Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ostamassa a6 1.8tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ostamassa a6 1.8tq

    Searchia käytetty, mutta kysyn vielä yleisesti asioita.

    Eli nyt kahden biturbon (s4 ja a6) jälkeen vähän "järkevämpää" autoa olen ostamassa.

    Auto on -97 mallia, eli ensimmäinen 4b-korinen a6. Autolla ajettu reilu 200tkm.

    Tokihan tuo 1.8tq tuossa a6-korisessa autossa ei mikään raketti ole, edes lastulla, verrattuna edellisiin ajokkeihin, mutta ei anneta sen nyt häiritä.

    Kaverini kävi ko. autoa koeajamassa ja tarkastamassa kuntoa, koska mulla välimatkaa kotoa on ihan kiitettävästi auton tämän hetkiseen kotikaupunkiin.
    Auto oli vaikuttanut suht ehjältä ja siistiltä, ja sitä olisi itselläni tarkoitus lähteä katsomaan/ostamaan lauantaina.

    Autossa on kytkin jotenkin ihmeellinen, eli ottaa todella ylhäältä, ja jos äkkiä päästää niin kolahtaa. Onko tämä normaalia?
    Searchilla lueskelin vanhoja topicceja, ja yleinen mielipide oli, että kytkin vain ottaa ylhäältä!? Huoltoliike oli sitä mieltä, että kytkin on lopussa. Kumpaa uskoa?
    Mihinkäs tuo kolahdus voisi viitata?

    Turbon viive oli ollut kaverini mielestä melko suuri, eli onko turbokin sitten antautumassa jo nuilla kilometreillä?

    Autossa on abt:n lastu ja putkisto.

    Mitä muuta tulee ottaa huomioon ko. auton tyyppivioissa?

    Jos/kun tuon kytkimen joutuisi uusimaan, mikä on kustannusarvio uudelle, hyvälle kytkimelle joka kestää? Entäpä turbon uusiminen?

    Muita huomioonotettavia seikkoja?

    #2
    Tokihan tuo 1.8tq tuossa a6-korisessa autossa ei mikään raketti ole
    Juu, ei ole ei, mutta käsittämättömän taloudellinen peli, kunhan malttaa pitää ahdot alhaalla......


    Autossa on kytkin jotenkin ihmeellinen, eli ottaa todella ylhäältä, ja jos äkkiä päästää niin kolahtaa. Onko tämä normaalia?
    Kulunut taitaa olla. Omassa vähän sama juttu.....kiitos ekan omistajan veneharrastusten.
    Kytkimen tarttumiskohdasta yläasentoon n.1,5cm


    Turbon viive oli ollut kaverini mielestä melko suuri
    Omassa 105tkm ei viivettä, tosin varmaankin konepuolella / turboissa eroa

    Comment


    • #3
      Toi kas-massa vauhtipyörä on ihan p:stä.
      Kolisee kuin vähänkin konetta piristää.

      Ja jos Quatroa etuvedon jälkeen ajaa ensimmäistä kertaa voi sekin oudostuttaa.

      Comment


      • #4
        Vastaillaan nyt tähän omaan aiheeseen.

        Eli auto toimi ihan ok sen 15tkm mitä sillä ehdin ajaa. Kytkimessä ei mitään vikaa, ei kolahduksia tms. Ja mitä tulee turbon "viiveeseen", niin se vaan tuolla Abt:n ohjelmalla oli ne max. väännöt siinä 4000rmin kohdilla, jolloin varsinainen veto alkoi.

        Ja kaverillani verrokkina siis oli b6 1.8tq lastutettuna.... eli onhan nuissa jo eroa jonkin verran. :)

        Eikä ollu ensimmäinen, eikä varmastikaan viimeinen quattro millä ajan.

        Comment


        • #5
          Taitaa vakioahtimesta loppua ilmamassantuotto 4000rpm kohdalla. Eli yleisemmin ottaen samassa kohdassa kuin viriilimmän föönin pelialue juuri alkaa.

          Comment


          • #6
            Jari: nuista minen tiedä mitään, mutta noin se ko. auto toimi. Ja varsin sopivasti liikahti.

            Ajattelin vain kertoa sen, että mitään ns. vikaa ei tuossa ko. yksilössä ollut sen "turbon viiveen" kanssa, mitä kaveri koeajollaan oli huomannut.

            Comment


            • #7
              Kyllä kyllä, ja toki juuri erilaiset käyttäjäkokemukset ovat eniten tervetulleita.

              Comment


              • #8
                Nostetaanpa tää topic uudelleen esiin.

                Eli itsellä sama homma kuin Terolla tuolla aikasemmin että kytkin ottaa todella ylhäältä, ehkä pari senttiä ni olisi yläasennossa. Todella rasittava ajaa.

                Kytkin ei luista ollenkaa eikä pauku tai kolise eli ei varmaan loppu ole vielä?
                Ja ei kai toi voi a6 C5 "ominaisuus" olla? Eli C5 omaavilta olisi kiva saada muutama kommentti.
                Ja pystyykö tota kytkintä itse säätämään kun ei ole vaijerikytkin?

                Auto siis a6 1.8tq -02 ml. 165000

                Comment


                  #9
                  Kytkin ottaa melko ylhäällä ja on vieläpä sen verra äkkipikainen ettei ihan heti tule luistatettua. Sitä oppii käyttämään ja edessä on onnellisia kilometreja.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos vastauksesta ja kyllä lähtee vakio kytkin vaihtoon, heti keväällä muun virityksen ohella..

                    Comment

                    Working...
                    X