Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Isommat suuttimet 1.8T-koneeseen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Isommat suuttimet 1.8T-koneeseen?

    Voi hyvinkin olla että asia on käsitelty jo moneen kertaan mutta kysynpä kuitenkin: Haluaisin vaihtaa suuttimet "isompiin" kun ahtopaine on nostettu luokkaan 1.1-1.2 baariin ja kone usein kiihdyttäessä alaväännöllä "röpisee". Pitää kerran päästää kaasupolkimen irti ja sitten pystyy taas kiihdyttää..(kaasupolkimen asento olen muutaman kerran nollannut)

    Anyway..millaiset suuttimet voisi käyttää? Eli haluaisin sellaiset jotka menee heittämällä ja omaavat isomman läpivirtauskapasiteetin..

    #2
    Hanki kunnollinen softa niin saat kaiken toimimaan. Mekaanisesti tehty ahtojen nosto on erittäin typerää äpäröintiä ko. ohjainlaitteen kanssa.

    Toki voit hankkia softan ja suuttimet (ja ahtimen, putkiston jne.)

    Comment


    • #3
      S3 tai TT suuttimet käy.Vaatii sitten sen ohjelman kans joka pelaa niiden kans,mut eikö sulla ollu joku saksalainen ohjelma ja n75j.Muistaakseni juteltiin siinä Dahlbäkin teltan vieres x-tremes,ellen ole nyt sekottanu .

      Comment


      • #4
        Juu..tosiaankin Tero, olen se sama kaveri:-) Laitoin sulle s-postia reilut kuukausi sitten mutta sitten kolumbus meiliboxini meni säppiin (kysyin kiinnostaako ostaa alkup.xenonit multa)

        Eli Tepollekin tiedoksi, että on ostettu softa käytössä eli ei mitään letkuvirityksiä.

        Olen ollut doc.poweriin yhteydessä ja hekin kertoivat että sähköisellä kaasupolkimella varustetut 1.8T:t ovat herkämpiä "viritys"softan suhteen ja ainakin minun autossani ja on näin.
        Onko TT:n/S3:n suuttimien varaosanumerot tiedossa?

        Comment


        • #5
          numero 0 280 155 892
          >>> löytyy 154kW AUDI S3 ja
          >>> 165kW AUDI TT
          > vakiona. Ei oo kovin iso suutin
          >>> taitaa olla 380cc. mutta
          >>> riittää
          > 280hp.

          Comment


          • #6
            tuo numero 0 280 155 892 on varmaankin boschin numero.. löysinkin alkup. numeron joka on 06A906031J hinta VAG:llä 111,40 ?/kpl ...onko täällä kontakteja jotta sais niitä suuttimia paljon halvemmalla?? (vähän käytettykin kävis kokeilumielessä)

            Comment


            • #7
              Bsr:n sivuilla 40-80e stycke

              Comment


              • #8
                Minkä kokoiset on s3:n suuttimet.
                VPV:llä on 55?/kpl 390ml/3bar Bosch 0 280 156 023 suuttimet.
                Meniskö sopivalla bensanpaineella lähelle s3 suutinta?

                Comment


                • #9
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=14091

                  Comment


                  • #10
                    Jos en väärinmuista niin 1.8t suuttimet on 60mm pitkiä, kuten tuo VPV:n suutinkin.
                    Joku voisi vielä varmistaa asian, koska tästä en ole kovin varma.

                    Comment


                    • #11
                      Isommat suuttimet 1.8T-koneeseen?

                      Kovasti täälläkin kirjoitellaan isompien suuttimien vaihdosta ahdin-päivityksen yhteydessä.

                      Ei vaan löytynyt tarkempia tietoja suuttimien tyypeistä.

                      Niinpä aloin kyselemään, että onko jollakin tietoa sopiiko esim. seuraavat Saabin suuttimet AEB-koneeseen?:
                      Bosch no. 0280150431, 348 cc/min, 12 ohm.

                      Onko mitään muita vastaavan kokoluokan esim. Bosch-suutinnumeroita, jotka sopisivat?
                      Mielellään edulliset ja toimivat....

