Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -01 3,0 (ASN) Warm Up Catalyst -vikakoodi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 -01 3,0 (ASN) Warm Up Catalyst -vikakoodi

    A6 -01 3,0 quattro (ASN) 6-man.
    Ajettu 140tkm.

    Moottorin merkkivalo syttyi, keltainen sellainen
    moottorinkuva.

    Koodilukija kertoo sanatarkasti seuraavaa:

    16805 Warm Up Catalyst:

    Bank 1: Efficiency Below Treshold

    P0421-001- Upper Limit Exceeded- Intermittent

    Ilmeisesti jotain katalysaattoriin liittyvää,
    olisko vasemmanpuoleinen? Mutta mitä warm up-
    höpinää, kone oli ihan normaalilämmin, kun valo syttyi.
    Teho riittämätön, siis katinko?

    Kukapa kertoisi tähän nyt jotakin selventävää?
    Pitääkö tässä kattia alkaa vaihtamaan?
    Päästöt kelpasi kuitenkin katsurille tuonkin
    tapahtuman jälkeen.
    Viimeksi muokannut okkim; 28.9.2007, 08:38. Perustelu: Otsikko...

    #2
    näin tuosta päättelisin, eiköhän tuossakin härvelissä ole nykytyylin mukaisesti pikkukissa heti pakosarjan jälkeen ja sitten varsinainen katti pohjassa. Pari lambdaakin taitaa olla per puoli, jotka kyllä tuon kielivät boksille.

    Comment


    • #3
      Kannatas kääntyä merkkiliikeen puoleen,jospa niillä olis päivitys ecun softaan.
      Jossa olis väljemmät arvot laitettu,kun alkuperäsessä softassa.Kun kerran päästöt olivat kunnossa.Jos katti paskana katsastusmies kyllä ilmoitaa sen!Näin ainakin vwn kanssa toimivat eräässä tapauksessa.

      Comment


        #4
        Tuo tarkoittaa että esikatin toiminta ei ole tarpeeksi tehokasta. Vika voi olla huonossa esikatissa, tai ehkä taaemmassa lambdassa.

        Se ei sinänsä vaikuta käytännön päästöihin, esikatin tehtävä on lämmetä nopeasti ja pienentää kylmäkäynnistyksen päästöjä.

        Comment


        • #5
          Jaahas että on esikatteja ennen katteja! No kiva. Tietty kaksin
          kappalein, molemmin puolin. Bank 1, onko se vasen?

          Taidanpa nyt ens alkuun vaan ajella ja tarkkailla tilannetta.
          Webastolla kun esilämmittää niin pääsee esikattikin helpommalla!

          Kiitoksia kaikille tiedoista!

          Comment


            #6
            Bank 1 on apukuskin puoli.

            Comment


            • #7
              No niin tämä vika alkoi jo häiritä elämää siinä määrin että jotain piti tehdä. Akun irrottamalla valon sai sammumaan mutta se syttyi jo parinsadan km:n ajon jälkeen uudelleen.
              Lääkkeeksi kokeillaan takimmaisen lambdan siirtoa ulommas pakoputkesta väliholkilla,
              kauemmas pakokaasuvirtauksesta; josko sillä saisi etu- ja takalambdan arvoille riittävän eroavaisuuden. Viikon ajelut on nyt merkkivalo pysynyt pimeänä. Jos toimii tämä muutos niin saman kai joutuu sit toisellekin puolelle tekemään.
              Lisäksi työn tehnyt kaveri suositteli niitä bensan sekaan laitettavia pesuaineita.

              Comment


              • #8
                Viittaisi kovasti air pumpin toimintahäiriöön. Käynnistettäessä ilmaa puhalletaan pakosarjaan (lähelle pakoventtiiliä), jotta pakokaasujen lämpötilaa voitaisiin nostaa, ilma reagoi runsaiden hiilivetyjen ja häkämäärän kanssa nostaen pakokaasulämpötilaa. Air pump on päällä jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen (n. 1min...2min), jos pumppu ei toimi tulee juuri ko. catalyst warming failureilmoitus.

                Comment


                • #9
                  Kyllä sieltä oikeasta etunurkasta sellainen surina hetken aikaa kuuluu kylmää konetta käynnistäessä. Lienee se pumppu siellä?

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä pumppu on 3-litrasessa siellä, tarkista vielä puhaltaako ilmaa kummastakin letkusta. Letkut tulevat ilmeisesti sylinterikannen takaosaan compination valveen(siis kummallakin puolella omansa). Jos ko. ilmasysteemi toimii tarkoittaa se: katalysaattori tai lambdat( etu tai taka) ei toimi tai pakosarjassa ilmavuotoja tai ns. readiness code pitää tehdä uudelleeen(koska irroitit akun, lukee korjausoppaassa). Kyseinen koodaus korjausoppaassa
                    on niin epäselvä, että työ pitänee teettää Audilla, siinä voidaan ilmeisesti muuttaa juuri näitä ecu:n häiriöilmoitusarvoja.

                    Comment


                      #11
                      Minullakin antaa Audi A4 B6 3.0 ASN vikakoodia 16805 Warm Up Catalyst:

                      Bank 1: Efficiency Below Theshold. Oliko tuo lambdan väliholkki lopullinen / toimiva ratkaisu tuohon vikaan?
                      Viimeksi muokannut okkim; 26.3.2016, 19:39. Perustelu: Pari Isoa kirjainta lisätty.

                      Comment


                      • #12
                        Itellä samaa koodia pukkaa mutta toiselta puolelta. Toimiko holkki? Vai softaa mofattavaksi.

                        Comment


                        • #13
                          Samaa mulla alkoi tehdä (kylläkin 2.4 BDV) joskus 250-260tkm jälkeen, pikku hiljaa pahentuen. Jostain (olisko clubin faceryhmästä) sitä luin, että lambdojen suunniteltu ikä on n. 180tkm, eli sen jälkeen alkaa toiminta heiketä. Useimmiten siis varsinaiset katit ei mene miksikään, jos eivät bensaa/öljyä kovasti saa. Moottorinvaihto-operaation yhteydessä nyt vaihdoin lamdatkin, kattellaan sitten aikanaan käynnistelyn jälkeen, että auttoiko =D .

                          Sinänsä mielenkiintoista, että yleisin "tieto" on, ettei tuossa 2002 BDV:ssä edes olisi mitään esikatteja. Koodihan tulee tietysti siitäkin, jos ei ykkös ja kakkoslambdan välillä ole tiettyä eroa. Päästöissä ei mullakaan koskaan mitään vikaa ole ollut.

                          Comment

                          Working...
                          X