulpat ja kokeile onko vaikutusta.

            Varaudu myös siihen ettei "merkkihuollossa" onnistuta lukemaan vikaoodeja, koska monesti näiden vanhojen pommien kanssa on ongelmia lukemisen kanssa.

            Comment


            • #7
              Oon kyl tottunu siihe et jos auto kastelee tulpat, ni se ei kyl lähe ihan helpolla käyntiin....mutko tää lähtee joka kerta normi starttauksella käymään sammumisen jälkeen. Äskekii sain pinta kaasulla ja pumppauksella piettyy varmaan minuutin verran käynnissä...ihme, nyt vaan hörähtää taas. Mites tollasen anturin vois testata, vai pystyykö edes?

              Miten paljon pitäs pumpun tuottaa painetta? Mistä pääsee käsiksi pumppuun?
              Viimeksi muokannut Sleepy2; 7.1.2008, 14:04.

              Comment


              • #8
                Pari juttua tuli mieleen:

                -PA-paineen säädin
                -Joku kontaktihärö liittimissä. Ecun ja johtosarjan välissä, maadoitukset jne..

                Comment


                • #9
                  Ratkaisu ongelmaan!

                  Pumpulla oli tullu tunnit täyteen.....uus makso 58?, saa nähä kui kaua pelittää, oli kyl saman valmistajan ku vanhakii, eli varmasti niin pitkään ku auton omistan!

                  Comment


                  • #10
                    Joo mulla oli sama ongelma 2.8 v6 passatissa... Otin bensapumpun irti ja ajoin läpi muutaman litran bensaa niin pelas taas vuoden päivät.

                    Comment

                    Working...
                    X