Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hankintaan jälkiasennus xenon valot, onko hyviä markkinoilla?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Hankintaan jälkiasennus xenon valot, onko hyviä markkinoilla?

Moi. Onko B7 A4 - 2005 malliin suositeltavia malleja? Saa maksaakin rahaa, jos vaikuttaisi alkuperäisiltä ja hyöty olisi konkreettinen. Hirvittäväviä johtovirityksiä en haluaisi.
    Guruja asian tiimoilta löytynee. Kiitos etukäteen mielipiteistä!

tuolta itse ostin-> http://www.katuauto.fi

Comment

Minulla on peilit ja alkuperäiset polttimot ovat H7. Katselin ebay:stä valoja. Haku löysi tälläiset: D2S 12000K Xenon HID Light hintaan 69.99 $+ postitus kulut.
      Valoja oli kaksi. Onko nämä nyt xenon vastaavat, mutta johtoja ja muuntimia ei tarvita. Nämä ovat sitten paremmat kuin H7 polttimot?

Comment

Siis tuossa setissa valot ovat D2S kannalla, joten niissä on aika sovittaminen H7 kantaan. Toki onnistuu, sikaflexillä esim, kuten eräässä autossa oli tehty. Ei niin käyttäjä ystävällinen ratkaisu.. Eli kannattaa kyllä ostaa sitten H7 muutos setti, säästyy aikaa ja vaivaa.

Ja noihan on pelkät "xenon-polttimot", noiden kaveriksi tarvitset ballastit ja johtosarjat. Eivät toimi siis auton omalla 12V järjestelmällä.

Comment

12000 K polttimoilla et myöskään tee yhtään mitään maantiellä. Sopii kortteliralliin ja "tuuninkiin", ei muuhuun. Parhaan valotehon tarjoaaa 4300K värilämpötila.

Comment

Olisiko jollakin linkkiä taulukkoon josta selviää puolueettomasti eri värilämpötilojen arvot. Itse en löytänyt todellisuuteen pohjautuvaa taulukkoa kuuklella.

Comment

Asiakkaat joille olen asentanut xenoneita tai vaihtanut polttimoita niin ovat olleet tyytyväisimpiä välillä 4300-6000 K. Muutama on vaihtanut 5100 kelvinisiin alle viikon sisään ajeltuaan 9000 kelvinisillä.
              Tuollainen 9000 k häikäisee vastaan tulijaa kyllä, mutta "häviää" todella tehokkaasti mustaan asfalttiin.

Comment

Jälkiasennussarjat ovat kaikki samoja huolimatta siitä, mitä ballastin päällä lukee.
                Eikä muuten hyvin pitkälle edes ole.
                Markkinoilla on aika paljon erilaista, eri laatuisia ja eri tarkoitukseen eritavalla toimivia.

Comment

http://www.autoexpress.co.uk/videos/...enon_test.html
                  tuossa juttua HID-kittien asentamisesta umpioihin joihin ne eivät todellakaan kuulu...

Comment

Siinäpä hieno video jossa kerrottiin ja näytettiin "puolueettomasti". Unohtivat mainita kyseessä olleen juurikin tällainen 100-150 euron sarja :)
                    Jos polttimon polttopiste on tismalleen oikeassa kohdassa niin silloin kuvio on juuri sama mitä tehtaalta lähtiessä. Ja taas kun polttopiste on väärässä kohdassa niin valo kuvio on päin p####ttä.
                    Tämä itse asiassa pätee myös...
                    - Halogeeni polttimoihin.
                    - Alkuperäisiin xenoneihin, kun laitetaan B- tai C-laatuiset tarvike polttimot.

Comment

Tuossakin jutussa vaan jätetty kertomatta kaikki oleellinen kuten että H4 poltin, halvin mitä ilmeisesti löytynyt ja ainakin 10000K väristä päätellen

Mitä lampppujen asenamiseen normaalin halogeeni umpioon tulee niin, minkäs teet jos ikinä ei alkuperäisia ole malliin saanut, hyvänä esimerkkinä <-Nuo profiilin autot, molemmat 2000 luvun kippoja, eikä alkuperäisia xenonvaloja saa edes rahalla.