                      Ei tosiaan viittis ostaa repullista suuttimia, ennen kuin löytää sopivat : )

                      Comment


                      • #12
                        348 ihan hyvä koko jos se on 3 baarin arvo 5baarina huitelee lähellä 500
                        500 suuttimet on ihan hyvä koko. tätyy huomioida mikä on pensan paine.
                        aeb 1.8t pitkittäiskoneen paine on 5baaria vakiona joten 348 3baar suuttimet riittää

                        myös kokoonpano on tärkeää! mitä autoon on vaihdettu?
                        mikä on autosi pensanpaine?
                        yleensä suuttimet vaihdetaan lastutuksen yhteydessä
                        Viimeksi muokannut zerocools; 15.3.2007, 10:12.

                        Comment


                        • #13
                          Aika hurjalta kuulostaa 500cc suuttimet ainakin mun korvaan. Suuttimiahan ei kannata vissiinkään kauheen yläkanttiin mitottaa.

                          Comment


                            #14
                            bensanpaine ei juurikaan nosta tuottoa. muutaman kymmenen prosenttia tuollainen paineen kaksinkertaistaminen.

                            5bar pensanpaine ja siihen 1,5 bar buustia päälle, vaatii kyllä aika motorsport pumpun jo.

                            Comment


                              #15
                              Eikös kaikissa 1.8t koneissa ole 3 barin bensanpaine?

                              Comment


                              • #16
                                Muistelisin, että ainakin paineensäätimessä lukee 4bar (AEB-kone). Pitää illalla tarkistaa. Pumpusta en tiedä millaisia paineita kykenee tuottamaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Doc-power myy viriosaa ja se on 4 bar. Vakiona se ei ainakaan ole 5 bar.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuossa excel missä paljon suuttimia ja mistä autosta. Sen mukaan AEB-koneissa on 4bar säädin.
                                    Tämä olisi loogista mikäli laskee suutinkoon perusteella takaperin ja minkälaisia
                                    tehoja 1.8T koneista pelkällä lastulla saadaan.

                                    Tuohon liittyen, mitä noi EV6 ja EV12 tarkoittaa suuttimissa? Eikös TT:n suuttimet ole bolt-on kamaa AEB:hen?

                                    Comment


                                      #19
                                      Aeb koneessa on 4barin säädin.
                                      Poikittaiskoneisissa esim. agu on 3barin säädin.

                                      Comment


                                        #20
                                        Eikös poikittais/pitkittäis koneissa ollut eroa ahtopaineeseen reagointiin bensanpaineen osalta?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ere: Tuon haralrdhin listan mukaan AGU:ssakin on 4barin säädin. Ja tuolla listalla nuo suuttiemin koot kuvaa tuottoa 3:lla barilla. Jostain tuli taannoin luettua, että bensanpaineen nosto ei ole oikein hyväksi suuttimillekaan, joku 5bar kuulostaa aika rajulta..
                                          Viimeksi muokannut -_Joke_-; 15.3.2007, 15:31.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Suuttimien koko riippuu hyvin pitkälti viritys asteesta, haluamasta tehosta ja koko mootorin kombinaatiosta.
                                            Itelläni on Bosch 378 12ohmin suuttimet omassa rakkineessani! riittää vallan n.350Hv

                                            Comment


                                            • #23
                                              jep jep muistin väärin!!
                                              aeb on 4 baar ja uudemmissa 3baar
                                              mulle suositeltiin 500 mut saa nähdä mitkä laitetaan kun menen karalalle säätöön.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ere: Tuon haralrdhin listan mukaan AGU:ssakin on 4barin säädin.
                                                Muistan varmaan väärin, mut käsittääkseni suurin osa poikittaisista 1.8t myllyistä ois tolla 3bar säätimellä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kuten anle sanoi, se paineen nosto ei kovin paljon vaikuta suuttimien tuottoon. Mielummin niin että laitetaan teholuokkaan varmasti riittävät suuttimet heti kerralla, niin ei pumpultakaan tarvi repiä mitään älyttömiä bensanpaineita kovilla ahtopaineilla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ite laitoin 600cc suuttimet turbo-päivityksen yhteydessä.
                                                    Ohjelmallahan ne säädetään paljonko ne antaa bensaa...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Zerocools: veikkaan että säädössä sulle laitetaan Siemens-DECA 006:set eli soppa riittää kyllä...

