Eli ilmiö olis seuraava. Kun laitan näin pakkasilla vakkarin päälle, se jää ihan normaalisti päälle. Mutta ei pidä nopeutta yllä vaan laskee pikku hiljaa alas ja jos pitää asetus nappia pohjassa niin hädin tuskin jaksaa pitää nopeuden paikallaan. Ei kiihdytä sitä ylöspäin. Kun sitten olin jo ajellut jonkin aikaa niin sain sen toimimaan normaalisti. Koneen lämpö kyllä oli kokoajan ihan normaali. Johtuisko ilmiö näistä pakkasista ku ei se ei se ennen läpimillä oo tota tehny.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vakkari temppuilee
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Markus KeskitaloPuoli vuotta sitten toimi silloin tällöin, mutta kuitenkin silloinkin siten että tipahti yhtäkkiä pois päältä.
Sitä että onko omassasi samalaista ohjainta saatikka missä mahtaisi majailla, ei tietoa.
Comment
-
Minkähänlainen muoviklipsi se oli. Olisiko mahdollisesti kuvaa olemassa?
Mitä kaikkea tinailit tuosta ohjainpurkista? Oliko siellä joku selvä virhe, esim konkka pullistunut/kylmäjotoksia tms. Vai vaihdoitko riskillä kaikki konkat vain uusiin.
edit: en sitten lukenut kunnolla tuota sinun vastausta:)
Comment
-
Kumpikohan cruise tuossa C5 1.8T nyt sitten onkaan...?
Taitaa olla sähköpoljin jo? Ainakin meitin C5:ssä on.
Eli jos näin, niin ihan ensmätteks kannattanee tsekkaa jarrupolkimen kytkin.
Noh, samaa se pasi_ ehdottaa mutta jos on sähkökaasu niin silloin ei tietenkään oo mitään o-renkaita, vain sähköinen kytkin.
Edit: Ja pasi_ näköjään vastasikin eri henkilölle kuin minä ;)
Comment
-
Kuinkahan yleistä on itse vakkarin viiksen temppuilu?
Itsellä vakkari toimiessaan kyllä pitää nopuden hyvin kohdillaan, mutta pudottaa itseään pelistä pois yhtäkkiä. Sen saa kyllä taas päälle kun jaksaa viikseä rukata, mutta yleensä ei toimi kovinkaan montaa kilometriä uudelleen. Alipaine vuotoon en itse ainakaan jaksa uskoa juuri tuon takia kun toimiessaan pitää nopeuden halutussa mäkisilläkin tieosuuksilla. Sitten vakkari ei lähde päälle kuin fix nappulasta, ei siis liukukytkimestä.
Poljinanturit tarkastettu samoin kuin ohjainboxi, molemmat näyttivät olevan kunnossa. Kuinkas tuota alipainekelloa voi testata, että toimiiko vai vuotaako se? Tuota viikseä ei varmaankaan voi tekohengittää vaan uutta kylmästi tilalle?
Comment
-
Viiksen saa purettua jolloin kontaktipintojen puhdistus esimerkiksi hiekkapaperilla onnistuu. Helpottaa työtä, jos irroitaa ratin --> ensin akkukaapeli irti --> käväse kahvilla --> ratti irti. Tällä pitäis varmistua ettei airbag tupsahda kasvoille.
Muuten, miten sait testattua ohjausboksin toiminnan? (arvaus toisessa autossa)
Alipainekelloa voi testata karkeasti esim. irrottamalla alipaineletkun pumpusta ja sitten vaan letku suuhun ja imuja. Kun sormella "tulppaa" letkun pään, niin ei saa päästä paineet karkuun.
Comment
-
En itse tuota ohjainboxia kurkkinu, muutakuin purin sen autosta poies ja annoin kaverille joka on tekemisissä sinisen sähkön kanssa töidensä puolesta :)
Se sitä tiiras ja sanoi sen näyttävän olevan ok. Mutta kuten toisessa vakkari topicissa on mainittu tuo boxin piirilevy on lakattu osaksi, joten se vaikeuttaa kylmäjuotosten havaitsemista.
Toisessa autossahan sitä voisi testata jos jollain kaverilla sattuis olemaan omassaan vakkari, muttei ole :/
Täytyy melkeinpä seuraavaksi tuota viikseä tutkailla, jos ei asetu niin täytyy yrittää testata toisella ohjainboxilla.