Comment

teppo kalske: mites katsastus kyseisen AMP-sarjan kanssa? Mikä värilämpötila sulla on?

Comment

Limit: Helpoimmalla pääset kun ostat suomesta H7 HID Xenon sarjan. Hinnat pyörii 200-450 eur.
                          Ainakin takuu asiat on silloin kunnossa ja voi reklamoida esim. huonosta valokuviosta.
                          Johtoja tulee, mutta vähänlaisesti. Autossasi ajovalot toimii (laadukkaalla sarjalla) PlugNPlay tyyppisesti. Eli ei tarvitse releistää.
                          Hinta eroista:
                          Ja tosiaan polttimoita saa valmistajilta eri laatuluokituksilla, sillä selittyy osittain sarjojen hinta erot. Markkinoilla on myös toisten valmistajien kopioita. Ja toiset valmistajat suunnittelevat ja
                          valmistavat sarjat itse. Toisilla maahantuojilla on teknistä tukea ja toisilla ei.
                          Ja jos tosiaan saa eBay:sta Hellan komponenteilla tehdyn sarjan sadalla eurolla, niin mitä voidaan päätellä jos tehdas ei itse voi myydä siihen hintaan ulos linjan päästä?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jad
                            Siinäpä hieno video jossa kerrottiin ja näytettiin "puolueettomasti". Unohtivat mainita kyseessä olleen juurikin tällainen 100-150 euron sarja :)
                            Eikös juontaja sano suunilleen 00:01:08 kohdassa sarjan hinnaksi £300? (eli n 450 ?).
                            Asennuksen hinnaksi ymmärsin £15

Comment

Mulla on a4:ssä H4 Valeon umpiot. Pitää siis ostaa Bi-xenon h4 setti jos haluaa jälkiasentaa xenonit noille umpioille? En halua millää mitään angel eyes umpioita eikä taida vastaavalla rahalla saada muita kunnollisia valoja.

Comment

Eikös juontaja sano suunilleen 00:01:08 kohdassa sarjan hinnaksi £300? (eli n 450 ?).
                                Asennuksen hinnaksi ymmärsin £15
                                Taisivat viilata juontajaa linssiin :)

Comment

Kiitos mielipiteistä, ja kiitos JAD asiantuntemuksestasi.
                                  Joku oli jossain suositellut one-pro edustamia tuotteita.
                                  http://www.one-pro.fi/tuotteet/xenon/index.html, Mitä olet mieltä, JAD?

Comment

En olisi täysin puolueeton jos suosittelisin yläkerran firman tuotteita :) Mutta noita One-Pron xenoneita olen tosiaan tutkinut aika tavalla.

Comment

Nostampa tämän threadin ylös. Tuli sitten tilattu Kalskeen Tepon mainitsemat AMP-muutossarjat itselle ja kaverilleni. Soitin Katuauto.fi:ssä kyseisiä sarjoja myyvälle kaverille ja puheeksi tuli xenonjälkiasennus-sarjojen ongelmat uudemmissa autossa, joissa ajovaloille jännite tulee ns. pulsseina.

Onkos täällä jollakulla ollut vällymisongelmia B6 koppasten A4:sten kanssa? Ainakin minulla ongelmia ilmeni, kun olin vaihtamassa valkoista lediä parkkipolttimoksi ---> vilkkuu vilkkuu. Tuleeko B6:sen ajovaloille jännite pulsseina vaiko jatkuvalla syötöllä? On toki saatavana erinäisiä korjausjohtosarjoja, mutta olisihan se mukava heittää noi ihan plugandplay periaattella kiinni.

Tässä puhetta FFP:n boardilla kyseisestä aiheesta

Ja vielä offtopiccina: Jäi todella mukava maku katuauto.com:n palvelusta. Kaveri oli todella halukas auttamaan mikäli ongelmia tulee, asennuksessa tai itse tuotteen kanssa! Lämpimät suosittelut jo pelkästään palvelun perusteella, toivottavasti tuotteesta voin antaa vastaavaa palautetta.

