Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi tt quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi tt quattro

    Tuli hankittua vuoden alkupuolella tuommoinen vanha vm-00 tt 225hp quattro.
    Tästä lähdettiin:

    http://i55.photobucket.com/albums/g1.../jfz-690_3.jpg
    http://i55.photobucket.com/albums/g1.../jfz-690_2.jpg

    vanteet jäi jo autokauppaan ja tilalle laitettiin entisestä Leonista jääneet mustat talvirenkaat

    http://i55.photobucket.com/albums/g1...DSC00131-1.jpg

    Lumien sulaessa konepellin alle saatiin kipeästi kaivattu piristysruiske. Kesärenkaat kun saatiin alle niin myös kw:n korkeussäädettävä alusta tuli laitettua autoon. Tuolla kw:n alustalla ei näköjään saa audia kovinkaan alas, joten jos haluaa auton oikeasti kenttään, niin suosittelen valitsemaan jonkun muun kun kw:n. Muuten kyllä vaikuttaa ihan laadukkaalta alustalta. (kuvien ottamisen jälkeen autoa laskettu vielä n.1,2cm edestä, eli tappiin asti:) Spacerit on myös vasta laitettu(takana 15mm, edessä5mm), mutta eivät ole paikoillaan vielä näissä kuvissa.
    Tylsän harmaat jarrusatulat saivat punaisen maalikerroksen ylleen, ja kuluneet jarrulevyt vaihdettiin zimmermannin reijitettyihin.

    http://i55.photobucket.com/albums/g1...T/DSC00711.jpg
    http://i55.photobucket.com/albums/g1...T/DSC00715.jpg
    http://i55.photobucket.com/albums/g1...T/DSC00225.jpg

    Tässäpä nämä tähän asti tehdyt isommat muutokset onkin. Tulevaisuuden suunnitelmissa on ainakin etupuskurin "modernisointi" ja garretti pyörii mielessä vähän turhankin usein. Myös tuumaa suuremmat kesäkiekot olisi ostoslistalla.
    Stereo-asennusten suhteen suunnitelmat ovat kereneet muuttua useita kertoja, enkä ole vieläkään ihan varma lopullisesta toteutuksesta. Kyllähän ne on sinne vaihdettu, mutta kuvia kehtaa laittaa vasta kun on saatu suunnitelmat selviksi, ja vielä toteutettuakin ne joskus.
    Viimeksi muokannut jyde84; 25.6.2007, 21:34.

  • #2
    Hyvältähän se näyttää, väri ainoa oikea ja vaikka en kromivanteista liiemmin tykkää niin näyttää tähän passaavan varsin kivasti. Taisin bongata livenä Kajaanin ABC:llä jokunen viikko sitten kun oltiin menossa pohjoseen?
    Viimeksi muokannut Epeli; 18.4.2007, 22:32.

    Comment


    • #3
      Bongasin ton TT:n kajaanissa käydessäni muutama viikko sitten. Hienoltahan se näytti;)

      Comment


      • #4
        Kiitos kiitos. Nyt on sit kortti epämääräisen ajan virkavallan hallussa joten nyt hyvää aikaa laittaa esim. nuo stereoasennukset lopulliseen kuosiin :()

        Comment


        • #5
          Ja kohta taas Audi otsikoissa? :D

          Comment


          • #6
            Eipä taida vielä lööppeihin päästä noilla ylityksillä. Vähän oli vaan kiire kouluun, ja poliisin siviiliauto sattui olemaan juuri oikeassa paikassa. Opinpahan nyt sitten kantapään kautta taas jotain. Normaalisti ajelen aina nätisti. Radat on sitä varten että siellä ajetaan sit kovempaa.

            Comment


            • #7
              Kerroppa omat kokemuksesi alustan vaihdosta (mikä KW:n setti?) ajettavuuteen. Vähenikö puskeminen? Vaihdoitko puslia tai anti roll bareja? Tarkoituksena olisi saada omasta toi pehmeys veke ohjattavuudesta, vinkit tervetulleita!

