`99 (facelift) B5 quattron (1.8T 132kw) kaksi tukivartta pitäisi vaihtaa. Ne ovat oikealla puolella iskunvaimentimen molemmin puolin ja lähes vaakatasossa. Kuinka paha homma niiden vaihtaminen on? Mitkä ovat pulttien kiristysmomentit? Ilmeisesti jossain myydään myös kokonaista sarjaa jossa on kaikki tukivarret?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 quattron etupään tukivarsien vaihto
Collapse
X
-
Kyllä voisi sanoa että ne ylätukivarsien pultit on melkeinpä hankalimmat irroittaa tuossa autossa. Taka-akselistossakin on kyllä pari viheliäistä pulttia jotka ruostuu kiinni pusliin.
Eli niinkuin Ola sanoi, CRC:tä tai vastaavaa sinne ajoissa, ja sitten vaan taistelemaan. Koskaan en ole saanut lämmittämällä niitä irtoamaan helpommin, johtuu varmaan siitä että tukivarret on pitänyt säästää.
Momentteja en tiedä, "niin paljon että napsahtaa, ja vartti takaisin" ;-)
Comment
-
Ylätukivarsien vaihdossa jomman kumman varren sisäpään pultin irrotusta varten täytyi muistaakseni irrottaa koko jousen ylätuentaa hieman paikoiltaan, että saa pultin tulemaan pois tilastaan. Takaisin pultit sitten toisin päin, ettei tulevaisuudessa tarvitse.
Ja momentteja tärkeämpää on se, että korin pään puslat kiristetään vasta sitten kun ne ovat normaalissa asennossaan.
Comment
-
Vaikka minä lämmitin punaiseksi ja yritin jäädyttää niin tunnin taistelun jälkeen isolla moskalla kun löi niin lähti irti.Toinen puoli tuli melkein sormilla pois.Uudet pultit pittää olla ja kyllä molemat ylätukivarret vaihtoon.
Eikä ole nin mukava isolla lekkalla lyödä 5cm lokarista.
Comment
-
Siitä pitkästä pultista olen täältä paljon kauhutarinoita lukenut, kertaakaan en ole lämmittämään joutunut. Paineilmataltta (ja CRC) on mainio laite noissa hommissa. Ei tarvitse huitoa lekalla siellä pyöräkotelossa.
jomman kumman varren sisäpään pultin irrotusta varten täytyi muistaakseni irrottaa koko jousen ylätuentaa hieman paikoiltaan
Comment
-
Mulla meni pultin kanta poikki, kun pulttipyssyllä ammuin ja mutteri puolen päätykin oli pakko katkaista. Mutteri puoli siksi, koska hakkasin vasaralla pultin näkyvän osa vinoon :(
Ei muuten irronnut millään kuskin puoli, vaikka laittoi sinolia, jarrunestettä tai CRC:tä. Vasen puoli irtosi pitkän rytkyttämisen jälkeen TODELLA NIHKEÄSTI :(
Kuskin puoli vain poraamalla. Eikä poraus kyllä ihan suoraan mennyt, joten katsotaan kauanko kestää, ennen kuin alkaa kolista.. Nooh, Tepolta saa uuden olkavarren tarvittaessa suunnilleen alle 260 euroon.
Comment
-
Olen vaihtanut kahdesti.iskari kokonaan pöydälle ja jousen puristimet paikoilleen ja sitten purku ja uudet tukivarret paikoilleen.Noin 20 min homma audiin per puoli.
Comment
-
Ne tukivarret ovat kiinni siinä jousenlautasessa ja pultit suunniteltu väärinpäin asennettavaksi,ei voi purkaa jos ei käytä jousta poissa.Siis ne ylemmät tukivarret etummainen ja takimmainen.
Comment
-
Ne tukivarret ovat kiinni siinä jousenlautasessa ja pultit suunniteltu väärinpäin asennettavaksi,ei voi purkaa jos ei käytä jousta poissa.Siis ne ylemmät tukivarret etummainen ja takimmainen.
Siitä pitkästä pultista olen täältä paljon kauhutarinoita lukenut, kertaakaan en ole lämmittämään joutunut.
Comment
-
Rasvanippoja vain kaupasta 8 suoraa (myös raidetangon ulommat päät) ja 2 90asteen kulmalla 6mm kierteellä. Etummaiseen alatukivarteen olen tainnut nuo kulmat laittaa, vai takimmaiseenko se oli..? Kuitenkin se jonka pallonivel tulee olkavarteen ylhäältä päin.
Porauksessa vain kurkkailee tehtyyn reikään sen verran usein, ettei poraa vikaa siihen palloon, mutta puhki asti että rasva menee pallon pintaan saakka. Kierteytykseen kierretapista olen hionut kärjen pois, että saa mahdollisimman pitkälle kierteen. Nipat kierrelukitteen kanssa kiinni ja rasvaa niveleen.
Älä laita liikaa rasvaa, etteivät suojakumit vaurioidu!
Comment
-
Kaikki B5 ja Passatit joihin olen joutunut kajoamaan on pultit olleet (tehtaan jäljiltä?) ulkoa sisäänpäin eli mutteri jousen puolella. Tällöin pakettia ei tarvitse irroittaa autosta kokonaan.
Jäi pääsiäisen tukivarsirempasta sellainen mielikuva ettei mahtuis.
Tosin ei näin jälkeen harmittais, vaikka saiskin vaihdettua paikallaan. Iskarit kun kuitenkin vaihdoin samalla, eikä tarvinnut edes pohtia muita vaihtoehtoja.
Comment
-
Olmi: Arvaa muistinko tehdä... :( Nyt ovat siellä jo paikoillaan ja irti mielellään en enään ota :(
Sillä ainoastaan yläpään tukivarret on enään kiristämättä oikeisiin arvoihin, mutta kaikki muut tukivarret on jo vetästy kiinni.
Tilaa tepolta suoraan vaan osat! Mulle tuli samassa paketissa myös sisemmät raidetangot+raidetangon päät. Mutta kumit unohdin:(
Comment
-
Olisin jo tilannut, mutta toimitus kestää parista kolmeen viikkoa, ja asialla olis vähän kiire. Mutta jos en muualta nopeampaan saa niin sitten pistän itsekin ko. setin.
Tuo Slamitin setti vois kans olla kokeilemisen arvoinen, nipat tekee niihin palloihin niin luulisi kestävän. Hyvällä tuurilla saa parissa päivässä setin itselle. Kellään ei tunnu olevan ainakaan huonoa sanomista niistä.
Voiko niitä vanhoja raidetangon kumeja käyttää, vaatiiko uudet?
Comment
Comment