Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1.8s sammuu jarruttaessa, on kylmä ja silti keittää?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 1.8s sammuu jarruttaessa, on kylmä ja silti keittää?

    Eli:
    a) Kun autolla jarruttaa voimakkaasti yli 40km/h vauhdista, auto meinaa sammua/sammuu ja tulee voimakas bensan haju sisälle. Tätä ei kuitenkaan tapahdu hiljemmasta vauhdista (ei riittävää hidastumista?). Lisäksi jarrupoljin menee jarruttaessa koko ajan syvemmälle. Vaihdoin myös sen letkun joka tulee imusarjasta jarrulle ja vihreälle pallolle.

    b) Eräs kaunis kerta auto rupesi vilkuttamaan nesteenlämpötilasta. Lämpömittari kuitenkaan ei noussut yli 70'C. Lisäksi autoon ei tule sisälle lämmintä. Vaihdoin termostaatin paremman toivossa. Ei mitään. Ilmailin autoa pari viikkoa ja nyt ilmaa ei tule, mutta lämmöt pysyvät alle 50'C ja lämpötilahälytystä tulee silloin tällöin. Missä vika?

    Auto on Audi 80 1.8S -87 typ89

  • #2
    moi, säädä bensanpintaa alemmaksi niin loppuu toi sammuilu. Nuo lämpöhälytykset johtuu varmaan rikkoutuneesta lämpöanturista...

    Comment


      #3
      Mistä tuota bensanpintaa pystyy säätään? Luin siitä aiemminkin mutta en saanut selvää edes räjäytyskuvasta että mistä se tapahtuu?
      Niin ja noista lämmöistä vielä sen verran että alaletku ei lämpiä juuri lainkaan, ei myöskään syylari mutta yläletku on kylläkin kuuma.. Samoin lämppärin kennolle menevät letkut on lämpöset. Lisäks lämppäristä kuuluu kummallista lurahtelua.

      Comment


      • #4
        Moi, vaikuttas että jäähdytysjärjestelmässä olis vielä ilmaa, yks vaihtoehto on että kierrät hivenen auki sitä lämpötilaanturia siinä syylärin alaosassa kun pistät koneen käyntiin päästät nestettä sen kautta jonkin verran ulos, pitäis alkaa alavesiletkukin lämpenemään.

        edit. ehkä olen väärässä tuon yllämainitun suhteen?
        Viimeksi muokannut Erex; 6.3.2007, 17:40.

        Comment


          #5
          Eikö järjestelmään juuri silloin pääse ilmaa? Alavesiletkukin itseasiassa lämpiää kun pitää n. 40min tyhjäkäynnillä ja mittari näyttää n. 100-110C lämpöä.. Termostaatti on kuitenkin uusi.

          Comment


          • #6
            Onko vesipumpusta muovinen siipipyörä irronnut? Ainakin vastaavanikäisessä 1.6 Passatissa oli vastaavaa ongelmaa (tosin eri kone ja poikittain konehuoneessa)

            Comment


            • #7
              Toimiiko jänniteregulaattori mittataulussa? Mulla "keitti" jetta viimesyksynä, vaikka alavesiletku oli ihan kylmä. Jetassa oli vuoden vanha termostaatti.

              Comment


                #8
                Korjari: Olen alkanut miettimään tuota vesipumpun vaihtoa. Se ainakin näyttää tehdastavaralta. Tiedä häntä.

                mhilosuo: No tuo regulaattori taitaa olla sökönä sillä bensamittarikin vetele omiaan. En vain ole saanut aikaiseksi irroittaa mittaristoa fixattavaksi.

                Siltikin kiinnostaa enemmän tuon jarrutusongelman korjaaminen, sillä se ajaa nimeltämainitsemattomia valkotakkisten huostaan..
                Äsken tulin juuri ajamasta ja päässä humisee vieläkin bensahöyryt kaupunkiajon jäljiltä.
                Voisiko kaasuttimen kumilaippa olla rikki ja esimerkiksi jarruttaessa kaasuttimen ja laipan välii tulee ilman mentävä reikä?

                Comment


                • #9
                  No tuota kumilaippaa meinasin itsekin ehdottaa, en vaan ole varma että tuleeko pelkästään siitä tuo bensiinin käry. Eihän vaan rikastimessa ole myös häikkää?

                  Tuossa samaisessa passatissa mistä meni tuo vesipumppu, oli myös vastaavantyylisiä kaasutinongelmia. Se kumilaippa siihen vaihdettiin, mutta en muista että tehtiinkö se noiden sammuilujuttujen takia. Rikastinongelmiakin siinä oli. Välillä auto tukehtui bensiiniin tasakaasulla ajettaessa (ilmeisesti rikastinläppä meni kiinni kesken ajon). En vaan muista tarkalleen yksityiskohtia kun on jokunen vuosi aikaa.

                  Comment


                  • #10
                    bensaletkun vierestä kaasarin kannesta muovi tulppa irti. sen alta löytyy säätöruuvvi bensanpinnalle. varmaan kiinnipäin pyörittämällä ->laskee..

                    Comment


                      #11
                      Noniin, tuo sammuilu ainakin jossain määrin helpotti kun kävin ammattimiehelle asiasta itkemästä. Korjaillessaan auton nuhaisuutta tekivät jotain alipaineletkuille enkä vielä tänään ole saanut autoa sammumaan. Oli kuulemma ennakkoa säätävä alipaineletku ihan väärässä paikassa :D
                      Kumilaippa sen sijaan on kuulemma ehjä.
                      Ja kiitos PeteKai, löysin lätkän mutta en toistaiseksi ole viitsinyt koskea siihen. Sanoivat liikkeessä että saattaa vaikuttaa mehun saamiseen moottoritiellä ratkaisevasti.

                      Comment

                      Working...
                      X