Kyseessä on oma auto.
Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit (n. 750rpm). Moottorin(?) lämmetessä lähelle normaalia 90 raatia alkaa tapahtua: kierrokset nousee päälle 1000rpm ja "humppaa" välillä 1000-1070.
Ts. tuntuu että seos rikastuu jostain syystä, kun laitos lämpenee normaaliksi.
Tästä seurauksena muun muassa se, että sytytysennakkoa (15 EYKK) ei saa säädettyä kohilleen, koska korjausopas (Haynes) kertoo, että säädettäessä kierrosten pitäisi olla välillä 720-860 rpm sekä moottorin normilämmöissä.
ISV:n lämpöanturi ja "monitoimi-"(lämpöanturi) vaihdettu.
ps. imupuolelle pääsee tuntematonta kautta öljyä - voiko vaikuttaa yo. onkelmaan? Kiitos mahd. vinkeistä!
[COLOR=red]Tarkennettu kuvausta viimeksi muokatessa (ISV muutettu ISV:n lämpöanturiksi)[/COLOR]
Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit (n. 750rpm). Moottorin(?) lämmetessä lähelle normaalia 90 raatia alkaa tapahtua: kierrokset nousee päälle 1000rpm ja "humppaa" välillä 1000-1070.
Ts. tuntuu että seos rikastuu jostain syystä, kun laitos lämpenee normaaliksi.
Tästä seurauksena muun muassa se, että sytytysennakkoa (15 EYKK) ei saa säädettyä kohilleen, koska korjausopas (Haynes) kertoo, että säädettäessä kierrosten pitäisi olla välillä 720-860 rpm sekä moottorin normilämmöissä.
ISV:n lämpöanturi ja "monitoimi-"(lämpöanturi) vaihdettu.
ps. imupuolelle pääsee tuntematonta kautta öljyä - voiko vaikuttaa yo. onkelmaan? Kiitos mahd. vinkeistä!
[COLOR=red]Tarkennettu kuvausta viimeksi muokatessa (ISV muutettu ISV:n lämpöanturiksi)[/COLOR]
Comment