Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 madallusjouset / iskarit+jouset

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S4 B5 madallusjouset / iskarit+jouset

Pikaisella searchillä en löytynyt vastaavaa threadia.

Ajatuksissa hankkia joko jouset tai iskarit+jouset. Omassa kulkineessa on alla nyt tehdas asenteiset? SACHS sportings set jouset ja iskarit.
    Hiukan saisi matalampi olla peräpäästä. Olen katsellut eibachin sarjoja ja mielessä käynyt vaihtoehtona aluksi vaihtaa vain jouset, jos iskarit korkkaa niin saa ostettua eibachin sarjalaiset sitten pelikaveriksi. Viisaintahan olisi tietysti vaihtaa kaikki kerralla, mutta se raha...:)

Mitä sarjoja olette käyttäneet?
    Kokemuksia, paljonko madallusta jne?

Minulla on FK:n Highsportit (coilover) ja hinta-laatusuhde on hyvä.

Comment

Mulla on alla Eibachin Pro-System setti (iskarit + jouset) 20mm madalluksella. Ajomukavuus säilyi vaihdon jälkeen edelleen hyvänä ja autosta ei tullut liian pintakova. Käsiteltävyys parani niin tiukissa jarrutuksissa kuin mutkaisilla teilläkin. Sivukuva autosta löytyy tuolta http://i195.photobucket.com/albums/z...7062007008.jpg . Kuva otettu heti uusien kesärattaiden vaihdon jälkeen, joten auto asettui paremmin tasapainoon parin viikon ajon jälkeen.

Comment

Tämähän tuli kuin tilauksesta. Tuli hommattua tuollainen s4 kuukausi sitten(eka audi) ja olen penkonut foorumia parin päivän ajan ja etsinyt juttua s4:n madaltamisesta, mutta ei hirveästi ole löytynyt. Olisi toisiaan kiva tietää kokemuksia eri madallussarjoista. Olen harkinnut KW:N variante 1:stä tai FK:n Highsportteja.

Oletko muuten okkim ollut tyytyväinen FK:n alustaan?

Comment

H&R on yksi parhaista ja suosituimmista. www.rs246.com tuolta kannattaa käydä lukemassa alustasarjoista.

Comment

Sachsin iskarit, H&R:n jouset löytyy mun autosta. Ei voi kuin suositella.

Comment

Tässä H&R 40 mm jousilla:

http://www.saunalahti.fi/vayne/Audi2006.jpg

Comment

vayne onko sulla pelkästään H&R jouset alkuperäisillä iskareilla? Matala ja hyvännäköinen on, ottaako rengas kiinni lokasuojiin missään tilanteissa? Millainen rengaskoko sulla on alla?
                Viimeksi muokannut Marko77; 25.6.2007, 20:06.

Comment

Oletko muuten okkim ollut tyytyväinen FK:n alustaan?
                  Niinkuin tuossa edellä jo sanoin, FK:n hinta-laatusuhde on hyvä, eli olen myös siihen tyytyväinen. Sopivan jämäkkä, ja ei kallistele pahasti. Joskus saisi olla vieläkin jäykempi, mutta minulla tuntuu kaikki aina vaan jäykkenevän ;)

Jos varaa on niin sitten ehkä silti laittaisin KW:n, ihan vaan siksi että luulisin sen kestävyyden olevan parempi. Tähän asti kuitenkaan omasta ei ole mitään valittamista.

Comment

Itselläni on KW var 2. Tyytyväinen olen ollut noihin. Eli on pelannut ihan hyvin.

Comment

vayne onko sulla pelkästään H&R jouset alkuperäisillä iskareilla? Matala ja hyvännäköinen on, ottaako rengas kiinni lokasuojiin missään tilanteissa? Millainen rengaskoko sulla on alla?
                      Joo pelkät jouset (tosin iskarit jo aikansa nähneet..). Rengastus on 235/35/19, ainoastaan jos kääntää renkaat melkein ääriasentoon, samalla vauhtia reilusti ja tulee tiukka kuoppa, niin eturenkaat voi ottaa kaaren kiinni :)

Tosin kun renkaat on linkussa, niin ei paljoa vauhtia ole... Talvella pari kertaa raapaissut tiukan vastasladituksen korjauksessa =)

Tässä ehkä paremmin näkyy madallus:
                      http://i193.photobucket.com/albums/z...0520071834.jpg
                      Musta auto erottuu niin huonosti.