              Comment


                #8
                Täällä KW:n Variant 3 vakiopuslilla ja vakaajilla. Autossa oli alunperin tehtaan sporttialusta (-20mm), joka oli pintakova ja silti kiikkerä. KW:n setillä alkujousto ei ole enää kivirekimäinen ja silti alusta toimii kovassa ajossa huomattavasti tarkemmin. Puskeminen rauhoittui hieman, mutta onhan tuo vieläkin aika traktori sen osalta. Säätöjä en ole isommin vielä tehnyt, täällä kun ei tuota kunnollista ratamahdollisuutta ole. Perästä auto jäi vakio sporttisatsin korkeudelle ja keulasta muutama milli alemmas.

                Suosittelen kyllä tuota KW:n satsia pyyteettömästi. Ainoa ongelma tuli takaiskareiden lisäsäiliöistä, jotka asennettiin alaspäin. Nyt 9.5" vanteet ottaa kiinni säiliöihin. Vaihdan piakkoin säädettävät raidetangot taakse, että saa tuon camberin vähän inhimillisemmäksi (aika lailla pakollinen päivitys madallettuun TT:hen, jos meinaa saada takaa kulmat kohdalleen). Samalla kokeilen josko lisäsäiliöt mahtuisivat ylöspäin niin, etteivät ota vakaajaan kiinni. Ei tarttis spacereiden kanssa värkätä, kun muutenkin aika rajoilla nuo leveät vanteet takana.

                Puslat ja vakaajat vaihdan varmaankin jossain vaiheessa hieman parempiin, saa nähdä milloin ehtii.

                Comment


                • #9
                  Mulla kw variant 1. Ajettavuuteen ei mitään hirveitä muutoksia tullut, verrattuna vakioalusta+H&R madallusjouset. Nimenomaan kovassa ajossa huomaa erot=jämäkämpi. Hyvä alusta muuten, mutta pieni miinus pitää antaa siitä, ettei autoa saa ihan niin alas kun haluaisin. Vaikka auto on niin kentässä kun saa, vähän on saatu kuitenkin säilytettyä mukavuuttakin. Puslia en oo vielä saanut vaihdettua ja tuo camber pitäs kyllä saada nopeasti kuntoon. Kaikenkaikkiaan uskaltaisin kyllä suositella tuota alustaa, jos ei ole tarvetta saada autoa todella matalaksi.

                  Comment


                  • #10
                    Hyvä tietää että camber menee ruvelleen, pistää senkin sit samalla kuntoon kun tohon urakkaan ryhtyy. Aivan tonttiin ei too tarkotus laskea, ettei tartte talvella aurata katuja ja mökkiteillä vetää ihan kieli keskellä suuta.

                    Mulla 18x8,5" vanteet + Continental SportContact 3:set (235/40) oon ollu tyytyväinen. Ei maailman hiljaisimmat, mutta pitoo riittää ja luistavat yllätyksettömästi märällä. 9,5" vanteille menee jo semmonen kumi et luulis ainakin pysyvän tiessä kiinni...!!!

                    Jos vaihtelette noita säädettäviä raidetankoja pistäkää infoo mistä hommasitte ja mimmonen homma oli yleensäkkin.

                    Comment


                    • #11
                      http://i55.photobucket.com/albums/g1...P1000826-1.jpg
                      http://i55.photobucket.com/albums/g1...T/P1000825.jpg
                      http://i55.photobucket.com/albums/g1...T/P1000824.jpg
                      http://i55.photobucket.com/albums/g1...T/P1000821.jpg

                      Tuossa olis pari vähän tuoreempaa kuvaa tämän hetkisestä tilanteesta. Jostain kumman syystä ei ole tässä kesän aikana innostanut mitään ihmeitä tekemään. Stereoasennukset alkaa olee aika hyvällä mallilla. Vielä viimeisiä osia odotellaan saksasta saapuvaksi, toivottavasti pian. Mieleiset takavalotkin oon bongannut. Ongelmana on vaan niiden saaminen suomeen, kun ovat toisella mantereella ja myyjä ei ole kovin innokas niitä lähettämään. No, eiköhän senkin saa ratkaistua tässä kesän aikana.. Hiljaa hyvä tulee :)

                      Edit: Eikös tuohon camberin korjaukseen ole olemassa camberin korjaavaa puslasarjaa. Tosin säädettävän alustan kanssa olis varmaan parempi säädettävät tangot. Mut nuo puslat tulis ainakin vähän halvemmaksi.

                      http://www.thettshop.com/performance...product=901179
                      Viimeksi muokannut jyde84; 25.6.2007, 21:29.

