Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrut loppu, uutta osaa? (A4 B6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrut loppu, uutta osaa? (A4 B6)

    Audi herjasi, että palat pitäis vaihtaa.

    Laitanko marmoritiskiltä vakiopalat vai onko olemassa jotain parempaa / pitempi kestoisia?

    Mitään Bremboja nyt ei ole tulossa.

    #2
    Ehdottomasti "merkkipalat" sinne eli joko marmorilta alkuperäispalat tai sitten testeissä yhtä hyvin pärjänneet Bosch tms... palat.

    Mitään halpoja tarvikepaloja ei kannata laittaa sillä ne kuluvat yleensä nopeammin, kitisevät,halkeilevat ym. mukavaa.
    Vakiolevyjen kanssa lienee turhaa sijoittaa mihinkään EBC Greenstuffeihin näin ainakin olen itse ymmärtänyt.

    Kunnon puhdistukset vaan jarrusatuloille ja liukutapeille ja kuparirasvaa/kumirasvaa oikeisiin väleihin niin toimivat jatkossakin mallikkaasti.
    Myös niihin kulumisentunnistimien liittimiin kontaktispraytä ettei ala uudelleen herjailemaan kuluneisuudesta.

    Comment


    • #3
      Ite laitoin EBC greenstuffit (-04 A4 Tq),kun alko herjaamaan kuluneisuudesta. Mitään mullistavaa eroa ei ole ollut vakiopaloihin verrattuna. Paitsi, että jarrupölyä ei tule enä vanteen reunoihin. hintaa oli muistaakseni n.100€

      Ferodoitakin silloin kyselin, mut olivat huomattavasti EBC:tä kalliimmat ja olivat ilman kulumisenilmoitus antureita.

      Comment


        #4
        Nopein remppa on nykästä ne kulumisvaroittimien piuhat irti ja yhteen jos on sama juttu kuin konsernin kansanautossa, eli paloissa vielä puolet jäljellä kun valo syttyi.

        Comment


          #5
          Omassa palaa tietenkin ko. valo. Kaveri varoitteli tuossa että sisempi pala saattaa
          olla loppu eikä sitä välttämättä näe.

          Comment


          • #6
            Menee justiinsa noin, että sisempi on loppu ja kuluu loppuun käytännössä aina ensin.
            Siinähän se kulumisvaroitin kaiken lisäksi on, ulommassa sitä ei ole.

            Comment


              #7
              Remsat kesti passatissa 60tkm. Pitäs kehittää hieman pitempään kestävät palat. Nuo on nyt sellaset, että menee muutama sata metri aamulla ennen kuin rupeevat pitämään kunnolla.

              Seuraavista maksan ehkä enemmän jos ne kestää tuplamatkan.

              Comment


              • #8
                OK kiitoksia kaikille tähän asti vastanneille.

                Mistäs noita greenstuffeja saa ostaa?
                Mitäs orkkispalat maksaa marmorilla?
                Soittelen kyllä huomenna paikalliseen liikkeeseen ja kysyn jollei täältä aikasemmin kukaan kerro.

                Olis kyl hyvä, jos palat kestäis vähän enempi, kuin 50tkm...

                Comment


                  #9
                  Ostin juuri viime viikolla marmorilta orkkis palat eteen ja taakse. Yhteensä kustanti 112 euroo ja muutamat sentit päälle.

                  Comment


                  • #10
                    84e oli kyllä kalliimmat ei-ässän palat mitä löysin, tiedä sitten onko albumi ihan ajan tasalla.
                    Girlingin jarruihin 70e, 288mm ATEn jarruihin 84e ja 312mm ATEn jarruihin 84e, ässän jarruihin 130e päälle.

                    Edit: Ja molemmat ATEt J-päätteellä 86e.

                    Comment


                      #11
                      Itse ostin tarvikeliikkeestä eteen laadukkaat levyt ja Pagid:n palat, taakse Motonetistä osat. Jarrutuntuma on ainakin aivan yhtä hyvä. Katsotaan nyt, että miten nuo kestävät. Koko setti alle 200 e.
                      Viimeksi muokannut pasi_; 31.12.2007, 13:02.

                      Comment


                      • #12
                        Paikallisesta tarvike liikkeest ostin Greenstuffit.muistaakseni 104? oli etupalat.tarvikepalat olis ollu n.40? tarvikeliikkees. Originalit kesti 62tkm.Ja sisempi oli loppu, ulommalla olis jarrutellu viel pitkään.