Comment
-
C4: sen cruisen nappuloiden toimintaa voi testailla yleismittarilla näin:
Koodi:Requirements: Fuses 9 and 14 OK Brake lights function OK ** Switch & wiring - Connect multimeter between terminal 8 and terminal 10 of control module harness connector - Push switch towards RES position If ∞ Ω -> Repair break in wiring or replace switch Connect multimeter between terminal 8 and terminal 4 of control module harness connector - Press FIX/SET button If ∞ Ω -> Repair break in wiring or replace switch ** Switch for vent valve for brake pedal & wiring - Connect multimeter between terminal 11 and terminal 5 of control module harness connector - Move switch to ON position If ∞ Ω Replace switch or vent valve for brake pedal or repair break in wiring. ** Vent valve for brake pedal - Connect multimeter between terminal 11 and terminal 5 of control module harness connecto - Position of switch ON - Operate brake pedal If 0 Ω Replace brake pedal vent valve ** Vacuum pump motor faulty - Switch ON ignition - Connect ground to terminal 6 of control module connector - Supply voltage to terminal 7 using jumper cable If motor does not run = Vacuum pump faulty or break in wiring ** Vent valve in vacuum pump is faulty - Switch ON ignition - Connect ground repeatedly to terminal 12 of control module connector - Supply external voltage to terminal 7 using jumper cable If vent valve does not click = Vacuum pump faulty or break in wiring If Vent valve clicks = Check speedometer speed signal; wiring diagram
Comment
-
Lainaanpa ketjua.. Tuossa 8L A3:ssa vakkarin RES eli nopeuden palautus ei toimi. Vakkari jää päälle ja pitää nopeuden sekä palautuu takaisin asetettuun nopeuteen mutta jarrutuksen jälkeen biili ei kiihdytä takaisin asetettuun nopeuteen viiksen napista. Vikakoodeja ei ainakaan joulukuussa ollut kun Toni luki ne Kokkolassa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiOisko se viiksen nappula heikossa hapessa. VAG-COMilla pitäis pystyä lukemaan, että tuleeko napin viesti perille.
Comment
-
Mulla oli Tero Passatissa ihan sama ongelma.
RES ei toiminut ollenkaan ja pikku hiljaa alkoi SETtiin ilmestyä kanssa ongelmia.
Sitten kun se ei enää alkanut mennä päälle, jäi cruise control switch - unknown position vikakoodiakin.
Kuitenkin vag-comilla tarkasteltaessa kaikki kytkimet näyttivät vaihtavan tilaa kun niitä näpläsi.
Sain isäukolta vähemmän käytetyn viiksen ja kaikki pelittää taas ongelmitta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiMulla oli Tero Passatissa ihan sama ongelma.
RES ei toiminut ollenkaan ja pikku hiljaa alkoi SETtiin ilmestyä kanssa ongelmia.
Sitten kun se ei enää alkanut mennä päälle, jäi cruise control switch - unknown position vikakoodiakin.
Kuitenkin vag-comilla tarkasteltaessa kaikki kytkimet näyttivät vaihtavan tilaa kun niitä näpläsi.
Sain isäukolta vähemmän käytetyn viiksen ja kaikki pelittää taas ongelmitta.
Sinänsä cruisella ei niin suurta käyttöä ole, tuo kolkki kun on työmatka-ajossa joka on 10 km päivässä Pitäjänmäestä Hermanniin. Siinä harvoin tarvitsee cruisea.. Mutta tietty silloin kun sitä tarttee niin kiva olis jos se RES toimisi.
Comment
-
Vakionopeudensäädin ei pidä nopeutta (satunnaisesti)
A8:n vakkari on alkanut laiskottelemaan satunnaisesti...
Oireilu tapahtuu loivissa nousissa, joissa auto ei ymmärrä lisätä kaasua... nopeus saattaa laskea jopa 10-15 km/h, kunnes havahtuu ja kiihdyttää takaisin asetukseen
Kaikki vakkarin toiminnot ja napit pelaavat muuten hyvin.
Kyseessä on adaptiivinen vakkari, mutta nämä häiriöt esiintyvät tyhjällä tiellä, kun ketään ei ole 'tutkassa'.
Ei vikakoodeja...
Comment
Comment