Comment

Mulla on sama alusta kuin vaynellä ja rengastuksena 225/40/18 ja se ei raavi millään kuormalla kaariin. Laittelen kuvaa, kunhan läydän sopivan koneen syövereistä.

Comment

Mulla on nyt reilu kolme vuotta ollut KV3 ja edelleen toimii ok. ekoina vuosina kun halus nostaa talveksi keväällä taas alas niin kyllä se vaan inox:kin jämähtää huolella jos ei kunnolla suojaa. Nykyään olen löytänyt sopivan korkeuden joka toimii kesät talvet, joten en ole edes koittanut säätää.

Säädöt on sieltä jäykemmästä päästä ja ne on mulla toimineet myös matkasäätöinä. Hitaan jäykkyyden pystyy säätämään tunkilla nostamalla joka nurkasta ja edessä ja takana palautuksen säätö on siellä tolpan yläpäässä. Reijät joutu tekemään yläpäiden säätöä varten itse. Renkaat 235/40-18 et35 ja 245/35-18 et35 eivät ole tuottaneet osumia mun korkeudella.

jenkit tykkää pensken $$$ sarjasta mutta se pitää huoltaa kahden vuoden välein eikä suolakylpykestosta ole tietoa. Ohlinssien kanssa on ollut niillä kovasti 'kolina' ongelmaa takana ja muutamasta on takaa haljennut alakiinnikekkin.

Comment

Taidanpa kokeilla aluksi vaihtaa vain nuo pelkät jouset. Alustassa ei sinällään ole mitään vikaa, eli iskarit ovat ihan kohtalaisen hyvässä kunnossa, mutta auton korkeus ei vain miellytä omaa silmää...

Onkos muuten kuinka pintakova, pelkillä madallusjousilla ja vakio iskareilla?

Comment

Sama täällä, taidan hankkia nuo H&R jouset aluksi. Pintakovuus hiukan hirvittää 40mm madalluksella. Liekö sitten eroa eibachin 20mm madallusjousiin. Mutta eipäs sitä taida saada matalaa ja kovin mukavaa pakettia yhtäaikaa.

Comment

Ei toi kovuus ainakaan mua häiritse (en siis määrittele pintakovaksi), mukavaa matkantekoa on vieläkin. Ei tietenkään mikään mukulatieohjus ole mutta esim. mökkitie hiekkapätkät menee sulavasti.

Katalysaattoreita saa varoa hidastetöyssyissä ja joissain markettien typerästi suunnitelluissa parkkihalleissa.

Comment

En minäkään sanoisi pelkillä madallusjousilla olevaa alustaa pintakovaksi. Unohdin jo että olihan minulla aluksi sellaiset. Niihin verrattuna on tuo FK:n alusta paljon parempi.

Comment

Näinhän se on, matalaa autoa saa varoa töyssyissä ym. Ja loppujen lopuksi jokaisellahan on omat mieltymykset ja määritelmät jousitukselle, sama paketti voi olla toiselle liian löysä ja toiselle liian kova. Huomenna siis jousi kauppaan:) Onko muuten hankala vaihtaa itse jouset? tai jotain mitä olisi hyvä tietää ennen vaihtoleikkiin ryhtymistä?

Comment

Ei ne ole hankalia vaihtaa. Ylätukivarsien ulommainen pultti voi kyllä olla vaikea saada auki. Kun paketti on kourassa (sitä varten pitää irroittaa viisi pulttia), ei jousen vaihtaminen ole kovinkaan kummoinen homma. Jousipuristin on kyllä hyödyllinen, vakiojousi saattaa lähteä lujaa pois jos vain avaa iskarin pultin.