                      Comment


                        #12
                        Onko kukaa vielä koittanut noita kw:n säädettäviä alatukivarsia. Linkki

                        Comment


                          #13
                          Tommosen säädettävän tangon kanssa voi tulla katsastuksessa ongelmaa, kun niissä ei ole minkään maailman hyväksyntöjä. Mutta muutenhan ihan fiksu ratkaisu varmaan. Säädettävillä puslilla ei ole moista ongelmaa.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä se vaan on komia mustana, pirulauta. Oma tylsä hopea alkaa ottaan kuuppaan jo niin paljon että pakko ilmeisesti tilata V6 puskuria ja kilkettä että saa hyvällä syyllä maalata tummemmaksi :D

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos. Mulla oli jo autoa harkittaessa oikeastaan ainoa värivaihtoehto tuo musta. On vaan hieman hankala väri pitää puhtaana. Onkos kellään sattunut silmään suomesta tuota camberin-korjaavaa puslasarjaa?

                              Comment


                              • #16
                                Tommosen säädettävän tangon kanssa voi tulla katsastuksessa ongelmaa, kun niissä ei ole minkään maailman hyväksyntöjä. Mutta muutenhan ihan fiksu ratkaisu varmaan. Säädettävillä puslilla ei ole moista ongelmaa.
                                KW:n säädettävissä tukivarsissa on kyllä TÜV-hyväksynnät, eli katsastuksessa ei pitäisi tulla ongelmia...

                                Comment


                                  #17
                                  ^ Hieno homma! En ollutkaan aiemmin törmännyt KW:n tankoon.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Takavalot ja tummat sivuvilkut sain ruuvailtua kiinni. Valojen taustat on lähinnä asemetallin väriset, mutta kirkkaalla ilmalla näyttää melkeen perus kromisilta:( Hämärässä näyttää paljon paremmalle. Hifiasennuksetkin on lähestulkoon valmiit tältä erää. Niistä lisää lähiaikoina.

                                    http://s55.photobucket.com/albums/g1...t=DSC00804.jpg
                                    http://s55.photobucket.com/albums/g1...t=DSC00387.jpg
                                    http://s55.photobucket.com/albums/g1...t=DSC00823.jpg
                                    http://s55.photobucket.com/albums/g1...t=DSC00821.jpg
                                    Viimeksi muokannut jyde84; 23.7.2007, 11:36.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Peräkonttikin on toistaiseksi valmis. Subwooferin ritilä ja toinen vahvistin tulee vielä ainakin vaihtumaan jossain vaiheessa (Ritilää oon odotellut vasta 5kk saksasta saapuvaksi:)

                                      http://s55.photobucket.com/albums/g1...&current=3.jpg

                                      Ja vielä joku kuva sisältä

                                      http://s55.photobucket.com/albums/g1...&current=2.jpg
                                      http://s55.photobucket.com/albums/g1...&current=1.jpg

                                      Onko kukaan muuten törmännyt missään 2-din aukkoiseen keskikonsoliin tt:hen?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Sä kun olet ilmeisesti enemmänkin tuon äänentoistopuolen kanssa pelannut, niin satutko muistamaan/tietämään etu- ja takakaiuttimien kokoja?

                                        Ei noiden säädettävien varsien kanssa ongelmia ole, nehän on facelift-malleissa jo vakiona. Tuskin katsastusmies alkaa katselemaan onko varret OEM-tavaraa vai ei.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vastaanpa tuohon kaiutin-kysymykseen:

                                          etuskobet ovat 6,5". Takakaiuttimia en itse viitsinyt vaihtaa (tai sen tarkemmin edes tutkia, koska kotelot ovat niin pienet), vaan laitoin kaksi 6,5" JL Audion pikkusubia varapyöräkoteloon. Kuten myös vahvistimen, taajuuskorjaimen ja jakosuotimen. Kaikki on siis piilossa ja konttia voi käyttää ihan normaalisti. Soi erinomaisen hyvin, vaikka uskallankin itse sanoa!

                                          Takaskobet eivät siis ole lainkaan käytössä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ja taakse menee kans jotenkin 6,5". Joutuu tosin väkertää jonkinlaiset sovitteet sinne. Ei ole mikään maailman helpoin paikka asentaa 6,5" midejä sinne. Eteen sitten onkin helpoimmillaan bolt-on homma tuo 6,5" asennus.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jyde: Tuosta ahtopainemittarista.

