Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tuosta kun sitten tehdään S-versio, niin se on sitten S1...
Hieman hämmentynyt on hän...
No on se tietenkin jo aikaisemmin osattu ryssiä tuo korikokoon liittyvä nimipolitiikka: 100-S4-A4-A6-S6...
Audin tehtaalta pujahtaneen tietovuodon mukaan uusi pikku-Audi tulisi markkinoille jo kahden vuoden kuluttua.
Audin pieni A1-malli tulee markkinoille maaliskuussa 2010, kerrotaan englantilaisen Autocar-lehden verkkosivuilla. Tieto perustuu Audin Ingolstadtin tehtaalla tapahtuneeseen tietovuotoon.
Autoon on tulossa viisi erilaista moottoria: kaksi dieselkonetta sekä kolme bensiinikonetta.
Audi ei Autocar-sivuston mukaan kommentoi tietovuotoa, mutta lähteen mukaan yritys aloittaa sisäisen tutkinnan.
Audi esitteli vuosi sitten Tokion autonäyttelyssä A1 Metroproject -konseptiauton. Nyt tullaan esittelemään seuraava versio Pariisin autonäyttelyssä. Lähde.
Tuon A1:n näin Madridin autonäyttelyssä alkukesästä. Oli mielestäni riivatun ison näyttelyn hienoimpia autoja, joka herätti ihan oikeita ostohaluja. Myöhemmin olen jo jotain hinta-arvailujakin lehdistössä nähnyt, 18ke taisi olla 1.4TFSI 160hv version arvaillen-hinta täällä Espanjassa, joka ei välttämättä ole kaukaa haettu, kun esim. uuden Alfa MiTon jo virallistettu alkaen-hinta on 14700e.
Konseptissa olen lukenut tekniikan olevan mallia hybridi, eli edessä tuo 1.4-motti ja takana sähkömoottori. Olisihan mielenkiintoista jos tuo tuotantoversioon eksyisi. Audi.com-sivulta lainattua:
The drive unit for the Audi A1 project quattro showcases a fully independent and innovative hybrid technology. At work under the bonnet is a 1.4.litre TFSI engine developing 110 kW (150 bhp), whose power is directed to the front wheels by means of the S-tronic Direct Shift Gearbox. A 30 kW (41 bhp) electric motor positioned on the rear axle is able to deliver up to an additional 200 Nm of torque when the vehicle is accelerating. In boost mode, in other words when the vehicle is being powered simultaneously by the TFSI unit and electric motor for dynamic performance, the study is transformed from a front-wheel-drive car to a quattro, and power is transferred to the road in the most effective way possible.
toi A1 on kyllä jotenkin ylivoimasen sympaatisen näköinen laite. toivottavasti tehoversiossa kuitenkin käytetään jotain muuta merkintää kuin S1... ennemin vaikka RS1
noista 1.4T tehoista sen verran täytyy sanoa että lähipiirissä on yksi TSI golf jota on piristelty. ensimmäinen piristys oli n.190 ja uudella softalla tuottaa 210+ hv ja herra sanoi että jenkeistä saisi paketin jolla yllettäisin 300+ tehoihin.. se miten kauan malmi noilla kestää, on sitten varmaankin herran haltuun
Toisaalta Jouni, miksi tehdä vielä yksi Mini-Fiat 500-Alfa MiTo jne. jne. jonon jatkoksi. Kyllä minulle tuon Audin irvistys paremmin uppoaa kuin Minin tai 500:sen häh?-lookki. Vaikka persoonallisuutta ko. mallit tavoittelevatkin, on yleisvaikutelma kaikissa hieman pliisu. "Tuimahkosta" keulailmeestä olen aina Audissa tykännyt ja viime aikoina design on omaan makuuni mennyt aina vain parempaan suuntaan.
Kyllä tuollainen työmatka-autoksi kelpaisi. Itse asiassa, jos olisi nyt myynnissä, voisin mennä heti hieromaan kauppoja. Leonin voisin helposti vaihtaa tuollaiseen.
...ja seuraava vuosi meneekin sitten odotellessa auton saapumista tänne peräpohjolaan.
jokohan ne ottaa ennakoita sisään jos tuotanto kerran alkaa alkuvuodesta
Namupala. Tuleekohan tuosta joskus kaavailtua nelivetoista hybridiä tarjolle?
EDIT: Audin Saksan sivut paljastavat että hybridi-malli tulee tarjolle, mutta ilmeisesti vain etuvetoisena. 110kW 1.4tfsi moottori avustettuna 20kW sähkömoottorilla sekä S-Tronic vaihteistolla
ja tuotanto on kaavailtu alkavaksi ensi vuoden syksynä.
vallitsevassa taloustilanteessa näksin mahdollisena jopa aikataulun aikaistumisen kun tuollaiselle vihreälle pikkuautolle tulee varmasti kysyntää talven mittaan...
no johan ne kymmenen vuotta sitten keksi mustata Quattro A2:n kultaiset muistot (anteeksi nyky A2:n omistajat) kummallisen näköisellä möykyllä
ja tuo A1 on yhtälailla vanhojen kultaisten muistojen turmelemista
toivottavasti tekevät kunnon pullistukset lokasuojiin lopulliseen S1 tehoversioon ja n. 300hp olisi sopiva ;)
EDIT: mutta olipa niin tai näin niin ainakin itse odotan mielenkiinnolla millainen A1 sp tulee olemaan elävänä. nimim: omalle hankintalistalle lisännyt ..
Omien sanojensa mukaan Audi tuo ensimmäisen todellisen premium-auton pikkuautoluokkaan.
Uusi Audi A1 tulee myyntiin toukokuussa 2010 kolmeovisena, mutta ainakin viisiovinen vaihtoehto on tulossa sen rinnalle myöhemmin. Volkswagen Polon perusrakenteeseen pohjautuvat A1 on valmistajansa mukaan erittäin korkealaatuinen auto.
Audi uskoo, että asiakkaat ovat valmiita maksamaan hyvästä laadusta ja varustelusta perusautoa korkeamman hinnan. Niinpä tulevassa A1:ssä on paljon sellaisia varusteita ja apujärjestelmiä, joita on tähän saakka totuttu näkemään vain paljon suuremmissa ja kalliimmissa autoissa.
Jos tuohon tosiaan löytyy se 160hp, alkaa tuommoinen kiukkupussi kiinnostaa minuakin. Varmasti erittäin hauska kaupunkiratsu. Aika äksyn näköinen se ainakin on.
Huhujan mukaan neliveto on toteutettu plug-in -hybriditekniikalla. Edessä 1.4tsi ja takapyörät sähkömoottorilla. Pelkällä sähköllä ajettaessa auto olisi siis sähkökäyttöinen takaveto! Mielestäni tuo on todella fiksu ratkaisu.
Taidan pitää tuon oman A4:n vielä talven yli ja ostaa kesällä A1:n. Toivottavasti hinnat sijoittuvat max. A3:n tasolle.
Comment