                        Comment


                          #13
                          Motonetin uudet levyt + orkkipalat kestivät edessä vajaan 25tkm. Pari kertaa radalla ja se on siinä.

                          Orkkispalat on muuten ihan OK hintalaatusuhteeltaan, mutta tuntuvat murtuvan reunoiltansa helposti.

                          Comment


                          • #14
                            ebay.de on kova sana, sieltä tilasin perus brembot ja ATEn palat, 149€...tosin ehdin myymään auton ennenkö ne tulivat (n 10 päivää), joten myin ne foorumin kautta eteenpäin 149€ hintaan...

                            edit: niin siis olivat pelkästään (muistaakseni) etulevyt ja palat

                            Comment


                              #15
                              Olikohan Remsan palikat 66? mitä hain paikalliselta putkalta äsken. Samat palat oli sitten auto
                              B5, B6, passat, new beetle, saab vai mitä. Samat palikat vaikka levyjen koko on 288 tai 312mm
                              (omassa on näköjään 312mm).

                              Comment


                              • #16
                                Noniin uudet palat laitettu. Vakiot hain marmorilta, hintaan 66e /sarja. Eli siis molemmille pyörille.

                                Asennus hoitui kotioloissa noin 3 tunnissa.

                                Comment


                                  #17
                                  Vähän palautetta noista Remsa-paloista niin paketissa luki jotain hölynpölyä mikropalloista tjms,
                                  ajatuksen että asettuisivat nopeasti. Sitä ne kyllä näyttivät tekevänkin, joten ei siinä mitään pahaa.
                                  Ainoa vain että jos on mikropalloja taustalevyyn asti niin en yhtään ihmettle elleivät kestä.
                                  No, minulla menee kyllä tässä tahdissa kolmekin vuotta ennen kuin kestävyydestä voi palata
                                  tämän säikeen pariin antamaan palautetta. Hyvin näyttävät ottavan kuitenkin.

                                  Alkuperäismerkkisissä paloissa oli sitten anturijohto mennyt poikki palan juuresta, molemmilta
                                  puolilta. Aivan lopussa olivat kyllä sisäpalata, vaikkakin 2-3mm vielä ulkopaloissa tavaraa.

                                  Comment


                                    #18
                                    tai sitten testeissä yhtä hyvin pärjänneet Bosch tms... palat.
                                    Bosch ei valmista jarruosiaan(kaan) itse..

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja AQ Näytä viesti
                                      Bosch ei valmista jarruosiaan(kaan) itse..
                                      En tiedä onko sillä merkitystä valmistaako Bosch itse palansa vai ei mutta pääasiallisena tarkoituksena oli kertoa että yleensä se kertoo laadukkaasta tavarasta...
                                      Alla lainaus TM:n testistä:
                                      "Alun perin testattavien joukossa olivat myös Bosch-merkkisenä myytävät jarrupalat, mutta ne osoittautuivat samoiksi kuin alkuperäiset VW-palatkin."

                                      Comment


                                        #20
                                        yleensä se kertoo laadukkaasta tavarasta...
                                        Yleensä..

                                        OT:
                                        Muistaakseni Boschin suodattimet valmistaa Italialainen Clean Filter..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Viikko sitten sai tarjouksen yhdestä saksalaisesta liikkeesta:
                                          Eteen: Otto Zimmermann levyt 1LB 288x25mm + ATE palat, taakse: 1KD 245x10 levyt ja palat, samat merkit.
                                          Toimitettuna Hesaan paketin hinta on 239,00E. Halpaa? Kallista? Commentit, Pls!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuommoinen paketti kiinnostaisi itseäkin, käy lienee vakiokenkiin? Mistä liikkeestä kyselit? Paloista vielä itsellä jäljellä mutta sade/loskakelien jarruitta ajelu alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Metzegebu Näytä viesti
                                              Tuommoinen paketti kiinnostaisi itseäkin, käy lienee vakiokenkiin? Mistä liikkeestä kyselit? Paloista vielä itsellä jäljellä mutta sade/loskakelien jarruitta ajelu alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan.
                                              Itse tilasin oman settini reilun 1 ½ vuotta sitten täältä: http://www.autoteile-donner.de
                                              Eli itse otin Zimmermannin rei'itetyt sekä eteen ja taakse ja Remsan jarrupalat myös eteen ja taakse. Hyvin ovat toimineet ja levyt edelleen suorat vaikka jotkut ovat Zimmermanneja joskus täälläkin haukkuneet. Koko helahoito ovelle kuriirin toimesta raahattuna maksoi muistini mukaan n. 240 euroa. Mikäli et "löydä" itsellesi sopivia tuolta sivuilta niin donnerin väki auttaa kyllä sähköpostin avustuksella sinua löytämään oikeat levyt ja palat tarvittaessa autosi valmistenumeron mukaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt syttyi vaihtovalo omaan Audiin. Mittarissa 79 tkm. Mielessä etulevyjen vaihto EBC:n turbo gooveihin ja saman valmistajan green stuff paloihin.