                                                      Haraldh: EV-merkinnät ovat suuttimien rakenne- ja kehitysversio malleja. EV6 on nykyautoissa yleisin ja rakennettu paitsi kevyeksi ja pienikokoiseksi, niin myös "hyvätapaiseksi" järjestelmissä joissa ei ole paluulinjaa tankkiin
                                                      (RLFS-järjestelmä). Hyvän tiiviytensä ansiosta se ei laske lävitseen kiehuvan bensiinin höyryjä mikä on nolla HC-päästöisen tekniikan edellytys. Lisäksi se on erittäin kulutusta kestävä ja sietää max.85% etanolipitoisia polttoaineita. Nykyversiot ovat 4-reikäisiä, tulevaisuudessa jopa 12. Tunnitettavissa tyypillisesti "kokomuovisesta" olemuksesta.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Onko sitten niin, että EV6 on mekaanisesti yhteensopiva myös? Eli TT:n suuttimet EV6:ina
                                                        sopisivat suoraan AEB-koneeseen?

                                                        Jännää että -95 mallisessa AEB:ssa on EV6:set. Vain onko jännempää että TT 200{2,3}
                                                        TT:ssä on "vain" EV6 suuttimia?

                                                        Jos EV6 on "nykyautoissa yleisin" niin mikä EV12 on? Onko tämä joku standardi kuten ISO tjms?
                                                        Kiitos Olli-Pekka asiantuntevasta vastauksesta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          allrad luultavasti näin on

                                                          [COLOR=#ff8040]SIEMENS-DECA 006 suuttimet[/COLOR]

                                                          TEKNISET TIEDOT
                                                          [SIZE=-1]Virtaus
                                                          2.5 bar n. 550ml/min
                                                          6 bar n. 860ml/min
                                                          12.5[FONT=GreekC]W[/FONT] resistanssi
                                                          4-reikäinen
                                                          Suihkun muoto: 30o kartio
                                                          Avautumisaika: 1.14ms 14V jännitteellä
                                                          Sulkeutumisaika: 0.85ms 6 bar paineella
                                                          Standardi 75mm suuttimen kokoinen
                                                          n. 570hv / 4kpl 100%:n pulssisuhteella ja 6 bar bensanpaineella

                                                          Toimitusmyynnissä, toimitusaika n. 2 viikkoa

                                                          Siemens-DEKA 006, 630 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 12 ohm, VS78.00 ?
                                                          http://www.vpv-motorracing.com/index.htm

                                                          tuo on pätevä kaveri! et jos tarvitsee esim lambda antureita niin kaveri myy edullisesti.
                                                          [/SIZE]

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Zerocools: Arvo on tosiaan 3 bar paineella ja minunkin mielestäni tommoinen 350cc/min/3bar on sopiva.
                                                            Tolla 4 bar paineella ne virtaavat n. 400 cc/min, kun vakio suuttimet viraavat ainoastaan n. 240 cc/min/4bar.

                                                            Olen hankkinut: S3/TT225:n K04-23 ahtimen, 3"-katin+DP:n, Forgen yksimassaisen vauhtipyörän+S2-kytkimen.

                                                            Haraldh: EV6:ssa jotka vakionakin AEB-koneessa on, ei ole sitä EV12:ssa olevaa tappia.
                                                            Noi S3/TT225-suuttimet ovat lähes samaa kokoluokkaa, kuin hakemani suuttimet, mutta ne tosiaan ovat tuota EV12-mallia.

                                                            Tykki+bomber+Zerocools: Liian isoilla suuttimilla heikennetään tyhjäkäyntiä, eli ne eivät sumuta tarpeeksi hienojakoisesti.

                                                            Haraldh: Pelkäänpä, että "Vakio TT:n" suuttimet eivät riitä 250hp lukemille.

                                                            Lisäksi valinnassa osoittautuu ongelmaksi, että noita EV6-suutinmallejakin on pitkää ja lyhyttä mallia. Jonkin löytämäni taulukon mukaan AEB:n suuttimet olisivat juuri tuota pidempää mallia.

                                                            Kiitos vastauksista, mutta edelleen on haku päällä 350-400cc/min/3bar:n kokoluokan suuttimissa, jotka tosiaan sopisivat AEB-koneeseen.
                                                            Jos numeroita ei ala löytymään, niin taidan pienellä riskillä ostaa noi alussa mainitsemani Saab 9000:n suuttimet. Pelkäänpä vain, että olisivatkohan lyhyempää EV6-mallia ja eivät näin sopisikaan AEB-koneeseen???

                                                            Lisäksi suihkutuskartion kulma ja malli aiheuttavat pään vaivaa valinnoille.
                                                            Tulikin mieleen, että onko jollakin tiedossa hyviä nettisivuja tai manuaalia, joista voisi kattavan tiedon eri suutinmallien em. tiedoista saada???

                                                            Tieto lisää tuskaa...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X