Comment

Tuolta löytyy ihan hyvät ohjeet http://www.audiworld.com/tech/wheel28.shtml

Comment

H&R 40mm madalluksella tosiaan putket on hieman tiellä eli ottaa kohtuu helposti kipeetä. Kerran olen putken takakiinnikkeen joutunut hitsauttamaan, kun repesi liian kovassa kosketuksessa. Mutta hyvin pärjää, kun muistaa hieman katsella mistä ajelee.

Comment

Tuli itsekkin tilattua tuo H&R:n sarja saksasta siis 29996-2. Oli "hiukan halvempi kuin suomessa kuluinenn päivineen 174EUR :)

Katson miten 130tkm ajetuilla vakio jousilla toimii.

Comment

Itsellä Bilstein nurburingingit, iskarin kylessä lukee. madallallus jotain n.35-40mm, matkaajossa perä raapii kenttään suurimmissa heitoissa jos on takana noin 2 ihmistä ja matkatavarat. ja jos tiessä on saumakohtia paljon ajaminen on yhtä helvettiä jatkuvien matkustamoon kuuluvien tömähdyksien takia,
                                              Viimeksi muokannut Artsi; 30.6.2007, 20:24.

Comment

H&R coiloverit

Ketokaahan kokemuksia H&R:n coilover sarjasta onko minkälainen ajossa. Kiinnostaa myös miten paljon auto madaltuu korkeimmassa asennossa, onko luvatut 20-30mm?

Comment

Omassa kulkineessa myös bilsteinin -40mm ja siitä alaspäin madalluksen sallivat iskarit ja H&R -60 edessä ja -40 takana olevat jouset. Keula toimii mutta perä on jostain syystä hieman liian löysä. Olis ehkä sittenkin pitänyt ostaa korkeus ja jäykkyyssäädettävä alusta... :(

Comment

S4 jouset ja iskarit A4:seen?

Voi olla hölmö kysymys, mutta meneekö S4:n (ilmeisesti tehdasasenteiset?) -20mm jouset ja iskarit A4:seen?

Comment

Kylläpä ne taitaa mennä, mutta akselipainot on erilaiset varsinkin jos A4 ei ole V6.
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 9.7.2007, 11:00. Perustelu: Typoja pois

Comment

Juu, taitaa mennä koska muistaakseni korkeussäädettävät on samat.

Mutta se S4:n 2.7BiT painaa pikkusen eri tavalla ku esim tuo 1.9Tdi

Eli keulii ja reilusti

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja okkim
                                                          Kylläpä ne taitaa mennä, mutta akselipainot on erilaiset varsinkin jos A4 ei ole V6.
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja kontio
                                                          Juu, taitaa mennä koska muistaakseni korkeussäädettävät on samat.

Mutta se S4:n 2.7BiT painaa pikkusen eri tavalla ku esim tuo 1.9Tdi

Eli keulii ja reilusti
                                                          Kiitos vastauksista. En osannut tuollaista ajatellakkaan.

Kuhan vaan meinasin, että tuollainen -20mm voisi olla aika sopiva madallus ja vielä audin omilla osilla. Ei sillä, että nykyinen -40mm KAW:n jousillakaan huono olisi. Täytyy tutustua noihin tässäkin ketjussa mainittuihin sarjoihin.

Comment

Nyt on laitettu (17.7.07) alle H&R 29477-2 madallusjouset, joilla luvataan 40mm madallus. Hip hurraa madaltui ~10mm ! Iskareina alkuperäisasenteiset Sachs Sportings set mallit. Meni vähän munilleen tämä ostos.
                                                            Ajossa on jämäkämpi kuin jo väsyneet alkuperäiset, pintakovuus ei häiritsevää.

Vaihdettiin ensin taakse ja pöydällä vertailtiin takajousia, tasan yhtä monta kierrettä ja samanpituiset. Edessä H&R jouset olivat 20-25mm matalammat, mutta paikoilleen asennettuna auto ei ole kuin sen 10mm matalampi.

Mikä lie syynä?

Comment

Working...
                                                            X