Comment

Itsekkin katuauto.fi:stä lamput hankkineena voin tuon hyvän palvelun vahvistaa.
                                        Esimerkiksi lamppujen värisävy kävi epäillyttämään kun verrattiin kaverin lamppuihin, niin postissa tulee vaihtolamput nyt tilalle ilman mitään vääntöä, sama oli myös valojen releiden kohdalla. Auton alkuperäiset johdot eivät kestäneet sytytysvirtaa niin, relesarja tuli myös postissa nopeasti ja ongelmat saatiin pois.

Comment

Mitenkäs tuo ilmeni, etteivät orig. johdot kestäneet? Sulamista? :O

Osaako joko heittää lonkalta, mitä eroa on B6:sen H7 ja xenon umpiolla. Vai onko valeon valmistama umpio H7&xenon mallia?

Comment

Leonin umpioissa rupesi johdot käymään turhan kuumana ja valokatkaisija päästeli savu ja valomerkkejä. Nuo umpioiden sisällä olevat johdot on todella ohuet joten ei ihme että ei kestä. Relesarjassa on nyt vähintään 2,5mm2 johdot joka välissä.

Comment

Tuolta löytyy laadukasta valoa

Itse tilasin poistettu linkki ja tyytyväinen olen ollut, kun tsekkaan hintoja niin ovathan nuo ihan omaa luokkaa, paljon on aiheuttanut em. yritys puhetta kun on hinnat niin halvat, mutta minulla ei ole kyllä mitään pahaa sanottaavaa yrityksestä, homma toimi niin kuin pitikin[/i]

Comment

Siltikin herättää ihan terveitä epäilyksiä kun joka foorumilla tuon yrityksen vankkumattomat puolestapuhujat on aina juuri rekisteröityneitä ja muita postauksia ei ole (kuten yllä kirjoittanutkin)...

Comment

Tuo mauno-makinen on Seat foorumilla kuulemma sama henkilö kuin itse myyjä :)
                                                  Jonde voi valaista asiaa...

Comment

Juu mauno-makinen kirjoittelee samasta IP:stä kuin aikaisemmin ilman lupia valoja mainostaneet tunnukset. Seatti puolella tuli eilen annettu banaania nimimerkeille mauno-makinen ja jjarski:lle kuten aikaisemmin xenonwomanille joka kyseisen epämääräisen yrityksen valoja mainosti.

Comment

Molemmat tunnukset ja myynti-ilmo poistettu sääntöjen vastaisen toiminnan seurauksena.

Comment

Noniin nyt on asennettu AMP:n sarja. Toimii hienosti, mutta... Kun auton laittaa käyntiin ja valot ovat "pois" päältä, eli valoautomatiikka hoitaa hommaa, on edessä melkoinen strobo show. Kun taas laittaa valot "päälle", ne toimivat komeasti. Eli nyt pitäisi saada valoautomatiikka pois vielä. Voihan noita toki käyttää siten, että laittaa parkit päälle ennen käynnistystä, ja sitten valot päälle. V*ttumainen toi pätkivä jännitteensyöttö ajovaloille.

Eli katuauto.fi:stä ei jäänyt muutakuin 100% positiivinen kuva, joten uskallan lämpimästi suositella kyseistä firmaa. En tiedä onko paras, mutta minun asteikolla lähellä sitä. HINTA/LAATU kohtaavat.
                                                        10p ja papukaijat jakoon.

Comment

Löytyiskö Tampereen tienoilta VAG-auttajaa? :)

Comment

Kerkeätkö Olli odottamaan ensiviikon pesusessioon, vai onko isokin hätä?

Hatanpään puistokuja 32, ystävälliseen 55 EUR hintaan :-(
                                                            Onko Jouni tuo katkeraa tilitystä?;-)

Comment

Working...
                                                            X