Eli tollai a4 kuskin penkki lämpeää noin 15min ajon jälkeen kun taas apparin lämpeää samantien. kuitenkin penkki lämpiää ihan tuskaiseksi että mistäs kannattaisi vikaa etsiä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
a4 b5 penkin lämmitin lämpeää viiveellä
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Viittaisi penkin "termariin" eli termistoriin eli lämpövastukseen. Löytyy penkin sisältä. Kyseinen nappi siis mittaa penkin lämpötilaa ja säätää lämmön sen mukaan.
Kyseisestä mallista en tiedä, mutta olettaisin penkinlämppärien rakenteen olevan yhä ylläkuvatun kaltainen.
-
Penkinlämmitin toimii heikosti
A4 B6. Kuskinpuoleinen penkinlämmitin toimii huomattavasti hitaammin kuin apukuskin, mistähän tämä mahtaa johtua? Jos vastukset olisivat poikki niin ei varmaan lämpenisi ollenkaan eli voiko vastukset "kulua" ajan myötä? Mittarissa 179tkm eli onhan niitä jo käytetty ja erityisesti kuskin.
Voiko vastuksia mitata jotenkin (liittimistä oletan mutta millainen vastus siellä pitäisi olla?) ja kannattaako noita lähteä vaihtamaan? Miten vastukset on kiinni penkissä, onko ne ommeltu istuinkankaaseen vai jotenkin pujotettu väliin vai voiko niitä vaihtaa ylipäänsä? Ja jos voi niin onko mitään halua kustannuksista?Viimeksi muokannut jasso; 5.1.2008, 22:39. Perustelu: Siirsin täysin samaa aihetta käsittelevä ketjuun.
Comment
-
Itellä olis tällänen vähän päivastanen ongelma a4 b5 auton kanssa, että kuskin penkinlämmitin POLTTAA persusta jo ykkös teholla.
Ja vain oikean puolen pakaraa polttelee, vasemmasta puolesta en ole varma lämpiääkö ollenkaan, mutta oikea puoli polttaa :D alkuun luulin että se palaa koko penkki kun tuntu persiissä ihan siltä.
Tuossa viimeaikoina pitänyt joskus alkuun 6 teholla että lämpiää nopeammin ja sitten alkoi tekemään tuota.
Missähän vika? Onko tuo penkin termostaatti oikeasti siellä penkin sisällä? Sehän on sitten vähän vaikeampi homma vaihtaa..Viimeksi muokannut Jumppakuutio; 30.12.2008, 15:54.
Comment
-
Voisko tuo vika olla penkinlämmittimen vastuksessa kun polttaa vaan yhdeltä kohtaa? Kellään tietoa miten vaihtaa?
Comment
-
Nappasin penkin irti ja irroitin tuota verhoilua sen verran irti, että näki siihen paikalle missä polttelee.
Siinä sauman kohdalla oli ainakin yksi piuha josta oli eriste yhdeltä kohtaa palanut tai hankautunut pois tuota sauman "rautalankaa" vasten. do you know.
Ajattelin että jos se siitä pääsee jotenkin maadottaan runkoon, eli laitoin eriste teippiä reilusti päälle, mutta ei auttanut.
Tuolla penkin sisällä ei näkynyt mitään ylimääräistä "termostaattia". Vain ne kaksi asiaan kuuluvaa liitintä selkänojalle, sekä perse puollelle.
Kuva: http://img183.imageshack.us/my.php?i...0091302nb8.jpg
????
Comment
-
mistä helvetistä minä sen tiedän? :D tarkotin vaan että tilastollisesti näin se vaan tahtoo monesti olla...
ja se nyt on kuskista hieman kiinni että vituttaako vai ei, henk. koht. mielipide että melko turha kapistus jos auto on kunnossa ja lämpee muutamassa minuutissa lähelle normilukemia. mutta autonomistajat arvostaa eri juttuja, ei siinä mitään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kikke Näytä viestitarkotin vaan että tilastollisesti näin se vaan tahtoo monesti olla...
En todella usko että ajan myötä tulee mitään viivettä, toki teho voi vähän laskea mutta ylensä jos joku lanka poikki lämmitin ei toimi olleenkaan. Omissa toimivat niin kuin pitää vaikka pelit 17v. ja kohta 13v.
Comment
-
Ja tohon vielä senverran sanoisin että ei kyllä miulla ainakaan ykskään auto -20 asteen pakkasessa lämpiä muutamassa minuutissa normaaliin lämpöön. Kyllä siihen hetki kauemmin taitaa mennä ja sen ajan on mukavaa kun se penkki lämmittää edes persettä ettei tarvii hytistä vaikkapa aamulla työmatkaan lähdettäessä kun vituttaa muutenkin.
Mutta mielellää takaisin asiaan jos joltain löytyy nyt jotain tiietoa tästä itse korjaus/vaihtorojektista :)
Comment
-
Pahoittelen toki harhaanjohtavaa viestiä, piti sanoa että ''näin niinku tilastollisesti''... Mulla on joskus tapana käyttää sitä puhekielessä kun tarkoitan esim. että ''kokemusten perusteella'' Eli siis, kun on moinen ominaisuus löytynyt niin näin on se monesti on sattunut vaan menemään että lämpee viiveellä. En toki meinannu välttämättä että ikä tekee tehtävänsä, voihan se olla että se on ominaisuus esim. 80-autoissa.
Älkääkä nyt vaan kysykö että miksi näin kun en ihan oikeesti tiedä.
Ja mulla on kyllä lämmennyt lähelle normaaleja joka ikinen kottero alle 10 minuutin, ja vaikka on pakkasta... Paitsi -88 patrolli. Toki bensavehkeitä kaikki juu.
Comment
Comment