                                              Tilasitko sä jonkun "paketin" jossa oli tuo rinkula ja sovitin mittarille vai väkystitkö ite? Tuossa viikonloppuna asentelin itelle väliaikasen mittarin ja mietin tuota samaa asennusta. Käytin tuon suulakkeen irti niin oli kyllä semmosen näkönen paketti että en uskaltanut alkaa purkamaan ja laittamaan mittaria siihen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja jyde84
                                                Ja taakse menee kans jotenkin 6,5". Joutuu tosin väkertää jonkinlaiset sovitteet sinne. Ei ole mikään maailman helpoin paikka asentaa 6,5" midejä sinne. Eteen sitten onkin helpoimmillaan bolt-on homma tuo 6,5" asennus.
                                                Eli onko tuo takakaiuttimien koko 5,25", 6,5" vaiko jotain muuta? Mulla toinen takakajareista rätisee joten ajattelin vaihtaa kaikki samalla. Löytyisiköhän jostain TT:hen autokohtaista sarjaa, niinkuin tuossa yhdessä toisessa topikissa mainittiin B5:een löytyvän?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuo mittari on ihan universaali AG Smoke sarjan (olisko ollut 2") mittari. Siihen sai pieneen lisähintaan kromin värisen kehysrinkulan. En kyllä muista yhtään et mistä sen tilasin, mut varmaan löytyy googlettamalla aika helposti. Menee just nätisti tuohon suulakkeeseen, kun varovasti repii ne ilmanohjaimet siitä suulakkeen sisältä pois. Loppujen lopuksi aika simppeli homma.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ja noista taakse laitettavista 6,5" mideistä, itellä on 2 sarjaa ovissa ja takana ei mitään. Siellä kun harvoin ketään kuljetellaan niin sanoisin että ei hyötyä juuri pistää uusia lainkaan, kytkee vain entiset pois..?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nuo vakio takakajarit on semmosessa ihmeellisessä Vag-metallikotelossa. En nyt ole ihan varma oliko 5,25" vai 6,5". veikkaan 6,5" (pitäs kyllä tarkistaa.) Mihinkään autokohtaiseen sarjaan en oo törmänny missään. Pelkillä etukajareillakin varmasti pärjää hyvin, mut itse halusin taaksekin laittaa, tuomaan vähän lisää mid-bassoo etupään erillissarjan lisäksi. Jos sinne taaksekin haluaa kaiuttimet laittaa, niin jonkinnäköisen sovitteen sinne joutuu luultavasti kehittelee. Siihen metallikuppiin ei varmaan jokapaikasta löydy oikeanlaista kaiutinta??

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuo takakontti näyttää ihan sinällään siistiltä. Et sattunut ottamaan asennusvaiheen kuvia? Miten hoidit koteloinnin? Pitäs oma loota saada häviettyä ja varapyöräkotelo saada "hyötykäyttöön" :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vähän on huonosti kuvia asennusvaiheesta, mut tuossa on muutama. Mdf-levystä on tehty kotelo varapyöräkoteloon. Jotenkin tuonne pitäisi saada survottua tilaa vielä yhdelle vahvistimelle joskus. Kuvasta puuttuu ainakin kondensaattori ja nippu johtoja.

                                                          http://i55.photobucket.com/albums/g1...i/DSC00124.jpg
                                                          http://i55.photobucket.com/albums/g1...i/DSC00121.jpg
                                                          http://i55.photobucket.com/albums/g1...i/DSC00125.jpg
                                                          http://i55.photobucket.com/albums/g1...i/DSC00126.jpg
                                                          Viimeksi muokannut jyde84; 9.12.2007, 22:03.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Etupuskuri vaihtui Riegerin R-Frame malliin. Aika matalalta vaan näyttää sivulinjaan verrattuna, joten saman sarjan helmat ja takapuskuri löytänee myös tiensä autoon syksyn/talven mittaan.

                                                            http://s55.photobucket.com/albums/g1...t=DSC00857.jpg
                                                            http://s55.photobucket.com/albums/g1...t=DSC00853.jpg
                                                            http://s55.photobucket.com/albums/g1...t=DSC00849.jpg

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X