                                                Onkos muilla kuin Jaarlilla sama yhdistelmä alla ja mistä olette osia tilailleet? Motonetin osia ajattelin tyrkätä sitten taka-akselille, jos ja kun vaihto on ajankohtaista.

                                                ko. yhdistelmään taidan päätyä hinnan ja kulumisantureiden takia. Jotain parempaa vakioihin nähden kuitenkin...

                                                Tuolta http://www.autoteile-donner.de/ ei näyttänyt suoraan löytyvän kaivattua yhdistelmää.. Täytynee laittaa s-postia heille ja tiedustella tarkemmin.

                                                ----------

                                                Jep, tuli tilattua tuolta donnerilta Zimmermanin reikälevyt ja EBC:n green stuffit etuakselille. Hinta ovelle toimitettuna 260€. Vastasivat nopeasti sähköpostitiedusteluuni ja tavarat olivat n. 8 päivän kuluttua maksamisesta(PayPal) ovella. Audikin rupesi taas pysähtymään, kun vanhat palat olivat jo melkein metallilla. Pojat Leppäsuon Autohuollossa pitivät niitä vielä 3000 tkm sitten hyvinä, kun eivät niitä perushuollossa pyynnöstäni huolimatta vaihtaneet. No kukin tavallaan. Itse tulen jatkossa tilaamaan jarruosat ainakin ulkomailta.
                                                Viimeksi muokannut PJKK; 27.4.2008, 20:49. Perustelu: Jatkettu

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Olis tarpeen vaihtaa jarrupalat taakse tässä syksyllä jossain vaiheessa. Vielä ei ole kiire, mutta ennen talvea olis hyvä tehdä. Eihän takapaloissa ole varoitinta kulumisen suhteen? Olen käsittänyt, että on vain edessä.

                                                  Osat haen marmoritiskiltä. Muistaako joku hintaa? Itse muistelisin n. 50e. Vaihtotyön ajattelin tehdä itse kotioloissa, kun ei näytä kovin pahalta kädettömällekkään. Liikkeiden pyynti tuosta vaihdosta on mielestäni hiukan liikaa. Ajattelin, vaan kysyä, että onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon? Ei viitsisi alkaa hakemaan mitään puuttuvaa kesken rempan. Jarrusatula ja liukutapit kannattanee putsata kait ja laittaa jotain tahnaa sinne. Olen kuullut siitä jarrumännän työntämisen vaikeudesta, kun tilalle vaihdetaan uudet paksut (vanhat kuluneet tietenkin) palat. Tarvitseeko siihen oikeasti sen motonetissä myytävän työkalun sen sisään työntämiseen?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tarvii takapalat käkkärin takia sen kierretyökalun. Kympin maksaa,ilman ei onnistu.
                                                    Etupalat sitten tarvii toisenlaisen työkalun, jonkun 7€ se suoraan työntävä malli.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      ^Motonetistä noita kierretyökaluja saa eikös?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ei ole pakollinen, mutta helpottaa. Esim. siirtoleukapihdeillä onnistuu, kun varoo vaan pölysuojaa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                                          Tarvii takapalat käkkärin takia sen kierretyökalun. Kympin maksaa,ilman ei onnistu.
                                                          Etupalat sitten tarvii toisenlaisen työkalun, jonkun 7€ se suoraan työntävä malli.
                                                          Motonetin työkalulla pystyy vaihtamaan palat eteen ja taakse, ainakin B6:seen ! Eli ei tartte mitään kahta eri työkalua...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kiitokset vastanneille! Täytyypä ruveta hommiin piakkoin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X